Εγκυμοσύνη

Η έλλειψη ιωδίου στη διατροφή μειώνει τις πιθανότητες εγκυμοσύνης

Η έλλειψη ιωδίου στη διατροφή μειώνει τις πιθανότητες εγκυμοσύνης

Οι γυναίκες με μέτρια έως σοβαρή ανεπάρκεια ιωδίου μπορεί να χρειαστούν περισσότερο χρόνο για να επιτύχουν εγκυμοσύνη, σε σύγκριση με τις γυναίκες που έχουν φυσιολογικά επίπεδα ιωδίου, σύμφωνα με μελέτη ερευνητών των Εθνικών Ινστιτούτων Υγείας στις ΗΠΑ που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Human Reproduction.

Η μελέτη είναι η πρώτη που διερευνά τις πιθανές επιδράσεις της ήπιας έως μέτριας ανεπάρκειας ιωδίου  – η οποία είναι συχνή στις γυναίκες στις ΗΠΑ και στο Ηνωμένο Βασίλειο – σχετικά με την ικανότητα να μείνουν έγκυες.

Το ιώδιο είναι ένα μέταλλο που χρησιμοποιείται από το σώμα για να ρυθμίζει το μεταβολισμό του.

Βοηθά επίσης:

-στη ρύθμιση της ανάπτυξης των οστών και,

-της ανάπτυξης του εγκεφάλου στα παιδιά.

Η διατροφή είναι ο κύριος τρόπος πρόσληψης ιωδίου.

Το μέταλλο βρίσκεται σε τροφές όπως είναι:

-τα θαλασσινά,

-το ιωδιούχο αλάτι,

-τα γαλακτοκομικά προϊόντα και,

-ορισμένα φρούτα και λαχανικά.

Η ανεπαρκής έλλειψη ιωδίου είναι γνωστό εδώ και χρόνια ότι προκαλεί διανοητικές και αναπτυξιακές καθυστερήσεις στα βρέφη.

Τα ευρήματά μας υποδεικνύουν ότι οι γυναίκες που σκέφτονται να μείνουν έγκυες ίσως χρειάζονται περισσότερο ιώδιο”, δήλωσε ο James L. Mills, ο οποίος διεξήγαγε τη μελέτη μαζί με τους συναδέλφους του στο Εθνικό Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού και Ανθρώπινης Ανάπτυξης.

Οι απαιτήσεις για ιώδιο αυξάνονται κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης και το έμβρυο εξαρτάται από αυτό το μέταλλο για να παράγει ορμόνες του θυρεοειδούς αδένα και για να εξασφαλιστεί η κανονική ανάπτυξη του εγκεφάλου”, πρόσθεσε.

-Tο 20-30% των γυναικών έχει μέτρια έλλειψη ιωδίου

Οι ερευνητές ανέλυσαν δεδομένα που συλλέχθηκαν από 501 αμερικανικά ζευγάρια που σχεδίαζαν εγκυμοσύνη από το 2005 έως το 2009.

Τα ζευγάρια ήταν μέρος της μελέτης Longitudinal Investigation of Fertility and Environment (LIFE) η οποία επεδίωκε να εξετάσει τη σχέση μεταξύ γονιμότητας, τρόπου ζωής και έκθεσης στο περιβάλλον.

Οι γυναίκες παρείχαν ένα δείγμα ούρων από το οποίο μετρήθηκαν τα επίπεδα ιωδίου τους.

Κάθε γυναίκα έλαβε επίσης μια ψηφιακή δοκιμή εγκυμοσύνης στο σπίτι.

Από τις 467 γυναίκες που αναλύθηκαν:

– η κατάσταση του ιωδίου ήταν επαρκής στις 260 (55,7%),

-ελαφρώς ανεπαρκής στις 102 (21,8%),

-μέτρια ανεπαρκής στις 97 (20,8%) ενώ,

-υπήρχε σοβαρή έλλειψη σε οκτώ (1,7%).

Για να εκτιμήσουν τις πιθανότητες εγκυμοσύνης ενός ζευγαριού κατά τη διάρκεια κάθε εμμηνορροϊκού κύκλου, οι ερευνητές χρησιμοποίησαν ένα στατιστικό μέτρο που ονομάζεται λόγος πιθανότητας γονιμότητας (FOR: fecundability odds ratio).

-Μια τιμή μικρότερη από το 1 υποδηλώνει μεγαλύτερο χρόνος για να επιτευχθεί εγκυμοσύνη, ενώ,

μια τιμή FOR μεγαλύτερη από το 1 υποδηλώνει μικρότερο χρόνο.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι γυναίκες που είχαν:

-μέτρια έως σοβαρή ανεπάρκεια ιωδίου,

είχαν 46% χαμηλότερες πιθανότητες να μείνουν έγκυες κατά τη διάρκεια κάθε εμμηνορροϊκού κύκλου,

-σε σύγκριση με τις γυναίκες που είχαν επαρκείς συγκεντρώσεις ιωδίου.

Οι γυναίκες που είχαν μικρή ανεπάρκεια εμφάνισαν στατιστικά αμελητέα αύξηση στον χρόνο που χρειαζόταν για να συλλάβουν.

Αν και ο πληθυσμός της μελέτης δεν ήταν ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα του πληθυσμού των ΗΠΑ, οι συγγραφείς σημειώνουν ότι το ποσοστό των γυναικών στη μελέτη που είχαν ανεπάρκεια ιωδίου (44,3%) είναι κοντά σε αυτό που παρατηρείται σε πληθυσμιακές μελέτες.

Για παράδειγμα, μια προηγούμενη μελέτη υπολόγισε ότι το 30% των γυναικών στις ΗΠΑ σε ηλικία τεκνοποίησης είχαν ανεπαρκή επίπεδα ιωδίου.

