Uncategorized

Τα εξαιρετικά επεξεργασμένα τρόφιμα συνδέονται με τον πρόωρο θάνατο – Νέα μελέτη στο «φως» της δημοσιότητας

Τα εξαιρετικά επεξεργασμένα τρόφιμα συνδέονται με τον πρόωρο θάνατο – Νέα μελέτη στο «φως» της δημοσιότητας

Δεν είναι μυστικό ότι τα εξαιρετικά επεξεργασμένα τρόφιμα μπορεί να είναι επιζήμια για την υγεία και να συμβάλλουν σε χρόνιες παθήσεις, όπως η παχυσαρκία, ο διαβήτης και η υπέρταση.

Τώρα, μια νέα μελέτη που δημοσιεύτηκε στο American Journal of Preventive Medicine διαπίστωσε ότι η αυξημένη κατανάλωση υπερεπεξεργασμένων τροφίμων (UPF) συσχετίστηκε με σημαντική αύξηση των πρόωρων, αποτρέψιμων θανάτων από κάθε αιτία στη Βραζιλία το 2019.

Επιπλέον, οι ερευνητές σημειώνουν ότι οι Βραζιλιάνοι καταναλώνουν πολύ λιγότερα υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα από άλλες χώρες με υψηλά εισοδήματα.

“Η κατανάλωση εξαιρετικά επεξεργασμένων τροφίμων, που αντιστοιχεί στο 23,7% της συνολικής ενέργειας της δίαιτας, σχετίζεται με πάνω από 10% των πρόωρων, αποτρέψιμων θανάτων από κάθε αιτία στη Βραζιλία”, δήλωσε ο συγγραφέας της μελέτης Eduardo A.F. Nilson, ScD, ερευνητής στο Κέντρο Επιδημιολογικής Έρευνας για τη Διατροφή και την Υγεία, στο πανεπιστήμιο του Σάο Πάολο.

Υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα και θνησιμότητα από κάθε αιτία

Ο Nilson είπε ότι η μελέτη μοντελοποίησε δεδομένα από εθνικά αντιπροσωπευτικές διατροφικές έρευνες και δεδομένα θνησιμότητας από τη Βραζιλία για να βρει συνδέσεις στα διατροφικά πρότυπα, λαμβάνοντας υπόψη την έκταση και τον σκοπό της βιομηχανικής επεξεργασίας τροφίμων, με θανάτους από όλες τις αιτίες.

Εξήγησε ότι οι ερευνητές χρησιμοποίησαν στατιστική ανάλυση για να υπολογίσουν το ποσοστό των συνολικών θανάτων που θα μπορούσαν να αποδοθούν στην κατανάλωση UPF και τι αντίκτυπο είχε στη θνησιμότητα η μείωση της πρόσληψης αυτών των προϊόντων κατά 10%, 20% και 50% σε αυτές τις ηλικιακές ομάδες, χρησιμοποιώντας δεδομένα από το 2019.

Σύμφωνα με τα ευρήματα της μελέτης, πάνω από μισό εκατομμύριο ενήλικες, ηλικίας 30 έως 69 ετών, πέθαναν πρόωρα το 2019 και σχεδόν 300.000 από αυτούς τους θανάτους οφείλονταν σε μη μεταδοτικές ασθένειες που μπορούσαν να προληφθούν.

Είναι όλα τα επεξεργασμένα τρόφιμα ανθυγιεινά;

Η Emily Feivor, εγγεγραμμένη διαιτολόγος στο Long Island Jewish Forest Hills, μέρος του Northwell Health στη Νέα Υόρκη, εξήγησε ότι τα εξαιρετικά επεξεργασμένα τρόφιμα αποτελούνται σχεδόν εξ ολοκλήρου από πρόσθετα και ουσίες που προέρχονται από τρόφιμα που έχουν υποστεί πολλά στάδια επεξεργασίας.

Τόνισε ότι αυτά τα προϊόντα συνήθως στερούνται πρωτεΐνης, φυτικών ινών και πολλών κοινών μικροθρεπτικών συστατικών και συνήθως περιέχουν μεγάλο αριθμό θερμίδων, ζάχαρη, ολικό λίπος και κορεσμένα λιπαρά.

