Υγεία

Αυτή είναι η δίαιτα που μειώνει τον κίνδυνο καρδιακής ανεπάρκειας και ρίχνει την πίεση

Αυτή είναι η δίαιτα που μειώνει τον κίνδυνο καρδιακής ανεπάρκειας και ρίχνει την πίεση

Η Η δίαιτα DASH μπορεί να μειώσει την υψηλή αρτηριακή πίεση και να μειώσει τον κίνδυνο καρδιακής ανεπάρκειας σε άτομα κάτω των 75 ετών.

Αυτό ήταν το συμπέρασμα μιας μελέτης που μια ομάδα στην Ιατρική Σχολή του Wake Forest κατά την αξιολόγηση του αντίκτυπου που έχει στην καρδιά η δίαιτα DASH (Dietary Approaches to Stop Hypertension).

Τα ευρήματά τους δημοσιεύθηκαν στο επιστημονικό περιοδικό American Journal of Preventive Medicine.

Η καρδιακή ανεπάρκεια προκύπτει όταν η καρδιά συνεχίζει να χτυπά, αλλά δεν μπορεί να αντλήσει αίμα στις ποσότητες που πρέπει. Το αποτέλεσμα είναι ότι τα όργανα και οι ιστοί δεν λαμβάνουν το επαρκές οξυγόνο και τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζονται για να λειτουργήσουν σωστά και να παραμείνουν υγιή.

Η δίαιτα DASH μπορεί να μειώσει την αρτηριακή πίεση

Το πρόγραμμα διατροφής DASH:

  • είναι πλούσιο σε φρούτα, λαχανικά και δημητριακά ολικής αλέσεως, καθώς και φασόλια, ξηρούς καρπούς, γαλακτοκομικά προϊόντα με χαμηλά ή καθόλου λιπαρά, πουλερικά, ψάρια και φυτικά έλαια
  • έχει χαμηλή περιεκτικότητα σε κορεσμένα λιπαρά, γαλακτοκομικά με πλήρη λιπαρά, κόκκινα κρέατα, αλάτι, ζαχαρούχα ποτά, γλυκά και τροπικά έλαια, όπως αυτά από καρύδα και φοίνικα

Ορισμένες προηγούμενες μελέτες έχουν δείξει ότι η δίαιτα DASH μπορεί να μειώσει την αρτηριακή πίεση και τη λιποπρωτεΐνη χαμηλής πυκνότητας, ή «κακή» χοληστερόλη.

Πολλοί ειδικοί προκρίνουν τη δίαιτα DASH ως μέρος ενός «υγιεινού τρόπου ζωής για την καρδιά» που περιλαμβάνει άσκηση, διατήρηση ενός υγιούς βάρους, πολύ περιορισμένη κατανάλωση αλκοόλ, διαχείριση του άγχους, όχι κάπνισμα και καλό ύπνο.

Παρόλο που μεγάλο μέρος της είναι παρόμοιο με τη μεσογειακή διατροφή, η δίαιτα DASH διαφέρει στο ότι δίνει έμφαση στα γαλακτοκομικά προϊόντα χαμηλών λιπαρών και αποκλείει εντελώς το αλκοόλ.

Η νέα έρευνα ακολουθεί μια άλλη που ανέφερε επίσης ότι μια φυτική διατροφή θα μπορούσε να μειώσει τον κίνδυνο καρδιακής ανεπάρκειας. Ωστόσο, εκείνη η μελέτη επικεντρώθηκε σε άτομα ηλικίας 45 ετών κατά μέσο όρο, ενώ αυτή εξέτασε ηλικιωμένους ενήλικες.

Η δίαιτα DASH είναι αποτελεσματική για άτομα κάτω των 75 ετών

Οι συμμετέχοντες ήταν ηλικίας 45–84 ετών όταν ξεκίνησε η έρευνα. Κανείς δεν είχε καρδιαγγειακές παθήσεις εκείνη την εποχή. Η συλλογή δεδομένων κράτησε 13 χρόνια επί 4.478 συμμετεχόντων. Τα διαιτητικά δεδομένα προήλθαν από τις απαντήσεις των συμμετεχόντων σε ερωτηματολόγια 120 στοιχείων σχετικά με τη συχνότητα κατανάλωσης και τις ποσότητες διαφόρων τροφίμων και ποτών.

