Φυσική Κατάσταση

Η κίνηση ως πηγή ζωής: Περπατήστε!

Η κίνηση ως πηγή ζωής: Περπατήστε!

Οποιαδήποτε κίνηση του σώματος παράγεται από τους σκελετικούς μύες και αποδίδει μία πραγματική αύξηση της ενεργειακής δαπάνης πάνω από την ενεργειακή δαπάνη ηρεμίας αφορά τη φυσική δραστηριότητα (Bouchard et al., 1993).

Η φυσική δραστηριότητα μπορεί να προκύψει μέσα από τέσσερις διαφορετικές συμπεριφορές:

-Εργασία,

-Μετακίνηση,

-Οικιακές Εργασίες,

-Άσκηση/Αναψυχή.

Πολλές είναι οι εργασίες που εκτελούνται από καθιστή θέση και μας απομακρύνουν από την κίνηση.

Το μεταφορικό μέσο όμως που επιλέγουμε για να μετακινηθούμε από και προς την εργασία μας ή για να πάμε στο περίπτερο, μπορεί να μειώσει τις καθιστικές συνήθειες.

Οι εργασίες του σπιτιού βοηθούν επίσης στην κίνηση και είναι καλό να μοιράζονται σε όλα τα μέλη της οικογένειας.

Ο διαμοιρασμός μάλιστα των οικιακών, από τα παλαιά χρόνια, έχει την ικανότητα να δένει τα άτομα με την οικογενειακή ζωή.

Και τέλος, η άσκηση που εμφανίζεται με πολλαπλά οφέλη τόσο στην σωματική όσο και στην ψυχική υγεία.

Ας μετατρέψουμε την άσκηση σε μια ευχάριστη δραστηριότητα αναψυχής και όχι σε καταναγκαστική εργασία.

-Μήπως όμως ο εγκλεισμός αρχίζει να γίνεται ρουτίνα;

Ρουτίνα των συναισθημάτων και των σκέψεων;

-Απαισιοδοξία για το μέλλον,

-φόβος,

-απογοήτευση,

-θλίψη,

-άγχος και,

-θυμός, είναι τα συναισθήματα που βαραίνουν το ζύγι περισσότερο στη ζυγαριά.

Το ίδιο και οι αρνητικές σκέψεις:

Αβεβαιότητα για το μέλλον.

Ανησυχία για την προσωπική υγεία και των σημαντικών άλλων.

Αποθάρρυνση από τη δημιουργικότητα και τα όνειρα.

Τα συναισθήματα αυτά συνοδεύουν τις σκέψεις και οι σκέψεις τα συναισθήματα.

Με αυτόν τον τρόπο διαταράσσεται η ομοιόσταση του ατόμου.

Η επανάληψη αυτών τροφοδοτεί τον περιορισμό των γνωστικών λειτουργιών (συγκέντρωση, μνήμη, προσοχή, σκέψη).

Και μιλώντας για ρουτίνα, αναφερόμαστε στον εχθρό του εγκεφάλου!

Πρόκειται δηλαδή για μια συνήθεια που σε καθηλώνει!

Μια ρουτίνα αρεσκείας ή δυσαρέσκειας;

Η έντονη ανησυχία τις μέρες αυτές:

-επιτείνει το άγχος,

-επηρεάζει τη συναισθηματική διάθεση,

-«αυτοματοποιεί» τον εγκέφαλο,

-διαταράσσει τον ύπνο και,

-επιβαρύνει περισσότερο τη μνήμη, την προσοχή ,και τις επιμέρους γνωστικές λειτουργίες:

-την συγκέντρωση,

-τον λόγο και,

-τη σκέψη.

Έχετε παρατηρήσει μήπως δυσκολία να συγκεντρωθείτε και να ανακαλέσετε μνήμες τον τελευταίο καιρό λόγω έλλειψης κινήτρων;

Απολαμβάνετε εύκολα τις στιγμές που ζείτε;

Μέσα λοιπόν στη δυσαρέσκεια αυτών των ημερών θα μπορούσαμε να προσθέσουμε στιγμές αρέσκειας και να βοηθήσουμε τη διαδικασία των νοητικών λειτουργιών.

Οι γνωστικές λειτουργίες εξελίσσονται παράλληλα με τις σωματικές λειτουργίες.

Είναι σημαντικό λοιπόν το άτομο να συνεχίσει να αλληλεπιδρά με το περιβάλλον.

Η σωματική άσκηση ιδίως στη φύση θα κρατήσει το άτομο σε επαφή με:

-την παρατήρηση και την πρόσληψη διαφορετικών και νέων ερεθισμάτων,

-με την επεξεργασίας τους,

-την αποθήκευσή τους και τη χρήση τους ως πληροφορίες,

νδυναμώνοντας τον εγκέφαλο και,

-καθορίζοντας την έκδηλη συμπεριφορά του.

