Υγεία

Η βιταμίνη D μπορεί να βοηθήσει στην αντιμετώπιση του άσθματος;

Η βιταμίνη D μπορεί να βοηθήσει στην αντιμετώπιση του άσθματος;

Το άσθμα είναι μία νόσος που επηρεάζει τους πνεύμονες και την αναπνοή. Μάλιστα, μεγάλη ανάλυση του 2016 είχε δείξει ότι η βιταμίνη D μπορεί πιθανώς να προστατεύσει από τις κρίσεις.

Η βιταμίνη D είναι μία λιποδιαλυτή βιταμίνη την οποία λαμβάνουμε από την έκθεση στον ήλιο, μέσω της διατροφής ή από συμπληρώματα. Η βιταμίνη εμπλέκεται στην υγεία των οστών, την ανάπτυξη των μυών και το μεταβολισμό του ασβεστίου, μεταξύ άλλων.

Τα τελευταία χρόνια, η χρήση της βιταμίνης D αυξάνεται όλο και περισσότερο καθώς διάφορες μελέτες έχουν παρατηρήσει ότι ενισχύει τη δράση του ανοσοποιητικού συστήματος. Συγκεκριμένα, η ενεργή μορφή της βιταμίνης μπορεί να περιορίσει τη φλεγμονώδη απόκριση του οργανισμού και να ενισχύσει την παραγωγή ανοσιακών κυττάρων.

Είναι ήδη γνωστό ότι η συγκεκριμένη βιταμίνη βοηθά στη διατήρηση της υγείας αν και δεν είναι σαφές μέσω ποιων μηχανισμών παίζει ρόλο στην πρόληψη πολλών παθήσεων.

Η βιταμίνη D εξετάζεται επίσης ως προς τη χρησιμότητά της σε διάφορες άλλες νόσους, μεταξύ των οποίων ο καρκίνος, τα αυτοάνοσα νοσήματα και η καρδιαγγειακή νόσος.

Νέα έρευνα διερεύνησε αν η βιταμίνη D μπορεί να συμβάλει στην αντιμετώπιση του άσθματος και συγκεκριμένα αν μπορεί να περιορίσει τα συμπτώματα ή τη συχνότητα των κρίσεων.

Οι επιστήμονες εξέτασαν δεδομένα από 20 διπλά τυφλές, τυχαιοποιημένες, ελεγχόμενες με placebo μελέτες, στις οποίες συμμετείχαν συνολικά περισσότεροι από 2.225 ασθενείς με άσθμα.

Αν και υπήρχε μία μελέτη που διαπίστωσε ότι η καλσιδιόλη (μία πρόδρομη μορφή της βιταμίνης D) μπορεί να βοηθήσει στη ρύθμιση του άσθματος, η πλειοψηφία των ερευνών που εξετάστηκαν στην παρούσα ανάλυση δεν διαπίστωσαν οφέλη για τους ασθενείς. Κατά συνέπεια, τα αποτελέσματα της νέας αυτής ανάλυσης έρχονται σε αντίθεση με αυτά της ανάλυσης του 2016.

«Η ανάλυσή μας κατέληξε ότι τα συμπληρώματα βιταμίνης D δεν προσφέρουν οφέλη στην πρόληψη των κρίσεων ή στην αντιμετώπιση των συμπτωμάτων του άσθματος», υποστήριξαν οι συγγραφείς.

Προφανώς και οι δύο παραπάνω αναλύσεις είχαν διάφορους περιορισμούς οι οποίοι καθιστούν σαφές ότι θα πρέπει να συνεχίσουμε να εξερευνούμε το ρόλο της βιταμίνης D στην αντιμετώπιση του άσθματος.

Για παράδειγμα, στην πιο πρόσφατη από τις αναλύσεις δεν εξετάστηκε κανένας ασθενής με σοβαρό άσθμα, ενώ αποκλείστηκαν και οι ασθενείς με πολύ χαμηλά επίπεδα βιταμίνης D πριν τη λήψη των συμπληρωμάτων. Κατά συνέπεια, δεν είναι σαφές αν τα συμπληρώματα μπορεί να ωφελήσουν τους παραπάνω ασθενείς.