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι για όλους τους συμμετέχοντες, η τήρηση του προγράμματος διατροφής DASH φάνηκε να έχει μικρή σημαντική επίδραση στον κίνδυνο καρδιακής ανεπάρκειας. Ωστόσο, όταν επικεντρώθηκαν στους συμμετέχοντες ηλικίας 75 ετών και άνω, οι ερευνητές παρατήρησαν ένα μοτίβο.

Το ποσοστό καρδιακής ανεπάρκειας ήταν 40% χαμηλότερο σε άτομα κάτω των 75 ετών που ακολούθησαν πιο στενά το πρόγραμμα διατροφής DASH, σε σύγκριση με εκείνους που το ακολούθησαν πιο χαλαρά.
 

Υγεία

08.06.2026

Τι δείχνει η κατάρρευση του Κ.Έρικσεν για ΚΑΡΠΑ και απινιδωτές: Τι πρέπει να κάνετε σε τέτοια περιστατικά

Πώς λειτουργεί ένας απινιδωτής κατά τη διάρκεια ενός καρδιακού επεισοδίου

08.06.2026

Εξέταση αίματος θα εντοπίζει τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του πνεύμονα έως και 5 χρόνια πριν τη διάγνωση

Μελέτη εντόπισε 14 πρωτεΐνες στο αίμα που συνδέονται με φλεγμονώδες περιβάλλον στους πνεύμονες

Η Ρωσία ανέπτυξε νέο φάρμακο για τη διάγνωση και τη θεραπεία όγκων του εγκεφάλου
08.06.2026

Η Ρωσία ανέπτυξε νέο φάρμακο για τη διάγνωση και τη θεραπεία όγκων του εγκεφάλου

Μην τα αγνοήσετε: Αυτά είναι τα έξι συμπτώματα του καρκίνου της μήτρας
07.06.2026

Μην τα αγνοήσετε: Αυτά είναι τα έξι συμπτώματα του καρκίνου της μήτρας

Νέα μελέτη: Η σεμαγλουτίδη βελτιώνει την ποιότητα ζωής σε ασθενείς με χρόνια νεφρική νόσο και διαβήτη τύπου 2
07.06.2026

Νέα μελέτη: Η σεμαγλουτίδη βελτιώνει την ποιότητα ζωής σε ασθενείς με χρόνια νεφρική νόσο και διαβήτη τύπου 2

Επιστήμονες ανέπτυξαν αντι-ιική τσίχλα που μειώνει έως και 95% τους ιούς της γρίπης και του έρπητα
07.06.2026

Επιστήμονες ανέπτυξαν αντι-ιική τσίχλα που μειώνει έως και 95% τους ιούς της γρίπης και του έρπητα

Ελπίδα για εκατομμύρια ασθενείς: Ξεκινούν οι δοκιμές του πρώτου εμβολίου κατά του καρκίνου του πνεύμονα
06.06.2026

Ελπίδα για εκατομμύρια ασθενείς: Ξεκινούν οι δοκιμές του πρώτου εμβολίου κατά του καρκίνου του πνεύμονα

Η Κίνα αναπτύσσει χάπια που θα μπορούσαν να παρατείνουν το ανθρώπινο προσδόκιμο ζωής έως και τα 150 χρόνια!
06.06.2026

Η Κίνα αναπτύσσει χάπια που θα μπορούσαν να παρατείνουν το ανθρώπινο προσδόκιμο ζωής έως και τα 150 χρόνια!

