Υγεία

Αυτά τα τρία λαχανικά θα σας προστατεύσουν από ενδεχόμενο έμφραγμα

Αυτά τα τρία λαχανικά θα σας προστατεύσουν από ενδεχόμενο έμφραγμα

Μέσω μίας τελευταίας έρευνας που έχει προκύψει η συμβολή των σταυρανθών λαχανικών έναντι των αγγειοπαθειών αποδεικνύεται ευεργετική για την υγεία.

Έναν νέο σύμμαχο για τις γυναίκες που πάσχουν από αγγειακή νόσο αποκάλυψε πρόσφατη έρευνα από την Σχολή Ιατρικών Επιστημών και Επιστημών Υγείας του Πανεπιστημίου ECU και το Πανεπιστήμιο της Δυτικής Αυστραλίας. Τα ευρήματα δημοσιεύονται στο British Journal of Nutrition.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανέδειξε η πολυετής μελέτη των διατροφικών συνηθειών 684 μεσήλικων γυναικών από την Αυστραλία, τα σταυρανθή λαχανικά όπως το μπρόκολο, τα λαχανάκια Βρυξελλών και το λάχανο μπορούν να λειτουργήσουν αποτρεπτικά στη συσσώρευση ασβεστίου στις αρτηρίες. Αυτή η εναπόθεση ασβεστίου, καθώς και άλλων ουσιών όπως η χοληστερόλη, σχηματίζει την αθηρωματική πλάκα που μειώνει τη ροή του αίματος στα αγγεία, οδηγώντας προοδευτικά σε έμφραγμα ή εγκεφαλικό επεισόδιο.

Η τωρινή μελέτη, εξηγεί η επικεφαλής ερευνήτρια Δρ Lauren Blekkenhorst, έρχεται να προσθέσει νέα γνώση αναφορικά με τη σύνδεση της αυξημένης κατανάλωσης σταυρανθών λαχανικών και του μειωμένου κινδύνου καρδιαγγειακών παθήσεων που είχαν διαπιστώσει παλαιότερες έρευνες, ρίχνοντας φως στους μηχανισμούς που ευθύνονται για αυτή τη σχέση.

Η βιταμίνη Κ που βρίσκεται σε υψηλές συγκεντρώσεις στα σταυρανθή, πιθανώς εμπλέκεται στην αναστολή της διαδικασίας ασβεστοποίησης που συμβαίνει στα αιμοφόρα αγγεία μας.

Οι γυναίκες της μελέτης που κατανάλωναν περισσότερα από 45 γραμμάρια σταυρανθών λαχανικών κάθε μέρα (π.χ. ¼ φλιτζάνι μπρόκολο στον ατμό ή ½ φλιτζάνι ωμό λάχανο) είχαν 46% λιγότερες πιθανότητες να αυξημένης συσσώρευσης ασβεστίου στην αορτή σε σύγκριση με όσες κατανάλωναν λίγο ή και καθόλου καταναλώνουν λίγο έως καθόλου.

Βέβαια δεν πρέπει κανείς να επαναπαύεται στο μπρόκολο, το λάχανο και τα λαχανάκια Βρυξελλών, διευκρινίζει η Δρ Blekkenhorst, η οποία προτείνει την κατανάλωση διαφόρων λαχανικών καθημερινά για καλή υγεία και ευεξία.

Το Ίδρυμα Καρδιολογίας της Αυστραλίας χαιρέτισε την πρόσφατη έρευνα, με τη Διευθύντρια Beth Meertens να εκφράζει προσδοκίες για περαιτέρω μελέτη στο συγκεκριμένο πεδίο, καθώς οι καρδιακές παθήσεις αποτελούν την κύρια αιτία θανάτου στην Αυστραλία και πίσω από το μεγαλύτερο ποσοστό τους (65,5%) κρύβεται η κακή διατροφή.

Οι οδηγίες του προς τους Αυστραλούς περιλαμβάνουν μια διατροφή με τουλάχιστον πέντε μερίδες λαχανικών καθημερινά, καθώς επίσης φρούτα, θαλασσινά, άπαχο κρέας, γαλακτοκομικά προϊόντα και υγιεινά έλαια από ξηρούς καρπούς και σπόρους.

Τέλος, αναφέρεται πως στη μελέτη συμμετείχαν ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Flinders, το Πανεπιστήμιο του Σίδνεϊ, το Πανεπιστήμιο της Μινεσότα, και το Ινστιτούτο Έρευνας για τη Γήρανση Hinda and Arthur Marcus του Hebrew SeniorLife που υπάγεται στην Ιατρική Σχολή του Χάρβαρντ.

