Η καθημερινή κατανάλωση ακόμη και ενός αναψυκτικού με ζάχαρη ενδέχεται να έχει σημαντικές επιπτώσεις στην υγεία των κυττάρων του ανοσοποιητικού συστήματος, σύμφωνα με επιστημονική μελέτη ερευνητών του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας στο Σαν Φρανσίσκο.
Η ερευνητική ομάδα, με επικεφαλής τη δρα Ελίσα Έπελ, εξέτασε τη σχέση μεταξύ της κατανάλωσης ζαχαρούχων αναψυκτικών και της βιολογικής γήρανσης των κυττάρων.
Τα αποτελέσματα της μελέτης, που δημοσιεύθηκαν το 2014, έδειξαν ότι όσοι καταναλώνουν καθημερινά αναψυκτικά με ζάχαρη εμφανίζουν μικρότερο μήκος τελομερών στα κύτταρα του ανοσοποιητικού τους συστήματος.
Τα τελομερή αποτελούν τις προστατευτικές «άκρες» του DNA, οι οποίες διαφυλάσσουν τη γενετική σταθερότητα των κυττάρων κατά τη διαίρεσή τους.
Όσο μικραίνουν, τόσο αυξάνεται η βιολογική ηλικία των κυττάρων, γεγονός που συνδέεται με τη γήρανση του οργανισμού.
Σύμφωνα με τους επιστήμονες, η μείωση του μήκους των τελομερών έχει συσχετιστεί με αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης χρόνιων νοσημάτων, μεταξύ των οποίων ορισμένες μορφές καρκίνου, αλλά και με χαμηλότερο προσδόκιμο ζωής.
Αν και η μελέτη καταδεικνύει ισχυρή συσχέτιση και όχι απαραίτητα σχέση αιτίου-αποτελέσματος, οι ειδικοί επισημαίνουν ότι ο περιορισμός της κατανάλωσης ζαχαρούχων αναψυκτικών αποτελεί σημαντικό βήμα για τη διατήρηση της καλής υγείας και τη μείωση των παραγόντων που επιταχύνουν τη βιολογική γήρανση.