Βιοτεχνολογία

Βρετανία: Επιστήμονες εφηύραν το ελιξίριο της νεότητας – Γύρισαν γερασμένα κύτταρα 30 χρόνια πίσω

Επιστήμονες στη Βρετανία αναπρογραμμάτισαν τα κύτταρα του δέρματος μιας 53χρονης γυναίκας έτσι ώστε όχι μόνο να μοιάζουν αλλά και να συμπεριφέρονται όπως εκείνα μιας 23χρονης, γυρίζοντας κατά κάποιο τρόπο το βιολογικό ρολόι 30 χρόνια πίσω.

Οι επιστήμονες, αισιοδοξούν μάλιστα ότι στο μέλλον θα καταφέρουν να κάνουν κάτι ανάλογο και με άλλους ιστούς του σώματος όπως μύες, ήπαρ και κύτταρα του αίματος.

Ο τελικός στόχος είναι η ανάπτυξη αντιγηραντικών θεραπειών για παθήσεις που εξαρτώνται σημαντικά από την ηλικία, όπως ο διαβήτης, η καρδιοπάθεια, οι νευρολογικές διαταραχές και άλλες. Μερικοί οραματίζονται ένα «ελιξίριο» νεότητας με τη μορφή αντιγηραντικού χαπιού που θα ξανανιώνει όλο το σώμα – κάτι που ασφαλώς απέχει πολύ ακόμη από το να γίνει πραγματικότητα, ενώ υπάρχουν και σημαντικές αμφιβολίες ότι κάτι τέτοιο μπορεί να γίνει πραγματικότητα.

Οι ερευνητές του Ινστιτούτου Babraham του Πανεπιστημίου του Κέιμπριτζ, με επικεφαλής τον καθηγητή Γουλφ Ρέικ, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό eLife, εξέφρασαν την ελπίδα ότι η τεχνική κάποια μέρα θα αξιοποιηθεί για να μένουν οι άνθρωποι υγιείς όσο γίνεται περισσότερο χρόνο, έτσι ώστε η ολοένα μεγαλύτερη επιμήκυνση του προσδόκιμου ζωής να συνδυάζεται και με πιο υγιή ζωή.

Πάντως, η έρευνα βρίσκεται ακόμη σε αρχικό στάδιο, σύμφωνα με τους επιστήμονες και πολλά εμπόδια πρέπει να υπερπηδηθούν (μεταξύ άλλων η μέθοδος αυξάνει τον κίνδυνο καρκίνου), προκειμένου η τεχνολογία να βγει από το εργαστήριο και να αξιοποιηθεί κλινικά με ασφάλεια. Όμως η νέα μελέτη δείχνει ότι κατ αρχάς είναι εφικτή η αναζωογόνηση των κυττάρων.

«Θυμάμαι τη μέρα που πήρα τα αποτελέσματα και δεν πίστευα ότι πράγματι μερικά κύτταρα ήταν 30 χρόνια νεότερα από ό,τι θα έπρεπε να είναι. Ήταν μια συναρπαστική μέρα», δήλωσε ο Ρέικ.

Όπως είπε, μια από τις πρώτες εφαρμογές αναμένεται να είναι η ανάπτυξη φαρμάκων που θα ξανανιώνουν το δέρμα των ηλικιωμένων, ιδίως όσων έχουν υποστεί βλάβες λόγω καψίματος ή κοψίματος.

Άλλοι επιστήμονες, όπως ο καθηγητής Ρόμπιν Λόβελ-Μπατζ του Ινστιτούτου Κρικ του Λονδίνου, σύμφωνα με το BBC, είναι πιο επιφυλακτικοί, θεωρώντας ότι τα εμπόδια μέχρι ακόμη και την πιο απλή πρακτική ιατρική εφαρμογή δεν θα είναι καθόλου αμελητέα.

Η αναστροφή της γήρανσης είναι μια τεράστια επιστημονική πρόκληση για το ευρύτερο πεδίο της αναγεννητικής βιολογίας και ιατρικής – κι ένα «χρυσωρυχείο» για όποιον το καταφέρει πρώτος.

Ήδη αρκετοί ερευνητές από αυτούς που εργάστηκαν στην έρευνα του βρετανικού Ινστιτούτου Babraham, έφυγαν για τις ΗΠΑ, προκειμένου να εργαστούν για λογαριασμό της νέας εταιρείας Altos Labs της Σίλικον Βάλεϊ στην Καλιφόρνια.