Οι γυναίκες που ανησυχούν ότι δεν παίρνουν αρκετό ιώδιο μπορεί να επιθυμούν να συμβουλευτούν τους γιατρούς τους πριν κάνουν αλλαγές στη διατροφή ή πάρουν συμπληρώματα διατροφής.

Ο Tomer Singer, διευθυντής Αναπαραγωγικής Ενδοκρινολογίας και Υπογονιμότητας στο Νοσοκομείο Lenox Hill της Νέας Υόρκης, σχολίασε ότι «η δυτική διατροφή άλλαξε τις τελευταίες δεκαετίες και η επικράτηση της φυτοφαγίας έχει συντελέσει σε μείωση των προσλαμβανομένων ποσοτήτων του ιωδίου.

Δεδομένου ότι η διατροφή είναι ο κύριος τρόπος πρόσληψης ιωδίου, συμβουλεύουμε τις γυναίκες να λαμβάνουν διατροφικά συμπληρώματα που περιέχουν ιώδιο τουλάχιστον τρεις μήνες πριν από την διαδικασία της σύλληψης».

Εγκυμοσύνη

08.05.2026

Εγκεφαλικό: 50% χαμηλότερος κίνδυνος για όσες γέννησαν τουλάχιστον 3 παιδιά

Τι αναφέρει νέα έρευνα

26.04.2026

Ποιες είναι οι καλύτερες και ποιες οι χειρότερες στάσεις ύπνου στην εγκυμοσύνη

Όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις

Δημοφιλή

Υγεία
1

Αυτό είναι το θαυματουργό έλαιο που προστατεύει από το Αλτχάιμερ

Υγεία
2

Το τρόφιμο που θωρακίζει «αθόρυβα» τα οστά σε κάθε ηλικία… δεν είναι το γάλα!

Kαρδιά
3

Ποιοι είναι οι φυσιολογικοί καρδιακοί παλμοί και ποια τα επικίνδυνα όρια – Πότε πρέπει να ανησυχήσετε

Φάρμακα
4

Ανατροπή δεδομένων στα εμβόλια mRNA: Οι εμβολιασμένοι πεθαίνουν πλέον στις ΗΠΑ από COVID-19

Περισσότερα

14.06.2026

Ήπια θρομβοπενία: Τι είναι και ποια τα συμπτώματα που δεν πρέπει να αγνοήσετε

Τα αιμοπετάλια παίζουν βασικό ρόλο στην πήξη του αίματος

13.06.2026

Ινδία: Νεκρός 18χρονος από προνύμφες ταινίας που είχαν γεμίσει τον εγκέφαλό του

Η πάθηση δεν συνδέεται απαραίτητα με την κατανάλωση χοιρινού κρέατος

Vepdegestrant: Το νέο φάρμακο για τον καρκίνο του μαστού που «αναγκάζει» τα καρκινικά κύτταρα να αυτοκαταστραφούν
13.06.2026

Vepdegestrant: Το νέο φάρμακο για τον καρκίνο του μαστού που «αναγκάζει» τα καρκινικά κύτταρα να αυτοκαταστραφούν

Άνδρας στην Κίνα πήγε σε νοσκομείο έχοντας καταπιεί ένα ολόκληρο χταπόδι το οποίο είχε κολλήσει στον λαιμό του!
13.06.2026

Άνδρας στην Κίνα πήγε σε νοσκομείο έχοντας καταπιεί ένα ολόκληρο χταπόδι το οποίο είχε κολλήσει στον λαιμό του!

«Βόμβα» από Τούλσι Γκάμπαρντ: «Οι ΗΠΑ χρηματοδότησαν βιολογικά εργαστήρια στην Ουκρανία με Πανώλη και Κορωνοϊούς»!
13.06.2026

«Βόμβα» από Τούλσι Γκάμπαρντ: «Οι ΗΠΑ χρηματοδότησαν βιολογικά εργαστήρια στην Ουκρανία με Πανώλη και Κορωνοϊούς»!

Κόλλα οστών έφτιαξαν οι Κινέζοι! – Επιδιορθώνει τα κόκκαλα μέσα σε 3 λεπτά!
12.06.2026

Κόλλα οστών έφτιαξαν οι Κινέζοι! – Επιδιορθώνει τα κόκκαλα μέσα σε 3 λεπτά!

Οι ειδικοί προειδοποιούν: Μην φιλάτε το σκυλί σας στο στόμα – Ελλοχεύει σοβαρός κίνδυνος για την υγεία σας
11.06.2026

Οι ειδικοί προειδοποιούν: Μην φιλάτε το σκυλί σας στο στόμα – Ελλοχεύει σοβαρός κίνδυνος για την υγεία σας

Συμφορητική καρδιακή ανεπάρκεια: Τα πρώτα «ύπουλα» συμπτώματα που δεν πρέπει να αγνοήσετε
11.06.2026

Συμφορητική καρδιακή ανεπάρκεια: Τα πρώτα «ύπουλα» συμπτώματα που δεν πρέπει να αγνοήσετε

Κεράσια: Τα 5 σημαντικά οφέλη που έχουν για την υγεία – Πόσα μπορείτε να τρώτε καθημερινά
11.06.2026

Κεράσια: Τα 5 σημαντικά οφέλη που έχουν για την υγεία – Πόσα μπορείτε να τρώτε καθημερινά

Επιστήμονες του Στάνφορντ κατάφεραν να «αντιστρέψουν» τον διαβήτη τύπου 1 σε ποντίκια
11.06.2026

Επιστήμονες του Στάνφορντ κατάφεραν να «αντιστρέψουν» τον διαβήτη τύπου 1 σε ποντίκια