Υγεία

Νέα έρευνα αποκαλύπτει: Το νερό δεν βοηθάει στο χανγκόβερ

Τι έδειξαν τα ευρήματα των επιστημόνων
Νέα έρευνα αποκαλύπτει: Το νερό δεν βοηθάει στο χανγκόβερ

Μία νέα έρευνα από το Πανεπιστήμιο της Ουτρέχτης στην Ολλανδία αποκαλύπτει ότι η αφυδάτωση δεν είναι η μόνη αιτία του χανγκόβερ, πράγμα που σημαίνει ότι το νερό δεν θα καταφέρει να μας ανακουφίσει από πονοκεφάλους, πόνους στο σώμα, εμετούς κ.λπ.

Πιο συγκεκριμένα, οι ερευνητές χώρισαν τους συμμετέχοντες στην έρευνα σε δύο ομάδες. Όσοι ανήκαν στην πρώτη ομάδα, αφού ήπιαν γενναίες ποσότητες αλκοόλ, στη συνέχεια κατανάλωσαν άφθονο νερό πριν κοιμηθούν. Στη δεύτερη ομάδα, οι συμμετέχοντες δεν ήπιαν νερό πριν πέσουν για ύπνο. Συγκρίνοντας τις δύο ομάδες, τα αποτελέσματα έδειξαν ότι όσοι έπιναν νερό, ένιωθαν λιγότερο αφυδατωμένοι, αλλά παρόλα αυτά ένιωθαν τον ίδιο βαθμό δυσφορίας, πόνου και κόπωσης με εκείνους που επέλεξαν να μην πιουν νερό. Πιο απλά, βίωσαν όλα τα ενοχλητικά συμπτώματα του χανγκόβερ είτε ήπιαν νερό είτε όχι.

Οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η κατανάλωση νερού κατά τη διάρκεια ή αμέσως μετά από μια νύχτα βαριάς κρεπάλης, είναι αναποτελεσματική στην πρόληψη του χανγκόβερ.

Ο γιατρός Johnny Parvani δήλωσε σχετικά ότι: «Το χανγκόβερ είναι μια κλινική κατάσταση που χαρακτηρίζεται από έναν συνδυασμό των επιδράσεων του αλκοόλ και της αφυδάτωσης στον μεταβολισμό». Η αφυδάτωση προκαλείται από την απώλεια νερού και ηλεκτρολυτών λόγω της ενεργοποίησης του ορμονικού συστήματος που ρυθμίζει την αρτηριακή πίεση και την ισορροπία των υγρών.

Αυτή η κατάσταση προκαλεί δίψα, ένα από τα πιο κοινά συμπτώματα, όταν το έχετε παρακάνει με το αλκοόλ, είναι να σηκωθείτε την επόμενη ημέρα με χανγκόβερ. Αλλά οι μελέτες δείχνουν ότι το νερό μπορεί να ανακουφίσει μόνο το αίσθημα της δίψας, αλλά όχι όλες τις συνέπειες που έρχονται όταν κάνετε κατάχρηση αλκοολούχων ποτών.

Πώς μπορούμε να καταπολεμήσουμε το χανγκόβερ

Για να μειώσετε τις επιπτώσεις της υπερβολικής κατανάλωσης αλκοόλ, η πιο αποτελεσματική λύση είναι ο χρόνος. Το σώμα χρειάζεται χρόνο για να μεταβολίσει το αλκοόλ. Ωστόσο, ορισμένα πράγματα μπορούν να βοηθήσουν:

  • Κατανάλωση τροφών πλούσιων σε υδατάνθρακες και πρωτεΐνες πριν ή κατά τη διάρκεια της κατανάλωσης αλκοόλ.
  • Ηλεκτρολύτες και βιταμίνες, όπως B και C.
  • Αποφυγή της κατανάλωσης καφεΐνης που μπορεί να επιδεινώσει την αφυδάτωση.
  • Ξεκούραση και ύπνος.

Υγεία

10.06.2026

Τα οφέλη στην υγεία της ηλιοθεραπείας στις ακτίνες του ήλιου

Πόση ώρα πρέπει να διαρκεί

10.06.2026

«Μην την καταναλώσετε»: Ο ΕΦΕΤ ανακαλεί από την αγορά καπνιστή πέστροφα – Δείτε ποια αφορά (φώτο)

Εντοπίστηκε το παθογόνο Listeria monocytogenes

Γυναίκα με προχωρημένη νόσο Αλτσχάιμερ παρουσίασε εντυπωσιακές αλλαγές μετά από ψιλοκυβίνη
10.06.2026

Γυναίκα με προχωρημένη νόσο Αλτσχάιμερ παρουσίασε εντυπωσιακές αλλαγές μετά από ψιλοκυβίνη

Σάουνα και γονιμότητα: Πόσο επηρεάζονται τα σπερματοζωάρια από τη θερμότητα
10.06.2026

Σάουνα και γονιμότητα: Πόσο επηρεάζονται τα σπερματοζωάρια από τη θερμότητα

Η Ρωσία ανέπτυξε νέο εμβόλιο κατά του καρκίνου και το δίνει δωρεάν σε όλο τον κόσμο!
10.06.2026

Η Ρωσία ανέπτυξε νέο εμβόλιο κατά του καρκίνου και το δίνει δωρεάν σε όλο τον κόσμο!

