Υγεία

Ένα κρασάκι την ημέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα

Ένα κρασάκι την ημέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα

Ένα ποτηράκι κρασί την ημέρα, τον γιατρό κάνει πέρα καθώς, σύμφωνα με νέα μελέτη του Πανεπιστημίου Υγείας και Επιστημών του Ορεγκον (OHSU), στις ΗΠΑ, τονώνει το ανοσοποιητικό σύστημα «θωρακίζοντας» έτσι τον οργανισμό από λοιμώξεις.

Εδώ και καιρό οι επιστήμονες γνώριζαν ότι η ρεσβερατρόλη, που εντοπίζεται στο κόκκινο κρασί, είναι ευεργετική για την καρδιά ενώ εμφανίζει και αντικαρκινικές ιδιότητες. Σύμφωνα με τη νέα μελέτη των ειδικών της Ιατρικής Σχολής του αμερικανικού πανεπιστημίου ωστόσο, ευεργετικές ιδιότητες για τον οργανισμό φαίνεται ότι διαθέτει και το αλκοόλ.

Όπως διαπίστωσαν οι ερευνητές, η αιθανόλη των αλκοολούχων ποτών μπορεί να τονώσει το ανοσοποιητικό σύστημα για την αποτελεσματική προστασία του οργανισμού από λοιμώξεις.

«Ένας μέσος άνθρωπος ο οποίος πίνει, ας πούμε, ένα κρασάκι με το φαγητό του, μπορεί μέσω αυτού να βελτιώσει την υγεία του, τονώνοντας το καρδιαγγειακό του σύστημα» αναφέρει ο δρ Ιλχεμ Μεσάουντι, κύριος συγγραφέας του σχετικού άρθρου. «Όπως φάνηκε όμως στη μελέτη μας, στη συγκεκριμένη λίστα μπορούμε πλέον να προσθέσουμε και το ανοσοποιητικό σύστημα».

Το «ζαλισμένο» πείραμα

Με σκοπό να μελετήσουν την επίδραση του αλκοόλ στο ανοσοποιητικό σύστημα, οι ερευνητές εκπαίδευσαν 12 πιθήκους ρέζους μακάκους ώστε να καταναλώνουν αλκοόλ κατά βούληση. Τα ζώα είχαν πρόσβαση σε ένα ειδικό μείγμα αιθανόλης 4%. Στην πορεία οι ειδικοί χορήγησαν στα πειραματόζωα εμβόλιο κατά της ευλογιάς και τα μοίρασαν σε δύο ομάδες: εκείνα που είχαν πρόσβαση στο αλκοολούχο μείγμα και σε εκείνα που είχαν πρόσβαση σε απλό ζαχαρόνερο. Ολα τα ζώα τρέφονταν κανονικά και είχαν πρόσβαση σε νερό. Η παρακολούθηση της κατανάλωσης αλκοόλ των πιθήκων διήρκeσε 14 μήνες, ενώ οι ειδικοί επανέλαβαν τον εμβολιασμό επτά μήνες μετά το ξεκίνημα του πειράματος.

«Όπως ακριβώς συμβαίνει και με τους ανθρώπους, οι πίθηκοι εμφάνιζαν διαφορετικές συμπεριφορές ως προς την κατανάλωση αλκοόλ» εξηγεί ο δρ Μεσάουντι. «Για παράδειγμα, κάποια ζώα κατανάλωναν μεγαλύτερες ποσότητες και κάποια άλλα μικρότερες».

Οι ειδικοί διαπίστωσαν ότι ο οργανισμός των ζώων που ήταν «γερά ποτήρια» εμφάνιζε μικρότερη ανθεκτικότητα στον ιό της ευλογιάς. Αντίθετα, ο οργανισμός των πιθήκων που κατανάλωναν μια ήπια ποσότητα αιθανόλης – αντίστοιχη σε περίπου ένα ποτηράκι κρασί την ημέρα – εμφάνιζε μεγαλύτερη ανθεκτικότητα ενάντια στον ιό, συγκριτικά με την ομάδα ελέγχου που κατανάλωνε απλά ζαχαρόνερο.