Προφανώς, αν παίρνετε ήδη συμπληρώματα βιταμίνης D δεν θα πρέπει να σταματήσετε τη λήψη τους με βάση τα αποτελέσματα της παρούσας μελέτης, καθώς η βιταμίνη μπορεί να προσφέρει πολλαπλά οφέλη.

Τα ευρήματα δημοσιεύτηκαν στο επιστημονικό περιοδικό Cochrane Database of Systematic Reviews.

Υγεία

07.06.2026

Μην τα αγνοήσετε: Αυτά είναι τα έξι συμπτώματα του καρκίνου της μήτρας

Παρότι εμφανίζεται κυρίως μετά την εμμηνόπαυση, μπορεί να εκδηλωθεί και σε νεότερες ηλικίες υπό συγκεκριμένες συνθήκες

07.06.2026

Νέα μελέτη: Η σεμαγλουτίδη βελτιώνει την ποιότητα ζωής σε ασθενείς με χρόνια νεφρική νόσο και διαβήτη τύπου 2

Τα οφέλη υπερίσχυσαν των παρενεργειών

Επιστήμονες ανέπτυξαν αντι-ιική τσίχλα που μειώνει έως και 95% τους ιούς της γρίπης και του έρπητα
07.06.2026

Επιστήμονες ανέπτυξαν αντι-ιική τσίχλα που μειώνει έως και 95% τους ιούς της γρίπης και του έρπητα

Ελπίδα για εκατομμύρια ασθενείς: Ξεκινούν οι δοκιμές του πρώτου εμβολίου κατά του καρκίνου του πνεύμονα
06.06.2026

Ελπίδα για εκατομμύρια ασθενείς: Ξεκινούν οι δοκιμές του πρώτου εμβολίου κατά του καρκίνου του πνεύμονα

Η Κίνα αναπτύσσει χάπια που θα μπορούσαν να παρατείνουν το ανθρώπινο προσδόκιμο ζωής έως και τα 150 χρόνια!
06.06.2026

Η Κίνα αναπτύσσει χάπια που θα μπορούσαν να παρατείνουν το ανθρώπινο προσδόκιμο ζωής έως και τα 150 χρόνια!

Απίστευτο: Γυναίκα με Αλτσχάιμερ και καθηλωμένη στο κρεβάτι επανήλθε για εβδομάδες παίρνοντας ψιλοκυβίνη
05.06.2026

Απίστευτο: Γυναίκα με Αλτσχάιμερ και καθηλωμένη στο κρεβάτι επανήλθε για εβδομάδες παίρνοντας ψιλοκυβίνη

Επιστήμονες «επαναφόρτισαν» κατεστραμμένα νεύρα
05.06.2026

Επιστήμονες «επαναφόρτισαν» κατεστραμμένα νεύρα

Κυβερνητικοί επιστήμονες μετέφεραν απενεργοποιημένο ιό mpox στις ΗΠΑ
04.06.2026

Κυβερνητικοί επιστήμονες μετέφεραν απενεργοποιημένο ιό mpox στις ΗΠΑ

Τις γνωρίζατε; – Αυτές είναι οι πιο σπάνιες αλλεργίες στον κόσμο
04.06.2026

Τις γνωρίζατε; – Αυτές είναι οι πιο σπάνιες αλλεργίες στον κόσμο

Σπύρος Σπύρου: Πώς η θεραπεία PRP βοηθά στην αποκατάσταση τραυματισμών και χρόνιων μυοσκελετικών παθήσεων
04.06.2026

Σπύρος Σπύρου: Πώς η θεραπεία PRP βοηθά στην αποκατάσταση τραυματισμών και χρόνιων μυοσκελετικών παθήσεων

Δημοφιλή

Υγεία
1

Αυτό είναι το θαυματουργό έλαιο που προστατεύει από το Αλτχάιμερ

Υγεία
2

Το τρόφιμο που θωρακίζει «αθόρυβα» τα οστά σε κάθε ηλικία… δεν είναι το γάλα!

