Παιδί

Οι γονείς μαθαίνουν στα παιδιά τους το αλκοόλ πολύ νωρίς

Οι γονείς μαθαίνουν στα παιδιά τους το αλκοόλ πολύ νωρίς

Δύο σημαντικές έρευνες που έγιναν από δύο πανεπιστήμια (στο Λονδίνο και στην Πενσυλβάνια) διαπίστωσαν ότι 1 στους 6 γονείς δίνει στα παιδιά του αλκοόλ μέχρι την ηλικία των 14 ετών, όταν το σώμα και ο εγκέφαλός τους δεν έχουν ακόμη αναπτυχθεί πλήρως.

Σύμφωνα με την έρευνα που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό έντυπο «Journal of Adolescent Health», όταν πρόκειται για την παροχή αλκοόλ σε εφήβους, οι κύριοι ένοχοι είναι οι μορφωμένοι γονείς των λευκών παιδιών καθώς, όπως διαφάνηκε στη μελέτη, πολύ λίγοι γονείς από εθνικές μειονότητες δήλωσαν ότι επέτρεψαν την πρόωρη κατανάλωση αλκοόλ στα παιδιά τους ( μόνο το 2%).

Η μελέτη συμπεριέλαβε στοιχεία όπως:

-ποια είναι η εθνικότητα των συμμετεχόντων,

-ποιοι είναι οι γονείς που αφήνουν τα παιδιά τους να πίνουν αλκοόλ στο σπίτι και

-το μέγεθος του ποτηριού που χρησιμοποιούν, ειδικά για τους καταναλωτές κρασιού.

Χρησιμοποιώντας στοιχεία από 10.000 παιδιά για τη μελέτη «Millennium Cohort», οι ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Λονδίνου και το Πανεπιστήμιο της Πενσυλβανίας διαπίστωσαν ότι ακόμα και γονείς που οι ίδιοι έκαναν ελαφριά ή μέτρια κατανάλωση αλκοόλ, ήταν εξίσου πιθανό να αφήσουν τα παιδιά τους να πίνουν αλκοόλ όπως και οι γονείς που έκαναν πολύ μεγάλη κατανάλωση αλκοόλ.

Πολλοί γονείς μπορεί να πιστεύουν ότι ενεργούν υπεύθυνα, αλλά αυτό δεν υποστηρίζεται από καμία έρευνα“, ανέφεραν οι ειδικοί.

Η καθηγήτρια Jennifer Maggs (Professor, Human Development and Family Studies) στο πανεπιστήμιο της Πενσυλβάνια επεσήμανε: «Οι γονείς των κοινωνικά ευνοημένων παιδιών μπορεί να πιστεύουν ότι επιτρέποντας στα παιδιά να πίνουν θα τους διδάξουν υπεύθυνη χρήση.

Ωστόσο, υπάρχουν ελάχιστες έρευνες που στηρίζουν αυτές τις ιδέες».

Προηγούμενες έρευνες μάλιστα έδειξαν ότι:

-όσοι αρχίζουν να πίνουν νωρίς είναι πιο πιθανό να κάνουν κακό στις σχολικές τους επιδόσεις,

-έχουν προβλήματα συμπεριφοράς και,

-αναπτύσσουν προβλήματα με το αλκοόλ κατά την ενηλικίωση.

Οι επίσημες ιατρικές συμβουλές συνιστούν τα παιδιά να μην πίνουν αλκοόλ έως ότου είναι τουλάχιστον 15 ετών.

Παρόλα αυτά, στην έρευνα αυτή τα 14χρονα όταν ερωτήθηκαν εάν είχαν δοκιμάσει ποτέ περισσότερες από λίγες γουλιές αλκοόλ:

-σχεδόν το μισό ποσοστό απάντησε θετικά και μάλιστα,

-ένα ποσοστό 14% είχε πιει αλκοόλ από την ηλικία των 11 ετών.

