Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη

Καμπάνια Προώθησης Εμβολιασμού κατά της COVID-19 από το Prolepsis

To Ινστιτούτο Prolepsis σε συνεργασία με την Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Stanford των ΗΠΑ πραγματοποιεί από την Τετάρτη 1 Δεκεμβρίου πανελλαδική καμπάνια στο Facebook για την προώθηση του εμβολιασμού κατά της COVID-19.

Η καμπάνια απευθύνεται σε γονείς εφήβων, νέους, γυναίκες αναπαραγωγικής ηλικίας, ομάδες με έντονα θρησκευτικά ενδιαφέροντα, κοινότητες μουσουλμάνων Δυτ. Θράκης, κοινότητες Ρομά, κ.ά., που κατά τεκμήριο επιδεικνύουν χαμηλά ποσοστά εμβολιαστικής κάλυψης κατά της COVID-19 σε σχέση με τον μέσο όρο.

Στην καμπάνια, που αποτελείται από στοχευμένα μηνύματα δημόσιας υγείας με τη μορφή εικαστικών και σύντομων βίντεο, συμμετέχουν εθελοντικά γιατροί, νοσηλευτές, καθηγητές Πανεπιστημίου, δημοσιογράφοι, ηθοποιοί, φαρμακοποιοί, αθλητές, εκπρόσωποι της Εκκλησίας και θρησκευτικών κοινοτήτων, και διαμεσολαβητής Ρομά.

Το κόστος της προώθησης της καμπάνιας στο Facebook καλύπτεται εξολοκλήρου από την Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Stanford, ενώ όλες οι εργασίες που αφορούν στον σχεδιασμό, την προετοιμασία, υλοποίηση, παρακολούθηση και αξιολόγηση των αποτελεσμάτων γίνονται από το Ινστιτούτο Prolepsis, χωρίς χρηματοδότηση.

Προκειμένου να εκτιμηθεί η αποτελεσματικότητα της δράσης, η καμπάνια υλοποιήθηκε δοκιμαστικά από τα μέσα Οκτωβρίου σε 22 περιφερειακές ενότητες που παρουσιάζουν χαμηλότερα ποσοστά εμβολιαστικής κάλυψης, με βάση στοιχεία που συγκεντρώθηκαν από επίσημους φορείς (emvolio.gov, ECDC, ΕΟΔΥ).

Το υλικό της καμπάνιας (43 διαφορετικά επώνυμα βίντεο και 15 εικαστικά) προβλήθηκε συνολικά 26.070.812 φορές σε 1.878.601 χρήστες του Facebook.

Η προκαταρκτική αξιολόγηση των στοιχείων έδειξε ότι κατά την περίοδο των 3 πρώτων εβδομάδων εφαρμογής του προγράμματος- σε σχέση με τις 3 προηγούμενες εβδομάδες –υπήρξε σημαντική αύξηση των ραντεβού για εμβολιασμό τόσο στο σύνολο της χώρας όσο και στις 22 περιφερειακές ενότητες εφαρμογής του προγράμματος.

Όμως, στις περιφέρειες εφαρμογής της καμπάνιας σε σύγκριση με τις περιφέρειες όπου δεν υλοποιήθηκε η καμπάνια:

– η αύξηση ήταν κατά 6% μεγαλύτερη στο σύνολο του πληθυσμού, ενώ,

-για τις γυναίκες αναπαραγωγικής ηλικίας η αύξηση ήταν μεγαλύτερη κατά 16% και,

-για την ομάδα γονέων εφήβων (13-17) ηλικίας 28-60 η αύξηση ήταν μεγαλύτερη κατά 7,5%.

Τα ενθαρρυντικά αποτελέσματα της καμπάνιας κατά την υλοποίηση στις 22 περιφερειακές ενότητες, οδήγησαν στην επέκταση της δράσης ευαισθητοποίησης σε πανελλαδικό επίπεδο.

«Κατά την αξιολόγηση των αποτελεσμάτων φαίνεται ότι η συγκεκριμένη δράση επικοινωνίας απέδωσε μετρήσιμη αύξηση των ραντεβού εμβολιασμού στις 22 περιφερειακές ενότητες που υλοποιήθηκε, σε σύγκριση με την υπόλοιπη Ελλάδα όπου δεν προβλήθηκαν τα μηνύματα της ενημερωτικής εκστρατείας.

