Διατροφή

Νέα μελέτη: Όσο περισσότερα φρούτα καταναλώνουμε τόσο μειώνεται ο κίνδυνος εμφάνισης κατάθλιψης

Ποιες είναι οι κατηγορίες φρούτων που μελέτησαν οι ερευνητές
Νέα μελέτη: Όσο περισσότερα φρούτα καταναλώνουμε τόσο μειώνεται ο κίνδυνος εμφάνισης κατάθλιψης

Μια νέα μελέτη που διεξήχθη από την Ιατρική Σχολή Yong Loo Lin στο Εθνικό Πανεπιστήμιο της Σιγκαπούρης (NUS Medicine), κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η κατανάλωση περισσότερων φρούτων κατά τη μέση ηλικία μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης κατάθλιψης.

Η μελέτη, η οποία διήρκεσε σχεδόν δύο δεκαετίες, περιελάμβανε μια ομάδα 13.738 συμμετεχόντων από την Κινεζική Μελέτη Υγείας της Σιγκαπούρης και παρέχει στοιχεία που υποστηρίζουν τα οφέλη για την ψυχική υγεία από την κατανάλωση φρούτων.

Η έρευνα αποκάλυψε ότι τα άτομα που κατανάλωναν τουλάχιστον τρεις μερίδες φρούτων ημερησίως είχαν τουλάχιστον 21% λιγότερες πιθανότητες να εμφανίσουν κατάθλιψη που σχετίζεται με τη γήρανση από εκείνα που έτρωγαν λιγότερη από μία μερίδα την ημέρα.

Αυτή η συσχέτιση υπογραμμίζει ένα σημαντικό προληπτικό μέτρο κατά της κατάθλιψης που συνδέεται με τη γήρανση.

Ποια είναι τα φρούτα που μελέτησαν οι ερευνητές

Η μελέτη ανέλυσε τα πρότυπα κατανάλωσης 14 φρούτων που καταναλώνονται συνήθως στη Σιγκαπούρη, όπως τα πορτοκάλια, τα μανταρίνια, οι μπανάνες, η παπάγια, τα καρπούζια, τα μήλα και τα πεπόνια.

Τα ευρήματα υποδεικνύουν ότι τα υψηλά επίπεδα αντιοξειδωτικών και αντιφλεγμονωδών μικροθρεπτικών συστατικών – όπως η βιταμίνη C, τα καροτενοειδή και τα φλαβονοειδή – που βρίσκονται σε αυτά τα φρούτα μπορεί να ευθύνονται για τα οφέλη στην ψυχική υγεία.

Αυτά τα θρεπτικά συστατικά είναι γνωστό ότι μειώνουν το οξειδωτικό στρες και αναστέλλουν τις φλεγμονώδεις διεργασίες, οι οποίες θα μπορούσαν να διαδραματίσουν ρόλο στον μετριασμό του κινδύνου κατάθλιψης.

Τα αποτελέσματα της μελέτης, που δημοσιεύτηκαν στο Journal of Nutrition, Health and Aging, έδωσαν έμφαση στον πιθανό ρόλο των διατροφικών επιλογών στη διαχείριση της ψυχικής υγείας με την πάροδο του χρόνου.

«Η μελέτη μας υπογραμμίζει τη σημασία της κατανάλωσης φρούτων ως προληπτικό μέτρο κατά της κατάθλιψης που σχετίζεται με τη γήρανση.

Οι συμμετέχοντες που κατανάλωναν τουλάχιστον τρεις μερίδες φρούτων την ημέρα είδαν σημαντική μείωση στην πιθανότητα εμφάνισης κατάθλιψης.

Αυτό θα μπορούσε εύκολα να ενσωματωθεί στην καθημερινή ρουτίνα καταναλώνοντας μία έως δύο μερίδες φρούτων μετά από κάθε γεύμα», σημειώνει ο επικεφαλής της έρευνας.

Διατροφή

11.06.2026

Κεράσια: Τα 5 σημαντικά οφέλη που έχουν για την υγεία – Πόσα μπορείτε να τρώτε καθημερινά

Βελτιώνουν τον ύπνο, ενισχύουν την καρδιαγγειακή υγεία και συμβάλλουν στην αποκατάσταση των μυών

10.06.2026

Ντομάτες: Τα 6 σημαντικά οφέλη για την υγεία – Γιατί θεωρούνται «σύμμαχος» της καρδιάς και του οργανισμού

Είναι πλούσιες σε βιταμίνες, μέταλλα και αντιοξειδωτικά

Άνδρες δώστε προσοχή: Τα φρούτα που αυξάνουν φυσικά τα επίπεδα της τεστοστερόνης
07.06.2026

Άνδρες δώστε προσοχή: Τα φρούτα που αυξάνουν φυσικά τα επίπεδα της τεστοστερόνης

Δείτε ποια είναι τα σνακ που πρέπει να επιλέγουν όσοι έχουν διαβήτη
06.06.2026

Δείτε ποια είναι τα σνακ που πρέπει να επιλέγουν όσοι έχουν διαβήτη

H μαύρη σοκολάτα ενδέχεται να επιβραδύνει τη γήρανση: Τα αποκαλυπτικά ευρήματα για την ουσία θεοβρομίνη
03.06.2026

H μαύρη σοκολάτα ενδέχεται να επιβραδύνει τη γήρανση: Τα αποκαλυπτικά ευρήματα για την ουσία θεοβρομίνη