Με αφορμή τη μελέτη αυτή, η Katherine Brown, chief executive of the Institute of Alcohol Studies, τόνισε ότι οι γονείς πιθανόν δεν είναι ενήμεροι ότι δεν πρέπει να καταναλώνουν αλκοόλ τα παιδιά.

«Πρέπει να δίνουμε καλύτερη καθοδήγηση στους γονείς μέσω εκστρατειών κοινωνικού χαρακτήρα καθώς και συμβουλές από γιατρούς και ειδικά στα σχολεία.

Οι γονείς πρέπει να γνωρίζουν τον θετικό αντίκτυπο της μη κατανάλωσης αλκοόλ από τα νέα παιδιά», κατέληξε η κ. Μπράουν.

Παιδί

01.08.2026

Κίνα: Η απρόσμενη αντίδραση παιδιού σε οδοντιατρείο λίγο πριν από εξαγωγή δοντιού που έγινε viral – Δείτε βίντεο

Ακολούθησε «καταδίωξη» του μικρού «φυγά» στους δρόμους του νοσοκομείου

15.07.2026

Παιδιά του πρώτου lockdown: Νέα έρευνα δείχνει δυσκολίες στη συγκέντρωση και τη συναισθηματική διαχείριση

Οι ερευνητές αναφέρουν ότι τα συγκεκριμένα παιδιά έζησαν ένα ιδιαίτερα διαφορετικό πρώτο έτος ζωής

Social Media και αυτοκτονίες ανηλίκων: Οι γονείς στρέφονται μαζικά κατά Meta και TikTok
22.06.2026

Social Media και αυτοκτονίες ανηλίκων: Οι γονείς στρέφονται μαζικά κατά Meta και TikTok

Mωρό σε πτήση κοιτά με «κατανυκτικό» ύφος άνδρα που του κάνει γκριμάτσες – Δείτε το βίντεο
07.06.2026

Mωρό σε πτήση κοιτά με «κατανυκτικό» ύφος άνδρα που του κάνει γκριμάτσες – Δείτε το βίντεο

Gareth Williams: Οι βόλτες με ποδήλατο του 33χρονου πατέρα και της μικρής του κόρης έγιναν θέμα στο BBC (βίντεο)
31.05.2026

Gareth Williams: Οι βόλτες με ποδήλατο του 33χρονου πατέρα και της μικρής του κόρης έγιναν θέμα στο BBC (βίντεο)

Πανελλήνιες 2026: Πώς οι γονείς μπορούν να στηρίξουν ψυχολογικά τους υποψηφίους – Τι δεν πρέπει να λένε
29.05.2026

Πανελλήνιες 2026: Πώς οι γονείς μπορούν να στηρίξουν ψυχολογικά τους υποψηφίους – Τι δεν πρέπει να λένε

Επιστήμονες δημιούργησαν φορητό «αυτοκόλλητο» υπερήχων για συνεχή παρακολούθηση του εμβρύου
27.05.2026

Επιστήμονες δημιούργησαν φορητό «αυτοκόλλητο» υπερήχων για συνεχή παρακολούθηση του εμβρύου

Τέξας: 6χρονος «έκλεψε την παράσταση» σε τελετή αποφοίτησης νηπιαγωγείου με τις γκριμάτσες του (βίντεο)
26.05.2026

Τέξας: 6χρονος «έκλεψε την παράσταση» σε τελετή αποφοίτησης νηπιαγωγείου με τις γκριμάτσες του (βίντεο)

Πάγωσαν όλοι: Η στιγμή που αγοράκι σφηνώνει το κεφάλι του στη σκάλα και η δραματική διάσωση (βίντεο)
18.05.2026

Πάγωσαν όλοι: Η στιγμή που αγοράκι σφηνώνει το κεφάλι του στη σκάλα και η δραματική διάσωση (βίντεο)

Νέα έρευνα: Για πρώτη φορά ιστορικά οι άνδρες αποκτούν λιγότερα παιδιά από τις γυναίκες
08.05.2026

Νέα έρευνα: Για πρώτη φορά ιστορικά οι άνδρες αποκτούν λιγότερα παιδιά από τις γυναίκες

Δημοφιλή

Υγεία
1

Αυτό είναι το θαυματουργό έλαιο που προστατεύει από το Αλτχάιμερ

Υγεία
2

Το τρόφιμο που θωρακίζει «αθόρυβα» τα οστά σε κάθε ηλικία… δεν είναι το γάλα!

