Παιδί

Απο τα 3 μπορούν να μάθουν να αυτοπροστατεύονται

Απο τα 3 μπορούν να μάθουν να αυτοπροστατεύονται

 Τα παιδιά θα πρέπει να μαθαίνουν απο πολύ νωρίς να αυτοπροστατεύονται έναντι των κακόβουλων και σε αυτό μπορούν να τα βοηθήσουν μόνο οι γονείς τους. Αν το παιδί αρχίζει να εκπαιδεύεται απο την ηλικία των 3 ετών τότε οι πιθανότητες να μπορεί να αντιδράσει σωστά στο μέλλον αυξάνονται κατακόρυφα.  Σωματική επαφή:


Η αγκαλιά είναι μία απο τις πιο σημαντικές μορφές σωματικής επαφής που έχει ένα παιδί με άλλα άτομα ή παιδιά.
Είναι σημαντικό το παιδί να αισθάνεται την ελευθερία του να δεχτεί ή να μη δεχτεί την αγκαλιά κάποιου, είτε αυτός είναι μέλος της οικογένειας είτε άγνωστος είτε είναι ένα παιδί.
Ένα παιδί που οι γονείς θα του μάθουν να αγκαλιάζει όλους (ενήλικες ή παιδιά) έτσι ώστε να είναι ευγενικό, δεν θα μάθει να ακούει το ένστικτό του για το πότε θέλει να το αγκαλιάζουν και πότε όχι.
Έτσι εάν κάποιος αργότερα του ζητήσει να το αγκαλιάσει, ακόμα και αν το ένστικτό του του λέει όχι, ίσως πεί ναι έτσι ώστε να είναι ευγενικό.Για αυτό το λόγο είναι σημαντικό να μήν πιέζονται τα παιδιά να αγκαλιάζουν κάποιον εάν εκείνα δεν το θέλουν ή είναι διστακτικά.


Υπακοή, υποχωρητικότητα, συμμόρφωση με κανόνες:


Ένα παιδί που θα μάθει να υπακούει τυφλά κανόνες που του δίνονται, δεν αντιστέκεται ποτέ, δεν λέει ποτέ όχι ή δεν αισθάνεται την ελευθερία να πεί όχι – θα δυσκολευτεί περισσότερο αργότερα στο να αντιδράσει όταν χρειαστεί να παρακούσει κανόνες που πιθανώς θα του δοθούν απο κακόβουλα άτομα ή παιδιά.Υπάρχει ανάγκη λοιπόν το «όχι» ενός παιδιού να είναι αποδεκτό απο τους γονείς και οι εντολές που δίνονται σε αυτό να περιέχουν κάποια εναλλακτική πρόταση την οποία αυτό μπορεί να επιλέξει.Έτσι ένα παιδί θα γνωρίζει ότι του επιτρέπεται/ότι μπορεί να πεί «όχι».


Φόβος


Ένα παιδί του οποίου ο φόβος μειώνεται απο το περιβάλλον του με σχόλια όπως “μή φοβάσαι, γιατί φοβάσαι, δεν υπάρχει λόγος, δεν είναι τίποτα” μαθαίνει να καταπιέζει τον φόβο του. Έτσι όταν βρεθεί σε μία κατάσταση που θα του προκαλέσει φόβο, αντί να τον αντιμετωπίσει, θα τον καταπιέσει και δεν θα αντιδράσει καθόλου.Υπάρχει ανάγκη λοιπόν όταν ένα παιδί φοβάται, να το βοηθάμε να αντιμετωπίζει αυτό το φόβο ακόμα και με συμβολικό παιχνίδι. Αν πεί: “Φοβάμαι ένα δράκο είναι εκεί πίσω απο το μαξιλάρι!!!”


Μπορείτε να πείτε:


“Που εκεί? ναι! τον είδα! λοιπόν κάτσε να βγάλουμε τα μαγικά μας ραβδιά και να τον διώξουμε!! άκατα μάκατα σούκουτου μπέ άμπε φάμπε βγέ – και θα τον διατάξουμε και να φύγει – πες το μαζί μου ! “άμπε …φάμπε…. Δράκε φύγε ! Δεν θέλω να μείνεις εδώ!”


