Νεοπλασίες

Τροποποίησαν το DNA των κυττάρων σε 16 ασθενείς για να θεραπεύσουν τον καρκίνο τους

Επιστήμονες στις ΗΠΑ ανακοίνωσαν πως χρησιμοποίησαν με επιτυχία μία εξελιγμένη τεχνική επεξεργασίας του DNA, για να ενισχύσουν τους φυσικούς μηχανισμούς με τους οποίους ο ανθρώπινος οργανισμός καταπολεμά τα καρκινικά κύτταρα.

Με τη βοήθεια της τεχνικής αυτής, που λέγεται CRISPR, οι επιστήμονες τροποποίησαν ανοσοποιητικά κύτταρα που είχαν λάβει από 16 ασθενείς με ανίατους καρκίνους. Ύστερα, τα ενέχυσαν πίσω στον οργανισμό τους με την ελπίδα ότι θα επιτεθούν και θα καταστρέψουν τους όγκους τους.

Είναι πολύ νωρίς για να ξέρουν, αν η μέθοδός τους απέφερε τα προσδοκώμενα. Ωστόσο ένα μήνα μετά την έγχυση, η νόσος πέντε εκ των ασθενών έχει σταθεροποιηθεί.

Το όλο εγχείρημα χαρακτηρίσθηκε ως «άλμα προόδου» από τους ειδικούς και ως«πανίσχυρη» επίδειξη για τις δυνατότητες αυτής της τεχνολογίας.

Αποτελεί επίσης τον κολοφώνα της εξατομικευμένης Ιατρικής, καθώς με τη μέθοδο αυτή δημιουργήθηκε μία θεραπεία για κάθε ασθενή ξεχωριστά. Και αυτό, διότι η γενετική τροποποίηση έγινε με τρόπο ώστε να επιτίθεται στα αδύναμα σημεία κάθε όγκου ξεχωριστά.

Έως πρότινος, η τεχνολογία CRISPR είχε χρησιμοποιηθεί επιτυχώς σε ανθρώπους για να αφαιρέσει συγκεκριμένα γονίδια που εμπόδιζαν την επίθεση του ανοσοποιητικού στα καρκινικά κύτταρα. Στη νέα μελέτη, όμως, όχι μόνο αφαιρέθηκαν γονίδια, αλλά προστέθηκαν νέα. Τα νέα γονίδια προγραμματίζουν τα ανοσοποιητικά κύτταρα να καταπολεμούν τον καρκίνο που ήδη έχει αναπτυχθεί.

«Αυτό αποτελεί άλμα προόδου προς την ανάπτυξη μιας εξατομικευμένης θεραπείας για τον καρκίνο», δήλωσε ο επικεφαλής ερευνητής Dr. Antoni Ribas, καθηγητής Ιατρικής, Χειρουργικής και Μοριακής & Ιατρικής Φαρμακολογίας στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια στο Λος Άντζελες (UCLA).

Η νέα μελέτη

Τα νέα ευρήματα δημοσιεύονται στην επιστημονική επιθεώρηση Nature. Όπως εξηγούν οι ερευνητές, έλαβαν δείγματα αίματος και καρκινικού ιστού από 16 ασθενείς με καρκίνο:

• Του παχέος εντέρου
  • Του μαστού
  • Του πνεύμονα

Οι όγκοι των ασθενών αυτών δεν είχαν ανταποκριθεί στις συμβατικές θεραπείες στις οποίες είχαν υποβληθεί.

Οι ερευνητές απομόνωσαν από το αίμα των ασθενών τα Τ-κύτταρα του ανοσοποιητικού και ξεχώρισαν όσα μπορούσαν να ανιχνεύουν τον καρκίνο απ’ όσα δεν μπορούσαν. Η ανίχνευση γίνεται με τη βοήθεια ειδικών πρωτεϊνικών υποδοχέων.

Ύστερα, τροποποίησαν γενετικά τα Τ-κύτταρα που δεν ανίχνευαν τον καρκίνο, ώστε να αποκτήσουν και αυτά αντικαρκινικούς υποδοχείς. Τέλος, ενέχυσαν τα τροποποιημένα Τ-κύτταρα πίσω στο αίμα των ασθενών.

Τα ευρήματα

Η μελέτη ήταν σχεδιασμένη να ελέγξει την ασφάλεια της τεχνολογίας. Όπως έδειξε, τα τροποποιημένα κύτταρα όντως εντόπιζαν τους όγκους.

Ο καρκίνος εξακολούθησε να επιδεινώνεται σε 11 από τους ασθενείς, ενώ σταθεροποιήθηκε σε πέντε. Ωστόσο απαιτούνται περαιτέρω μελέτες για να καθοριστεί η ακριβής δόση τροποποιημένων κυττάρων που χρειάζονται οι ασθενείς και η αποτελεσματικότητά της.