Φάρμακα
3

Ανατροπή δεδομένων στα εμβόλια mRNA: Οι εμβολιασμένοι πεθαίνουν πλέον στις ΗΠΑ από COVID-19

Kαρδιά
4

Ποιοι είναι οι φυσιολογικοί καρδιακοί παλμοί και ποια τα επικίνδυνα όρια – Πότε πρέπει να ανησυχήσετε

Περισσότερα

12.08.2026

Ο επικεφαλής των υπηρεσιών Υγείας των ΗΠΑ (CDC) παραδέχθηκε ενόρκως ότι απέκρυπταν τις παρενέργειες των εμβολίων!

Ξεσκεπάζεται η συνωμοσία που στοίχισε την ζωή σε εκατομμύρια ανθρώπους

12.08.2026

Ασβαγκάντα: Η φυσική δύναμη που ανεβάζει τη διάθεση, μειώνει το άγχος και επαναφέρει την εσωτερική ισορροπία

Eκτόξευσε ενέργεια, αντοχή και απόδοση με την πιο δυνατή Ashwagandha!

Είσαι 30άρης; – Οι 4 συνήθειες που πρέπει να υιοθετήσεις τώρα για να είσαι πιο υγιής στα 45
11.08.2026

Είσαι 30άρης; – Οι 4 συνήθειες που πρέπει να υιοθετήσεις τώρα για να είσαι πιο υγιής στα 45

Η σειρά γέννησης μπορεί να επηρεάζει την υγεία: Τι έδειξε έρευνα σε 10 εκατ. ανθρώπους
11.08.2026

Η σειρά γέννησης μπορεί να επηρεάζει την υγεία: Τι έδειξε έρευνα σε 10 εκατ. ανθρώπους

Πέντε τροφές που μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της «κακής» χοληστερίνης
11.08.2026

Πέντε τροφές που μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της «κακής» χοληστερίνης

Υπνική άπνοια: Τι αποκαλύπτουν οι τελευταίες μελέτες για το ροχαλητό
11.08.2026

Υπνική άπνοια: Τι αποκαλύπτουν οι τελευταίες μελέτες για το ροχαλητό

Άννα Κορακάκη: Η συγκινητική ανάρτηση από την Ελληνίδα Ολυμπιονίκη – Αποκάλυψε το σπουδαιότερο «μετάλλιό» της
09.08.2026

Άννα Κορακάκη: Η συγκινητική ανάρτηση από την Ελληνίδα Ολυμπιονίκη – Αποκάλυψε το σπουδαιότερο «μετάλλιό» της

Γιατί το μέλι δεν χαλάει σχεδόν ποτέ; – Η επιστήμη δίνει την απάντηση
08.08.2026

Γιατί το μέλι δεν χαλάει σχεδόν ποτέ; – Η επιστήμη δίνει την απάντηση

Βρίσκεσαι σε δίαιτα; – 11+1 καθημερινά λάθη που μπορεί να κρατούν τη ζυγαριά «κολλημένη»
08.08.2026

Βρίσκεσαι σε δίαιτα; – 11+1 καθημερινά λάθη που μπορεί να κρατούν τη ζυγαριά «κολλημένη»

Ο Στέφανος Τσιτσιπάς σε εξόρμηση με την σύντροφό του στις ελβετικές Άλπεις – Δείτε τα τρυφερά στιγμιότυπα
08.08.2026

Ο Στέφανος Τσιτσιπάς σε εξόρμηση με την σύντροφό του στις ελβετικές Άλπεις – Δείτε τα τρυφερά στιγμιότυπα