«Τα εκπληκτικά αυτά ευρήματα, υποδεικνύουν ότι μια ήπια ποσότητα αλκοόλ θα μπορούσε να οδηγήσει στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος» υπογραμμίζει ο δρ Μεσάουντι. «Τα αποτελέσματα αυτά, έρχονται να υποστηρίξουν αυτό που πιστεύεται εδώ και αρκετό καιρό: ότι δηλαδή, η ήπια κατανάλωση αιθανόλης μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα τον περιορισμό της θνησιμότητας από κάθε αίτιο, και ιδιαίτερα εξαιτίας καρδιαγγειακών νοσημάτων. Η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ πάλι, όπως έδειξε η μελέτη μας, βρίσκεται στον αντίποδα με σοβαρές επιπτώσεις στον οργανισμό» καταλήγει ο ειδικός.

Τα ενδιαφέροντα ευρήματα των αμερικανών ερευνητών τα οποία παρουσιάζονται στο επιστημονικό έντυπο «Vaccine», θα μπορούσαν να βοηθήσουν τους ειδικούς να κατανοήσουν καλύτερα το ανοσοποιητικό σύστημα και να βρουν νέους τρόπους για να βελτιώσουν την αντίδραση του οργανισμού στα εμβόλια.

tovima.gr

Υγεία

08.06.2026

Εξέταση αίματος θα εντοπίζει τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του πνεύμονα έως και 5 χρόνια πριν τη διάγνωση

Μελέτη εντόπισε 14 πρωτεΐνες στο αίμα που συνδέονται με φλεγμονώδες περιβάλλον στους πνεύμονες

08.06.2026

Η Ρωσία ανέπτυξε νέο φάρμακο για τη διάγνωση και τη θεραπεία όγκων του εγκεφάλου

Οι πρώτες προκλινικές δοκιμές εμφανίζονται ιδιαίτερα ενθαρρυντικές

Μην τα αγνοήσετε: Αυτά είναι τα έξι συμπτώματα του καρκίνου της μήτρας
07.06.2026

Μην τα αγνοήσετε: Αυτά είναι τα έξι συμπτώματα του καρκίνου της μήτρας

Νέα μελέτη: Η σεμαγλουτίδη βελτιώνει την ποιότητα ζωής σε ασθενείς με χρόνια νεφρική νόσο και διαβήτη τύπου 2
07.06.2026

Νέα μελέτη: Η σεμαγλουτίδη βελτιώνει την ποιότητα ζωής σε ασθενείς με χρόνια νεφρική νόσο και διαβήτη τύπου 2

Επιστήμονες ανέπτυξαν αντι-ιική τσίχλα που μειώνει έως και 95% τους ιούς της γρίπης και του έρπητα
07.06.2026

Επιστήμονες ανέπτυξαν αντι-ιική τσίχλα που μειώνει έως και 95% τους ιούς της γρίπης και του έρπητα

Ελπίδα για εκατομμύρια ασθενείς: Ξεκινούν οι δοκιμές του πρώτου εμβολίου κατά του καρκίνου του πνεύμονα
06.06.2026

Ελπίδα για εκατομμύρια ασθενείς: Ξεκινούν οι δοκιμές του πρώτου εμβολίου κατά του καρκίνου του πνεύμονα

Η Κίνα αναπτύσσει χάπια που θα μπορούσαν να παρατείνουν το ανθρώπινο προσδόκιμο ζωής έως και τα 150 χρόνια!
06.06.2026

Η Κίνα αναπτύσσει χάπια που θα μπορούσαν να παρατείνουν το ανθρώπινο προσδόκιμο ζωής έως και τα 150 χρόνια!

Απίστευτο: Γυναίκα με Αλτσχάιμερ και καθηλωμένη στο κρεβάτι επανήλθε για εβδομάδες παίρνοντας ψιλοκυβίνη
05.06.2026

Απίστευτο: Γυναίκα με Αλτσχάιμερ και καθηλωμένη στο κρεβάτι επανήλθε για εβδομάδες παίρνοντας ψιλοκυβίνη

Επιστήμονες «επαναφόρτισαν» κατεστραμμένα νεύρα
05.06.2026

Επιστήμονες «επαναφόρτισαν» κατεστραμμένα νεύρα

Κυβερνητικοί επιστήμονες μετέφεραν απενεργοποιημένο ιό mpox στις ΗΠΑ
04.06.2026

Κυβερνητικοί επιστήμονες μετέφεραν απενεργοποιημένο ιό mpox στις ΗΠΑ

Δημοφιλή

Υγεία
1

Αυτό είναι το θαυματουργό έλαιο που προστατεύει από το Αλτχάιμερ

Υγεία
2

Το τρόφιμο που θωρακίζει «αθόρυβα» τα οστά σε κάθε ηλικία… δεν είναι το γάλα!

