Εγκυμοσύνη

Σοκολάτα στην εγκυμοσύνη: Τα οφέλη για τη μητέρα και το μωρό

Σοκολάτα στην εγκυμοσύνη: Τα οφέλη για τη μητέρα και το μωρό

Τα οφέλη της κατανάλωσης σοκολάτας στη διάρκεια της εγκυμοσύνης ανέδειξε επιστημονική έρευνα.

Η σχετική μελέτη πραγματοποιήθηκε σε 130 εγκύους, που βρίσκονταν στην 11η έως 14η εβδομάδα της εγκυμοσύνης και κάθε μία κυοφορούσε ένα έμβρυο.

Οι επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο Λαβάλ, στο Κεμπέκ του Καναδά, τους ζήτησαν να τρώνε 30 γραμμάρια μαύρη σοκολάτα την ημέρα επί 12 εβδομάδες.

-Οι μισές έτρωγαν κλασική μαύρη σοκολάτα και,

-οι υπόλοιπες σοκολάτα εμπλουτισμένη με φλαβανόλες.

Το κακάο που δεν έχει υποστεί επεξεργασία, έχει υψηλή περιεκτικότητα σε φλαβανόλες, επειδή όμως έχουν πικρή γεύση, μεγάλο μέρος τους αφαιρείται κατά τη μετατροπή του σε σοκολάτα.

Οι ερευνητές παρακολούθησαν τις εθελόντριες μέχρι τη γέννηση των μωρών, καταγράφοντας τυχόν προβλήματα, καθώς και το βάρος του μωρού και του πλακούντα κατά την γέννηση.

Όπως διαπίστωσαν, ανεξαρτήτως του είδους της σοκολάτας που έτρωγαν οι εθελόντριες διέτρεχαν τον ίδιο κίνδυνο υπέρτασης της κυήσεως και προεκλαμψίας, και είχαν εξίσου καλή κυκλοφορία αίματος στο έμβρυο και στον πλακούντα.

Ωστόσο η κυκλοφορία αυτή ήταν εμφανώς βελτιωμένη σε σύγκριση με την αναμενόμενη, ενώ το ίδιο ίσχυε και για τον κίνδυνο να εκδηλώσουν προεκλαμψία.

Σύμφωνα με τον επικεφαλής της έρευνας Εμμανουέλ Μπουγιόλ, καθηγητή Μαιευτικής & Γυναικολογίας στο Λαβάλ, τα ευρήματα αυτά υποδηλώνουν ότι «η τακτική κατανάλωση μικρής ποσότητας μαύρης σοκολάτας, από το πρώτο κιόλας τρίμηνο της κυήσεως, μπορεί να βελτιώσει την κυκλοφορία του αίματος στον πλακούντα».

Ωστόσο τα οφέλη αυτά δεν πρέπει να προτρέπουν σε κατάχρηση της σοκολάτας, η οποία έχει πολλές θερμίδες και ζάχαρη ακόμα κι αν είναι μαύρη, και μπορεί να δράσει επιβαρυντικά.

Εγκυμοσύνη

08.05.2026

Εγκεφαλικό: 50% χαμηλότερος κίνδυνος για όσες γέννησαν τουλάχιστον 3 παιδιά

Τι αναφέρει νέα έρευνα

26.04.2026

Ποιες είναι οι καλύτερες και ποιες οι χειρότερες στάσεις ύπνου στην εγκυμοσύνη

Όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις

Δημοφιλή

Υγεία
1

Αυτό είναι το θαυματουργό έλαιο που προστατεύει από το Αλτχάιμερ

Υγεία
2

Το τρόφιμο που θωρακίζει «αθόρυβα» τα οστά σε κάθε ηλικία… δεν είναι το γάλα!

Kαρδιά
3

Ποιοι είναι οι φυσιολογικοί καρδιακοί παλμοί και ποια τα επικίνδυνα όρια – Πότε πρέπει να ανησυχήσετε

Φάρμακα
4

Ανατροπή δεδομένων στα εμβόλια mRNA: Οι εμβολιασμένοι πεθαίνουν πλέον στις ΗΠΑ από COVID-19

Περισσότερα

14.06.2026

Ήπια θρομβοπενία: Τι είναι και ποια τα συμπτώματα που δεν πρέπει να αγνοήσετε

Τα αιμοπετάλια παίζουν βασικό ρόλο στην πήξη του αίματος

13.06.2026

Ινδία: Νεκρός 18χρονος από προνύμφες ταινίας που είχαν γεμίσει τον εγκέφαλό του

Η πάθηση δεν συνδέεται απαραίτητα με την κατανάλωση χοιρινού κρέατος

Vepdegestrant: Το νέο φάρμακο για τον καρκίνο του μαστού που «αναγκάζει» τα καρκινικά κύτταρα να αυτοκαταστραφούν
13.06.2026

Vepdegestrant: Το νέο φάρμακο για τον καρκίνο του μαστού που «αναγκάζει» τα καρκινικά κύτταρα να αυτοκαταστραφούν

Άνδρας στην Κίνα πήγε σε νοσκομείο έχοντας καταπιεί ένα ολόκληρο χταπόδι το οποίο είχε κολλήσει στον λαιμό του!
13.06.2026

Άνδρας στην Κίνα πήγε σε νοσκομείο έχοντας καταπιεί ένα ολόκληρο χταπόδι το οποίο είχε κολλήσει στον λαιμό του!

«Βόμβα» από Τούλσι Γκάμπαρντ: «Οι ΗΠΑ χρηματοδότησαν βιολογικά εργαστήρια στην Ουκρανία με Πανώλη και Κορωνοϊούς»!
13.06.2026

«Βόμβα» από Τούλσι Γκάμπαρντ: «Οι ΗΠΑ χρηματοδότησαν βιολογικά εργαστήρια στην Ουκρανία με Πανώλη και Κορωνοϊούς»!

Κόλλα οστών έφτιαξαν οι Κινέζοι! – Επιδιορθώνει τα κόκκαλα μέσα σε 3 λεπτά!
12.06.2026

Κόλλα οστών έφτιαξαν οι Κινέζοι! – Επιδιορθώνει τα κόκκαλα μέσα σε 3 λεπτά!

Οι ειδικοί προειδοποιούν: Μην φιλάτε το σκυλί σας στο στόμα – Ελλοχεύει σοβαρός κίνδυνος για την υγεία σας
11.06.2026

Οι ειδικοί προειδοποιούν: Μην φιλάτε το σκυλί σας στο στόμα – Ελλοχεύει σοβαρός κίνδυνος για την υγεία σας

Συμφορητική καρδιακή ανεπάρκεια: Τα πρώτα «ύπουλα» συμπτώματα που δεν πρέπει να αγνοήσετε
11.06.2026

Συμφορητική καρδιακή ανεπάρκεια: Τα πρώτα «ύπουλα» συμπτώματα που δεν πρέπει να αγνοήσετε

Κεράσια: Τα 5 σημαντικά οφέλη που έχουν για την υγεία – Πόσα μπορείτε να τρώτε καθημερινά
11.06.2026

Κεράσια: Τα 5 σημαντικά οφέλη που έχουν για την υγεία – Πόσα μπορείτε να τρώτε καθημερινά

Επιστήμονες του Στάνφορντ κατάφεραν να «αντιστρέψουν» τον διαβήτη τύπου 1 σε ποντίκια
11.06.2026

Επιστήμονες του Στάνφορντ κατάφεραν να «αντιστρέψουν» τον διαβήτη τύπου 1 σε ποντίκια