Όμως η Feivor διευκρίνισε ότι ορισμένα επεξεργασμένα τρόφιμα, όπως λάδια, ζυμαρικά, αλεύρι, ζάχαρη και αλάτι, κονσερβοποιημένα φρούτα και λαχανικά, καρυκευμένοι ξηροί καρποί, αλλαντικά ή καπνιστά κρέατα, τυρί και ψωμί δεν είναι απαραίτητα επιβλαβή για την υγεία:

“Όλα αυτά μπορούν να αποτελούν μέρος μιας ισορροπημένης διατροφής και είναι, κατά καιρούς, αναπόφευκτη η κατανάλωσή τους. Τα τρόφιμα που έχουν διαμορφωθεί για να είναι πιο πλούσια σε θρεπτικά συστατικά και περιλαμβάνουν λιγότερα συστατικά μπορεί να είναι μια εναλλακτική λύση στα συμβατικά υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα. Αυτά μπορεί να περιλαμβάνουν δημητριακά, όσπρια, φρούτα, λαχανικά και φρέσκο κρέας και γάλα”.

Η σχέση μεταξύ διατροφής και υγείας

Ο δρ. Theodore Strange, επικεφαλής Ιατρικής στο Staten Island University Hospital στη Νέα Υόρκη, είπε ότι τα άτομα που τρώνε λιγότερα επεξεργασμένα τρόφιμα αντιμετωπίζουν και μειωμένη συχνότητα εμφάνισης ορισμένων ή όλων των πιθανών παθήσεων υγείας:

“Διατροφικές πηγές που είναι πιο φυσικές και λιγότερο επεξεργασμένες έχουν συνδεθεί με καλύτερη γενική υγεία και έχει αποδειχθεί ότι συνδέονται με μειωμένη συχνότητα ασθενειών, όπως ο διαβήτης, η υπέρταση, η αθηροσκλήρωση, η εκκολπωματίτιδα, η ημικρανία και ορισμένοι καρκίνοι».

Ο δρ. Strange σημείωσε περαιτέρω ότι υπάρχει μια άμεση συσχέτιση:

  • του αλατιού με την υπέρταση
  • των τρανς λιπαρών με την αθηροσκλήρωση και τον καρκίνο του παχέος εντέρου
  • των επεξεργασμένων σακχάρων με τον διαβήτη

“Οι δίαιτες με τρανς λιπαρά, οι δίαιτες με υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη, οι δίαιτες με υψηλή περιεκτικότητα σε αλάτι είναι ανθυγιεινές και με την πάροδο του χρόνου μπορεί να είναι επισφαλείς, οδηγώντας σε αυξημένες πιθανότητες επιπτώσεων στην υγεία”, είπε.

Uncategorized

10.07.2026

Αυτές είναι οι πιο περίεργες ερωτικές προλήψεις στην ιστορία

Από μήλα και περιστέρια μέχρι παράξενα φυλαχτά και τελετουργίες, οι άνθρωποι αναζητούσαν εδώ και χιλιάδες χρόνια τρόπους να προσελκύσουν τον έρωτα ή να εξασφαλίσουν έναν ευτυχισμένο γάμο

10.07.2026

Οι τροφές που αυξάνουν φυσικά τη λίμπιντο – Τι λέει η επιστήμη

Στην κορυφή της λίστας βρίσκονται οι ξηροί καρποί

Μην τα αγνοήσετε: Τα 3 κοινά σημάδια που δείχνουν ότι το «άλλο σας μισό» βρίσκεται στο φάσμα του αυτισμού
07.07.2026

Μην τα αγνοήσετε: Τα 3 κοινά σημάδια που δείχνουν ότι το «άλλο σας μισό» βρίσκεται στο φάσμα του αυτισμού

Η Μαρία Σολωμού αποκάλυψε μία από τις σεξουαλικές φαντασιώσεις της
27.06.2026

Η Μαρία Σολωμού αποκάλυψε μία από τις σεξουαλικές φαντασιώσεις της

Έρευνα: Η κλιματική αλλαγή ενίσχυσε καθοριστικά τον ακραίο καύσωνα στη δυτική Ευρώπη
26.06.2026

Έρευνα: Η κλιματική αλλαγή ενίσχυσε καθοριστικά τον ακραίο καύσωνα στη δυτική Ευρώπη

Έμπολα στο Κονγκό: Στους 304 οι νεκροί – Ανησυχία για τη συνεχιζόμενη εξάπλωση του ιού
26.06.2026

Έμπολα στο Κονγκό: Στους 304 οι νεκροί – Ανησυχία για τη συνεχιζόμενη εξάπλωση του ιού

Συναγερμός στη Γαλλία: Εντοπίστηκε το πρώτο κρούσμα Έμπολα σε γιατρό
24.06.2026

Συναγερμός στη Γαλλία: Εντοπίστηκε το πρώτο κρούσμα Έμπολα σε γιατρό

Στη New York Post οι λαγοκέφαλοι της Μεσογείου – Προειδοποιήσεις για επιθέσεις σε λουόμενους
23.06.2026

