Επιστήμονες εντόπισαν βακτήριο στα κουνούπια που σταματά την μετάδοση της ελονοσίας

Επιστήμονες από την Ισπανία εντόπισαν ένα βακτήριο που μπορεί να σταματήσει τη μετάδοση της ελονοσίας από τα κουνούπια στον άνθρωπο.

Το βακτήριο μολύνει τα κουνούπια και εμποδίζει το παράσιτο της ελονοσίας να αναπτυχθεί στο έντερό τους.

Οι ερευνητές ελπίζουν ότι θα αποτελέσει ένα νέο, ισχυρό όπλο εναντίον της νόσου που κοστίζει ετησίως σχεδόν 620.000 ζωές. Πολλά από τα θύματα της ελονοσίας είναι παιδάκια, ηλικίας κάτω των 5 ετών.

Δυστυχώς, οι υπάρχουσες στρατηγικές για την καταπολέμησή της αντιμετωπίζουν σοβαρές προκλήσεις. Τα κουνούπια αναπτύσσουν αντοχή στα εντομοκτόνα. Επιπλέον, τα υπάρχοντα εμβόλια δεν παρέχουν απόλυτη προστασία.

Η ανακάλυψη του βακτηρίου έγινε τυχαία το 2014, όταν μία αποικία κουνουπιών σε ένα πείραμα δεν ανέπτυξε το πλασμώδιο της ελονοσίας, αναφέρει το BBC. Το πλασμώδιο είναι το παράσιτο που προκαλεί τη νόσο.

Η ειδικός που έκανε τα σχετικά πειράματα στην Ισπανία, σε ένα ερευνητικό εργαστήριο της φαρμακευτικής εταιρείας GSK, δήλωσε ότι «ο ρυθμός μόλυνσης των κουνουπιών άρχισε να μειώνεται και στο τέλος εκείνης της χρονιάς, τα κουνούπια δεν ήταν πια μολυσμένα».

Οι ερευνητές κατέψυξαν τα δείγματα του 2014 και ξανασχολήθηκαν μαζί τους έπειτα από δύο χρόνια. Σε περαιτέρω έρευνες που πραγματοποίησαν διαπίστωσαν ότι υπαίτιο ήταν ένα βακτήριο, το delftia tsuruhatensis TC1.

Το βακτήριο αυτό εκ φύσεως υπάρχει στο περιβάλλον. Οι επιστήμονες δεν γνωρίζουν με ποιον τρόπο μόλυνε τα κουνούπια τους. Ωστόσο είχε σταματήσει την ανάπτυξη του πλασμωδίου της ελονοσίας στο έντερό τους.

Επιπλέον, «όταν μολύνει ένα κουνούπι, παραμένει σε αυτό έως το τέλος της ζωής του», είπε η επιστήμονας.

Νέα δεδομένα που δημοσίευσαν οι επιστήμονες στην επιστημονική επιθεώρηση Science δείχνουν ότι το βακτήριο μπορεί να μειώσει το παρασιτικό φορτίο στα κουνούπια κατά 73%.

Το βακτήριο δρα εκκρίνοντας ένα μικρό μόριο, που λέγεται harmane. Το μόριο αυτό καταστέλλει τα πρώιμα στάδια της ανάπτυξης του πλασμωδίου. Σε συνεργασία με συναδέλφους τους στο Πανεπιστήμιο Τζωνς Χόπκινς, οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι μπορούν να μολύνουν τα κουνούπια με αυτό το μόριο, αν λ.χ. το αναμίξουν με ζάχαρη ή έρθουν τα έντομα σε επαφή μαζί του.

Το εύρημα αυτό εγείρει την πιθανότητα να αλείφονται με το μίγμα οι επιφάνειες σε περιοχές όπου ενδημεί η ελονοσία, ώστε να μολύνονται μαζικά τα κουνούπια με το βακτήριο.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!
Οι ερευνητές έχουν ήδη αρχίσει σχετικά πειράματα σε έναν ερευνητικό χώρο στην Μπουρκίνα Φάσο. Στόχος τους είναι να εξακριβώσουν πόσο αποτελεσματικό είναι το μόριο που ανακάλυψαν σε αληθινές συνθήκες.

