Διατροφή

Αδυνάτισμα: Αν κάνετε δίαιτα και δεν χάνετε βάρος ίσως έχετε αυτή την κακή συνήθεια

Τι έδειξε μελέτη
Αδυνάτισμα: Αν κάνετε δίαιτα και δεν χάνετε βάρος ίσως έχετε αυτή την κακή συνήθεια

Νέα μελέτη ενισχύει την άποψη ότι η απώλεια των περιττών κιλών για πάντα δεν εξαρτάται μόνο από τη διατροφή και την άσκηση. Τι άλλο πρέπει να προσέχουμε.

Αν θέλετε να αδυνατίσετε και να μην ξαναπάρετε τα περιττά σας κιλά, δεν αρκεί να προσέχετε μόνο τη διατροφή και το επίπεδο της φυσικής δραστηριότητάς σας. Απαραίτητο είναι να προσέξετε και μία άλλη παράμετρο του τρόπου ζωής, που μπορεί  εν αγνοία σας να υπονομεύει το μόνιμο αδυνάτισμα, συνιστούν επιστήμονες από τη Δανία.

Εκατομμύρια άνθρωποι που είναι υπέρβαροι ή παχύσαρκοι πασχίζουν κάθε χρόνο να χάσουν τα περιττά τους κιλά. Στην συντριπτική πλειονότητα των περιπτώσεων, όμως, τα ξαναπαίρνουν όλα και συχνά λίγα παραπάνω.

Οι επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο της Κοπεγχάγης λένε πως στην αποτυχία αυτή μπορεί να εμπλέκεται ένας απρόσμενος παράγοντας: ο ύπνος. Στη σχετική μελέτη που πραγματοποίησαν κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι τόσο η διάρκεια, όσο και η ποιότητα του ύπνου μπορεί να κάνουν τη διαφορά στο αδυνάτισμα.

  • Η υπέρταση
  • Η υψηλή χοληστερόλη
  • Η συσσώρευση λιπωδών ιζημάτων στα εσωτερικά τοιχώματα των αρτηριών (αθηροσκλήρωση)

Ο λιγοστός ύπνος σχετίζεται επίσης με τον σακχαρώδη διαβήτη, τη φλεγμονή και την καρδιοπάθεια. Τώρα διαπιστώνεται ότι μπορεί να είναι συμβάλλων παράγοντας και στην ανάκτηση του χαμένου βάρους μετά το αδυνάτισμα.

Η νέα μελέτη

Στη νέα μελέτη συμμετείχαν 195 εθελοντές, ηλικίας 18 έως 65 ετών. Όλοι τους έπασχαν από ποικίλης βαρύτητας παχυσαρκία, καθώς είχαν δείκτη μάζας σώματος (ΔΜΣ) από 32 έως 43 Kg/m2. Ο ΔΜΣ υπολογίζεται όταν διαιρέσουμε το νυν βάρος μας (σε κιλά) με το τετράγωνο του ύψους μας (σε μέτρα).

Οι επιστήμονες ζήτησαν από τους εθελοντές τους να ακολουθήσουν ένα πολύ αυστηρό πρόγραμμα διατροφής για οκτώ εβδομάδες. Το ειδικά κατηρτισμένο πρόγραμμα τους παρείχε 800 θερμίδες ημερησίως. Στο τέλος των οκτώ εβδομάδων, είχαν χάσει το 12% του αρχικού σωματικού βάρους τους κατά μέσον όρο.

Οι ερευνητές παρακολούθησαν την πορεία της υγείας τους επί έναν χρόνο, καταγράφοντας μεταξύ άλλων και την διάρκεια του ύπνου τους. Τους ζήτησαν επίσης να απαντήσουν σε ειδικό ερωτηματολόγιο με το οποίο αξιολόγησαν και την ποιότητα του ύπνου τους.

Τα ευρήματα

Όπως διαπίστωσαν, όσοι κοιμούνταν λιγότερο από 6 ώρες κάθε βράδυ παρουσίασαν αύξηση του ΔΜΣ τους κατά 1,4 μονάδες περισσότερη απ’ ό,τι όσοι κοιμόντουσαν 7 ή 8 ώρες.  Η αντίστοιχη αύξηση σε όσους είχαν φτωχής ποιότητας ύπνο ήταν 1,2 μονάδες του ΔΜΣ περισσότερες.

Οι αυξήσεις αυτές δεν είναι αμελητέες. Για ένα άτομο με ύψος 1,70 μέτρα, λ.χ., που πριν το αδυνάτισμα ζύγιζε 93 κιλά και έχασε τα 11, σημαίνουν ότι σε ένα χρόνο είχε πάρει σχεδόν 4 κιλά περισσότερα απ’ ό,τι αν κοιμόταν περισσότερο ή καλύτερα.

«Το γεγονός ότι ο ύπνος και η ποιότητά του σχετίζονται τόσο ισχυρά με τη διατήρηση του αδυνατίσματος είναι εξαιρετικά σημαντικό. Πόσο μάλλον που σημαντικό ποσοστό ενηλίκων δεν κοιμάται όσο πρέπει», δήλωσε η επικεφαλής ερευνήτρια Dr Signe Torekov, καθηγήτρια στο Τμήμα Βιοϊατρικών Επιστημών του Πανεπιστημίου της Κοπεγχάγης.