Επίσης είναι σημαντικό όταν φοβάται κάποια δραστηριότητα να μήν υπάρχει πίεση να συμμετάσχει ή εάν φοβάται κάποιον άνθρωπο να μην υπάρχει πίεση να τον συμπαθήσει (φυσικά είναι καλό να υπάρχει κάποια συζήτηση για το θέμα έτσι ώστε να διερευνηθεί για το αν ο φόβος είναι μεγάλος ή μικρός και για το αν ξεπερνιέται με κάποια αλλαγή πρακτική – λιγότερα παιδιά, λιγότερος θόρυβος, λίγο πιό μακριά κτλ).


Δεν μου αρέσει:


Ένα παιδί που δεν ερωτάται απο τους γονείς του τι του αρέσει και δεν έχει την δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε δύο π.χ. πράγματα (πχ «θέλεις να φάς μπρόκολο ή καρότο?» «θέλεις να φορέσεις κόκκινο ή μπλέ μπλουζάκι») δεν θα συνηθίσει να ρωτάει και τον εαυτό του αν κάτι του αρέσει. Αν ένα παιδί γνωρίζει τί του αρέσει και τί όχι, τότε θα μπορέσει να προχωρήσει σε ένα ναί ή ένα όχι αργότερα.
Υπάρχει λοιπόν η ανάγκη οι γονείς να λαμβάνουν υπόψη τους με ερωτήσεις και επιλογές, τις προτιμήσεις του παιδιού τους και να τις υποστηρίζουν.


Εργαλεία που τα παιδιά μπορούν να χρησιμοποιήσουν για να βοηθήσουν τον εαυτό τους


Φωνή:


Η φωνή είναι ένα εργαλείο που μπορεί να φοβίσει/τρομάξει ένα παιδί ή έναν ενήλικα και πιθανώς να τον κάνει να ξανασκεφτεί αυτό που επιχειρεί να κάνει. Μία πάρα πολύ συχνή κατάσταση που πολλά παιδιά κάποια στιγμή αντιμετωπίζουν (είτε στον παιδικό σταθμό είτε στην παιδική χαρά):
Ένα παιδί 3 ετών δέχεται επίθεση απο κάποιο άλλο που θέλει να του πάρει το παιχνίδι και παρόλες τις λεκτικές παροτρύνσεις («όχι, σταμάτα δεν μου αρέσει») το παιδί αυτό ή ο ενήλικας δεν σταματάει το τράβηγμα ή το σπρώξιμο ή το χτύπημα.


Ο γονέας μπορεί να δείξει στο παιδί του πως εκείνο μπορεί να σταματήσει κάποιον με την φωνή του, με ένα παιχνίδι σαν και αυτό:


Μπορείτε να πείτε: «η φωνή μας είναι πολύ δυνατή» «Πάμε (κάπου που να μήν ενοχλούν οι δυνατές φωνές) να δούμε πόσο δυνατή είναι?»
«Να φωνάξω με όλη μου τη δύναμη? Ή θελεις εσύ να φωνάξεις πρώτα?»
«Διάλεξε τι λέξη θα πούμε ή δείξε την με το δάχτυλό σου (πχ ασανσέρ)»
Πείτε και την λέξη «σταμάτα», «όχι, δεν μου αρέσει»
Κάντε διαγωνισμό ποιός θα την πεί ποιό γλυκά και μετά πιό θυμωμένα, πιό δυνατά και πιο σιγά, όπως και ποιός θα τρομάξει ποιόν.
Μήν διστάσετε να υπερβάλλετε στις εκφράσεις σας. Ο στόχος είναι το παιδί σας να νιώσει την δύναμη της φωνής του.


Δύναμη:


Μιλήστε στο παιδί σας για τους μύες του σώματος και πως αυτοί λειτουργούν και μας δίνουν την δύναμή μας.
Όταν θέλουν να σταματήσουν κάποιον και παρόλες τις παροτρύνσεις και φωνές εκείνος δεν σταματάει – τότε μπορούν να χρησιμοποιήσουν την δύναμή τους για να να τον απομακρύνουν.
Δείξτε στο παιδί σας πως μπορεί να τεντώσει το χέρι του με δύναμη προς τα εμπρός για να απομακρύνει ένα άλλο παιδί.
Κάντε ότι είσαστε εσείς το παιδί και πείτε του να προσπαθήσει να σας σπρώξει – έτσι ώστε να δεί πόση δύναμη έχει.


Ενημέρωση:


Ένα παιδί που δεν γνωρίζει ότι ενας άνθρωπος μπορεί να είναι κακόβουλος, μπορεί να μήν σκεφτεί να αρνηθεί σε κάποια παρότρυνση – ειδικά αν αυτή αρχικά φαίνεται αθώα.