Ιαπωνία: «Υπερενισχυμένη» μορφή βιταμίνης Κ επιταχύνει τη μετατροπή βλαστοκυττάρων σε νευρώνες
10.06.2026

Ιαπωνία: «Υπερενισχυμένη» μορφή βιταμίνης Κ επιταχύνει τη μετατροπή βλαστοκυττάρων σε νευρώνες

Ιρανοί επιστήμονες αναπτύσσουν θεραπεία για τον καρκίνο που ενεργοποιείται από το φως
09.06.2026

Ιρανοί επιστήμονες αναπτύσσουν θεραπεία για τον καρκίνο που ενεργοποιείται από το φως

Τα σημάδια και οι επιπλοκές από την έλλειψη σιδήρου – Πότε χρειάζεστε συμπληρώματα
09.06.2026

Τα σημάδια και οι επιπλοκές από την έλλειψη σιδήρου – Πότε χρειάζεστε συμπληρώματα

Έρευνα-σοκ από Ν.Κορέα: «Τα εμβόλια mRNA κατά του κορωνοϊού “εκτόξευσαν” τις εμφανίσεις καρκίνων»!
09.06.2026

Έρευνα-σοκ από Ν.Κορέα: «Τα εμβόλια mRNA κατά του κορωνοϊού “εκτόξευσαν” τις εμφανίσεις καρκίνων»!

Οι κίνδυνοι για την υγεία σας από τη μη συντήρηση του κλιματιστικού
09.06.2026

Οι κίνδυνοι για την υγεία σας από τη μη συντήρηση του κλιματιστικού

Δημοφιλή

Υγεία
1

Αυτό είναι το θαυματουργό έλαιο που προστατεύει από το Αλτχάιμερ

Υγεία
2

Το τρόφιμο που θωρακίζει «αθόρυβα» τα οστά σε κάθε ηλικία… δεν είναι το γάλα!

Kαρδιά
3

Ποιοι είναι οι φυσιολογικοί καρδιακοί παλμοί και ποια τα επικίνδυνα όρια – Πότε πρέπει να ανησυχήσετε

Φάρμακα
4

Ανατροπή δεδομένων στα εμβόλια mRNA: Οι εμβολιασμένοι πεθαίνουν πλέον στις ΗΠΑ από COVID-19

Περισσότερα

10.06.2026

Τα οφέλη στην υγεία της ηλιοθεραπείας στις ακτίνες του ήλιου

Πόση ώρα πρέπει να διαρκεί

10.06.2026

«Μην την καταναλώσετε»: Ο ΕΦΕΤ ανακαλεί από την αγορά καπνιστή πέστροφα – Δείτε ποια αφορά (φώτο)

Εντοπίστηκε το παθογόνο Listeria monocytogenes

Γυναίκα με προχωρημένη νόσο Αλτσχάιμερ παρουσίασε εντυπωσιακές αλλαγές μετά από ψιλοκυβίνη
10.06.2026

Γυναίκα με προχωρημένη νόσο Αλτσχάιμερ παρουσίασε εντυπωσιακές αλλαγές μετά από ψιλοκυβίνη

Ντομάτες: Τα 6 σημαντικά οφέλη για την υγεία – Γιατί θεωρούνται «σύμμαχος» της καρδιάς και του οργανισμού
10.06.2026

Ντομάτες: Τα 6 σημαντικά οφέλη για την υγεία – Γιατί θεωρούνται «σύμμαχος» της καρδιάς και του οργανισμού

Σάουνα και γονιμότητα: Πόσο επηρεάζονται τα σπερματοζωάρια από τη θερμότητα
10.06.2026

Σάουνα και γονιμότητα: Πόσο επηρεάζονται τα σπερματοζωάρια από τη θερμότητα

Η Ρωσία ανέπτυξε νέο εμβόλιο κατά του καρκίνου και το δίνει δωρεάν σε όλο τον κόσμο!
10.06.2026

Η Ρωσία ανέπτυξε νέο εμβόλιο κατά του καρκίνου και το δίνει δωρεάν σε όλο τον κόσμο!

Ιαπωνία: «Υπερενισχυμένη» μορφή βιταμίνης Κ επιταχύνει τη μετατροπή βλαστοκυττάρων σε νευρώνες
10.06.2026

Ιαπωνία: «Υπερενισχυμένη» μορφή βιταμίνης Κ επιταχύνει τη μετατροπή βλαστοκυττάρων σε νευρώνες

Ιρανοί επιστήμονες αναπτύσσουν θεραπεία για τον καρκίνο που ενεργοποιείται από το φως
09.06.2026

Ιρανοί επιστήμονες αναπτύσσουν θεραπεία για τον καρκίνο που ενεργοποιείται από το φως

Τα σημάδια και οι επιπλοκές από την έλλειψη σιδήρου – Πότε χρειάζεστε συμπληρώματα
09.06.2026

Τα σημάδια και οι επιπλοκές από την έλλειψη σιδήρου – Πότε χρειάζεστε συμπληρώματα

Έρευνα-σοκ από Ν.Κορέα: «Τα εμβόλια mRNA κατά του κορωνοϊού “εκτόξευσαν” τις εμφανίσεις καρκίνων»!
09.06.2026

Έρευνα-σοκ από Ν.Κορέα: «Τα εμβόλια mRNA κατά του κορωνοϊού “εκτόξευσαν” τις εμφανίσεις καρκίνων»!