Υγεία

Πίεση: Τι θα συμβεί αν τρώμε ένα κουταλάκι αλάτι λιγότερο την ημέρα

Τι έδειξαν τα ευρήματα των επιστημόνων
Πίεση: Τι θα συμβεί αν τρώμε ένα κουταλάκι αλάτι λιγότερο την ημέρα

Η μείωση του αλατιού σε ημερήσια βάση μπορεί να επιδράσει θετικά στη θωράκιση της καρδιάς και, συνεπώς, την καλύτερη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης.

Όπως διαπιστώθηκε σε έρευνα που παρουσιάστηκε στο συνέδριο Scientific Sessions 2023 της Αμερικανικής Καρδιολογικής Εταιρείας και δημοσιεύθηκε στο ακαδημαϊκό περιοδικό της Αμερικανικής Ιατρικής Ένωσης (JAMA), οι καταναλωτές πρόκειται να παρατηρήσουν πτώση στα επίπεδα της αρτηριακής πίεσης, σε περίπτωση που αποφασίσουν να τρώνε ένα κουταλάκι αλατιού λιγότερο την ημέρα, ανεξάρτητα από το γεγονός, εάν ακολουθούν αντιϋπερτασική αγωγή.

Σύμφωνα με τον Αναπληρωτή Καθηγητή Ιατρικής στο Ιατρικό Κέντρο του Πανεπιστημίου Vanderbilt (ΗΠΑ), Deepak Gupta, η μείωση της συστολικής πίεσης (μεγάλη) κατά περίπου έξι μονάδες (χιλιοστά της στήλης υδραργύρου/mm Hg) που πέτυχαν οι συμμετέχοντες μέσω του περιορισμού του αλατιού ήταν ανάλογη με τα αποτελέσματα ενός φαρμάκου εκλογής για την μείωση της υπέρτασης.

Στο ίδιο μήκος κύματος ήταν και οι δηλώσεις της καθηγήτριας Προληπτικής Ιατρικής στην Ιατρική Σχολή Feinberg του Πανεπιστημίου Northwestern, Norrina Allen, η οποία ανέφερε ότι «ρυθμίστηκε» η πίεση στο 70%-75% των συμμετεχόντων.

Το αλάτι είναι χρήσιμο σε αρκετές λειτουργίες του οργανισμού, ωστόσο, η υπερβολική κατανάλωσή του μπορεί να οδηγήσει σε καρδιακές παθήσεις.

Έτσι, η συγκεκριμένη μελέτη, που θεωρείται από τις μεγαλύτερες, αποσκοπούσε στο να δείξει ότι ημερήσια πρόσληψη 1.500 mg αλατιού (ένα κουταλάκι) που συστήνει η Αμερικανική Καρδιολογική Εταιρεία μπορεί να περιοριστεί, προκειμένου να προληφθούν οι κίνδυνοι που ελλοχεύουν για το καρδιαγγειακό σύστημα.

Στην έρευνα συμμετείχαν 213 εθελοντές 50 – 70 ετών από τις πόλεις Μπέρμιγχαμ, Αλαμπάμα και Σικάγο. Ακολούθως, οι συμμετέχοντες χωρίστηκαν τυχαία σε δύο ομάδες ακολουθώντας ξεχωριστές διατροφικές συνήθειες για μία εβδομάδα. Έτσι, η μία ομάδα ακολούθησε διατροφή με υψηλή περιεκτικότητα σε νάτριο (επιπλέον 2.200 mg ημερησίως) και, η δεύτερη, με χαμηλή περιεκτικότητα (500 mg συνολικά ημερησίως).

Μετά το πέρας της εβδομάδας, αντιστράφηκαν οι ρόλοι. Για τη συγκέντρωση των δεδομένων, οι ερευνητές κατέγραφαν την αρτηριακή πίεση των συμμετεχόντων, ενώ γινόταν και συλλογή ούρων 24ώρου, πριν από κάθε επίσκεψή τους, στο πλαίσιο της μελέτης.

