Νεοπλασίες

Μεγαλώνει ο κίνδυνος για καρκίνο του μαστού σε γυναίκες με ανεπάρκεια βιταμίνης D

Μεγαλώνει ο κίνδυνος για καρκίνο του μαστού σε γυναίκες με ανεπάρκεια βιταμίνης D
Νέα έρευνα που δημοσιεύθηκε στο American Journal of Clinical Nutrition δείχνει ότι η ανεπάρκεια Βιταμίνης D αποτελεί ενοχοποιητικό παράγοντα για την εμφάνιση καρκίνου του μαστού.
 

Η έρευνα που πραγματοποιήθηκε από μία ομάδα επιστημόνων από διάφορους οργανισμούς και αφορούσε τη μελέτη δεδομένων από περιστατικά καρκίνου του μαστού στη Σαουδική Αραβία, έδειξε ότι η εμφάνιση καρκίνου του μαστού ήταν κατά 6 φορές συχνότερη στις γυναίκες που είχαν ανεπάρκεια Βιταμίνης D.
 
Οι ερευνητές μελέτησαν δεδομένα από 120 περιστατικά καρκίνου του μαστού και από αντίστοιχη μονάδα ελέγχου. Βρέθηκε ότι οι γυναίκες που είχαν τα χαμηλότερα επίπεδα Βιταμίνης D, λιγότερο από 25 nmol/L (10 ng/ml), είχαν κατά 6 φορές υψηλότερο κίνδυνο να εμφανίσουν επιθετικό καρκίνο του μαστού, σε σχέση με τις γυναίκες που είχαν τα υψηλότερα επίπεδα Βιταμίνης D, δηλαδή υψηλότερα από 50 nmol/L (20 ng/ml). Παραδόξως, οι γυναίκες στη Σαουδική Αραβία αν και κατοικούν σε μία περιοχή με έντονη ηλιοφάνεια, φαίνεται ότι παρουσιάζουν πολύ χαμηλά επίπεδα Βιταμίνης D. Αυτό οφείλεται στον σύγχρονο τρόπο ζωής που ευνοεί την παραμονή σε εσωτερικούς χώρους, στο σκούρο χρώμα δέρματος, στον παραδοσιακά επιβεβλημένο τρόπο ένδυσης καθώς και στο γεγονός ότι τα τρόφιμα δεν είναι εμπλουτισμένα με Βιταμίνη D όπως σε άλλες χώρες, όπως στον Καναδά και τις Η.Π.Α.
 
Η Βιταμίνη D έχει εξαιρετικά μεγάλη αξία για τον οργανισμό. Είναι γνωστό ότι προστατεύει τα οστά από τα κατάγματα και την οστεοπόρωση αλλά έχει ρόλο κλειδί και σε πολλές άλλες παθήσεις όπως η φυματίωση, η ψωρίαση, η πολλαπλή σκλήρυνση, η φλεγμονώδης νόσος του εντέρου, ο διαβήτης τύπου 1, η υψηλή αρτηριακή πίεση, η μυοπάθεια, ο καρκίνος του μαστού και άλλοι τύποι καρκίνου.

Η κύρια πηγή Βιταμίνης D είναι ο ήλιος, καθώς παράγεται από τον οργανισμό όταν εκτιθέμεθα στο ηλιακό φως. Η βιταμίνη D επίσης περιέχεται σε κάποια τρόφιμα – οι καλύτερες πηγές είναι τα λιπαρά ψάρια, όπως ο σολομός, το σκουμπρί, η σαρδέλα, καθώς και το μουρουνόλαδο. Υπάρχει επίσης σε μικρές ποσότητες στο συκώτι, στα αυγά και σε εμπλουτισμένα τρόφιμα όπως το εμπλουτισμένο γάλα, η μαργαρίνη, τα δημητριακά.

 
Στην χώρα μας  η κύρια πηγή Βιταμίνης D είναι το φως του ήλιου. Τα περισσότερα άτομα παίρνουν αρκετή Βιταμίνη D κατά τη διάρκεια της καθημερινής δραστηριότητας. Για να πάρει αρκετό φως του ήλιου το σώμα σας για να παράγει Βιταμίνη D, πρέπει να εκθέσετε τις παλάμες σας, το πρόσωπο και τα χέρια (ή ισοδύναμη περιοχή της επιδερμίδας) στο φως του ήλιου για περίπου 5-15 λεπτά 4-6 φορές εβδομαδιαίως. Τα ηλικιωμένα άτομα και τα άτομα με πιο μελαχρινή επιδερμίδα χρειάζονται περισσότερη έκθεση στο φως του ήλιου – περίπου 15 λεπτά 5-6 φορές εβδομαδιαίως.
 