Γιατί δαγκώνουμε τα χείλη μας; – Τι μπορούμε να κάνουμε για να το σταματήσουμε

Αρκετοί είναι εκείνοι που έχουν τη συνήθεια να δαγκώνουν τα χείλη τους, άλλοι πιο απαλά, άλλοι εντονότερα και άλλοι σε βαθμό που προκαλούν τραυματισμούς. Ωστόσο, τι είναι αυτό που κρύβεται πίσω από αυτή τη συνήθεια και πώς μπορούμε να τη σταματήσουμε; Ο επιστημονικός όρος που περιγράφει το φαινόμενο είναι δερματοφαγία, μία επαναληπτική συμπεριφορά στο πλαίσιο […]

Τα τρία δημοφιλή συμπληρώματα βιταμινών που προκαλούν διαταραχές ύπνου

Υπάρχουν τρία δημοφιλή συμπληρώματα βιταμινών που προκαλούν διαταραχές ύπνου εάν ληφθούν σε λάθος χρόνο. Γι’ αυτό καλό είναι να τα λαμβάνετε το πρωί για να αποφύγετε προβλήματα ύπνου. 1. Βιταμίνη D Η βιταμίνη D, είναι η βιταμίνη του ήλιου και σας δίνει ενέργεια, επομένως είναι καλύτερο να λαμβάνετε τη βιταμίνη D το πρωί, μιμούμενοι αυτή […]

Με αυτούς τους τέσσερις τρόπους θα περιορίσετε το ροχαλητό

Με αυτούς τους τέσσερις τρόπους θα περιορίσετε το ροχαλητό

Καρδίτσα: 40χρονη κατέρρευσε ξαφνικά ενώ περπατούσε μαζί με τον σύζυγό της – «Έφυγε» από ανακοπή καρδιάς

Νοσοκομείο Metropolitan: Άφησαν ασθενή με πιθανή διάτρηση στομάχου να περιμένει στη σειρά της αναμονής!
17.02.2024

Απίστευτο περιστατικό στην Κρήτη: Ξέχασαν γάζα μέσα σε ασθενή μετά από καισαρική τομή
14.02.2024

Τι προκαλεί τον λόξιγκα και τι μπορούμε να κάνουμε για να περάσει;
12.02.2024

Τι προκαλεί τον λόξιγκα και τι μπορούμε να κάνουμε για να περάσει;

Παίδων «Αγλαΐα Κυριακού»: Δεν αναστέλλονται τα τακτικά χειρουργεία
09.02.2024

Παίδων «Αγλαΐα Κυριακού»: Δεν αναστέλλονται τα τακτικά χειρουργεία

Ξυπνάτε συνέχεια κουρασμένοι; – Δείτε τι πρέπει να κάνετε
08.02.2024

Ξυπνάτε συνέχεια κουρασμένοι; – Δείτε τι πρέπει να κάνετε

Αυτό το γνωρίζατε; – Πόσους λοβούς έχουν μαζί ο δεξιός και ο αριστερός πνεύμονας
07.02.2024

Kαρδιά

Ποιοι είναι οι φυσιολογικοί καρδιακοί παλμοί και ποια τα επικίνδυνα όρια – Πότε πρέπει να ανησυχήσετε

16.04.2024

Δεν είναι μόνο για το φαγητό: 17 τρόποι να χρησιμοποιήσετε το λεμόνι εκτός κουζίνας

Το λεμόνι υπάρχει πάντα στην κουζίνα μας αλλά μπορεί να χρησιμοποιηθεί με πολλούς περισσότερους τρόπους, πέρα από τη μαγειρική. Αποτελεί πλούσια πηγή θρεπτικών συστατικών για τον ανθρώπινο οργανισμό και πολύτιμος (αλλά και πάμφθηνος) σύμμαχος στους τομείς της ομορφιάς και της καθαριότητας. Μάθετε πόσα πράγματα μπορούμε να κάνουμε με το λεμόνι: Τομέας υγεία 1. Αντιικό φάρμακο […]

12.04.2024

H καρδιακή νόσος συνδέεται με την ανάπτυξη καρκίνου;

Έναν μηχανισμό υπεύθυνο για την αύξηση του κινδύνου ανάπτυξης καρκίνου σε ασθενείς με καρδιακή νόσο ανακάλυψαν ερευνητές στο πανεπιστήμιο του Τελ Αβίβ (TAU) και στο Καρδιοθωρακικό και Αγγειακό Κέντρο Leviev του Ιατρικού Κέντρου Sheba.  Πρόκειται για το στάδιο κάθε καρδιακής νόσου, που εκδηλώνεται με μικρές εξωκυτταρικές φυσαλίδες ή κυστίδια (sEVs). Αυτά εκκρίνονται από την άρρωστη […]

01.03.2024

Νέα έρευνα προειδοποιεί: Η διαβίωση κοντά σε μπαρ και εστιατόρια fast food αυξάνει το κίνδυνο για καρδιακή ανεπάρκεια
27.02.2024

Δείτε ποια είναι τα οφέλη που έχουν για την υγεία οι αγκινάρες – Οι 9 λόγοι για να τις βάλετε στο τραπέζι σας
27.02.2024

Βρώμη: Είναι τελικά υγιεινή και ποιο είδος είναι το καλύτερο; (βίντεο)
27.02.2024

Βρώμη: Είναι τελικά υγιεινή και ποιο είδος είναι το καλύτερο; (βίντεο)

Αποξηραμένα φρούτα: Έχουν οφέλη για την υγεία μας ή αποτελούν θερμιδικές βόμβες;
26.02.2024