Βιοτεχνολογία

Mισές αλήθειες για τον H5N1. Επιστημονικός πόλεμος σε εξέλιξη

Η αμερικανική επιθεώρηση Science και η βρετανική Nature ανακοίνωσαν ότι αναζητούν τον καταλληλότερο τρόπο για να δημοσιεύσουν τα αποτελέσματα δύο εργασιών επί ενός θανατηφόρου στελέχους του ιού της γρίπης των πτηνών, ώστε να μην τεθεί σε κίνδυνο η δημόσια υγεία ή η έρευνα για την καταπολέμησή του.

Η αμερικανική κυβέρνηση ζήτησε από τις δύο επιστημονικές επιθεωρήσεις να δημοσιεύσουν λογοκριμένα τα στοιχεία δύο εργασιών ερευνητικών ομάδων που δημιούργησαν στο εργαστήριο θανατηφόρα στελέχη του ιού της γρίπης H5N1 τα οποία μπορούν να μεταδοθούν ευκολότερα από άνθρωπο σε άνθρωπο, φοβούμενη ότι θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν ως όπλο.

«Η διεύθυνση σύνταξης της επιθεώρησης Science λαμβάνει πολύ σοβαρά υπ΄όψιν το αίτημα της Εθνικής Αμερικανικής Επιστημονικής Υπηρεσίας για τη Βιο-ασφάλεια (NSABB) για τη δημοσίευση μίας συνοπτικής εκδοχής της έκθεσης συμπερασμάτων της εργασίας επί ενός στελέχους του ιού Η5Ν1 της γρίπης των πτηνών», αναφέρεται σε ανακοίνωση του περιοδικού.

Πρόκειται για τις ερευνητικές εργασίες ενός ολλανδικού εργαστηρίου υπό τη διεύθυνση του καθηγητή Ρον Φουσιέ του κέντρου Erasmus de Rotterdam, ο οποίος ανακοίνωσε τον Σεπτέμβριο ότι δημιούργησε ένα μεταλλαγμένο στέλεχος του ιού Η5Ν1, το οποίο είναι ικανό για πρώτη φορά να μεταδοθεί εύκολα μεταξύ των θηλαστικών και κατά συνέπεια μεταξύ των ανθρώπων.

Το Πανεπιστήμιο του Ουισκόνσιν έχει επίσης δημοσιεύσει ανακοίνωση για τον ιό αυτόν. Οι δύο έρευνες έχουν χρηματοδοτηθεί από τα Εθνικά Αμερικανικά Ινστιτούτα Υγείας.

Η Εθνική Αμερικανική Επιστημονική Υπηρεσία για τη Βιο-ασφάλεια, η οποία απαρτίζεται από ανεξάρτητους εμπειρογνώμονες, ζήτησε στις 30 Σεπτεμβρίου από την επιθεώρηση Science «να διαγράψει τις λεπτομέρειες που αφορούν την επιστημονική μέθοδο και τις συγκεκριμένες μεταλλάξεις του ιού πριν προχωρήσει στη δημοσίευση των αποτελεσμάτων της έρευνας του Ρον Φουσιέ», διευκρινίζει η αμερικανική επιθεώρηση.

Ο ιός, ο οποίος δημιουργήθηκε δια γενετικού χειρισμού, είναι ευαίσθητος στα αντι-ιϊκά σκευάσματα και σε ορισμένα πειραματικά εμβόλια, με αποτέλεσμα οι πληροφορίες που προκύπτουν από την έρευνα να είναι ουσιαστικές για την επιτάχυνση της ανάπτυξης νέων θεραπειών για την καταπολέμηση αυτής της θανάσιμης μορφής της γρίπης των πτηνών, αναφέρεται στην ανακοίνωση της επιστημονικής επιθεώρησης.

«Η NSABB επέμεινε στην ανάγκη να ληφθούν μέτρα ώστε οι λεπτομέρειες αυτής της έρευνας να μην πέσουν σε κακά χέρια», αναφέρεται στην ανακοίνωση της επιθεώρησης Science , υποστηρίζοντας τη θέση της αμερικανικής υπηρεσίας, αλλά επισημαίνοντας «την ανησυχία της ως προς τη μη δημοσιοποίηση πληροφοριών εν δυνάμει σημαντικών για τη δημόσια υγεία και τους ερευνητές που εργάζονται με θέμα την γρίπη των πτηνών».