Απίστευτο: Γυναίκα με Αλτσχάιμερ και καθηλωμένη στο κρεβάτι επανήλθε για εβδομάδες παίρνοντας ψιλοκυβίνη
05.06.2026

Απίστευτο: Γυναίκα με Αλτσχάιμερ και καθηλωμένη στο κρεβάτι επανήλθε για εβδομάδες παίρνοντας ψιλοκυβίνη

Επιστήμονες «επαναφόρτισαν» κατεστραμμένα νεύρα
05.06.2026

Επιστήμονες «επαναφόρτισαν» κατεστραμμένα νεύρα

Δημοφιλή

Υγεία
1

Αυτό είναι το θαυματουργό έλαιο που προστατεύει από το Αλτχάιμερ

Υγεία
2

Το τρόφιμο που θωρακίζει «αθόρυβα» τα οστά σε κάθε ηλικία… δεν είναι το γάλα!

Kαρδιά
3

Ποιοι είναι οι φυσιολογικοί καρδιακοί παλμοί και ποια τα επικίνδυνα όρια – Πότε πρέπει να ανησυχήσετε

Φάρμακα
4

Ανατροπή δεδομένων στα εμβόλια mRNA: Οι εμβολιασμένοι πεθαίνουν πλέον στις ΗΠΑ από COVID-19

Περισσότερα

08.06.2026

Το παράπονο της Νέλλης Γκίνη: «Αγάπησα και αγαπήθηκα πολύ αλλά δεν βρήκα το άλλο μου μισό» (βίντεο)

«Απ’ ότι φαίνεται δεν ήμουν κορίτσι για γάμο»

08.06.2026

Τι δείχνει η κατάρρευση του Κ.Έρικσεν για ΚΑΡΠΑ και απινιδωτές: Τι πρέπει να κάνετε σε τέτοια περιστατικά

Πώς λειτουργεί ένας απινιδωτής κατά τη διάρκεια ενός καρδιακού επεισοδίου

Εξέταση αίματος θα εντοπίζει τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του πνεύμονα έως και 5 χρόνια πριν τη διάγνωση
08.06.2026

Εξέταση αίματος θα εντοπίζει τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του πνεύμονα έως και 5 χρόνια πριν τη διάγνωση

Η Ρωσία ανέπτυξε νέο φάρμακο για τη διάγνωση και τη θεραπεία όγκων του εγκεφάλου
08.06.2026

Η Ρωσία ανέπτυξε νέο φάρμακο για τη διάγνωση και τη θεραπεία όγκων του εγκεφάλου

Mωρό σε πτήση κοιτά με «κατανυκτικό» ύφος άνδρα που του κάνει γκριμάτσες – Δείτε το βίντεο
07.06.2026

Mωρό σε πτήση κοιτά με «κατανυκτικό» ύφος άνδρα που του κάνει γκριμάτσες – Δείτε το βίντεο

Μην τα αγνοήσετε: Αυτά είναι τα έξι συμπτώματα του καρκίνου της μήτρας
07.06.2026

Μην τα αγνοήσετε: Αυτά είναι τα έξι συμπτώματα του καρκίνου της μήτρας

Νέα μελέτη: Η σεμαγλουτίδη βελτιώνει την ποιότητα ζωής σε ασθενείς με χρόνια νεφρική νόσο και διαβήτη τύπου 2
07.06.2026

Νέα μελέτη: Η σεμαγλουτίδη βελτιώνει την ποιότητα ζωής σε ασθενείς με χρόνια νεφρική νόσο και διαβήτη τύπου 2

Σπουδαίο ιατρικό επίτευγμα: Σχεδιάστηκε το πρώτο εμβόλιο με Αl – Σε ποια άτομα χορηγήθηκε
07.06.2026

Σπουδαίο ιατρικό επίτευγμα: Σχεδιάστηκε το πρώτο εμβόλιο με Αl – Σε ποια άτομα χορηγήθηκε

Επιστήμονες ανέπτυξαν αντι-ιική τσίχλα που μειώνει έως και 95% τους ιούς της γρίπης και του έρπητα
07.06.2026

Επιστήμονες ανέπτυξαν αντι-ιική τσίχλα που μειώνει έως και 95% τους ιούς της γρίπης και του έρπητα

Άνδρες δώστε προσοχή: Τα φρούτα που αυξάνουν φυσικά τα επίπεδα της τεστοστερόνης
07.06.2026

Άνδρες δώστε προσοχή: Τα φρούτα που αυξάνουν φυσικά τα επίπεδα της τεστοστερόνης