Ψυχολογία

Τρεις τεχνικές που θα σας βοηθήσουν να αντιμετωπίσετε το άγχος των Χριστουγέννων

Τρεις τεχνικές που θα σας βοηθήσουν να αντιμετωπίσετε το άγχος των Χριστουγέννων

Συχνά σκεφτόμαστε τα Χριστούγεννα ως μια εποχή χαράς και ευτυχίας .

Αλλά για μερικούς ανθρώπους, αυτή η εποχή του χρόνου είναι πιο αγχωτική από το να τους πιάσουν υπερβολική ταχύτητα ή jaywalking.

Τα Χριστούγεννα έχουν συνδεθεί ακόμη και με αυξημένο κίνδυνο καρδιακής προσβολής, πιθανώς λόγω της ετήσιας πίεσης και της συναισθηματικής δυσφορίας

Υπάρχουν πολλοί λόγοι για τους οποίους οι άνθρωποι θεωρούν ότι τα Χριστούγεννα είναι αγχωτικά – συμπεριλαμβανομένης της πίεσης να βρουν το τέλειο δώρο για να κάνετε σε κάποιον , της πίεσης για την τέλεια οικογενειακή συγκέντρωση και των οικονομικών ανησυχιών.

Η πανδημία απλώς επιδείνωσε την αρνητική επίδραση των εορτών στην ψυχική υγεία .

Υπάρχουν όμως μερικά πράγματα που μπορούν να κάνουν οι άνθρωποι για να τους βοηθήσουν να αντιμετωπίσουν το άγχος της περιόδου των διακοπών.

1. Ξεχάστε την τελειότητα

Πολλοί άνθρωποι αυτοκτονούν αν τα Χριστούγεννα τους δεν είναι τέλεια – ειδικά οι γονείς.

Είναι σημαντικό να προσπαθήσετε να μην πέσετε σε αυτήν την «παγίδα τελειομανίας», όπου σας παρακινεί ο φόβος της αποτυχίας.

Όχι μόνο μπορεί να οδηγήσει σε αισθήματα στενοχώριας και χαμηλότερη ικανοποίηση από τη ζωή για τους γονείς, αλλά μπορεί επίσης να οδηγήσει μερικούς να αποφύγουν τα αγαπημένα τους μέρη των διακοπών λόγω φόβου μήπως κάνουν τα πράγματα στραβά .

Αλλά το να αποφεύγουμε πράγματα ή να ανησυχούμε για την τελειότητα μπορεί να σημαίνει ότι χάνουμε μερικά από τα θετικά πράγματα που συμβαίνουν αυτή την εποχή του χρόνου.

Η παραμονή και η εξάσκηση της ενσυνειδητότητας (ένας τύπος διαλογισμού) είναι και οι δύο τεχνικές που μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι άνθρωποι για να αποφύγουν αυτήν την παγίδα της τελειομανίας.
Για παράδειγμα, σκεφτείτε την παρούσα στιγμή αντί να σκέφτεστε τα πράγματα που πρέπει να κάνετε ή τα μελλοντικά σας σχέδια.

Το να έχετε ατελείς Χριστούγεννα μπορεί ακόμη και να είναι ευεργετικό για εσάς.

Αποδεχόμενοι την πιθανότητα να πάνε τα πράγματα στραβά, μπορούμε πραγματικά να μάθουμε να είμαστε ευέλικτοι και να αντιμετωπίζουμε καλύτερα την αποτυχία ή τις προκλήσεις την επόμενη φορά που θα τις αντιμετωπίσουμε.

2. Αλλάξτε τη νοοτροπία σας

Δεδομένου ότι δεν μπορούμε να αποφύγουμε τα Χριστούγεννα, η προσπάθεια να αλλάξουμε τον τρόπο που τα σκεφτόμαστε μπορεί να μας βοηθήσει να αντιμετωπίσουμε το άγχος.