Kαρδιά
3

Ποιοι είναι οι φυσιολογικοί καρδιακοί παλμοί και ποια τα επικίνδυνα όρια – Πότε πρέπει να ανησυχήσετε

Φάρμακα
4

Ανατροπή δεδομένων στα εμβόλια mRNA: Οι εμβολιασμένοι πεθαίνουν πλέον στις ΗΠΑ από COVID-19

Περισσότερα

07.06.2026

Mωρό σε πτήση κοιτά με «κατανυκτικό» ύφος άνδρα που του κάνει γκριμάτσες – Δείτε το βίντεο

Το μωρό τον παρακολουθούσε με ενδιαφέρον, ηρεμούσε και δεν έκλαιγε

07.06.2026

Μην τα αγνοήσετε: Αυτά είναι τα έξι συμπτώματα του καρκίνου της μήτρας

Παρότι εμφανίζεται κυρίως μετά την εμμηνόπαυση, μπορεί να εκδηλωθεί και σε νεότερες ηλικίες υπό συγκεκριμένες συνθήκες

Νέα μελέτη: Η σεμαγλουτίδη βελτιώνει την ποιότητα ζωής σε ασθενείς με χρόνια νεφρική νόσο και διαβήτη τύπου 2
07.06.2026

Νέα μελέτη: Η σεμαγλουτίδη βελτιώνει την ποιότητα ζωής σε ασθενείς με χρόνια νεφρική νόσο και διαβήτη τύπου 2

Σπουδαίο ιατρικό επίτευγμα: Σχεδιάστηκε το πρώτο εμβόλιο με Αl – Σε ποια άτομα χορηγήθηκε
07.06.2026

Σπουδαίο ιατρικό επίτευγμα: Σχεδιάστηκε το πρώτο εμβόλιο με Αl – Σε ποια άτομα χορηγήθηκε

Επιστήμονες ανέπτυξαν αντι-ιική τσίχλα που μειώνει έως και 95% τους ιούς της γρίπης και του έρπητα
07.06.2026

Επιστήμονες ανέπτυξαν αντι-ιική τσίχλα που μειώνει έως και 95% τους ιούς της γρίπης και του έρπητα

Άνδρες δώστε προσοχή: Τα φρούτα που αυξάνουν φυσικά τα επίπεδα της τεστοστερόνης
07.06.2026

Άνδρες δώστε προσοχή: Τα φρούτα που αυξάνουν φυσικά τα επίπεδα της τεστοστερόνης

Ελπίδα για εκατομμύρια ασθενείς: Ξεκινούν οι δοκιμές του πρώτου εμβολίου κατά του καρκίνου του πνεύμονα
06.06.2026

Ελπίδα για εκατομμύρια ασθενείς: Ξεκινούν οι δοκιμές του πρώτου εμβολίου κατά του καρκίνου του πνεύμονα

Βραζιλία: Πειραματικό φάρμακο για την παράλυση δείχνει πρώτα σημάδια αποκατάστασης του νωτιαίου μυελού
06.06.2026

Βραζιλία: Πειραματικό φάρμακο για την παράλυση δείχνει πρώτα σημάδια αποκατάστασης του νωτιαίου μυελού

Η Κίνα αναπτύσσει χάπια που θα μπορούσαν να παρατείνουν το ανθρώπινο προσδόκιμο ζωής έως και τα 150 χρόνια!
06.06.2026

Η Κίνα αναπτύσσει χάπια που θα μπορούσαν να παρατείνουν το ανθρώπινο προσδόκιμο ζωής έως και τα 150 χρόνια!

Δείτε ποια είναι τα σνακ που πρέπει να επιλέγουν όσοι έχουν διαβήτη
06.06.2026

Δείτε ποια είναι τα σνακ που πρέπει να επιλέγουν όσοι έχουν διαβήτη