Στη New York Post οι λαγοκέφαλοι της Μεσογείου – Προειδοποιήσεις για επιθέσεις σε λουόμενους

Τσίμπημα από σκορπίνα ή δράκαινα: Συμπτώματα, πρώτες βοήθειες και πρόληψη
23.06.2026

Τσίμπημα από σκορπίνα ή δράκαινα: Συμπτώματα, πρώτες βοήθειες και πρόληψη

Διακοπές στη Μύκονο μετατράπηκαν σε εφιάλτη για 28χρονη Βρετανίδα – Υποβλήθηκε σε επείγουσα επέμβαση
18.06.2026

Διακοπές στη Μύκονο μετατράπηκαν σε εφιάλτη για 28χρονη Βρετανίδα – Υποβλήθηκε σε επείγουσα επέμβαση

Δημοφιλή

Υγεία
1

Αυτό είναι το θαυματουργό έλαιο που προστατεύει από το Αλτχάιμερ

Υγεία
2

Το τρόφιμο που θωρακίζει «αθόρυβα» τα οστά σε κάθε ηλικία… δεν είναι το γάλα!

Φάρμακα
3

Ανατροπή δεδομένων στα εμβόλια mRNA: Οι εμβολιασμένοι πεθαίνουν πλέον στις ΗΠΑ από COVID-19

Kαρδιά
4

Ποιοι είναι οι φυσιολογικοί καρδιακοί παλμοί και ποια τα επικίνδυνα όρια – Πότε πρέπει να ανησυχήσετε

Περισσότερα

15.08.2026

Viral οι 8 απλές συνήθειες που προτείνει γιατρός του Χάρβαρντ για την «θωράκιση» του εντέρου

Ο ίδιος προτείνει να ξεκινήσει κανείς σταδιακά, υιοθετώντας αρχικά δύο ή τρεις από αυτές τις συνήθειες

15.08.2026

Τα σημάδια του σώματος που δεν πρέπει να αγνοούμε

Από τις επαναλαμβανόμενες άφθες μέχρι τις μεταβολές στις συνήθειες του εντέρου, υπάρχουν σημάδια που καλό είναι να μην περνούν απαρατήρητα

Έπεσε το φαγητό στο πάτωμα; – Οι ειδικοί αποκαλύπτουν την αλήθεια για τον «κανόνα των 5 δευτερολέπτων»
14.08.2026

Έπεσε το φαγητό στο πάτωμα; – Οι ειδικοί αποκαλύπτουν την αλήθεια για τον «κανόνα των 5 δευτερολέπτων»

Τι παθαίνει το σώμα όταν δεν βλέπουμε καθόλου ήλιο για πολλές ημέρες;
14.08.2026

Τι παθαίνει το σώμα όταν δεν βλέπουμε καθόλου ήλιο για πολλές ημέρες;

Ροφήματα με ηλεκτρολύτες: Ποια βοηθούν πραγματικά στην ενυδάτωση
14.08.2026

Ροφήματα με ηλεκτρολύτες: Ποια βοηθούν πραγματικά στην ενυδάτωση

Θερμοπληξία: Η επικίνδυνη αντίδραση του οργανισμού που μπορεί να συνεχιστεί ακόμη και μετά την ψύξη
14.08.2026

Θερμοπληξία: Η επικίνδυνη αντίδραση του οργανισμού που μπορεί να συνεχιστεί ακόμη και μετά την ψύξη

Ογκολόγος αποκαλύπτει: Αυτά είναι τα σημάδια που προειδοποιούν για καρκίνο του προστάτη
14.08.2026

Ογκολόγος αποκαλύπτει: Αυτά είναι τα σημάδια που προειδοποιούν για καρκίνο του προστάτη

Βιταμίνη Q η… «θαυματουργή»: Σε ποιες τροφές τη βρίσκουμε και γιατί είναι τόσο πολύτιμη
14.08.2026

Βιταμίνη Q η… «θαυματουργή»: Σε ποιες τροφές τη βρίσκουμε και γιατί είναι τόσο πολύτιμη

Πώς η υπερβολική εφίδρωση συνδέεται με το νευρικό σύστημα: Τι αποκαλύπτει νέα μελέτη
13.08.2026

Πώς η υπερβολική εφίδρωση συνδέεται με το νευρικό σύστημα: Τι αποκαλύπτει νέα μελέτη

«Στερεύουν» τα αποθέματα αίματος: Αναβολές στις μεταγγίσεις ασθενών
13.08.2026

«Στερεύουν» τα αποθέματα αίματος: Αναβολές στις μεταγγίσεις ασθενών