Βιοτεχνολογία

Επιστήμονες ανέπτυξαν τεχνητό πνεύμονα σε συνθήκες εργαστηρίου

Νέο πνεύμονα από ανθρώπινο μόσχευμα κατάφεραν να δημιουργήσουν επιστήμονες στις ΗΠΑ σε συνθήκες εργαστηρίου.

Η συγκεκριμένη ανακάλυψη έγινε με σκοπό την αντιμετώπιση σοβαρών χρόνιων παθήσεων των πνευμόνων, αλλά και για να μπει τέλος στις ατέλειωτες λίστες αναμονής των ασθενών που περιμένουν να βρεθεί το κατάλληλο μόσχευμα.

Η σημαντική αυτή εξέλιξη πραγματοποιήθηκε από ερευνητές του Πανεπιστημίου Τέξας, οι οποίοι χρησιμοποίησαν τους πνεύμονες δύο εφήβων που είχαν χάσει τη ζωή τους.

Όπως αναφέρουν στην ανακοίνωσή τους, αρχικά χρησιμοποίησαν ένα πνεύμονα κάθε δότη, αφαιρώντας όλα τα κύτταρα από τον έναν, ώστε να μείνει μόνο μια «βάση» ελαστίνης και κολλαγόνου. Στη συνέχεια, αφαίρεσαν τα υγιή κύτταρα από τον πνεύμονα του άλλου δότη και τα τοποθέτησαν στον πρώτο, τον οποίο βύθισαν σε γυάλινο δοχείο με ειδικό διάλυμα, που περιείχε συγκεκριμένα θρεπτικά συστατικά.

Μετά από τέσσερις εβδομάδες οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι στον πνεύμονα είχαν αναπτυχθεί νέα κύτταρα.

Οι επιστήμονες σημείωσαν αυτήν την επιτυχία υπό την καθοδήγηση του δρ Joaquin Cortiella και της δρ Joan Nichols, ενώ επανέλαβαν τη διαδικασία και στους άλλους πνεύμονες, προκειμένου να βεβαιωθούν ότι η μέθοδός τους είναι αποτελεσματική.

Ωστόσο, προς το παρόν δεν είναι σίγουροι για το αν ο νέος πνεύμονας θα λειτουργεί όπως πρέπει μετά την εισαγωγή του στον ανθρώπινο οργανισμό, αλλά είναι βέβαιοι ότι με τη μέθοδό τους ανοίγουν τον δρόμο για την ανάπτυξη μοσχευμάτων, τα οποία στο μέλλον θα αντικαθιστούν τους κατεστραμμένους πνεύμονες.

Βιοτεχνολογία

24.11.2022

Νέα ανακάλυψη για τον εγκέφαλο με επικεφαλής δύο Έλληνες: Το ένζυμο που «ανοιγοκλείνει» χωρίς να τον αναγκάζει να «κατεβάζει ρολά»

Μια ομάδα επιστημόνων στη Δανία, με επικεφαλής δύο Έλληνες της διασποράς, έκανε μια ανακάλυψη που χαρακτηρίστηκε «απίστευτη» καθώς ρίχνει περισσότερο φως στη λειτουργία του εγκεφάλου των ανθρώπων και γενικότερα των θηλαστικών. Μάλιστα, έγινε βασικό θέμα και εξώφυλλο στο νέο τεύχος του κορυφαίου επιστημονικού περιοδικού «Nature». Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου της Κοπεγχάγης, με επικεφαλής τον καθηγητή […]

17.11.2022

Η αμερικανική FDA ενέκρινε την κυκλοφορία συνθετικού κρέατος πουλερικών!

Μία ζοφερή πραγματικότητα δημιουργείται για τους πολίτες των δυτικών κοινωνιών καθώς ήδη από τώρα κυριολεκτικά δεν θα γνωρίζουν τι είναι αυτό που τρώνε. Η αμερικανική Υπηρεσία Τροφίμων και Φαρμάκων(FDA) για πρώτη φορά έδωσε την έγκρισή της για την κυκλοφορία στην αγορά ενός προϊόντος κρέατος πουλερικών, που έχει αναπτυχθεί με εργαστηριακές μεθόδους και προορίζεται για ανθρώπινη […]

Τα σπερματοζωάρια μειώθηκαν στο μισό από το 1973 – «Απειλή για την επιβίωση της ανθρωπότητας»
16.11.2022

Το κινητό μπορεί να προβλέψει την πιθανότητα θανάτου μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια!
21.10.2022

Τελικά η ζωή μας «περνάει μπροστά από τα μάτια μας» πριν πεθάνουμε;
19.10.2022

Τελικά η ζωή μας «περνάει μπροστά από τα μάτια μας» πριν πεθάνουμε;

Επιτεύχθη για πρώτη φορά μεταμόσχευση ήπατος το οποίο έμεινε επί τρεις μέρες εκτός σώματος