Η έρευνα σχετικά με τη νοοτροπία του άγχους δείχνει ότι αν σκεφτόμαστε το άγχος ως κάτι που θα μας βοηθήσει να βελτιώσουμε τον εαυτό μας – αντί να το βλέπουμε ως κάτι που θα μας δυσκολέψει – μπορεί να βιώσουμε πιο θετικά συναισθήματα και να είμαστε πιο ευέλικτοι όταν αντιμετωπίζουμε προκλήσεις.

Υπάρχουν τρία απλά βήματα που μπορείτε να ακολουθήσετε για να το κάνετε αυτό.

Το πρώτο βήμα είναι να αναγνωρίσετε ότι τα Χριστούγεννα είναι όντως αγχωτικά και ότι μπορεί να αισθάνεστε αγχωμένοι για αυτό.

Το δεύτερο βήμα είναι να δώσετε προσοχή στο γιατί μπορεί να αισθάνεστε άγχος. 

Ίσως επειδή αγχώνεστε ότι δεν μπορείτε να ταξιδέψετε στο σπίτι για τις διακοπές για να δείτε την οικογένεια ή επειδή ανησυχείτε μήπως έχετε την τέλεια μέρα.

Συχνά, το άγχος προκαλείται από την ανησυχία για πράγματα που είναι σημαντικά για εμάς.

Νεαρή γυναίκα που μαλώνει με τη μαμά της σε μια κουζίνα διακοσμημένη για τα Χριστούγεννα.

Τέλος, κοιτάξτε την τυπική σας απόκριση στο άγχος και ρωτήστε αν σας εμποδίζει σε αυτό που είναι σημαντικό για εσάς.

Για παράδειγμα, μπορεί να αγχώνεστε επειδή θέλετε όλα να είναι τέλεια για τα παιδιά σας την ημέρα των Χριστουγέννων – αλλά αυτό το άγχος μπορεί να σημαίνει ότι θα καταλήξετε να τους φωνάζετε.

Αν και ακολουθώντας αυτά τα βήματα δεν θα μειώσει πραγματικά το μέγεθος του άγχους που θα βιώσετε, θα αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο βλέπετε τον αντίκτυπο του άγχους σε εσάς. 

Μπορείτε ακόμη και να επαναπακετάρετε πώς βλέπετε τις διακοπές αλλάζοντας απλώς τον τρόπο που μιλάτε για αυτές.

 Για παράδειγμα, δοκιμάστε να πείτεΤα Χριστούγεννα δεν είναι αγχωτικά, είναι συναρπαστικά!” ή “Είμαι ενθουσιασμένος και είμαι πολύ κουρασμένος για τα Χριστούγεννα γιατί αγαπώ την οικογένειά μου και ανυπομονώ να κάνω την εμπειρία υπέροχη για αυτούς!” 

Αυτό μπορεί να σας βοηθήσει να νιώσετε περισσότερο ενθουσιασμένοι και λιγότερο άγχος για τις διακοπές – και μπορεί να σας βοηθήσει να αντεπεξέλθετε καλύτερα όταν αντιμετωπίζετε το άγχος.

3. Ασκήστε την αυτοσυμπόνια

Ακόμα κι αν πιεστείτε από τις γιορτές, το να έχετε αυτοσυμπόνια μπορεί να σας βοηθήσει να αισθανθείτε λιγότερο στενοχωρημένοι αυτή τη στιγμή.

Μπορεί ακόμη και να βελτιώσει την ευεξία και να μειώσει τον αρνητικό αντίκτυπο του στρες .

Η αυτοσυμπόνια περιλαμβάνει την ανάληψη ευγενικής δράσης προς τον εαυτό σας σε στιγμές στρες.

 Για παράδειγμα, ο διαλογισμός – συγκεκριμένα ένας τύπος γνωστός ως διαλογισμός με αγάπη – μπορεί να βοηθήσει στη βελτίωση της αυτοσυμπόνιας και να μας βοηθήσει να νιώθουμε πιο ευτυχισμένοι και πιο συνδεδεμένοι με τους άλλους.