Ανακλήθηκε σαλάτα του Μπαρμπαστάθη: Αυστηρή προειδοποίηση από τον ΕΦΕΤ – Δείτε ποια είναι
03.06.2026

Ανακλήθηκε σαλάτα του Μπαρμπαστάθη: Αυστηρή προειδοποίηση από τον ΕΦΕΤ – Δείτε ποια είναι

«Αποδείξεις» για εμβολιασμό κρέατος κυκλοφορούν στα social media
03.06.2026

«Αποδείξεις» για εμβολιασμό κρέατος κυκλοφορούν στα social media

Δείτε ποια είναι τα οκτώ τρόφιμα που δεν έχουν ημερομηνία λήξης
02.06.2026

Δείτε ποια είναι τα οκτώ τρόφιμα που δεν έχουν ημερομηνία λήξης

Δεν θέλει κόπο… θέλει τρόπο: Οι 7 ασκήσεις που καίνε περισσότερες θερμίδες από όσο φαντάζεστε
02.06.2026

Δεν θέλει κόπο… θέλει τρόπο: Οι 7 ασκήσεις που καίνε περισσότερες θερμίδες από όσο φαντάζεστε

Υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα: Νέα επιστημονικά δεδομένα δείχνουν ότι δεν είναι όλα το ίδιο «ανθυγιεινά»
31.05.2026

Υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα: Νέα επιστημονικά δεδομένα δείχνουν ότι δεν είναι όλα το ίδιο «ανθυγιεινά»

Δημοφιλή

Υγεία
1

Αυτό είναι το θαυματουργό έλαιο που προστατεύει από το Αλτχάιμερ

Υγεία
2

Το τρόφιμο που θωρακίζει «αθόρυβα» τα οστά σε κάθε ηλικία… δεν είναι το γάλα!

Kαρδιά
3

Ποιοι είναι οι φυσιολογικοί καρδιακοί παλμοί και ποια τα επικίνδυνα όρια – Πότε πρέπει να ανησυχήσετε

Φάρμακα
4

Ανατροπή δεδομένων στα εμβόλια mRNA: Οι εμβολιασμένοι πεθαίνουν πλέον στις ΗΠΑ από COVID-19

Περισσότερα

11.06.2026

Οι ειδικοί προειδοποιούν: Μην φιλάτε το σκυλί σας στο στόμα – Ελλοχεύει σοβαρός κίνδυνος για την υγεία σας

Μια συνήθεια με αυξανόμενη τάση το τελευταίο διάστημα

11.06.2026

Συμφορητική καρδιακή ανεπάρκεια: Τα πρώτα «ύπουλα» συμπτώματα που δεν πρέπει να αγνοήσετε

Από τη δύσπνοια και τον πόνο στο στήθος έως τα λιγότερο εμφανή συμπτώματα

Κεράσια: Τα 5 σημαντικά οφέλη που έχουν για την υγεία – Πόσα μπορείτε να τρώτε καθημερινά
11.06.2026

Κεράσια: Τα 5 σημαντικά οφέλη που έχουν για την υγεία – Πόσα μπορείτε να τρώτε καθημερινά

Επιστήμονες του Στάνφορντ κατάφεραν να «αντιστρέψουν» τον διαβήτη τύπου 1 σε ποντίκια
11.06.2026

Επιστήμονες του Στάνφορντ κατάφεραν να «αντιστρέψουν» τον διαβήτη τύπου 1 σε ποντίκια

Πέθανε ο Αυστραλός γιατρός που πολέμησε τον καρκίνο του εγκεφάλου με τη δική του πρωτοποριακή θεραπεία
11.06.2026

Πέθανε ο Αυστραλός γιατρός που πολέμησε τον καρκίνο του εγκεφάλου με τη δική του πρωτοποριακή θεραπεία

Επιστήμονες ανέπτυξαν εμφύτευμα που μετατρέπει το σώμα σε «φαρμακείο»: Παράγει φάρμακα μέσα στον οργανισμό!
11.06.2026

Επιστήμονες ανέπτυξαν εμφύτευμα που μετατρέπει το σώμα σε «φαρμακείο»: Παράγει φάρμακα μέσα στον οργανισμό!

Ελπίδα για την ηπατίτιδα Β: Πειραματικό φάρμακο φάσης 3 πέτυχε «λειτουργική ίαση» σε περίπου 1 στους 5 ασθενείς!
11.06.2026

Ελπίδα για την ηπατίτιδα Β: Πειραματικό φάρμακο φάσης 3 πέτυχε «λειτουργική ίαση» σε περίπου 1 στους 5 ασθενείς!

Τα οφέλη στην υγεία της ηλιοθεραπείας στις ακτίνες του ήλιου
10.06.2026

Τα οφέλη στην υγεία της ηλιοθεραπείας στις ακτίνες του ήλιου

«Μην την καταναλώσετε»: Ο ΕΦΕΤ ανακαλεί από την αγορά καπνιστή πέστροφα – Δείτε ποια αφορά (φώτο)
10.06.2026

«Μην την καταναλώσετε»: Ο ΕΦΕΤ ανακαλεί από την αγορά καπνιστή πέστροφα – Δείτε ποια αφορά (φώτο)

Γυναίκα με προχωρημένη νόσο Αλτσχάιμερ παρουσίασε εντυπωσιακές αλλαγές μετά από ψιλοκυβίνη
10.06.2026

Γυναίκα με προχωρημένη νόσο Αλτσχάιμερ παρουσίασε εντυπωσιακές αλλαγές μετά από ψιλοκυβίνη