Όπως διαπιστώθηκε στην έρευνα, η δίαιτα με χαμηλή περιεκτικότητα σε νάτριο σχετίστηκε με μείωση της «μεγάλης» πίεσης, στο 72% των συμμετεχόντων, κατά 7 έως 8 μονάδες, σε σχέση με την πλούσια σε αλάτι διατροφή, και κατά 6 μονάδες συγκριτικά με τη συνήθη διατροφή των συμμετεχόντων.

«Η μείωση της αρτηριακής πίεσης από τη χαμηλή πρόσληψη νατρίου παρατηρήθηκε στην πλειονότητα των συμμετεχόντων, συμπεριλαμβανομένων και αεκείνων με φυσιολογική πίεση, υψηλή αρτηριακή πίεση και ρυθμισμένη ή αρρύθμιστη υπέρταση. Όπως κάθε μορφή σωματικής δραστηριότητας είναι καλύτερη από την ακινησία, έτσι και η μείωση του νατρίου στη διατροφή μας είναι πιθανότατα καλύτερη ενέργεια για την αρτηριακή πίεση», επισήμανε σχετικά ο δρ. Gupta.

Υγεία

13.08.2026

Πώς η υπερβολική εφίδρωση συνδέεται με το νευρικό σύστημα: Τι αποκαλύπτει νέα μελέτη

Η πρωτοπαθής υπεριδρωσία εκτιμάται ότι επηρεάζει περίπου το 2% έως 5% του πληθυσμού

13.08.2026

«Στερεύουν» τα αποθέματα αίματος: Αναβολές στις μεταγγίσεις ασθενών

Η κατάσταση γίνεται πιο δύσκολη τους καλοκαιρινούς μήνες

Καρδιολόγοι αποκαλύπτουν: Αυτές είναι οι 5 απλές συνήθειες που προστατεύουν την καρδιά
12.08.2026

Καρδιολόγοι αποκαλύπτουν: Αυτές είναι οι 5 απλές συνήθειες που προστατεύουν την καρδιά

Ο επικεφαλής των υπηρεσιών Υγείας των ΗΠΑ (CDC) παραδέχθηκε ενόρκως ότι απέκρυπταν τις παρενέργειες των εμβολίων!
12.08.2026

Ο επικεφαλής των υπηρεσιών Υγείας των ΗΠΑ (CDC) παραδέχθηκε ενόρκως ότι απέκρυπταν τις παρενέργειες των εμβολίων!

Η σειρά γέννησης μπορεί να επηρεάζει την υγεία: Τι έδειξε έρευνα σε 10 εκατ. ανθρώπους
11.08.2026

Η σειρά γέννησης μπορεί να επηρεάζει την υγεία: Τι έδειξε έρευνα σε 10 εκατ. ανθρώπους

Υπνική άπνοια: Τι αποκαλύπτουν οι τελευταίες μελέτες για το ροχαλητό
11.08.2026

Υπνική άπνοια: Τι αποκαλύπτουν οι τελευταίες μελέτες για το ροχαλητό

Νέα μελέτη: Η εισπνοή καπνού από τις πυρκαγιές αυξάνει τον κίνδυνο για εγκύους και έμβρυα
08.08.2026

Νέα μελέτη: Η εισπνοή καπνού από τις πυρκαγιές αυξάνει τον κίνδυνο για εγκύους και έμβρυα

Επιστήμονες δημιούργησαν για πρώτη φορά 16 τεχνητούς ιούς με AI – Οι προειδοποιήσεις για τη βιοασφάλεια
07.08.2026

Επιστήμονες δημιούργησαν για πρώτη φορά 16 τεχνητούς ιούς με AI – Οι προειδοποιήσεις για τη βιοασφάλεια

Δείτε ποια είναι τα συμπτώματα ενός «μίνι εγκεφαλικού» επεισοδίου
07.08.2026

Δείτε ποια είναι τα συμπτώματα ενός «μίνι εγκεφαλικού» επεισοδίου

Γιατί όλο και περισσότεροι άνθρωποι κοιμούνται χειρότερα
07.08.2026

Γιατί όλο και περισσότεροι άνθρωποι κοιμούνται χειρότερα

Δημοφιλή

Υγεία
1

Αυτό είναι το θαυματουργό έλαιο που προστατεύει από το Αλτχάιμερ

Υγεία
2

Το τρόφιμο που θωρακίζει «αθόρυβα» τα οστά σε κάθε ηλικία… δεν είναι το γάλα!