Για να εξασκηθείτε σε αυτό το είδος διαλογισμού , αφιερώστε περίπου δέκα λεπτά κάθε μέρα, ειδικά ενόψει των Χριστουγέννων.

Ξεκινήστε καθίζοντας κάπου άνετα και κλείνοντας τα μάτια σας. 

Στη συνέχεια, φανταστείτε ένα κοντινό σας άτομο που σας αγαπά και ανακατευθύνετε τα συναισθήματα της αγάπης πίσω σε αυτόν. 

Στη συνέχεια, ακολουθήστε την ίδια διαδικασία σκέφτεστε άλλα άτομα στη ζωή σας που γνωρίζετε και φροντίζετε, όπως φίλους και γνωστούς.

Η ιδέα αυτού του τύπου διαλογισμού είναι ότι θα μειώσει τα συναισθήματα του στρες αφαιρώντας την προσοχή από τον εαυτό σας και το άγχος σας και ανακατευθύνοντάς την προς τους άλλους που αγαπάτε.

Εάν ο διαλογισμός δεν είναι για εσάς, η έξοδος από το σπίτι και η είσοδος στη φύση μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του άγχους και στη βελτίωση της διάθεσής σας .

Η μείωση του χρόνου που αφιερώνετε στο τηλέφωνό σας μπορεί επίσης να σας βοηθήσει να αισθανθείτε λιγότερο άγχος και πιο ευτυχισμένοι .

Αν και η πανδημία μπορεί να σας κάνει να αισθάνεστε ακόμα πιο αγχωμένοι για τα Χριστούγεννα, είναι σημαντικό να θυμάστε τους λόγους για τους οποίους γιορτάζουμε.

Αυτό μπορεί να σας βοηθήσει να αισθανθείτε λιγότερο άγχος για να κάνετε τα πράγματα σωστά και να απολαύσετε ό,τι χρόνο μπορείτε να περάσετε με την οικογένεια και τους φίλους σας.

Πηγή: https://theconversation.com/three-techniques-to-help-you-cope-with-christmas-stress-173279

Ψυχολογία

18.05.2022

Αυτό το πρόγραμμα διατροφής αντιμετωπίζει την κατάθλιψη

Τι έδειξε έρευνα

11.05.2022

Η καθιστική ζωή κοστίζει 130 εκατ. ευρώ το χρόνο στην Ελλάδα

Νέα έρευνα ρίχνει φως

Αυτή είναι η λίστα με τις τροφές που σου «ανεβάζουν» την διάθεση!
09.05.2022

Αυτή είναι η λίστα με τις τροφές που σου «ανεβάζουν» την διάθεση!

Αυτό είναι το πρώτο φαρμακείο που δεν πουλά φάρμακα – Που βρίσκεται και τι ακριβώς πουλάει;
02.05.2022

Αυτό είναι το πρώτο φαρμακείο που δεν πουλά φάρμακα – Που βρίσκεται και τι ακριβώς πουλάει;

The Atlantic: Η νέα αόρατη πανδημία – Ποιος κίνδυνος υπάρχει με την αύξηση κρουσμάτων
30.04.2022

The Atlantic: Η νέα αόρατη πανδημία – Ποιος κίνδυνος υπάρχει με την αύξηση κρουσμάτων

Ιδεοψυχαναγκαστική διαταραχή: Αυτά είναι τα πρώτα συμπτώματα – Τι να προσέξετε
29.04.2022

Ιδεοψυχαναγκαστική διαταραχή: Αυτά είναι τα πρώτα συμπτώματα – Τι να προσέξετε

Είναι δυνατόν να εθιστείτε στον ύπνο; Τί έδειξε έρευνα
04.04.2022

Είναι δυνατόν να εθιστείτε στον ύπνο; Τί έδειξε έρευνα

Μπορούμε να ξεπεράσουμε τον φόβο της απόρριψης;
31.03.2022

Μπορούμε να ξεπεράσουμε τον φόβο της απόρριψης;

