Εγκυμοσύνη

Τι μπορεί να πάθει το παιδί αν μία έγκυος πίνει δύο ποτήρια καφέ;

Τι μπορεί να πάθει το παιδί αν μία έγκυος πίνει δύο ποτήρια καφέ;

Ο καφές στην εγκυμοσύνη μόνο αθώος δεν είναι.

Ακόμη και σχετικά μικρές ποσότητες ημερήσιας κατανάλωσης καφεΐνης από τις εγκύους – περίπου δύο καφέδες τη μέρα – μπορεί να αυξήσουν την πιθανότητα να γεννηθεί παιδί που θα είναι κοντύτερο στην παιδική ηλικία τους (έως τα οκτώ τους), σε σχέση με την ανάπτυξη των συνομηλίκων παιδιών των οποίων οι μητέρες στη διάρκεια της εγκυμοσύνης τους απέφευγαν τελείως την καφεΐνη, δείχνει μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής την επιδημιολόγο Τσέζικα Γκλίζον του Εθνικού Ινστιτούτου Υγείας του Παιδιού και Ανθρώπινης Ανάπτυξης των ΗΠΑ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο αμερικανικό ιατρικό περιοδικό “JAMA Network Open”, ανέλυσαν στοιχεία για περίπου 2.400 παιδιά τεσσάρων έως οκτώ ετών.

Υπολόγισαν ότι η κατανάλωση καφεΐνης σε επίπεδα ακόμη και κάτω των 200 μιλιγκράμ ημερησίως οδηγεί σε μια διαφορά ύψους περίπου δύο εκατοστών, ανάλογη εκείνης που έχουν τα παιδιά των οποίων οι μητέρες κάπνιζαν κανονικά κατά την εγκυμοσύνη.

Όπως επεσήμαναν, η καφεΐνη μέσα σε τρεις ώρες μεταβολίζεται στις εγκύους κυρίως σε παραξανθίνη κατά το πρώτο τρίμηνο της κύησης. Τόσο η καφεΐνη όσο και ο μεταβολίτης της, η παραξανθίνη, μπορούν να διαπεράσουν τον πλακούντα και να εισέλθουν στο έμβρυο.

Η μελέτη δεν βρήκε, από την άλλη, κάποια αξιόλογη συσχέτιση ανάμεσα στην κατανάλωση καφέ από την έγκυο και στη γέννηση παιδιού υπέρβαρου ή παχύσαρκου. Μελλοντικές έρευνες θα διερευνήσουν κατά πόσο η καφεΐνη στην εγκυμοσύνη επηρεάζει αρνητικά το ύψος του παιδιού πέρα από την παιδική ηλικία του, στην εφηβεία του και έως την ενηλικίωση του.

Εκτός από τον καφέ, η καφεΐνη μπορεί να υπάρχει σε μικρότερες ποσότητες και σε άλλα προϊόντα όπως οι σοκολάτες και ορισμένα ροφήματα.

Εγκυμοσύνη

08.05.2026

Εγκεφαλικό: 50% χαμηλότερος κίνδυνος για όσες γέννησαν τουλάχιστον 3 παιδιά

Τι αναφέρει νέα έρευνα

26.04.2026

Ποιες είναι οι καλύτερες και ποιες οι χειρότερες στάσεις ύπνου στην εγκυμοσύνη

Όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις

Δημοφιλή

Υγεία
1

Αυτό είναι το θαυματουργό έλαιο που προστατεύει από το Αλτχάιμερ

Υγεία
2

Το τρόφιμο που θωρακίζει «αθόρυβα» τα οστά σε κάθε ηλικία… δεν είναι το γάλα!

Kαρδιά
3

Ποιοι είναι οι φυσιολογικοί καρδιακοί παλμοί και ποια τα επικίνδυνα όρια – Πότε πρέπει να ανησυχήσετε

Φάρμακα
4

Ανατροπή δεδομένων στα εμβόλια mRNA: Οι εμβολιασμένοι πεθαίνουν πλέον στις ΗΠΑ από COVID-19

Περισσότερα

08.06.2026

Το παράπονο της Νέλλης Γκίνη: «Αγάπησα και αγαπήθηκα πολύ αλλά δεν βρήκα το άλλο μου μισό» (βίντεο)

«Απ’ ότι φαίνεται δεν ήμουν κορίτσι για γάμο»

08.06.2026

Τι δείχνει η κατάρρευση του Κ.Έρικσεν για ΚΑΡΠΑ και απινιδωτές: Τι πρέπει να κάνετε σε τέτοια περιστατικά

Πώς λειτουργεί ένας απινιδωτής κατά τη διάρκεια ενός καρδιακού επεισοδίου

Εξέταση αίματος θα εντοπίζει τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του πνεύμονα έως και 5 χρόνια πριν τη διάγνωση
08.06.2026

Εξέταση αίματος θα εντοπίζει τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του πνεύμονα έως και 5 χρόνια πριν τη διάγνωση

Η Ρωσία ανέπτυξε νέο φάρμακο για τη διάγνωση και τη θεραπεία όγκων του εγκεφάλου
08.06.2026

Η Ρωσία ανέπτυξε νέο φάρμακο για τη διάγνωση και τη θεραπεία όγκων του εγκεφάλου

Mωρό σε πτήση κοιτά με «κατανυκτικό» ύφος άνδρα που του κάνει γκριμάτσες – Δείτε το βίντεο
07.06.2026

Mωρό σε πτήση κοιτά με «κατανυκτικό» ύφος άνδρα που του κάνει γκριμάτσες – Δείτε το βίντεο

Μην τα αγνοήσετε: Αυτά είναι τα έξι συμπτώματα του καρκίνου της μήτρας
07.06.2026

Μην τα αγνοήσετε: Αυτά είναι τα έξι συμπτώματα του καρκίνου της μήτρας

Νέα μελέτη: Η σεμαγλουτίδη βελτιώνει την ποιότητα ζωής σε ασθενείς με χρόνια νεφρική νόσο και διαβήτη τύπου 2
07.06.2026

Νέα μελέτη: Η σεμαγλουτίδη βελτιώνει την ποιότητα ζωής σε ασθενείς με χρόνια νεφρική νόσο και διαβήτη τύπου 2

Σπουδαίο ιατρικό επίτευγμα: Σχεδιάστηκε το πρώτο εμβόλιο με Αl – Σε ποια άτομα χορηγήθηκε
07.06.2026

Σπουδαίο ιατρικό επίτευγμα: Σχεδιάστηκε το πρώτο εμβόλιο με Αl – Σε ποια άτομα χορηγήθηκε

Επιστήμονες ανέπτυξαν αντι-ιική τσίχλα που μειώνει έως και 95% τους ιούς της γρίπης και του έρπητα
07.06.2026

Επιστήμονες ανέπτυξαν αντι-ιική τσίχλα που μειώνει έως και 95% τους ιούς της γρίπης και του έρπητα

Άνδρες δώστε προσοχή: Τα φρούτα που αυξάνουν φυσικά τα επίπεδα της τεστοστερόνης
07.06.2026

Άνδρες δώστε προσοχή: Τα φρούτα που αυξάνουν φυσικά τα επίπεδα της τεστοστερόνης