Ενημερώστε το για το ότι:


υπάρχουν άνθρωποι (λίγοι ευτυχώς) που μπορεί να είναι κακόβουλοι.
Εάν του ζητήσει κάποιος κάτι που εκείνο δεν θέλει να κάνει ή του φαίνεται λάθος, έχει το δικαίωμα να αρνηθεί.
Για τον λόγο του ότι αυτοί δεν είναι πάντα άνθρωποι που είναι άγνωστοι, μήν αναφέρετε την λέξη “ξένος”, “άγνωστος” – παραπέμπει στο ότι δεν κινδυνεύει ποτέ απο κάποιον τον οποίον γνωρίζει ή μπορεί να έχει δεί μιά δυό φορές στη γειτονιά.


Είναι αποδεδειγμένο στατιστικά ότι παιδιά τα οποία δεν είναι ενημερωμένα για τον ενδεχόμενο κίνδυνο απο άλλους ενήλικες, είναι τα συχνότερα θύματα κακόβουλων ατόμων.


Πηγές: The Child Protection Handbook

Παιδί

07.12.2021

Πότε και με ποια εμβόλια θα ξεκινήσει ο εμβολιασμός των παιδιών

Όπως έχει ήδη ανακοινωθεί από το υπουργείο Υγείας, αναμένουμε στη χώρα μας εμβόλια της Pfizer για τον εμβολιασμό των παιδιών 5-11 ετών κατά του κορωνοϊού. Πότε ξεκινά ο εμβολιασμός για τα παιδιά Όπως δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας Μάριος Θεμιστοκλέους, η πρώτη παραλαβή εμβολίων στη χώρα μας θα είναι στις 13 Δεκεμβρίου και […]

07.12.2021

Μηδενικοί θάνατοι από COVID μεταξύ υγιών παιδιών ηλικίας 5 έως 11 ετών στην Γερμανία δείχνουν μελέτες

Υπάρχει μια νέα μελέτη από τη Γερμανία, από την οποία αναφέρονται τα κυριότερα σημεία. Οι συγγραφείς ξεκινούν σημειώνοντας ότι: -Υπάρχει αβεβαιότητα σχετικά με τους απόλυτους κινδύνους του COVID για τα παιδιά . Συχνά διαχωρίζουν τα παιδιά με άσχημα αποτελέσματα,  με παιδιά που παρουσιάζονται στο σύστημα υγειονομικής περίθαλψης, αλλά αυτό θα αυξάνει πάντα τον κίνδυνο, καθώς δεν περιλαμβάνει όλα τα παιδιά […]

Εποχιακή Συναισθηματική Διαταραχή στα παιδιά: Τι πρέπει να γνωρίζετε
07.12.2021

Εποχιακή Συναισθηματική Διαταραχή στα παιδιά: Τι πρέπει να γνωρίζετε

Τα μωρά αρχίζουν να έχουν αίσθηση του χιούμορ από τον πρώτο μήνα
07.12.2021

Τα μωρά αρχίζουν να έχουν αίσθηση του χιούμορ από τον πρώτο μήνα

Στις αρχές του 2022 τα εμβόλια κατά της COVID -19 για παιδιά 5-11 ετών
06.12.2021

Στις αρχές του 2022 τα εμβόλια κατά της COVID -19 για παιδιά 5-11 ετών

Γιατί το Ηνωμένο Βασίλειο άργησε να εμβολιάσει τα παιδιά;
06.12.2021

Γιατί το Ηνωμένο Βασίλειο άργησε να εμβολιάσει τα παιδιά;

Φόβοι για παγκόσμια έξαρση της ιλαράς καθώς η πανδημία COVID-19 έχει διαταράξει τους παιδικούς εμβολιασμούς
04.12.2021

Φόβοι για παγκόσμια έξαρση της ιλαράς καθώς η πανδημία COVID-19 έχει διαταράξει τους παιδικούς εμβολιασμούς

Σύνδρομο βραχέος εντέρου: Διαχείριση παιδιών
03.12.2021

Σύνδρομο βραχέος εντέρου: Διαχείριση παιδιών

Αθλητισμός και διατροφή στην εφηβική ηλικία
03.12.2021

Αθλητισμός και διατροφή στην εφηβική ηλικία

Πόνος στο στήθος στα παιδιά: Πότε ανησυχούμε;
03.12.2021

Πόνος στο στήθος στα παιδιά: Πότε ανησυχούμε;

Δημοφιλή

Υγεία & πολιτική
1

ΥΠΑΙΘ: Ανακοίνωσε το πρωτόκολλο για την δια ζώσης λειτουργία των πανεπιστημίων

Φυσική Κατάσταση
2

Μεγάλος διαγωνισμός του ygeianews.gr για να είσαστε σε «φόρμα» εν μέσω καραντίνας!