Η σύνταξη της Science θα επιλέξει τον καλύτερο τρόπο χειρισμού του θέματος και αυτός θα διέπεται σε μεγάλο βαθμό από γραπτές και διαφανείς διαδικασίες, τις οποίες επεξεργάζονται οι ομοσπονδιακές αρχές και οι οποίες προορίζονται για τους επιστήμονες που θα επιθυμούν να έχουν πρόσβαση στις μη δημοσιευμένες πληροφορίες, εξηγεί στην ανακοίνωσή της η επιθεώρηση.

Εκπρόσωπος της Αμερικανικής Ενωσης για την Προώθηση της Επιστήμης που εκδίδει την επιστημονική επιθεώρηση δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο ότι η οριστική απόφαση θα ληφθεί εντός των επομένων δύο εβδομάδων.

Η βρετανική επιθέωρηση Nature επιβεβαίωσε με ανακοίνωσή της ότι θα δημοσιεύσει τη μία από τις δύο έρευνες για τον ιό στον οποίο αναφέρεται η Εθνική Αμερικανική Επιστημονική Υπηρεσία για τη Βιο-ασφάλεια.

Επισημαίνοντας «τις άνευ προηγουμένου συστάσεις (των αμερικανικών αρχών) για τον περιορισμό της πρόσβασης σε στοιχεία και επιστημονικές μεθόδους» και αναγνωρίζοντας επίσης ότι κατανοεί τα κίνητρα, η επιθεώρηση Nature θεωρεί ότι είναι ουσιαστικής σημασίας για τη δημόσια υγεία οι επιστήμονες να έχουν πρόσβαση στις πληροφορίες αυτές, δηλώνει ο Φίλιπ Κάμπελ, διευθυντής της βρετανικής επιθεώρησης.

Σύμφωνα με τον δρ. Ζαν-Κλοντ Μανουγκέρα του Ινστιτούτου Παστέρ, η δυνατότητα ενός ιδιώτη, με εγκληματικά κίνητρα επί παραδείγματι, να αναπαράξει στο εργαστήριο τον φονικό ιό βασιζόμενος στη δημοσίευση των αποτελεσμάτων της έρευνας του καθηγητή Φουσιέ είναι περιορισμένες εξαιτίας της εξαιρετικής τεχνικής δυσκολίας και του πολύ μικρού αριθμού των εργαστηρίων ανά τον κόσμο που έχουν τις απαραίτητες γι΄αυτό δυνατότητες.

Ο ιός H5N1 εμφανίζει ποσοστό θνησιμότητας 60% στον άνθρωπο. Μέχρι σήμερα, έχει προκαλέσει τον θάνατο 350 ανθρώπων, κυρίως στην Ασία, εξαιτίας του γεγονότος ότι δεν μεταδίδεται εύκολα από άνθρωπο σε άνθρωπο.

Βιοτεχνολογία

09.09.2021

Το ΙΤΕ στην 85η Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης

Δυναμικό «παρών» στην 85η Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης 11-19 Σεπτεμβρίου, θα δώσει το  Ίδρυμα Τεχνολογίας και Έρευνας (ΙΤΕ) υπό την εποπτεία της Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Καινοτομίας (ΓΓΕΚ) στο περίπτερο 7, του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων. Για τη συνεισφορά του ΙΤΕ στην Έρευνα και την Καινοτομία, ως πυλώνες της Περιφερειακής και Εθνικής Ανάπτυξης, θα μιλήσει ο […]

24.08.2021

3D βιοεκτυπώσεις ανθρωπίνων ιστών & οργάνων: Από τη σφαίρα της φαντασίας στη σφαίρα της πραγματικότητας