 
Οι μεγάλες περίοδοι ηλιοφάνειας στη χώρα μας ακόμα και στους χειμερινούς μήνες ευνοούν την επάρκεια της Βιταμίνης D. Εντούτοις, σε περιπτώσεις που ο οργανισμός δεν συνθέτει επαρκώς Βιταμίνη D είναι απαραίτητη η λήψη διατροφικών μέτρων για την εξασφάλιση των ατομικών αναγκών. Αυτά μπορεί να περιλαμβάνουν τα εμπλουτισμένα με Βιταμίνη D τρόφιμα και τα συμπληρώματα, ειδικά για τις ομάδες υψηλού κινδύνου για ανεπάρκεια στη βιταμίνη.
 
medlabnews.gr

Δημοφιλή

Υγεία
1

Αυτό είναι το θαυματουργό έλαιο που προστατεύει από το Αλτχάιμερ

Υγεία
2

Το τρόφιμο που θωρακίζει «αθόρυβα» τα οστά σε κάθε ηλικία… δεν είναι το γάλα!

Kαρδιά
3

Ποιοι είναι οι φυσιολογικοί καρδιακοί παλμοί και ποια τα επικίνδυνα όρια – Πότε πρέπει να ανησυχήσετε

Φάρμακα
4

Ανατροπή δεδομένων στα εμβόλια mRNA: Οι εμβολιασμένοι πεθαίνουν πλέον στις ΗΠΑ από COVID-19

Περισσότερα

12.06.2026

Κόλλα οστών έφτιαξαν οι Κινέζοι! – Επιδιορθώνει τα κόκκαλα μέσα σε 3 λεπτά!

Χωρίς μεταλλικές πλάκες και χωρίς βίδες

11.06.2026

Οι ειδικοί προειδοποιούν: Μην φιλάτε το σκυλί σας στο στόμα – Ελλοχεύει σοβαρός κίνδυνος για την υγεία σας

Μια συνήθεια με αυξανόμενη τάση το τελευταίο διάστημα

Συμφορητική καρδιακή ανεπάρκεια: Τα πρώτα «ύπουλα» συμπτώματα που δεν πρέπει να αγνοήσετε
11.06.2026

Συμφορητική καρδιακή ανεπάρκεια: Τα πρώτα «ύπουλα» συμπτώματα που δεν πρέπει να αγνοήσετε

Κεράσια: Τα 5 σημαντικά οφέλη που έχουν για την υγεία – Πόσα μπορείτε να τρώτε καθημερινά
11.06.2026

Κεράσια: Τα 5 σημαντικά οφέλη που έχουν για την υγεία – Πόσα μπορείτε να τρώτε καθημερινά

Επιστήμονες του Στάνφορντ κατάφεραν να «αντιστρέψουν» τον διαβήτη τύπου 1 σε ποντίκια
11.06.2026

Επιστήμονες του Στάνφορντ κατάφεραν να «αντιστρέψουν» τον διαβήτη τύπου 1 σε ποντίκια

Πέθανε ο Αυστραλός γιατρός που πολέμησε τον καρκίνο του εγκεφάλου με τη δική του πρωτοποριακή θεραπεία
11.06.2026

Πέθανε ο Αυστραλός γιατρός που πολέμησε τον καρκίνο του εγκεφάλου με τη δική του πρωτοποριακή θεραπεία

Επιστήμονες ανέπτυξαν εμφύτευμα που μετατρέπει το σώμα σε «φαρμακείο»: Παράγει φάρμακα μέσα στον οργανισμό!
11.06.2026

Επιστήμονες ανέπτυξαν εμφύτευμα που μετατρέπει το σώμα σε «φαρμακείο»: Παράγει φάρμακα μέσα στον οργανισμό!

Ελπίδα για την ηπατίτιδα Β: Πειραματικό φάρμακο φάσης 3 πέτυχε «λειτουργική ίαση» σε περίπου 1 στους 5 ασθενείς!
11.06.2026

Ελπίδα για την ηπατίτιδα Β: Πειραματικό φάρμακο φάσης 3 πέτυχε «λειτουργική ίαση» σε περίπου 1 στους 5 ασθενείς!

Τα οφέλη στην υγεία της ηλιοθεραπείας στις ακτίνες του ήλιου
10.06.2026

Τα οφέλη στην υγεία της ηλιοθεραπείας στις ακτίνες του ήλιου

«Μην την καταναλώσετε»: Ο ΕΦΕΤ ανακαλεί από την αγορά καπνιστή πέστροφα – Δείτε ποια αφορά (φώτο)
10.06.2026

«Μην την καταναλώσετε»: Ο ΕΦΕΤ ανακαλεί από την αγορά καπνιστή πέστροφα – Δείτε ποια αφορά (φώτο)