Φάρμακα

Ωμέγα-3 Λιπαρά Οξέα: Καμία χρησιμότητα στην πρόληψη της κατάθλιψης

Τι έδειξε η μελέτη
Ωμέγα-3 Λιπαρά Οξέα: Καμία χρησιμότητα στην πρόληψη της κατάθλιψης

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της μεγαλύτερης κλινικής μελέτης του είδους της, τα συμπληρώματα ωμέγα-3 λιπαρών οξέων δεν προσφέρουν οφέλη στην πρόληψη της κατάθλιψης.

Τα τελευταία χρόνια αρκετοί γιατροί συνιστούν συμπληρώματα ωμέγα-3 για την πρόληψη των επεισοδίων της υποτροπιάζουσας κατάθλιψης σε ασθενείς που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες για τη νόσο, ωστόσο η οδηγία αυτή δεν βασίζεται σε επίσημες οδηγίες για το γενικό πληθυσμό.

Αρκετές μελέτες έχουν εξερευνήσει επίσης τη σύνδεση ανάμεσα στα παραπάνω συμπληρώματα και την κατάθλιψη, ωστόσο καμία από αυτές δεν κατέληξε σε σαφή αποτελέσματα.

Θέλοντας να δώσει απαντήσεις στο ερώτημα της παραπάνω σύνδεσης, μία επιστημονική ομάδα ξεκίνησε τη μελέτη VITAL-DEP (Vitamin D and Omega-3 Trial-Depression Endpoint Prevention).

Ο στόχος της παραπάνω μελέτης ήταν να εξετάσει αν τα συμπληρώματα βιταμίνης D ή ωμέγα-3 προσφέρουν οφέλη στην πρόληψη της κατάθλιψης.

Στην έρευνα συμμετείχαν συνολικά 18.353 ενήλικες ,

-ηλικίας 50 ετών και άνω,

που δεν είχαν κατάθλιψη όταν ξεκίνησε η μελέτη.

Οι εθελοντές αυτοί χωρίστηκαν σε 4 ομάδες στις οποίες χορηγήθηκαν:

  • 1η ομάδα: Βιταμίνη D
  • 2η ομάδα: Ωμέγα-3
  • 3η ομάδα: Βιταμίνη D και ωμέγα-3
  • 4η ομάδα (ελέγχου): Placebo

Ο κάθε εθελοντής συμμετείχε στη μελέτη για 5.3 χρόνια κατά μέσο όρο.

«Η παρούσα μελέτη αποτελεί ένα σημαντικό βήμα. Χρειάζεται ένας μεγάλος αριθμός εθελοντών για να εκτιμηθεί η χρησιμότητα των συμπληρωμάτων βιταμίνης D ή ωμέγα-3 στην πρόληψη της κατάθλιψης και η έρευνά μας είναι η καλύτερη αυτού του είδους μέχρι σήμερα», αναφέρει η επικεφαλής της μελέτης Olivia Okereke, MD, MS.

Ο Okereke και οι συνεργάτες της δεν παρατήρησαν κανένα όφελος από τα συμπληρώματα ωμέγα-3 για την πρόληψη της κατάθλιψης στη διάρκεια της έρευνας.

Στη διάρκεια των 5-7 ετών που έπαιρναν τα συμπληρώματα οι εθελοντές, ο κίνδυνος κατάθλιψης ήταν ίδιος με αυτόν της ομάδας ελέγχου.

Αν και διαπιστώθηκε ελαφρώς αυξημένος κίνδυνος σε όσους έπαιρναν τα συμπληρώματα, σύμφωνα με τους επιστήμονες η διαφορά αυτή δεν ήταν στατιστικώς σημαντική.

«Προφανώς υπάρχουν αρκετοί λόγοι για να πάρει κάποιος συμπληρώματα ωμέγα-3.

