Εγκυμοσύνη

Το ιώδιο στην εγκυμοσύνη

Το ιώδιο στην εγκυμοσύνη

Η κατανάλωση επαρκούς ποσότητας ιωδίου κατά την περίοδο της εγκυμοσύνης συνδέεται άμεσα με τη νοημοσύνη που θα αναπτύξει μετέπειτα το παιδί.

Επιστήμονες των πανεπιστημίων του Μπρίστολ και του Σάρεϊ, με επικεφαλής την καθηγήτρια Μάργκαρετ Ρέιμανβρήκαν, μελέτησαν περισσότερες από 1.000 εγκύους και διαπίστωσαν ότι όσες κατανάλωναν λιγότερο ιώδιο με τη διατροφή τους, ήταν πιθανότερο να γεννήσουν παιδιά με χαμηλότερο δείκτη νοημοσύνης και μικρότερες μαθησιακές ικανότητες. Όσο χαμηλότερη ήταν η ποσότητα ιωδίου στον οργανισμό της μητέρας, τόσο χαμηλότερες ήταν και οι νοητικές επιδόσεις των παιδιών.

Το ιώδιο θεωρείται ζωτικό για την παραγωγή ορμονών του θυρεοειδούς αδένα, οι οποίες έχουν άμεση επίπτωση στην ανάπτυξη του εγκεφάλου του εμβρύου. Την περίοδο της έρευνας τα δύο τρίτα περίπου των εγκύων εμφάνιζαν έλλειψη ιωδίου, με συνέπεια να κινδυνεύουν να αποκτήσουν παιδιά μειωμένης νοημοσύνης.

Οι γυναίκες στην εγκυμοσύνη χρειάζονται περίπου 50% περισσότερο ιώδιο από ό,τι συνήθως λάμβαναν πριν μείνουν έγκυοι. Οι κυριότερες πηγές ιωδίου είναι το γάλα, τα γαλακτοκομικά όπως το γιαούρτι, τα ψάρια κ.ά.. Οι ειδικοί συστήνουν δύο μερίδες ψάρι την εβδομάδα και τρεις μερίδες γαλακτοκομικών τη μέρα.

Οι ερευνητές τόνισαν την ανάγκη η διατροφή της εγκύου να εξασφαλίζει την πρόσληψη επαρκούς ποσότητας ιωδίου, ενώ προειδοποίησαν κατά της κατανάλωσης διατροφικών συμπληρωμάτων από φύκια, επειδή αυτά μπορεί να περιέχουν υπερβολικά πολύ ιώδιο, με κίνδυνο η γυναίκα να λάβει υπερδοσολογία.

Η συνιστώμενη ποσότητα λήψης ιωδίου για τις εγκύους και όσες θηλάζουν είναι 250 μικρογραμμάρια τη μέρα έναντι 150 μικρογραμμαρίων για τους ενήλικες γενικά και 90 – 120 για τα παιδιά. Η λήψη πάνω από 600 μικρογραμμαρίων ιωδίου τη μέρα (κάτι που μπορεί να συμβεί αν κανείς, πέρα από τη διατροφή, παίρνει και ειδικά συμπληρώματα), μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στον θυρεοειδή.

Μια προηγούμενη έρευνα από την Τασμανία, που είχε δημοσιευτεί στο περιοδικό κλινικής ενδοκρινολογίας και μεταβολισμού «Journal of Clinical Endocrinology and Metabolism», είχε μελετήσει εννιάχρονα παιδιά, που είχαν λάβει ανεπαρκές ιώδιο όταν ήταν ακόμη έμβρυα. Οι επιστήμονες είχαν διαπιστώσει ότι αυτά τα παιδιά, μεγαλώνοντας, είχαν μικρότερους βαθμούς στα γλωσσικά τεστ.