Όλα αυτά τα διανοητικά οφέλη της άσκησης αφορούν παιδιά, ενήλικες και ηλικιωμένους.

Η άσκηση είναι ζωτικής σημασίας για την ανάπτυξη του εγκεφάλου των παιδιών.

Τα παιδιά που ασκούνται περισσότερο τείνουν:

-να έχουν καλύτερη ακαδημαϊκή απόδοση στο σχολείο,

-καλύτερη συγκέντρωση και,

-καλύτερο νυχτερινό ύπνο.

Επίσης, ασκούμενοι ενήλικες έχουν δηλώσει ότι μετά την άσκηση σκέφτονται καλύτερα, πιο καθαρά και αισθάνονται ενεργοποιημένοι (Biddle, Mutrie, & Gorely, 2015).

Τέλος, η φυσική δραστηριότητα είναι μία μη δαπανηρή επιλογή με ελάχιστες παρενέργειες που προτείνεται ως μέθοδος παρέμβασης και πρόληψης σε νευροεκφυλιστικές ασθένειες (νόσος Parkinson, άνοια & νόσος Alzheimer).

Μία από τις οκτώ δραστηριότητες που συμβάλλουν στην ανάπτυξη νέων νευρώνων σε οποιαδήποτε ηλικία είναι το περπάτημα και φαίνεται:

-να πυροδοτεί νέες συνδέσεις ανάμεσα στα εγκεφαλικά κύτταρα,

-να επιβραδύνει την εκφύλιση του εγκεφαλικού ιστού (ο οποίος συνδέεται με την γήρανση) και,

-να αυξάνει τη λειτουργία του ιπποκάμπου (εγκεφαλική δομή σημαντική για τη μνήμη).

Δεν…κοστίζει τίποτα! Περπατήστε!

Νευρολόγοι συνταγογραφούν μισή ώρα την ημέρα περπάτημα σε φυσικό και ανοιχτό χώρο με στόχο την επάρκεια μνήμης, συγκέντρωσης και δημιουργικότητας, ευφορίας και αισιοδοξίας!

Φυσική Κατάσταση

12.05.2022

Περιποίηση μετά την προπόνηση: Πώς θα αναζωογονηθείτε

3 συμβουλές

11.04.2022

Πώς η γυμναστική μπορεί να σας βοηθήσει να καταπολεμήσετε το άγχος;

Γνωρίζατε πώς η σωματική άσκηση μπορεί να ενισχύσει και την ψυχολογία σας πέρα από τη φυσική σας κατάσταση; Μπορεί αρχικά να μην συμφωνείτε με αυτό. Πράγματι, η αρχή είναι η πιο δύσκολη και αν είστε αρχάριοι μπορεί να δυσκολευτείτε σημαντικά στο ξεκίνημά σας. Ωστόσο, καθώς περνάει ο καιρός, θα αρχίσετε να ανέχεστε τη γυμναστική, στη […]

Γυμνάστρια από την Αυστραλία αποκαλύπτει τι τρώει – Η δίαιτα που θα σας «χαρίσει» απίθανο κορμί (φώτο)
05.04.2022

Γυμνάστρια από την Αυστραλία αποκαλύπτει τι τρώει – Η δίαιτα που θα σας «χαρίσει» απίθανο κορμί (φώτο)

Οι 9+1 πιο γνωστοί μύθοι για το τρέξιμο
28.03.2022

Οι 9+1 πιο γνωστοί μύθοι για το τρέξιμο

Εξαρτάται από το φύλο το πόσο γρήγορα χάνουμε τα περιττά κιλά;
28.03.2022

Εξαρτάται από το φύλο το πόσο γρήγορα χάνουμε τα περιττά κιλά;

Γυμνάζεστε αλλά δεν βλέπετε αποτέλεσμα; Ίσως κάνετε αυτά τα διατροφικά λάθη
27.03.2022

Γυμνάζεστε αλλά δεν βλέπετε αποτέλεσμα; Ίσως κάνετε αυτά τα διατροφικά λάθη

Επίπεδη κοιλιά μετά τα 40: Γίνεται; Δείτε εδώ πως θα το πετύχετε
22.03.2022

Επίπεδη κοιλιά μετά τα 40: Γίνεται; Δείτε εδώ πως θα το πετύχετε

Η προπόνηση των 15 λεπτών που καίει λίπος και ενδυναμώνει
16.03.2022

Η προπόνηση των 15 λεπτών που καίει λίπος και ενδυναμώνει

Νέα μελέτη: Η αερόβια άσκηση μπορεί να ενισχύσει την μνήμη
09.03.2022

Νέα μελέτη: Η αερόβια άσκηση μπορεί να ενισχύσει την μνήμη

Mειώστε τον κίνδυνο θανάτου εως 20% κάνοντας μόλις 30 λεπτά άσκηση την εβδομάδα
02.03.2022

Mειώστε τον κίνδυνο θανάτου εως 20% κάνοντας μόλις 30 λεπτά άσκηση την εβδομάδα

Δημοφιλή

Healthy pets
1

20+1 πράγματα που δεν ξέρετε για τα ζώα!