Η φιλόδοξη εταιρεία έχει χρηματοδοτηθεί με 2,2 δισ. λίρες από πλούσιους επενδυτές και έχει εντάξει αρκετούς Νομπελίστες στο δυναμικό της, με απώτερο στόχο να «φρενάρει» τη γήρανση και τις ασθένειες που τη συνοδεύουν.

Βιοτεχνολογία

31.05.2022

Επιτεύχθη για πρώτη φορά μεταμόσχευση ήπατος το οποίο έμεινε επί τρεις μέρες εκτός σώματος

Χάρη στη χρήση ενός νέου ειδικού μηχανήματος

14.05.2022

Απίστευτο: Επιστήμονες «ζωντάνεψαν» τα μάτια πεθαμένου πέντε ώρες μετά τον θάνατό του

Αμερικανοί επιστήμονες προχώρησαν σε μία πολύ σημαντική ανακάλυψη, καθώς… «ζωντάνεψαν» τα μάτια πεθαμένου πέντε ώρες μετά τον θάνατό του. Ειδικότερα επιστήμονες αναβίωσαν νευρικά κύτταρα που αντιλαμβάνονται το φως σε μάτια πεθαμένου και αποκατέστησαν την επικοινωνία μεταξύ τους, στο πλαίσιο μιας σειράς ανακαλύψεων που πρόκειται να μεταμορφώσουν την έρευνα για τον εγκέφαλο και την όραση. Δισεκατομμύρια […]

Έτσι θα υπολογίσετε πόσες θερμίδες χάνουμε όταν κοιμόμαστε…

17.08.2022

Things to Understand About A Paper Writing Service

16.08.2022

Συγκλονιστική μαρτυρία Ελληνίδας παιδοχειρουργού για εμβόλια κατά COVID-19: «Κάνουν ζελέ τους ιστούς των παιδιών»!

Η πιο σοβαρή, τεκμηριωμένη και υπεύθυνη καταγγελία για το τι προκαλούν τα εμβόλια κατά του Covid-19 στα παιδιά, έρχεται από την παιδοχειρουργό Βασιλική Σουλειμάνοβα του Νοσοκομείου της Λάρισας, η οποία μιλώντας σε ανοικτό ακροατήριο στην Χαλκίδα, κατέθεσε πραγματικά ανατριχιαστικά πράγματα.  Να σημειώσουμε πως αυτά που λέει μας τα έχουν πει ιδιωτικώς πολύ ιατροί, τουλάχιστον δυο […]

Αμερικανός βιολόγος αφήνει αιχμές για νέα πανδημία: «Κάνουν πειράματα με ιό που μπορεί να σκοτώσει εκατ. εάν απελευθερωθεί»
16.08.2022

2+1 πράγματα που σε παχαίνουν καθημερινά και δεν το καταλαβαίνεις!
16.08.2022

2+1 πράγματα που σε παχαίνουν καθημερινά και δεν το καταλαβαίνεις!

Ξηροί αγκώνες: Τι δείχνουν για την υγεία σου;

Ξηροί αγκώνες: Τι δείχνουν για την υγεία σου;

Έρχονται νέα εμβόλια: «Αναζωπύρωση πανδημίας αν έρθει η Κένταυρος» λέει ο Δ.Σαρηγιάννης
16.08.2022

Νέα έρευνα: Η κατανάλωση επαρκούς ποσότητας νερού προλαμβάνει την αφυδάτωση & την καρδιακή ανεπάρκεια
15.08.2022

Ιταλός γιατρός: «Δεν είχαμε το θάρρος να ομολογήσουμε ότι οι 160 θάνατοι την ημέρα ήταν σε εμβολιασμένους»!
15.08.2022

Α.Μπουρλά: Nόσησε από Covid-19 ο τετραπλά εμβολιασμένος επικεφαλής της Pfizer!
15.08.2022

Α.Μπουρλά: Nόσησε από Covid-19 ο τετραπλά εμβολιασμένος επικεφαλής της Pfizer!

Ξέρατε πως οι πιλότοι πρέπει να τρώνε διαφορετικό φαγητό;

Ξέρατε πως οι πιλότοι πρέπει να τρώνε διαφορετικό φαγητό;