Διατροφή

Τηγανητά και έμφραγμα: O αυξημένος κίνδυνος και πώς να προστατευτείτε

Τηγανητά και έμφραγμα: O αυξημένος κίνδυνος και πώς να προστατευτείτε

Γενικά τα τηγανητά είναι ανθυγιεινά για την υγεία μας αφού προσθέτουν θερμίδες αλλά όχι με την καλή έννοια αφού είναι γεμάτες σε τρανς λιπαρά, τα οποιά σημαίνουν άμεσα καρδιοαγγειακά προβλήματα. Σύμφωνα όμως με νέα επιστημονική έρευνα είναι κατά πολύ αυξημένος και ο κίνδυνος για έμφραγμα ή εγκεφαλικό.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής την επιδημιολόγο δρα Φουλάν Χου του Κέντρου Επιστημών Υγείας του κινεζικού Πανεπιστημίου της Σεντσέν, ανέλυσαν στοιχεία από 17 έρευνες έως το 2020, οι οποίες αφορούσαν συνολικά σχεδόν 563.500 ανθρώπους. Στους ανθρώπους αυτούς είχαν παρουσιασθεί 36.726 εμφράγματα ή εγκεφαλικά, καθώς και από μια δεύτερη ομάδα έξι μελετών που αφορούσαν συνολικά 755.000 άτομα και σχεδόν 86.000 θανάτους σε βάθος δεκαετίας, εστιάζοντας στη σχέση ανάμεσα στα τηγανητά και στους καρδιαγγειακούς θανάτους.

Διαπιστώθηκε ότι, σε σχέση με όσους τρώνε τα λιγότερα τηγανητά μέσα στην εβδομάδα, όσοι τρώνε τα περισσότερα, έχουν κατά μέσο όρο 28% μεγαλύτερο κίνδυνο σοβαρού καρδιαγγειακού περιστατικού (εμφράγματος ή εγκεφαλικού), 22% μεγαλύτερο κίνδυνο για στεφανιαία νόσο και 37% για καρδιακή ανεπάρκεια.

Ο κίνδυνος για έμφραγμα/εγκεφαλικό, στεφανιαία νόσο και καρδιακή ανεπάρκεια αυξάνεται κατά 3%, 2% και 12% αντίστοιχα για κάθε έξτρα 114 γραμμάρια τηγανητού φαγητού την εβδομάδα.

Οι ερευνητές ανέφεραν ότι τα τηγανητά περιέχουν λιπαρά και γεννούν επιβλαβή «τρανς» λιπαρά οξέα από το τηγάνισμα με υδρογονωμένα φυτικά έλαια.

Επίσης το τηγάνισμα αυξάνει την παραγωγή χημικών υποπροϊόντων που εμπλέκονται στις διαδικασίες φλεγμονής στο σώμα.

Τέλος, ορισμένα φαγητά, όπως το τηγανητό κοτόπουλο και οι τηγανητές πατάτες, συνήθως επιβαρύνουν επιπρόσθετα την υγεία λόγω του αλατιού τους.

Τα ευρήματα δημοσιεύτηκαν στο καρδιολογικό περιοδικό Heart.

Διατροφή

10.06.2026

Ντομάτες: Τα 6 σημαντικά οφέλη για την υγεία – Γιατί θεωρούνται «σύμμαχος» της καρδιάς και του οργανισμού

Είναι πλούσιες σε βιταμίνες, μέταλλα και αντιοξειδωτικά

07.06.2026

Άνδρες δώστε προσοχή: Τα φρούτα που αυξάνουν φυσικά τα επίπεδα της τεστοστερόνης

Η παραγωγή της επηρεάζεται από πολλούς παράγοντες, όπως η ηλικία, ο ύπνος η σωματική δραστηριότητα, η κληρονομικότητα

Δείτε ποια είναι τα σνακ που πρέπει να επιλέγουν όσοι έχουν διαβήτη
06.06.2026

Δείτε ποια είναι τα σνακ που πρέπει να επιλέγουν όσοι έχουν διαβήτη

H μαύρη σοκολάτα ενδέχεται να επιβραδύνει τη γήρανση: Τα αποκαλυπτικά ευρήματα για την ουσία θεοβρομίνη
03.06.2026

H μαύρη σοκολάτα ενδέχεται να επιβραδύνει τη γήρανση: Τα αποκαλυπτικά ευρήματα για την ουσία θεοβρομίνη

Ανακλήθηκε σαλάτα του Μπαρμπαστάθη: Αυστηρή προειδοποίηση από τον ΕΦΕΤ – Δείτε ποια είναι
03.06.2026

Ανακλήθηκε σαλάτα του Μπαρμπαστάθη: Αυστηρή προειδοποίηση από τον ΕΦΕΤ – Δείτε ποια είναι