Ευχαριστούμε θερμά την Αναπληρώτρια Υπουργό Υγείας κα Μίνα Γκάγκα και τον Γενικό Γραμματέα Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας κ. Μάριο Θεμιστοκλέους, για την πολύτιμη συνδρομή τους με την παραχώρηση ανώνυμων στατιστικών δεδομένων που αφορούν στην πορεία των ραντεβού εμβολιασμού κατά της COVID-19 και στον αριθμό των εμβολιασμών» επεσήμανε η κ. Αθηνά Λινού, Καθηγήτρια Επιδημιολογίας και Πρόεδρος του Ινστιτούτου Prolepsis.

Η ανάλυση των στοιχείων και η αξιοποίηση των μέχρι σήμερα αποτελεσμάτων έχει εξεταστεί και έχει λάβει έγκριση από Επιτροπή Ηθικής και Δεοντολογίας.

Η συγκεκριμένη δράση αποσκοπεί αποκλειστικά στην προώθηση του εμβολιασμού κατά της COVID-19 και δεν συνδέεται με καμία εμπορική ή πολιτική δραστηριότητα.

Κατά τον σχεδιασμό της αποκλείστηκε η συμμετοχή εκπροσώπων πολιτικών φορέων.

Τα βίντεο της καμπάνιας είναι διαθέσιμα εδώ.

Δημοφιλή

Υγεία
1

Αυτό είναι το θαυματουργό έλαιο που προστατεύει από το Αλτχάιμερ

Kαρδιά
2

Ποιοι είναι οι φυσιολογικοί καρδιακοί παλμοί και ποια τα επικίνδυνα όρια – Πότε πρέπει να ανησυχήσετε

Φάρμακα
3

Ανατροπή δεδομένων στα εμβόλια mRNA: Οι εμβολιασμένοι πεθαίνουν πλέον στις ΗΠΑ από COVID-19

Διατροφή
4

Πετιμέζι: Το καλύτερο φυσικό φάρμακο

Περισσότερα

01.05.2024

Γαλλική έκθεση: Smartphone στα παιδιά μετά τα 13 και πρόσβαση στα social media μετά τα 18

Νέα γαλλική έκθεση έρχεται να ξεκαθαρίσει σε ποια ηλικία θα πρέπει να επιτρέπεται στα παιδιά να χρησιμοποιούν smartphone αλλά και να έχουν πρόσβαση στα συμβατικά μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Τα παιδιά, λοιπόν, δεν θα πρέπει να επιτρέπεται να χρησιμοποιούν smartphones έως ότου γίνουν 13 ετών και θα πρέπει να απαγορεύεται η πρόσβαση στα συμβατικά μέσα κοινωνικής δικτύωσης, […]

01.05.2024

Αυτά είναι τα τρόφιμα που έχουν τα περισσότερα μικροπλαστικά

Μία νέα έρευνα αποκάλυψε ποιες τροφές περιέχουν τα περισσότερα μικροπλαστικά.  Πρόκειται για θραύσματα πλαστικών που κυμαίνονται σε μέγεθος μικρότερο των 5 χιλιοστών, φτάνοντας ακόμη και στη κλίμακα του μικρόμετρου (ένα εκατομμυριοστό του μέτρου). Οτιδήποτε μικρότερο από 1 μικρόμετρο θεωρείται νανοπλαστικό και μετριέται σε δισεκατομμυριοστά του μέτρου. Μιλάμε για σωματίδια τόσο μικρά που η επιστήμη αγωνίστηκε […]

01.05.2024

Πώς να μειώσετε τις ραγάδες με φυσικό τρόπο

30.04.2024

Πως να πλένετε σωστά τα φρούτα και τα λαχανικά

30.04.2024

Διάσημη influencer «καίει» το εμβόλιο του Covid-19: «Γιατροί λένε ότι το πρόβλημα στην καρδιά μου είναι από αυτό»

30.04.2024

Στρατιωτική δίαιτα: Τι είναι και πως λειτουργεί;

16.04.2024

Δεν είναι μόνο για το φαγητό: 17 τρόποι να χρησιμοποιήσετε το λεμόνι εκτός κουζίνας

12.04.2024

H καρδιακή νόσος συνδέεται με την ανάπτυξη καρκίνου;

12.04.2024

Γιατί δαγκώνουμε τα χείλη μας; – Τι μπορούμε να κάνουμε για να το σταματήσουμε

01.03.2024

Ποιοι είναι οι φυσιολογικοί καρδιακοί παλμοί και ποια τα επικίνδυνα όρια – Πότε πρέπει να ανησυχήσετε