Για παράδειγμα, γνωρίζουμε ότι τα τελευταία προσφέρουν μία σειρά οφέλη για την πρόληψη της καρδιαγγειακής νόσου και τη θεραπεία των φλεγμονωδών νόσων, αλλά και τον περιορισμό των συμπτωμάτων της κατάθλιψης σε ασθενείς που έχουν ήδη διαγνωστεί με τη νόσο.

Ωστόσο, από τα αποτελέσματά μας φαίνεται ότι ένας ενήλικας στο γενικό πληθυσμό δεν έχει λόγο να παίρνει τα παραπάνω συμπληρώματα με αποκλειστικό σκοπό να μειώσει τον κίνδυνο κατάθλιψης στο μέλλον», καταλήγει η μελέτη.

Φάρμακα

07.06.2026

Σπουδαίο ιατρικό επίτευγμα: Σχεδιάστηκε το πρώτο εμβόλιο με Αl – Σε ποια άτομα χορηγήθηκε

Η ερευνητική ομάδα του Πανεπιστημίου του Κέιμπριτζ χαρακτηρίζει το επίτευγμα «θεμελιωδώς νέα» προσέγγιση στην ανάπτυξη εμβολίων

06.06.2026

Βραζιλία: Πειραματικό φάρμακο για την παράλυση δείχνει πρώτα σημάδια αποκατάστασης του νωτιαίου μυελού

Η έρευνα εντάσσεται σε ένα ευρύτερο πεδίο πειραματικών θεραπειών για νευρολογικές βλάβες

Το ρωσικό εμβόλιο κατά του καρκίνου «EnteroMix» πέτυχε 100% αποτελεσματικότητα σε κλινικές δοκιμές
31.05.2026

Το ρωσικό εμβόλιο κατά του καρκίνου «EnteroMix» πέτυχε 100% αποτελεσματικότητα σε κλινικές δοκιμές

Πρωτοπορεί για ακόμη μία φορά η Ρωσία: Επιστήμονες ανέπτυξαν εμβόλιο κατά νέου στελέχους του Έμπολα!
27.05.2026

Πρωτοπορεί για ακόμη μία φορά η Ρωσία: Επιστήμονες ανέπτυξαν εμβόλιο κατά νέου στελέχους του Έμπολα!

Ο ΕΟΦ προειδοποιεί για τη διαφήμιση συνταγογραφούμενων φαρμάκων αδυνατίσματος από γιατρούς και Influencers
26.05.2026

Ο ΕΟΦ προειδοποιεί για τη διαφήμιση συνταγογραφούμενων φαρμάκων αδυνατίσματος από γιατρούς και Influencers

Οι δύο αποτελεσματικές τεχνικές για να καταπίνετε τα χάπια πιο εύκολα (βίντεο)
24.05.2026

Οι δύο αποτελεσματικές τεχνικές για να καταπίνετε τα χάπια πιο εύκολα (βίντεο)

Επιστήμονες ανέπτυξαν σταγόνες ματιών που μπορούν να αποκαταστήσουν την κοντινή όραση χωρίς γυαλιά
23.05.2026

Επιστήμονες ανέπτυξαν σταγόνες ματιών που μπορούν να αποκαταστήσουν την κοντινή όραση χωρίς γυαλιά

Η ασπιρίνη μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο καρκίνου του παχέος εντέρου – Τι έδειξε νέα έρευνα
21.05.2026

Η ασπιρίνη μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο καρκίνου του παχέος εντέρου – Τι έδειξε νέα έρευνα

Ο ΕΟΦ ανακαλεί παρτίδα αγχολυτικού φαρμάκου – Δείτε ποιο αφορά
19.05.2026

Ο ΕΟΦ ανακαλεί παρτίδα αγχολυτικού φαρμάκου – Δείτε ποιο αφορά

Ανησυχία για φάρμακο της «Amgen»: Τουλάχιστον 20 οι νεκροί μετά τη λήψη του – Κυκλοφορεί και στην Ελλάδα
18.05.2026

Ανησυχία για φάρμακο της «Amgen»: Τουλάχιστον 20 οι νεκροί μετά τη λήψη του – Κυκλοφορεί και στην Ελλάδα

Δημοφιλή

Υγεία
1

Αυτό είναι το θαυματουργό έλαιο που προστατεύει από το Αλτχάιμερ

Υγεία
2

Το τρόφιμο που θωρακίζει «αθόρυβα» τα οστά σε κάθε ηλικία… δεν είναι το γάλα!