Φάρμακα
3

ΕΜΑ: Εγκρίθηκε το πρώτο φάρμακο για διασωληνωμένους με λοίμωξη COVID-19

Παιδί
4

Πότε και με ποια εμβόλια θα ξεκινήσει ο εμβολιασμός των παιδιών

Περισσότερα

08.12.2021

Ε.Σ.Α.μεΑ.: Ανοιχτή επιστολή στον πρωθυπουργό για την πρόσβαση των ανασφάλιστων σε φάρμακα και θεραπείες

Με τον υπουργό Επικρατείας Γ. Γεραπετρίτη είχε συνάντηση ο πρόεδρος της ΕΣΑμεΑ Ιωάννης Βαρδακαστάνης, για το «καυτό» ζήτημα που έχει προκύψει με τους ανασφάλιστους πολίτες με αναπηρία και χρόνιες παθήσεις.. Ο κ. Βαρδακαστάνης παρέδωσε υπόμνημα στον υπουργό ενημερώνοντάς τον το άρθρο 38 του Ν.4865/2021 είναι βέβαιο ότι θα αυξήσει τη νοσηρότητα του COVID – 19, τις επιπλοκές, […]

08.12.2021

Clinical Research Conference 2021: «Οι κλινικές μελέτες μετά την πανδημία»

Παρά την πανδημία, η έγκριση νέων κλινικών μελετών στη χώρα μας συνεχίζει να βελτιώνεται, αντανακλώντας την αναπτυξιακή ώθηση που έχει δώσει το μέτρο του συμψηφισμού των δαπανών για έρευνα με την αυτόματη επιστροφή (clawback), αλλά και την ευρύτερη βελτίωση του οικονομικού κλίματος στην Ελλάδα. Ωστόσο, οι εγγενείς αδυναμίες, όπως είναι η γραφειοκρατία και οι καθυστερήσεις, παραμένουν και έχουν επιδεινωθεί […]

Το Άσυλο Ανιάτων ενισχύεται με δωρεά από το “Όλοι Μαζί Μπορούμε”
08.12.2021

Το Άσυλο Ανιάτων ενισχύεται με δωρεά από το “Όλοι Μαζί Μπορούμε”

ΥΓΕΙΑ: Ανανέωση του χορηγικού προγράμματος στήριξης της Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής για μια ακόμη τετραετία
08.12.2021

ΥΓΕΙΑ: Ανανέωση του χορηγικού προγράμματος στήριξης της Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής για μια ακόμη τετραετία

Εργαστηριακοί Ιατροί Medisyn προς Πλεύρη: Να καταργηθεί άμεσα το clawback
08.12.2021

Εργαστηριακοί Ιατροί Medisyn προς Πλεύρη: Να καταργηθεί άμεσα το clawback

Γεωγραφική κατανομή: 1.783 κρούσματα στην Αττική – 935 στη Θεσσαλονίκη
08.12.2021

Γεωγραφική κατανομή: 1.783 κρούσματα στην Αττική – 935 στη Θεσσαλονίκη

Η Ελλάδα πρέπει να βελτιώσει την ετοιμότητά της στον τομέα της δευτερογενούς χρήσης δεδομένων υγείας
08.12.2021

Η Ελλάδα πρέπει να βελτιώσει την ετοιμότητά της στον τομέα της δευτερογενούς χρήσης δεδομένων υγείας

COVID-19: 5.899 νέα κρούσματα – 709 διασωληνωμένοι – 81 νέοι θάνατοι
08.12.2021

COVID-19: 5.899 νέα κρούσματα – 709 διασωληνωμένοι – 81 νέοι θάνατοι

Τραυματιοφορείς: Πανελλαδική κινητοποίηση την Πέμπτη για τις «τρομακτικές» ελλείψεις προσωπικού
08.12.2021

Τραυματιοφορείς: Πανελλαδική κινητοποίηση την Πέμπτη για τις «τρομακτικές» ελλείψεις προσωπικού

Πιστοποιητικό νόσησης: Εισήγηση να διαρκεί μόνο 3 μήνες
08.12.2021

Πιστοποιητικό νόσησης: Εισήγηση να διαρκεί μόνο 3 μήνες