Διατροφή

Το λαχανικό που μειώνει στο μισό τον κίνδυνο καρκίνου του παχέος εντέρου

Το λαχανικό που μειώνει στο μισό τον κίνδυνο καρκίνου του παχέος εντέρου

Προηγούμενες μελέτες είχαν δείξει ότι η κατανάλωση πράσινων λαχανικών και φυτικών ινών μειώνει στο μισό τον κίνδυνο καρκίνου του παχέος εντέρου.

Αυτή η νέα μελέτη, που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό Gut Microbes, διερευνά την σχέση ανάμεσα στο σπανάκι, την υγεία του εντέρου, των γονιδίων και του καρκίνου του παχέος εντέρου.

Το σπανάκι που έχουμε συνδέσει με τον γενναίο ναύτη Popeye, μπορεί να εξασφαλίσει σημαντικά οφέλη στον οργανισμό μας, από υγιή όραση μέχρι γερή καρδιά.

Αρκεί μια ματιά στα θρεπτικά συστατικά 80 μόλις γραμμάριών του ωμού λαχανικού.

Οι περισσότεροι με αυτήν την ασθένεια πρέπει να αφαιρέσουν τμήμα του παχέος εντέρου χειρουργικά για να αποτρέψουν την ανάπτυξη εκατοντάδων άλλων όγκων καθώς μεγαλώνουν.

Στην συνέχεια υποβάλλονται συχνά σε τοξική θεραπεία με μη-στεροειδή αντιφλεγμονώδη φάρμακα (ΜΣΑΦ) για να αποτρέψουν τη δημιουργία πρόσθετων όγκων στον δωδεκαδάκτυλο, το πρώτο μέρος του λεπτού εντέρου.

Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν ένα μοντέλο κληρονομικής νόσου, που ονομάζεται familial adenomatous polyposis (οικογενής αδενωματώδης πολύποδας).

Πρόκειται για μια κληρονομική διαταραχή, που προκαλεί στους νέους ανθρώπους να αναπτύξουν πολλαπλές μη καρκινικές αναπτύξεις (πολύποδες) στο παχύ έντερο.

Χάρη στην υψηλή του περιεκτικότητα σε χλωροφύλλη, όπως αποκαλύπτει το βαθύ πράσινο χρώμα του, αλλά και σε καροτενοειδή όπως το β-καροτένιο, η λουτεΐνη και ζεαξανθεΐνη, το σπανάκι αποτελεί κορυφαίο τρόφιμο με αντιφλεγμονώδεις και αντικαρκινικές ιδιότητες, με προστατευτική επιπλέον δράση έναντι παθήσεων των ματιών όπως ο καταρράκτης και η εκφύλιση της ωχράς κηλίδας.

Το σπανάκι έχει συνδεθεί με την αναπλήρωση της χαμένης ενέργειας, την αύξηση της ζωτικότητας και της βελτίωσης του αίματος. Το μυστικό του κρύβεται στον άφθονο σίδηρό του, ουσιαστικής σημασίας μέταλλο για τη λειτουργία των ερυθρών αιμοσφαιρίων και την καλύτερη οξυγόνωση του οργανισμού μέσω του αίματος, καθώς και την ενίσχυση της παραγωγής ενέργειας και της σύνθεσης DNA.

Όπως και τα παντζάρια, το σπανάκι περιέχει μεγάλη ποσότητα νιτρικών αλάτων, που χαλαρώνουν τα αιμοφόρα αγγεία, μειώνουν την ακαμψία των αρτηριών και προάγουν τη διαστολή τους, επιτρέποντας έτσι την καλύτερη κυκλοφορία του αίματος.

Πέρα από τη μείωση του καρδιαγγειακού κινδύνου από τη χαμηλότερη αρτηριακή πίεση, έρευνες προσθέτουν στις ευεργετικές ιδιότητες των τροφίμων με τη φυσική ένωση και μεγαλύτερες πιθανότητες επιβίωσης από έμφραγμα.

Το σπανάκι περιλαμβάνει υψηλές συγκεντρώσεις από σημαντικά θρεπτικά συστατικά για την υγεία των οστών. Πρόκειται για τη βιταμίνη Κ, το μαγνήσιο, το ασβέστιο και τον φώσφορο.

Διατροφή

11.08.2026

Είσαι 30άρης; – Οι 4 συνήθειες που πρέπει να υιοθετήσεις τώρα για να είσαι πιο υγιής στα 45

Ύπνος, άσκηση, προληπτικές εξετάσεις και σωστή διατροφή μπορούν να αποτελέσουν τη βάση για ένα πιο δυνατό σώμα τα επόμενα χρόνια

11.08.2026

Πέντε τροφές που μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της «κακής» χοληστερίνης

Από τη βρώμη και τα όσπρια μέχρι τα λιπαρά ψάρια, τους ξηρούς καρπούς και το αβοκάντο

Γιατί το μέλι δεν χαλάει σχεδόν ποτέ; – Η επιστήμη δίνει την απάντηση
08.08.2026

Γιατί το μέλι δεν χαλάει σχεδόν ποτέ; – Η επιστήμη δίνει την απάντηση

Βρίσκεσαι σε δίαιτα; – 11+1 καθημερινά λάθη που μπορεί να κρατούν τη ζυγαριά «κολλημένη»
08.08.2026

Βρίσκεσαι σε δίαιτα; – 11+1 καθημερινά λάθη που μπορεί να κρατούν τη ζυγαριά «κολλημένη»

Αυτά είναι τα φρούτα και τα λαχανικά του Αυγούστου: Οι εποχικές επιλογές που πρέπει να βάλετε στο τραπέζι σας
07.08.2026