Kαρδιά
3

Ποιοι είναι οι φυσιολογικοί καρδιακοί παλμοί και ποια τα επικίνδυνα όρια – Πότε πρέπει να ανησυχήσετε

Φάρμακα
4

Ανατροπή δεδομένων στα εμβόλια mRNA: Οι εμβολιασμένοι πεθαίνουν πλέον στις ΗΠΑ από COVID-19

Περισσότερα

08.06.2026

Το παράπονο της Νέλλης Γκίνη: «Αγάπησα και αγαπήθηκα πολύ αλλά δεν βρήκα το άλλο μου μισό» (βίντεο)

«Απ’ ότι φαίνεται δεν ήμουν κορίτσι για γάμο»

08.06.2026

Τι δείχνει η κατάρρευση του Κ.Έρικσεν για ΚΑΡΠΑ και απινιδωτές: Τι πρέπει να κάνετε σε τέτοια περιστατικά

Πώς λειτουργεί ένας απινιδωτής κατά τη διάρκεια ενός καρδιακού επεισοδίου

Εξέταση αίματος θα εντοπίζει τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του πνεύμονα έως και 5 χρόνια πριν τη διάγνωση
08.06.2026

Εξέταση αίματος θα εντοπίζει τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του πνεύμονα έως και 5 χρόνια πριν τη διάγνωση

Η Ρωσία ανέπτυξε νέο φάρμακο για τη διάγνωση και τη θεραπεία όγκων του εγκεφάλου
08.06.2026

Η Ρωσία ανέπτυξε νέο φάρμακο για τη διάγνωση και τη θεραπεία όγκων του εγκεφάλου

Mωρό σε πτήση κοιτά με «κατανυκτικό» ύφος άνδρα που του κάνει γκριμάτσες – Δείτε το βίντεο
07.06.2026

Mωρό σε πτήση κοιτά με «κατανυκτικό» ύφος άνδρα που του κάνει γκριμάτσες – Δείτε το βίντεο

Μην τα αγνοήσετε: Αυτά είναι τα έξι συμπτώματα του καρκίνου της μήτρας
07.06.2026

Μην τα αγνοήσετε: Αυτά είναι τα έξι συμπτώματα του καρκίνου της μήτρας

Νέα μελέτη: Η σεμαγλουτίδη βελτιώνει την ποιότητα ζωής σε ασθενείς με χρόνια νεφρική νόσο και διαβήτη τύπου 2
07.06.2026

Νέα μελέτη: Η σεμαγλουτίδη βελτιώνει την ποιότητα ζωής σε ασθενείς με χρόνια νεφρική νόσο και διαβήτη τύπου 2

Σπουδαίο ιατρικό επίτευγμα: Σχεδιάστηκε το πρώτο εμβόλιο με Αl – Σε ποια άτομα χορηγήθηκε
07.06.2026

Σπουδαίο ιατρικό επίτευγμα: Σχεδιάστηκε το πρώτο εμβόλιο με Αl – Σε ποια άτομα χορηγήθηκε

Επιστήμονες ανέπτυξαν αντι-ιική τσίχλα που μειώνει έως και 95% τους ιούς της γρίπης και του έρπητα
07.06.2026

Επιστήμονες ανέπτυξαν αντι-ιική τσίχλα που μειώνει έως και 95% τους ιούς της γρίπης και του έρπητα

Άνδρες δώστε προσοχή: Τα φρούτα που αυξάνουν φυσικά τα επίπεδα της τεστοστερόνης
07.06.2026

Άνδρες δώστε προσοχή: Τα φρούτα που αυξάνουν φυσικά τα επίπεδα της τεστοστερόνης