Φάρμακα
3

Ανατροπή δεδομένων στα εμβόλια mRNA: Οι εμβολιασμένοι πεθαίνουν πλέον στις ΗΠΑ από COVID-19

Kαρδιά
4

Ποιοι είναι οι φυσιολογικοί καρδιακοί παλμοί και ποια τα επικίνδυνα όρια – Πότε πρέπει να ανησυχήσετε

Περισσότερα

13.08.2026

Πώς η υπερβολική εφίδρωση συνδέεται με το νευρικό σύστημα: Τι αποκαλύπτει νέα μελέτη

Η πρωτοπαθής υπεριδρωσία εκτιμάται ότι επηρεάζει περίπου το 2% έως 5% του πληθυσμού

13.08.2026

«Στερεύουν» τα αποθέματα αίματος: Αναβολές στις μεταγγίσεις ασθενών

Η κατάσταση γίνεται πιο δύσκολη τους καλοκαιρινούς μήνες

Κύβος του Ρούμπικ: Το παιχνίδι που «γυμνάζει» το παιδικό μυαλό – 10 λόγοι για να τον δοκιμάσουν
12.08.2026

Κύβος του Ρούμπικ: Το παιχνίδι που «γυμνάζει» το παιδικό μυαλό – 10 λόγοι για να τον δοκιμάσουν

Κύβος του Ρούμπικ: Το παιχνίδι που «γυμνάζει» το παιδικό μυαλό – 10 λόγοι για να τον δοκιμάσουν
12.08.2026

Κύβος του Ρούμπικ: Το παιχνίδι που «γυμνάζει» το παιδικό μυαλό – 10 λόγοι για να τον δοκιμάσουν

Καρδιολόγοι αποκαλύπτουν: Αυτές είναι οι 5 απλές συνήθειες που προστατεύουν την καρδιά
12.08.2026

Καρδιολόγοι αποκαλύπτουν: Αυτές είναι οι 5 απλές συνήθειες που προστατεύουν την καρδιά

Ο επικεφαλής των υπηρεσιών Υγείας των ΗΠΑ (CDC) παραδέχθηκε ενόρκως ότι απέκρυπταν τις παρενέργειες των εμβολίων!
12.08.2026

Ο επικεφαλής των υπηρεσιών Υγείας των ΗΠΑ (CDC) παραδέχθηκε ενόρκως ότι απέκρυπταν τις παρενέργειες των εμβολίων!

Ασβαγκάντα: Η φυσική δύναμη που ανεβάζει τη διάθεση, μειώνει το άγχος και επαναφέρει την εσωτερική ισορροπία
12.08.2026

Ασβαγκάντα: Η φυσική δύναμη που ανεβάζει τη διάθεση, μειώνει το άγχος και επαναφέρει την εσωτερική ισορροπία

Είσαι 30άρης; – Οι 4 συνήθειες που πρέπει να υιοθετήσεις τώρα για να είσαι πιο υγιής στα 45
11.08.2026

Είσαι 30άρης; – Οι 4 συνήθειες που πρέπει να υιοθετήσεις τώρα για να είσαι πιο υγιής στα 45

Η σειρά γέννησης μπορεί να επηρεάζει την υγεία: Τι έδειξε έρευνα σε 10 εκατ. ανθρώπους
11.08.2026

Η σειρά γέννησης μπορεί να επηρεάζει την υγεία: Τι έδειξε έρευνα σε 10 εκατ. ανθρώπους

Πέντε τροφές που μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της «κακής» χοληστερίνης
11.08.2026

Πέντε τροφές που μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της «κακής» χοληστερίνης