H βιολογική εκτύπωση είναι μια μέθοδος που επιτρέπει την κατασκευή κυτταρικών δομών και ιστών από «βιολογικά μελάνια» που περιέχουν βλαστοκύτταρα. Στοιβάδα τη στοιβάδα, το βιοϋλικό εναποτίθεται για τη δημιουργία δέρματος, ιστού ή ακόμα και οργάνου. Τα παράγωγα της βιολογικής εκτύπωσης αναπτύσσονται και κάθε νέο επίτευγμα είναι ένα βήμα πιο κοντά στο να αποτελεί μια πλήρως […]

Τα πρώτα γενετικά τροποποιημένα κουνούπια απελευθερώθηκαν στις ΗΠΑ
07.06.2021

Τα πρώτα γενετικά τροποποιημένα κουνούπια απελευθερώθηκαν στις ΗΠΑ

UCB_Ψηφιακή Πλατφόρμα Υγείας που στοχεύει στον καλύτερο έλεγχο πορείας της επιληψίας
08.02.2021

Μεγάλος διαγωνισμός του ygeianews.gr για να είσαστε σε «φόρμα» εν μέσω καραντίνας!

Ψυχολογία

Μειώστε το άγχος με αυτές τις απλές συμβουλές

EMA: Ασάφεια για το αν οι γυναίκες αντιμετωπίζουν υψηλότερο κίνδυνο θρομβώσεων από το εμβόλιο της AstraZeneca

25.09.2021

ΕΚΠΑ: Αντισώματα για τουλάχιστον 6 μήνες μετά τον πλήρη εμβολιασμό με το εμβόλιο των Pfizer/BioNTech

Τουλάχιστον έξι μήνες διατηρείται η ανοσία έναντι του SARS-COV-2 μετά τον πλήρη εμβολιασμό με το εμβόλιο των Pfizer/BioNTech, σύμφωνα με νεότερα αποτελέσματα της προοπτικής μελέτης του ΕΚΠΑ που διεξάγεται στο νοσοκομείο “Αλεξάνδρα” από την αρχή των εμβολιασμών του Ελληνικού πληθυσμού. Τα μέχρι στιγμής αποτελέσματα έχουν δημοσιευτεί με τη μορφή 20 άρθρων σε έγκριτα διεθνή περιοδικά. […]

25.09.2021

Κορωνοϊός: Η γεωγραφική κατανομή των σημερινών κρουσμάτων

Η γεωγραφική κατανομή των 1.853 κρουσμάτων COVID-19 που ανακοίνωσε σήμερα ο ΕΟΔΥ έχει ως εξής: 51 κρούσματα στην ΠΕ Ανατολικής Αττικής 45 κρούσματα στην ΠΕ Βόρειου Τομέα Αθηνών 29 κρούσματα στην ΠΕ Δυτικής Αττικής 53 κρούσματα στην ΠΕ Δυτικού Τομέα Αθηνών 109 κρούσματα στην ΠΕ Κεντρικού Τομέα Αθηνών 46 κρούσματα στην ΠΕ Νοτίου Τομέα Αθηνών […]

Σημαντικά τα τακτικά τεστ για SARS-CoV-2 στα σχολεία

Σημαντικά τα τακτικά τεστ για SARS-CoV-2 στα σχολεία

COVID-19: 1.853 νέα κρούσματα –  333 διασωληνωμένοι – 16 νεκροί

COVID-19: 1.853 νέα κρούσματα – 333 διασωληνωμένοι – 16 νεκροί

ΚΥΑ: Όλοι οι κανόνες για την δια ζώσης λειτουργία των πανεπιστημίων

ΚΥΑ: Όλοι οι κανόνες για την δια ζώσης λειτουργία των πανεπιστημίων

ΕΟΔΥ: ΤΑ σημεία για δωρεάν rapid test σήμερα

ΕΟΔΥ: ΤΑ σημεία για δωρεάν rapid test σήμερα

Η Ελληνική Εταιρεία Αθηροσκλήρωσης για την σημερινή Παγκόσμια Ημέρα Ο. Υ.
24.09.2021

Η Ελληνική Εταιρεία Αθηροσκλήρωσης για την σημερινή Παγκόσμια Ημέρα Ο. Υ.

Εκστρατεία ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για την Πολλαπλή Σκλήρυνση