Σύμφωνα με μία νέα έρευνα, η εντατική άσκηση βελτιώνει την ακαδημαϊκή επίδοση των εφήβων. Στη μελέτη, που περιλαμβάνει περίπου 5.000 παιδιά, βρέθηκε συσχέτιση μεταξύ της άσκησης και της επιτυχίας στις εξετάσεις στην αγγλική γλώσσα, τα μαθηματικά και τα μαθήματα επιστήμης.
Διαπιστώθηκε μια αύξηση στην ακαδημαϊκή απόδοση, με κάθε επιπλέον 17 λεπτά άσκησης για τα αγόρια, και 12 λεπτά για τα κορίτσια.
Η μελέτη που έγινε από τα πανεπιστήμια του Strathclyde και Dundee διαπιστώνει ότι η αύξηση της σωματικής δραστηριότητας, ωφέλησε ιδιαίτερα την απόδοση των κοριτσιών στο μάθημα των επιστήμων.
Οι συγγραφείς αναφέρουν ότι αυτό θα μπορούσε να είναι είτε τυχαίο εύρημα ή να αντανακλά τις διαφορές μεταξύ των φύλων όσον αφορά τις επιπτώσεις της σωματικής δραστηριότητας στον εγκέφαλο.Η μελέτη διαπιστώνει ότι τα παιδιά που έκαναν τακτική σωματική άσκηση, όχι μόνο βελτιώθηκαν σε ακαδημαϊκό επίπεδο στα 11 αλλά και στα 13 και στις εξετάσεις τους στα 16.
«Τα χαμηλά επίπεδα άσκησης»
Το επίπεδο άσκησης των περισσότερων εφήβων βρέθηκε να είναι αρκετά κάτω από το συνιστώμενο δηλαδή τα 60 λεπτά την ημέρα.
Οι συγγραφείς εικάζουν τι μπορεί να συμβεί με την ακαδημαϊκή επίδοση, αν τα παιδιά ασκούνταν όπως συνιστάται. Ισχυρίζονται ότι επειδή κάθε 15 λεπτά άσκησης βελτιώνει την απόδοση κατά μέσο όρο περίπου το ένα τέταρτο του ενός βαθμού (της κλίμακας βαθμολογίας Α. Β, Γ), παιδιά που ασκούνται για 60 λεπτά κάθε μέρα θα μπορούσαν να βελτιώσουν τις ακαδημαϊκές επιδόσεις τους ένα πλήρη βαθμό – για παράδειγμα, από ένα Γ σε ένα Β ή από Β σε Α.
Ωστόσο, οι συγγραφείς παραδέχθηκαν ότι εικάζουν τα αποτελέσματα, δεδομένου ότι πολύ λίγα παιδιά έκαναν, οπουδήποτε, άσκηση αυτής της διαρκείας.
Η Δρ Josie Booth, μία από τους βασικούς επιστήμονες της μελέτης, από το Πανεπιστήμιο του Dundee, δήλωσε: “Η σωματική δραστηριότητα είναι πιο σημαντική και όχι μόνο για τη σωματική υγεία σας.
Υπάρχουν και άλλα οφέλη και αυτό είναι κάτι που θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τους γονείς, τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής και τους ανθρώπους που εμπλέκονται στον τομέα της εκπαίδευσης.”
Οι συγγραφείς της μελέτης, που δημοσιεύθηκε στο British Journal of Sports Medicine, δήλωσαν ότι περαιτέρω έρευνα που να υποστηρίζει αυτά τα ευρήματα θα μπορούσε να έχει επιπτώσεις στη δημόσιας υγείας και την εκπαίδευσης.
Αθανάσιος Μπούκαλης Νευροχειρουργός