Ψυχολογία των Μέσων: Τι ακριβώς είναι και πώς συνδέεται με την συμπεριφορά των πολιτών;
31.03.2022

Ψυχολογία των Μέσων: Τι ακριβώς είναι και πώς συνδέεται με την συμπεριφορά των πολιτών;

H πανδημία αύξησε κατά 25% τους θανάτους από αλκοόλ και καταχρήσεις σύμφωνα με έρευνα
23.03.2022

H πανδημία αύξησε κατά 25% τους θανάτους από αλκοόλ και καταχρήσεις σύμφωνα με έρευνα

Δημοφιλή

Healthy pets
1

20+1 πράγματα που δεν ξέρετε για τα ζώα!

Επιδημίες
2

Η Βρετανία αίρει όλους τους περιορισμούς κατά του Covid-19

Υγεία & πολιτική
3

ΥΠΑΙΘ: Ανακοίνωσε το πρωτόκολλο για την δια ζώσης λειτουργία των πανεπιστημίων

Υγεία & πολιτική
4

Θ.Πλεύρης: Έρχεται διάταξη για την απόλυση των ανεμβολίαστων υγειονομικών – «Ριψάσπιδες που αρνούνται την επιστήμη»

Περισσότερα

27.05.2022

Ευλογιά των πιθήκων: Σε κοινές προμήθειες φαρμάκων κατέληξε η ΕΕ

Μέσα στην επόμενη εβδομάδα συμβόλαια με δύο εταιρείες για κοινά φάρμακα κατά της νέας επιδημίας.

27.05.2022

Covid-19: H Βόρεια Κορέα προετοιμαζόταν για το ξέσπασμα εισάγοντας μάσκες, αναπνευστήρες και εμβόλια από Κίνα

Σύμφωνα με τα εμπορικά στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα από το Πεκίνο

6 πράγματα που μπορούν να προκαλέσουν έξαρση της ψωρίασης
27.05.2022

6 πράγματα που μπορούν να προκαλέσουν έξαρση της ψωρίασης

Αυτή είναι η εκπληκτική βιταμίνη που περιέχει το βούτυρο
27.05.2022

Αυτή είναι η εκπληκτική βιταμίνη που περιέχει το βούτυρο

Πραγματοποιήθηκε προσομοίωση πανδημίας ευλογιάς των πιθήκων πριν ένα χρόνο: «4 δισ. κρούσματα και 270 εκατ. νεκροί»!
27.05.2022

Πραγματοποιήθηκε προσομοίωση πανδημίας ευλογιάς των πιθήκων πριν ένα χρόνο: «4 δισ. κρούσματα και 270 εκατ. νεκροί»!

Γερμανία: Εντοπίστηκε εστία της αφρικανικής πανώλης των χοίρων – Εξάπλωση νέων ασθενειών
26.05.2022

Γερμανία: Εντοπίστηκε εστία της αφρικανικής πανώλης των χοίρων – Εξάπλωση νέων ασθενειών

Ο κορωνοϊός στην Ελλάδα: 4.048 τα νέα κρούσματα – Πού εντοπίζονται (φώτο)
26.05.2022

Ο κορωνοϊός στην Ελλάδα: 4.048 τα νέα κρούσματα – Πού εντοπίζονται (φώτο)

Κίνα: Η Σανγκάη οδεύει προς την έξοδο από το lockdown – Νέα σχέδια για ελευθερία
26.05.2022

Κίνα: Η Σανγκάη οδεύει προς την έξοδο από το lockdown – Νέα σχέδια για ελευθερία

Αφυδάτωση: Δέκα σημάδια που σου «χτυπούν καμπανάκι»
26.05.2022

Αφυδάτωση: Δέκα σημάδια που σου «χτυπούν καμπανάκι»

Nοσοκομείο Παίδων: Νεογέννητο πνίγηκε με το γάλα του και πέθανε
26.05.2022

Nοσοκομείο Παίδων: Νεογέννητο πνίγηκε με το γάλα του και πέθανε