Πηγή: ΑΜΠΕ

Εγκυμοσύνη

08.05.2026

Εγκεφαλικό: 50% χαμηλότερος κίνδυνος για όσες γέννησαν τουλάχιστον 3 παιδιά

Τι αναφέρει νέα έρευνα

26.04.2026

Ποιες είναι οι καλύτερες και ποιες οι χειρότερες στάσεις ύπνου στην εγκυμοσύνη

Όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις

Δημοφιλή

Υγεία
1

Αυτό είναι το θαυματουργό έλαιο που προστατεύει από το Αλτχάιμερ

Υγεία
2

Το τρόφιμο που θωρακίζει «αθόρυβα» τα οστά σε κάθε ηλικία… δεν είναι το γάλα!

Kαρδιά
3

Ποιοι είναι οι φυσιολογικοί καρδιακοί παλμοί και ποια τα επικίνδυνα όρια – Πότε πρέπει να ανησυχήσετε

Φάρμακα
4

Ανατροπή δεδομένων στα εμβόλια mRNA: Οι εμβολιασμένοι πεθαίνουν πλέον στις ΗΠΑ από COVID-19

Περισσότερα

12.06.2026

Κόλλα οστών έφτιαξαν οι Κινέζοι! – Επιδιορθώνει τα κόκκαλα μέσα σε 3 λεπτά!

Χωρίς μεταλλικές πλάκες και χωρίς βίδες

11.06.2026

Οι ειδικοί προειδοποιούν: Μην φιλάτε το σκυλί σας στο στόμα – Ελλοχεύει σοβαρός κίνδυνος για την υγεία σας

Μια συνήθεια με αυξανόμενη τάση το τελευταίο διάστημα

Συμφορητική καρδιακή ανεπάρκεια: Τα πρώτα «ύπουλα» συμπτώματα που δεν πρέπει να αγνοήσετε
11.06.2026

Συμφορητική καρδιακή ανεπάρκεια: Τα πρώτα «ύπουλα» συμπτώματα που δεν πρέπει να αγνοήσετε

Κεράσια: Τα 5 σημαντικά οφέλη που έχουν για την υγεία – Πόσα μπορείτε να τρώτε καθημερινά
11.06.2026

Κεράσια: Τα 5 σημαντικά οφέλη που έχουν για την υγεία – Πόσα μπορείτε να τρώτε καθημερινά

Επιστήμονες του Στάνφορντ κατάφεραν να «αντιστρέψουν» τον διαβήτη τύπου 1 σε ποντίκια
11.06.2026

Επιστήμονες του Στάνφορντ κατάφεραν να «αντιστρέψουν» τον διαβήτη τύπου 1 σε ποντίκια

Πέθανε ο Αυστραλός γιατρός που πολέμησε τον καρκίνο του εγκεφάλου με τη δική του πρωτοποριακή θεραπεία
11.06.2026

Πέθανε ο Αυστραλός γιατρός που πολέμησε τον καρκίνο του εγκεφάλου με τη δική του πρωτοποριακή θεραπεία

Επιστήμονες ανέπτυξαν εμφύτευμα που μετατρέπει το σώμα σε «φαρμακείο»: Παράγει φάρμακα μέσα στον οργανισμό!
11.06.2026

Επιστήμονες ανέπτυξαν εμφύτευμα που μετατρέπει το σώμα σε «φαρμακείο»: Παράγει φάρμακα μέσα στον οργανισμό!

Ελπίδα για την ηπατίτιδα Β: Πειραματικό φάρμακο φάσης 3 πέτυχε «λειτουργική ίαση» σε περίπου 1 στους 5 ασθενείς!
11.06.2026

Ελπίδα για την ηπατίτιδα Β: Πειραματικό φάρμακο φάσης 3 πέτυχε «λειτουργική ίαση» σε περίπου 1 στους 5 ασθενείς!

Τα οφέλη στην υγεία της ηλιοθεραπείας στις ακτίνες του ήλιου
10.06.2026

Τα οφέλη στην υγεία της ηλιοθεραπείας στις ακτίνες του ήλιου

«Μην την καταναλώσετε»: Ο ΕΦΕΤ ανακαλεί από την αγορά καπνιστή πέστροφα – Δείτε ποια αφορά (φώτο)
10.06.2026

«Μην την καταναλώσετε»: Ο ΕΦΕΤ ανακαλεί από την αγορά καπνιστή πέστροφα – Δείτε ποια αφορά (φώτο)