«Αποδείξεις» για εμβολιασμό κρέατος κυκλοφορούν στα social media
03.06.2026

«Αποδείξεις» για εμβολιασμό κρέατος κυκλοφορούν στα social media

Δείτε ποια είναι τα οκτώ τρόφιμα που δεν έχουν ημερομηνία λήξης
02.06.2026

Δείτε ποια είναι τα οκτώ τρόφιμα που δεν έχουν ημερομηνία λήξης

Δεν θέλει κόπο… θέλει τρόπο: Οι 7 ασκήσεις που καίνε περισσότερες θερμίδες από όσο φαντάζεστε
02.06.2026

Δεν θέλει κόπο… θέλει τρόπο: Οι 7 ασκήσεις που καίνε περισσότερες θερμίδες από όσο φαντάζεστε

Υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα: Νέα επιστημονικά δεδομένα δείχνουν ότι δεν είναι όλα το ίδιο «ανθυγιεινά»
31.05.2026

Υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα: Νέα επιστημονικά δεδομένα δείχνουν ότι δεν είναι όλα το ίδιο «ανθυγιεινά»

«Μην φάτε αυτά τα ψάρια εάν τα αλιεύσετε»: Το μήνυμα της WWF σε Έλληνες ψαράδες και καταναλωτές
31.05.2026

«Μην φάτε αυτά τα ψάρια εάν τα αλιεύσετε»: Το μήνυμα της WWF σε Έλληνες ψαράδες και καταναλωτές

Δημοφιλή

Υγεία
1

Αυτό είναι το θαυματουργό έλαιο που προστατεύει από το Αλτχάιμερ

Υγεία
2

Το τρόφιμο που θωρακίζει «αθόρυβα» τα οστά σε κάθε ηλικία… δεν είναι το γάλα!

Kαρδιά
3

Ποιοι είναι οι φυσιολογικοί καρδιακοί παλμοί και ποια τα επικίνδυνα όρια – Πότε πρέπει να ανησυχήσετε

Φάρμακα
4

Ανατροπή δεδομένων στα εμβόλια mRNA: Οι εμβολιασμένοι πεθαίνουν πλέον στις ΗΠΑ από COVID-19

Περισσότερα

10.06.2026

«Μην την καταναλώσετε»: Ο ΕΦΕΤ ανακαλεί από την αγορά καπνιστή πέστροφα – Δείτε ποια αφορά (φώτο)

Εντοπίστηκε το παθογόνο Listeria monocytogenes

10.06.2026

Γυναίκα με προχωρημένη νόσο Αλτσχάιμερ παρουσίασε εντυπωσιακές αλλαγές μετά από ψιλοκυβίνη

Τις επόμενες ημέρες και εβδομάδες οι ερευνητές παρατήρησαν αξιοσημείωτες αλλά παροδικές βελτιώσεις

Ντομάτες: Τα 6 σημαντικά οφέλη για την υγεία – Γιατί θεωρούνται «σύμμαχος» της καρδιάς και του οργανισμού
10.06.2026

Ντομάτες: Τα 6 σημαντικά οφέλη για την υγεία – Γιατί θεωρούνται «σύμμαχος» της καρδιάς και του οργανισμού

Σάουνα και γονιμότητα: Πόσο επηρεάζονται τα σπερματοζωάρια από τη θερμότητα
10.06.2026

Σάουνα και γονιμότητα: Πόσο επηρεάζονται τα σπερματοζωάρια από τη θερμότητα

Η Ρωσία ανέπτυξε νέο εμβόλιο κατά του καρκίνου και το δίνει δωρεάν σε όλο τον κόσμο!
10.06.2026

Η Ρωσία ανέπτυξε νέο εμβόλιο κατά του καρκίνου και το δίνει δωρεάν σε όλο τον κόσμο!

Ιαπωνία: «Υπερενισχυμένη» μορφή βιταμίνης Κ επιταχύνει τη μετατροπή βλαστοκυττάρων σε νευρώνες
10.06.2026

Ιαπωνία: «Υπερενισχυμένη» μορφή βιταμίνης Κ επιταχύνει τη μετατροπή βλαστοκυττάρων σε νευρώνες

Ιρανοί επιστήμονες αναπτύσσουν θεραπεία για τον καρκίνο που ενεργοποιείται από το φως
09.06.2026

Ιρανοί επιστήμονες αναπτύσσουν θεραπεία για τον καρκίνο που ενεργοποιείται από το φως

Τα σημάδια και οι επιπλοκές από την έλλειψη σιδήρου – Πότε χρειάζεστε συμπληρώματα
09.06.2026

Τα σημάδια και οι επιπλοκές από την έλλειψη σιδήρου – Πότε χρειάζεστε συμπληρώματα

Έρευνα-σοκ από Ν.Κορέα: «Τα εμβόλια mRNA κατά του κορωνοϊού “εκτόξευσαν” τις εμφανίσεις καρκίνων»!
09.06.2026

Έρευνα-σοκ από Ν.Κορέα: «Τα εμβόλια mRNA κατά του κορωνοϊού “εκτόξευσαν” τις εμφανίσεις καρκίνων»!

Οι κίνδυνοι για την υγεία σας από τη μη συντήρηση του κλιματιστικού
09.06.2026

Οι κίνδυνοι για την υγεία σας από τη μη συντήρηση του κλιματιστικού