Διατροφή

04.07.2022

Αυτοί είναι οι 3 λόγοι που το βάρος μας αυξάνεται κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού

Συνήθως, ξεκινάμε τα καλοκαιρινά μας μπάνια έχοντας φροντίσει να χάσουμε ορισμένα κιλά, να «ξεφουσκώσουμε» λίγο. Πώς όμως γίνεται και μέσα σε λίγους μόνο μήνες τα κιλά μας αντί να μείνουν σταθερά έχουν αυξηθεί;

04.07.2022

Αντηλιακό: Οι 4 βασικές πληροφορίες στην ετικέτα του μπουκαλιού

Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε

Τροφές που προκαλούν υπνηλία
04.07.2022

Τροφές που προκαλούν υπνηλία

Το ήξερες; – Ο στιγμιαίος καφές βελτιώνει τη λειτουργικότητα των αγγείων
01.07.2022

Το ήξερες; – Ο στιγμιαίος καφές βελτιώνει τη λειτουργικότητα των αγγείων

Λαδωμένα μαλλιά: 2+1 τρόποι για να απαλλαγείς!
30.06.2022

Λαδωμένα μαλλιά: 2+1 τρόποι για να απαλλαγείς!

Πόσο διαρκούν τα κατεψυγμένα τρόφιμα μετά την ημερομηνία λήξης – Πότε είναι επικίνδυνο να τα φάτε
30.06.2022

Πόσο διαρκούν τα κατεψυγμένα τρόφιμα μετά την ημερομηνία λήξης – Πότε είναι επικίνδυνο να τα φάτε

Αυτές είναι οι τροφές που «μπλοκάρουν» τον μεταβολισμό
30.06.2022

Αυτές είναι οι τροφές που «μπλοκάρουν» τον μεταβολισμό

«Σύνδρομος του τελευτέου δείπνου» Τι είναι και ποιοι τον έχουν
30.06.2022

«Σύνδρομος του τελευτέου δείπνου» Τι είναι και ποιοι τον έχουν

Γυμνάζεσαι και δεν βλέπεις αποτέλεσμα; Πρωταθλητής CrossFit σου δίνει την απάντηση
29.06.2022

Γυμνάζεσαι και δεν βλέπεις αποτέλεσμα; Πρωταθλητής CrossFit σου δίνει την απάντηση

Αυτός είναι ο λόγος που οι γυναίκες πρέπει να κάνουν γυμναστική το πρωί & οι άνδρες το βράδυ
29.06.2022

Αυτός είναι ο λόγος που οι γυναίκες πρέπει να κάνουν γυμναστική το πρωί & οι άνδρες το βράδυ

Δημοφιλή

Healthy pets
1

20+1 πράγματα που δεν ξέρετε για τα ζώα!

Επιδημίες
2

Η Βρετανία αίρει όλους τους περιορισμούς κατά του Covid-19

Υγεία & πολιτική
3

ΥΠΑΙΘ: Ανακοίνωσε το πρωτόκολλο για την δια ζώσης λειτουργία των πανεπιστημίων

Υγεία & πολιτική
4

Θ.Πλεύρης: Έρχεται διάταξη για την απόλυση των ανεμβολίαστων υγειονομικών – «Ριψάσπιδες που αρνούνται την επιστήμη»

Περισσότερα

04.07.2022

Αυστραλία: Έγινε… «Ζωντανή Μπάρμπι»: Ξόδεψε πάνω από 70.00 ευρώ σε πλαστικές (βίντεο)

Η 24χρονη Τζάσμιν Φόρεστ από την Αυστραλία πρόκειται προσεχώς να υποβληθεί σε νέα χειρουργική επέμβαση

04.07.2022

Πόσος είναι ο κατάλληλος χρόνος γυμναστικής για δεις αποτέλεσμα

Αρκετοί είναι εκείνοι που πιστεύουν ότι πρέπει να γυμνάζονται για ώρες καθημερινά προκειμένου να χάσουν μερικά περιττά κιλά. Στην πραγματικότητα όμως, τα πράγματα είναι αρκετά πιο απλά.

Αυτοί είναι οι 3 λόγοι που το βάρος μας αυξάνεται κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού
04.07.2022

Αυτοί είναι οι 3 λόγοι που το βάρος μας αυξάνεται κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού

Κορωνοϊός: 9.360 νέα κρούσματα, 23 θάνατοι και 102 διασωληνωμένοι
04.07.2022

Κορωνοϊός: 9.360 νέα κρούσματα, 23 θάνατοι και 102 διασωληνωμένοι

Αντηλιακό: Οι 4 βασικές πληροφορίες στην ετικέτα του μπουκαλιού
04.07.2022

Αντηλιακό: Οι 4 βασικές πληροφορίες στην ετικέτα του μπουκαλιού

Τροφές που προκαλούν υπνηλία
04.07.2022

Τροφές που προκαλούν υπνηλία

Διπλάσιος ο κίνδυνος άνοιας για τους ανθρώπους με διαβήτη και καρδιαγγειακή νόσο ταυτόχρονα λέει έρευνα
04.07.2022

Διπλάσιος ο κίνδυνος άνοιας για τους ανθρώπους με διαβήτη και καρδιαγγειακή νόσο ταυτόχρονα λέει έρευνα

Σημάδια ότι ο βήχας σου πρόκειται για καρδιακή νόσο
04.07.2022

Σημάδια ότι ο βήχας σου πρόκειται για καρδιακή νόσο

Ν.Θωμαΐδης: «Αύξηση έως 120% στο ιικό φορτίο – Έρχεται νέο εμβόλιο»
04.07.2022

Ν.Θωμαΐδης: «Αύξηση έως 120% στο ιικό φορτίο – Έρχεται νέο εμβόλιο»

Νέα κινεζική έρευνα προειδοποιεί: Άγνωστα μικρόβια παγιδευμένα σε παγετώνες μπορεί να φέρουν νέες πανδημίες
04.07.2022

Νέα κινεζική έρευνα προειδοποιεί: Άγνωστα μικρόβια παγιδευμένα σε παγετώνες μπορεί να φέρουν νέες πανδημίες