Το νερό αποτελεί αναπόσπαστο «σύμμαχο» των οδηγών κατά τους θερινούς μήνες, ιδιαίτερα σε περιόδους καύσωνα, όταν η σωστή ενυδάτωση είναι απαραίτητη για τη διατήρηση της συγκέντρωσης και των αντανακλαστικών πίσω από το τιμόνι.
Ωστόσο, οι ειδικοί εφιστούν την προσοχή σε μια συνηθισμένη πρακτική που πολλοί ακολουθούν χωρίς να γνωρίζουν τις πιθανές συνέπειες.
Πρόκειται για την κατανάλωση νερού από πλαστικά μπουκάλια που έχουν παραμείνει για ώρες μέσα σε σταθμευμένο αυτοκίνητο ή εκτεθειμένα στην ηλιακή ακτινοβολία.
Σύμφωνα με επιστημονικές έρευνες, οι υψηλές θερμοκρασίες μπορούν να επιταχύνουν τη φθορά του πλαστικού, αυξάνοντας την απελευθέρωση μικροπλαστικών και νανοπλαστικών σωματιδίων στο νερό.
Παράλληλα, η θερμική καταπόνηση του υλικού ενδέχεται να ευνοήσει τη μεταφορά χημικών ενώσεων στο περιεχόμενο του μπουκαλιού, όπως φθαλικές ουσίες και φαινόλες, οι οποίες έχουν αποτελέσει αντικείμενο επιστημονικής έρευνας για τις πιθανές επιπτώσεις τους στον ανθρώπινο οργανισμό.
Οι ειδικοί επισημαίνουν επίσης ότι η παραμονή ενός ανοιγμένου μπουκαλιού σε ζεστό περιβάλλον μπορεί να ευνοήσει την ανάπτυξη μικροοργανισμών, ιδιαίτερα όταν αυτό παραμένει για μεγάλο χρονικό διάστημα σε συνθήκες έντονης ζέστης.
Για τον λόγο αυτό συνιστάται τα μπουκάλια νερού να αποθηκεύονται σε δροσερά και σκιερά σημεία, ενώ όσα έχουν μείνει εκτεθειμένα στον ήλιο για πολλές ώρες καλό είναι να αντικαθίστανται.
Οι επιστήμονες διευκρινίζουν πάντως ότι η περιστασιακή κατανάλωση νερού από ένα μπουκάλι που έχει ζεσταθεί δεν θεωρείται πιθανό να προκαλέσει άμεσα προβλήματα υγείας. Υπογραμμίζουν όμως ότι η συχνή και μακροχρόνια έκθεση σε τέτοιες συνθήκες μπορεί να αυξήσει την επαφή του οργανισμού με ουσίες που ενδέχεται να είναι επιβαρυντικές για την υγεία.