Kαρδιά
3

Ποιοι είναι οι φυσιολογικοί καρδιακοί παλμοί και ποια τα επικίνδυνα όρια – Πότε πρέπει να ανησυχήσετε

Φάρμακα
4

Ανατροπή δεδομένων στα εμβόλια mRNA: Οι εμβολιασμένοι πεθαίνουν πλέον στις ΗΠΑ από COVID-19

Περισσότερα

08.06.2026

Εξέταση αίματος θα εντοπίζει τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του πνεύμονα έως και 5 χρόνια πριν τη διάγνωση

Μελέτη εντόπισε 14 πρωτεΐνες στο αίμα που συνδέονται με φλεγμονώδες περιβάλλον στους πνεύμονες

08.06.2026

Η Ρωσία ανέπτυξε νέο φάρμακο για τη διάγνωση και τη θεραπεία όγκων του εγκεφάλου

Οι πρώτες προκλινικές δοκιμές εμφανίζονται ιδιαίτερα ενθαρρυντικές

Mωρό σε πτήση κοιτά με «κατανυκτικό» ύφος άνδρα που του κάνει γκριμάτσες – Δείτε το βίντεο
07.06.2026

Mωρό σε πτήση κοιτά με «κατανυκτικό» ύφος άνδρα που του κάνει γκριμάτσες – Δείτε το βίντεο

Μην τα αγνοήσετε: Αυτά είναι τα έξι συμπτώματα του καρκίνου της μήτρας
07.06.2026

Μην τα αγνοήσετε: Αυτά είναι τα έξι συμπτώματα του καρκίνου της μήτρας

Νέα μελέτη: Η σεμαγλουτίδη βελτιώνει την ποιότητα ζωής σε ασθενείς με χρόνια νεφρική νόσο και διαβήτη τύπου 2
07.06.2026

Νέα μελέτη: Η σεμαγλουτίδη βελτιώνει την ποιότητα ζωής σε ασθενείς με χρόνια νεφρική νόσο και διαβήτη τύπου 2

Σπουδαίο ιατρικό επίτευγμα: Σχεδιάστηκε το πρώτο εμβόλιο με Αl – Σε ποια άτομα χορηγήθηκε
07.06.2026

Σπουδαίο ιατρικό επίτευγμα: Σχεδιάστηκε το πρώτο εμβόλιο με Αl – Σε ποια άτομα χορηγήθηκε

Επιστήμονες ανέπτυξαν αντι-ιική τσίχλα που μειώνει έως και 95% τους ιούς της γρίπης και του έρπητα
07.06.2026

Επιστήμονες ανέπτυξαν αντι-ιική τσίχλα που μειώνει έως και 95% τους ιούς της γρίπης και του έρπητα

Άνδρες δώστε προσοχή: Τα φρούτα που αυξάνουν φυσικά τα επίπεδα της τεστοστερόνης
07.06.2026

Άνδρες δώστε προσοχή: Τα φρούτα που αυξάνουν φυσικά τα επίπεδα της τεστοστερόνης

Ελπίδα για εκατομμύρια ασθενείς: Ξεκινούν οι δοκιμές του πρώτου εμβολίου κατά του καρκίνου του πνεύμονα
06.06.2026

Ελπίδα για εκατομμύρια ασθενείς: Ξεκινούν οι δοκιμές του πρώτου εμβολίου κατά του καρκίνου του πνεύμονα

Βραζιλία: Πειραματικό φάρμακο για την παράλυση δείχνει πρώτα σημάδια αποκατάστασης του νωτιαίου μυελού
06.06.2026

Βραζιλία: Πειραματικό φάρμακο για την παράλυση δείχνει πρώτα σημάδια αποκατάστασης του νωτιαίου μυελού