Νεοπλασίες

Οι ξηροί καρποί προλαμβάνουν τον καρκίνο στο πάγκρεας

Οι ξηροί καρποί προλαμβάνουν τον καρκίνο στο πάγκρεας
Σημαντική προστασία από τον καρκίνο στο πάγκρεας έχουν οι γυναίκες που καταναλώνουν μέτρια ποσότητα ξηρών καρπών δύο φορές την εβδομάδα.
 

Το συμπέρασμα αυτό προέκυψε από μελέτη που πραγματοποιήθηκε από επιστήμονες της Ιατρικής Σχολής του Χάρβαρντ, οι οποίοι αναφέρουν στην έκθεσή τους ότι τα φιστίκια, τα κάσιους και άλλες ποικιλίες ξηρών καρπών προστατεύουν από τον καρκίνο στο πάγκρεας, ο οποίος συνδέεται με τον σακχαρώδη διαβήτη που αναστέλλεται από την οικογένεια των ξηρών καρπών που περιλαμβάνει τα αμύγδαλα, τα καρύδια και τα φιστίκια.

Οι συγκεκριμένοι ξηροί καρποί έχουν μεγάλη περιεκτικότητα σε βιταμίνες, μέταλλα και άλλες ουσίες, αλλά παράλληλα και πολλές θερμίδες, γι’ αυτό και δεν πρέπει να καταναλώνονται σε μεγάλη ποσότητα.
 
Ωστόσο, όταν καταναλώνονται σε μέτρια ποσότητα δύο φορές την εβδομάδα, συνήθως μειώνουν το σωματικό βάρος, γεγονός που αποδείχθηκε και κατά τη νέα μελέτη, στην οποία συμμετείχαν 75.000 γυναίκες.
 
Στην έκθεσή τους, η οποία δημοσιεύεται στο επιστημονικό περιοδικό British Journal of Cancer, οι επιστήμονες τονίζουν τη σημασία της ποσότητας που δεν πρέπει να ξεπερνάει κανείς, ώστε να αποφεύγεται η παχυσαρκία για πολλούς λόγους υγείας και κυρίως επειδή αποτελεί βασικό παράγοντα κινδύνου για τον καρκίνο.
 
Πάντως, αυτό που δεν διευκρινίζουν οι επιστήμονες είναι το αν έλαβαν υπόψη τους άλλους παράγοντες του καθημερινού τρόπου ζωής, όπως η άσκηση, το κάπνισμα, η συνολική διατροφή κτλ.
 
Οι ευεργετικές ιδιότητες των ξηρών καρπών έχουν αποδειχθεί και σε παλαιότερες μελέτες, όπως εκείνη που διεξήχθη από το Πανεπιστήμιο Κοπεγχάγης πριν από περίπου έναν χρόνο, η οποία έδειξε ότι η κατανάλωση ξηρών καρπών κατά την εγκυμοσύνη μειώνει κατά 30% τον κίνδυνο εμφάνισης αλλεργιών και άσθματος στα παιδιά, ακόμη και μέχρι την ηλικία των επτά ετών.

Δημοφιλή

Υγεία
1

Αυτό είναι το θαυματουργό έλαιο που προστατεύει από το Αλτχάιμερ

Υγεία
2

Το τρόφιμο που θωρακίζει «αθόρυβα» τα οστά σε κάθε ηλικία… δεν είναι το γάλα!

Kαρδιά
3

Ποιοι είναι οι φυσιολογικοί καρδιακοί παλμοί και ποια τα επικίνδυνα όρια – Πότε πρέπει να ανησυχήσετε

Φάρμακα
4

Ανατροπή δεδομένων στα εμβόλια mRNA: Οι εμβολιασμένοι πεθαίνουν πλέον στις ΗΠΑ από COVID-19

Περισσότερα

11.06.2026

Οι ειδικοί προειδοποιούν: Μην φιλάτε το σκυλί σας στο στόμα – Ελλοχεύει σοβαρός κίνδυνος για την υγεία σας

Μια συνήθεια με αυξανόμενη τάση το τελευταίο διάστημα

11.06.2026

Συμφορητική καρδιακή ανεπάρκεια: Τα πρώτα «ύπουλα» συμπτώματα που δεν πρέπει να αγνοήσετε

Από τη δύσπνοια και τον πόνο στο στήθος έως τα λιγότερο εμφανή συμπτώματα

Κεράσια: Τα 5 σημαντικά οφέλη που έχουν για την υγεία – Πόσα μπορείτε να τρώτε καθημερινά
11.06.2026

Κεράσια: Τα 5 σημαντικά οφέλη που έχουν για την υγεία – Πόσα μπορείτε να τρώτε καθημερινά

Επιστήμονες του Στάνφορντ κατάφεραν να «αντιστρέψουν» τον διαβήτη τύπου 1 σε ποντίκια
11.06.2026

Επιστήμονες του Στάνφορντ κατάφεραν να «αντιστρέψουν» τον διαβήτη τύπου 1 σε ποντίκια

Πέθανε ο Αυστραλός γιατρός που πολέμησε τον καρκίνο του εγκεφάλου με τη δική του πρωτοποριακή θεραπεία
11.06.2026

Πέθανε ο Αυστραλός γιατρός που πολέμησε τον καρκίνο του εγκεφάλου με τη δική του πρωτοποριακή θεραπεία

Επιστήμονες ανέπτυξαν εμφύτευμα που μετατρέπει το σώμα σε «φαρμακείο»: Παράγει φάρμακα μέσα στον οργανισμό!
11.06.2026

Επιστήμονες ανέπτυξαν εμφύτευμα που μετατρέπει το σώμα σε «φαρμακείο»: Παράγει φάρμακα μέσα στον οργανισμό!

Ελπίδα για την ηπατίτιδα Β: Πειραματικό φάρμακο φάσης 3 πέτυχε «λειτουργική ίαση» σε περίπου 1 στους 5 ασθενείς!
11.06.2026

Ελπίδα για την ηπατίτιδα Β: Πειραματικό φάρμακο φάσης 3 πέτυχε «λειτουργική ίαση» σε περίπου 1 στους 5 ασθενείς!

Τα οφέλη στην υγεία της ηλιοθεραπείας στις ακτίνες του ήλιου
10.06.2026

Τα οφέλη στην υγεία της ηλιοθεραπείας στις ακτίνες του ήλιου

«Μην την καταναλώσετε»: Ο ΕΦΕΤ ανακαλεί από την αγορά καπνιστή πέστροφα – Δείτε ποια αφορά (φώτο)
10.06.2026

«Μην την καταναλώσετε»: Ο ΕΦΕΤ ανακαλεί από την αγορά καπνιστή πέστροφα – Δείτε ποια αφορά (φώτο)

Γυναίκα με προχωρημένη νόσο Αλτσχάιμερ παρουσίασε εντυπωσιακές αλλαγές μετά από ψιλοκυβίνη
10.06.2026

Γυναίκα με προχωρημένη νόσο Αλτσχάιμερ παρουσίασε εντυπωσιακές αλλαγές μετά από ψιλοκυβίνη