Επιδημίες
2

Η Βρετανία αίρει όλους τους περιορισμούς κατά του Covid-19

Υγεία & πολιτική
3

ΥΠΑΙΘ: Ανακοίνωσε το πρωτόκολλο για την δια ζώσης λειτουργία των πανεπιστημίων

Υγεία & πολιτική
4

Θ.Πλεύρης: Έρχεται διάταξη για την απόλυση των ανεμβολίαστων υγειονομικών – «Ριψάσπιδες που αρνούνται την επιστήμη»

Περισσότερα

25.05.2022

Τέλος η μάσκα στα σχολεία – Υποχρεωτική μόνο στις εξετάσεις

Από 1ης Ιουνίου

25.05.2022

Προσοχή: Ο ΕΟΦ ανακαλεί από την αγορά γνωστό αντηλιακό – Ποιο αφορά

Ο Εθνικός Οργανισμός Φαρμάκων (ΕΟΦ), αποφάσισε την ανάκληση της παρτίδας Τ01, με ημερομηνία λήξης 03/2025, του καλλυντικού προϊόντος ‘Babe Super Fluid Mattifying Sunscreen SPF50 Oil-Free 50 ml. Η απόφαση ελήφθη κατόπιν ορισμένων αναφορών καταναλωτών για εμφάνιση ήπιων ανεπιθύμητων ενεργειών (ερυθρότητα δέρματος & αίσθημα καύσου που αποχωρούν μετά από λίγο), χωρίς επίδραση στην ασφάλεια και την υγεία […]

Εξαπλώνεται η ευλογιά των πιθήκων στη Γαλλία – Τα πέντε έφτασαν τα επιβεβαιωμένα κρούσματα
25.05.2022

Εξαπλώνεται η ευλογιά των πιθήκων στη Γαλλία – Τα πέντε έφτασαν τα επιβεβαιωμένα κρούσματα

Πάτρα: Η κατάσταση της υγείας της 65χρονης που νοσηλεύεται με λέπρα – «Η νόσος Χάνσεν δεν έχει εξαφανιστεί»
25.05.2022

Πάτρα: Η κατάσταση της υγείας της 65χρονης που νοσηλεύεται με λέπρα – «Η νόσος Χάνσεν δεν έχει εξαφανιστεί»

Έρευνες για αντιικό φάρμακο κατά της ευλογιάς των πιθήκων – Τι έδειξε νέα βρετανική μελέτη
25.05.2022

Έρευνες για αντιικό φάρμακο κατά της ευλογιάς των πιθήκων – Τι έδειξε νέα βρετανική μελέτη

Γ.Μαγιορκίνης για ευλογιά των πιθήκων: «Τα εξανθήματα είναι βασικός τρόπος μετάδοσης»
25.05.2022

Γ.Μαγιορκίνης για ευλογιά των πιθήκων: «Τα εξανθήματα είναι βασικός τρόπος μετάδοσης»

Δεν θα ξεμπερδέψουμε ποτέ: Το CDC καλεί τους Αμερικανούς να φορέσουν και πάλι μάσκες
25.05.2022

Δεν θα ξεμπερδέψουμε ποτέ: Το CDC καλεί τους Αμερικανούς να φορέσουν και πάλι μάσκες

Η Εθνική Επιτροπή το αποφάσισε: Αυτοί θα εμβολιαστούν για την ευλογιά των πιθήκων – Πόσο μολυσματική είναι
25.05.2022

Η Εθνική Επιτροπή το αποφάσισε: Αυτοί θα εμβολιαστούν για την ευλογιά των πιθήκων – Πόσο μολυσματική είναι

Μετά το Βέλγιο και η Γερμανία βάζει καραντίνα 21 ημερών για τα κρούσματα ευλογιάς των πιθήκων
24.05.2022

Μετά το Βέλγιο και η Γερμανία βάζει καραντίνα 21 ημερών για τα κρούσματα ευλογιάς των πιθήκων

Από εμβόλιο σε… εμβόλιο: Η Εθνική Επιτροπή αποφάσισε ποιοι θα εμβολιαστούν κατά της ευλογιάς των πιθήκων
24.05.2022

Από εμβόλιο σε… εμβόλιο: Η Εθνική Επιτροπή αποφάσισε ποιοι θα εμβολιαστούν κατά της ευλογιάς των πιθήκων