Νεοπλασίες

09.01.2023

Καρκίνος της ουροδόχου κύστης: Σε ποια ηλικία «χτυπάει» συνήθως – Πρόγνωση ανά ηλικία

Ο καρκίνος της ουροδόχου κύστης ξεκινά μέσα στα κύτταρα που καλύπτουν το εσωτερικό τοίχωμα της ουροδόχου κύστης. Καθώς εξελίσσεται, μπορεί να εξαπλωθεί σε βαθύτερα στρώματα της ουροδόχου κύστης και ίσως σε κοντινούς λεμφαδένες και άλλους ιστούς. Στο 4% των περιπτώσεων, μπορεί να εξαπλωθεί σε απομακρυσμένες περιοχές του σώματος. Αν και ο καρκίνος της ουροδόχου κύστης μπορεί να […]

03.01.2023

Όσα πρέπει να ξέρετε για τον καρκίνο του τραχήλου της μήτρας – Η σημασία του προσυμπτωματικού ελέγχου

Ο καρκίνος του τραχήλου της μήτρας μπορεί να προληφθεί, αλλά οι άνθρωποι συχνά αισθάνονται άβολα να μιλούν γι’ αυτόν λόγω της σύνδεσής του με τον σεξουαλικά μεταδιδόμενο ιό των ανθρώπινων θηλωμάτων (HPV). Μην ντρέπεστε, συμβουλεύει ένας ειδικός στον καρκίνο. Ο ιός είναι πολύ κοινός και επηρεάζει τους περισσότερους ενήλικες στις ΗΠΑ. Ο καρκίνος του τραχήλου […]

Καρκίνος του παχέος εντέρου: Πώς εκδηλώνεται – Τα ύποπτα συμπτώματα
30.12.2022

Καρκίνος του παχέος εντέρου: Πώς εκδηλώνεται – Τα ύποπτα συμπτώματα

Καρκίνος στα επινεφρίδια: Αυτά είναι τα συμπτώματα που δεν πρέπει να αγνοήσετε
28.12.2022

Καρκίνος στα επινεφρίδια: Αυτά είναι τα συμπτώματα που δεν πρέπει να αγνοήσετε

Καρκίνος τραχήλου της μήτρας: Δωρεάν εξετάσεις μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου για 2,5 εκατ. γυναίκες
07.12.2022

Τι αποκαλύπτει νέα μελέτη για τη συσχέτιση του αλκοόλ με τον καρκίνο
05.12.2022

Τι αποκαλύπτει νέα μελέτη για τη συσχέτιση του αλκοόλ με τον καρκίνο

«Αν αυτός ο βήχας έχει γίνει μέρος της ζωής σας, ελέγξετε το»: Αφίσες προειδοποιούν για τα συμπτώματα του καρκίνου του πνεύμονα
23.11.2022

Καρκίνος εντέρου: Επεξεργασμένο κρέας και αλκοόλ αυξάνουν τον κίνδυνο εμφάνισης του
21.11.2022

Τα συμπτώματα του καρκίνου του τραχήλου της μήτρας – Το τεστ που τον εντοπίζει χρόνια πριν εμφανιστεί
14.11.2022

Γνωστό συμπλήρωμα διατροφής συνδέεται με κίνδυνο καρκίνου και εγκεφαλικές μεταστάσεις
14.11.2022

02.02.2023

Δείτε ποια είναι τα 14 πράγματα που δεν πρέπει να λείπουν από το φαρμακείο του σπιτιού

Υπάρχουν κάποια βασικά πράγματα, τα οποία δεν πρέπει να λείπουν από το ντουλάπι-φαρμακείο του σπιτιού, προκειμένου να είστε έτοιμοι να αντιμετωπίσετε την κάθε περίπτωση. Μην περιμένετε να σηκώσει έναν πυρετό το παιδί σας ή να αρχίσει να βήχει για να δείτε αν έχετε κάτι στο ντουλάπι ώστε να το ανακουφίσετε. Θα πρέπει να έχετε προνοήσει […]

02.02.2023

Έχετε αναρωτηθεί γιατί οι άνδρες νυστάζουν μετά το σεξ;

Μια ειδικός αναλύει με δεδομένα γιατί οι άντρες νυστάζουν συχνότερα από τις γυναίκες μετά το σεξ. Η ειδικός απλουστεύει την υπνηλία που πιάνει το μεγαλύτερο ποσοστό ανδρών μετά από το σεξ. Οι κυριότεροι λόγοι είναι είναι η ώρα συνεύρεσης και η εξάντληση που ακολουθεί μετά την πράξη. Το χεράκι του βάζει όμως και ο οργασμός. […]