Αυτά είναι τα φρούτα και τα λαχανικά του Αυγούστου: Οι εποχικές επιλογές που πρέπει να βάλετε στο τραπέζι σας

Τηγανητά αυγά χωρίς πολλές θερμίδες: Τα λάθη που αυξάνουν το λάδι και οι λύσεις
07.08.2026

Τηγανητά αυγά χωρίς πολλές θερμίδες: Τα λάθη που αυξάνουν το λάδι και οι λύσεις

Γιατί οι αντζούγιες θεωρούνται «υπερτροφή» – Τα σημαντικά οφέλη για την υγεία
25.07.2026

Γιατί οι αντζούγιες θεωρούνται «υπερτροφή» – Τα σημαντικά οφέλη για την υγεία

Personal trainer αποκαλύπτει: Αυτό είναι το λάθος με τα παπούτσια που αυξάνει τον κίνδυνο τραυματισμών
16.07.2026

Personal trainer αποκαλύπτει: Αυτό είναι το λάθος με τα παπούτσια που αυξάνει τον κίνδυνο τραυματισμών

Το τρόφιμο που «χτίζει» γερά οστά και μειώνει τον κίνδυνο καταγμάτων
15.07.2026

Το τρόφιμο που «χτίζει» γερά οστά και μειώνει τον κίνδυνο καταγμάτων

Το κόκκινο φρούτο που μπορεί να μειώσει την πίεση και να βελτιώσει την ευαισθησία στην ινσουλίνη
15.07.2026

Το κόκκινο φρούτο που μπορεί να μειώσει την πίεση και να βελτιώσει την ευαισθησία στην ινσουλίνη

Δημοφιλή

Υγεία
1

Αυτό είναι το θαυματουργό έλαιο που προστατεύει από το Αλτχάιμερ

Υγεία
2

Το τρόφιμο που θωρακίζει «αθόρυβα» τα οστά σε κάθε ηλικία… δεν είναι το γάλα!

Φάρμακα
3

Ανατροπή δεδομένων στα εμβόλια mRNA: Οι εμβολιασμένοι πεθαίνουν πλέον στις ΗΠΑ από COVID-19

Kαρδιά
4

Ποιοι είναι οι φυσιολογικοί καρδιακοί παλμοί και ποια τα επικίνδυνα όρια – Πότε πρέπει να ανησυχήσετε

Περισσότερα

12.08.2026

Ο επικεφαλής των υπηρεσιών Υγείας των ΗΠΑ (CDC) παραδέχθηκε ενόρκως ότι απέκρυπταν τις παρενέργειες των εμβολίων!

Ξεσκεπάζεται η συνωμοσία που στοίχισε την ζωή σε εκατομμύρια ανθρώπους

12.08.2026

Ασβαγκάντα: Η φυσική δύναμη που ανεβάζει τη διάθεση, μειώνει το άγχος και επαναφέρει την εσωτερική ισορροπία

Eκτόξευσε ενέργεια, αντοχή και απόδοση με την πιο δυνατή Ashwagandha!

Είσαι 30άρης; – Οι 4 συνήθειες που πρέπει να υιοθετήσεις τώρα για να είσαι πιο υγιής στα 45
11.08.2026

Είσαι 30άρης; – Οι 4 συνήθειες που πρέπει να υιοθετήσεις τώρα για να είσαι πιο υγιής στα 45

Η σειρά γέννησης μπορεί να επηρεάζει την υγεία: Τι έδειξε έρευνα σε 10 εκατ. ανθρώπους
11.08.2026

Η σειρά γέννησης μπορεί να επηρεάζει την υγεία: Τι έδειξε έρευνα σε 10 εκατ. ανθρώπους

Πέντε τροφές που μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της «κακής» χοληστερίνης
11.08.2026

Πέντε τροφές που μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της «κακής» χοληστερίνης

Υπνική άπνοια: Τι αποκαλύπτουν οι τελευταίες μελέτες για το ροχαλητό
11.08.2026

Υπνική άπνοια: Τι αποκαλύπτουν οι τελευταίες μελέτες για το ροχαλητό

Άννα Κορακάκη: Η συγκινητική ανάρτηση από την Ελληνίδα Ολυμπιονίκη – Αποκάλυψε το σπουδαιότερο «μετάλλιό» της
09.08.2026

Άννα Κορακάκη: Η συγκινητική ανάρτηση από την Ελληνίδα Ολυμπιονίκη – Αποκάλυψε το σπουδαιότερο «μετάλλιό» της

Γιατί το μέλι δεν χαλάει σχεδόν ποτέ; – Η επιστήμη δίνει την απάντηση
08.08.2026

Γιατί το μέλι δεν χαλάει σχεδόν ποτέ; – Η επιστήμη δίνει την απάντηση

Βρίσκεσαι σε δίαιτα; – 11+1 καθημερινά λάθη που μπορεί να κρατούν τη ζυγαριά «κολλημένη»
08.08.2026

Βρίσκεσαι σε δίαιτα; – 11+1 καθημερινά λάθη που μπορεί να κρατούν τη ζυγαριά «κολλημένη»

Ο Στέφανος Τσιτσιπάς σε εξόρμηση με την σύντροφό του στις ελβετικές Άλπεις – Δείτε τα τρυφερά στιγμιότυπα
08.08.2026

Ο Στέφανος Τσιτσιπάς σε εξόρμηση με την σύντροφό του στις ελβετικές Άλπεις – Δείτε τα τρυφερά στιγμιότυπα