Υγεία

07.06.2026

Μην τα αγνοήσετε: Αυτά είναι τα έξι συμπτώματα του καρκίνου της μήτρας

Παρότι εμφανίζεται κυρίως μετά την εμμηνόπαυση, μπορεί να εκδηλωθεί και σε νεότερες ηλικίες υπό συγκεκριμένες συνθήκες

07.06.2026

Νέα μελέτη: Η σεμαγλουτίδη βελτιώνει την ποιότητα ζωής σε ασθενείς με χρόνια νεφρική νόσο και διαβήτη τύπου 2

Τα οφέλη υπερίσχυσαν των παρενεργειών

Επιστήμονες ανέπτυξαν αντι-ιική τσίχλα που μειώνει έως και 95% τους ιούς της γρίπης και του έρπητα
07.06.2026

Επιστήμονες ανέπτυξαν αντι-ιική τσίχλα που μειώνει έως και 95% τους ιούς της γρίπης και του έρπητα

Ελπίδα για εκατομμύρια ασθενείς: Ξεκινούν οι δοκιμές του πρώτου εμβολίου κατά του καρκίνου του πνεύμονα
06.06.2026

Ελπίδα για εκατομμύρια ασθενείς: Ξεκινούν οι δοκιμές του πρώτου εμβολίου κατά του καρκίνου του πνεύμονα

Η Κίνα αναπτύσσει χάπια που θα μπορούσαν να παρατείνουν το ανθρώπινο προσδόκιμο ζωής έως και τα 150 χρόνια!
06.06.2026

Η Κίνα αναπτύσσει χάπια που θα μπορούσαν να παρατείνουν το ανθρώπινο προσδόκιμο ζωής έως και τα 150 χρόνια!

Απίστευτο: Γυναίκα με Αλτσχάιμερ και καθηλωμένη στο κρεβάτι επανήλθε για εβδομάδες παίρνοντας ψιλοκυβίνη
05.06.2026

Απίστευτο: Γυναίκα με Αλτσχάιμερ και καθηλωμένη στο κρεβάτι επανήλθε για εβδομάδες παίρνοντας ψιλοκυβίνη

Επιστήμονες «επαναφόρτισαν» κατεστραμμένα νεύρα
05.06.2026

Επιστήμονες «επαναφόρτισαν» κατεστραμμένα νεύρα

Κυβερνητικοί επιστήμονες μετέφεραν απενεργοποιημένο ιό mpox στις ΗΠΑ
04.06.2026

Κυβερνητικοί επιστήμονες μετέφεραν απενεργοποιημένο ιό mpox στις ΗΠΑ

Τις γνωρίζατε; – Αυτές είναι οι πιο σπάνιες αλλεργίες στον κόσμο
04.06.2026

Τις γνωρίζατε; – Αυτές είναι οι πιο σπάνιες αλλεργίες στον κόσμο

Σπύρος Σπύρου: Πώς η θεραπεία PRP βοηθά στην αποκατάσταση τραυματισμών και χρόνιων μυοσκελετικών παθήσεων
04.06.2026

Σπύρος Σπύρου: Πώς η θεραπεία PRP βοηθά στην αποκατάσταση τραυματισμών και χρόνιων μυοσκελετικών παθήσεων

Δημοφιλή

Υγεία
1

Αυτό είναι το θαυματουργό έλαιο που προστατεύει από το Αλτχάιμερ

Υγεία
2

Το τρόφιμο που θωρακίζει «αθόρυβα» τα οστά σε κάθε ηλικία… δεν είναι το γάλα!

Kαρδιά
3

Ποιοι είναι οι φυσιολογικοί καρδιακοί παλμοί και ποια τα επικίνδυνα όρια – Πότε πρέπει να ανησυχήσετε

Φάρμακα
4

Ανατροπή δεδομένων στα εμβόλια mRNA: Οι εμβολιασμένοι πεθαίνουν πλέον στις ΗΠΑ από COVID-19

Περισσότερα

07.06.2026

Mωρό σε πτήση κοιτά με «κατανυκτικό» ύφος άνδρα που του κάνει γκριμάτσες – Δείτε το βίντεο

Το μωρό τον παρακολουθούσε με ενδιαφέρον, ηρεμούσε και δεν έκλαιγε

07.06.2026

Μην τα αγνοήσετε: Αυτά είναι τα έξι συμπτώματα του καρκίνου της μήτρας

Παρότι εμφανίζεται κυρίως μετά την εμμηνόπαυση, μπορεί να εκδηλωθεί και σε νεότερες ηλικίες υπό συγκεκριμένες συνθήκες

Νέα μελέτη: Η σεμαγλουτίδη βελτιώνει την ποιότητα ζωής σε ασθενείς με χρόνια νεφρική νόσο και διαβήτη τύπου 2
07.06.2026

Νέα μελέτη: Η σεμαγλουτίδη βελτιώνει την ποιότητα ζωής σε ασθενείς με χρόνια νεφρική νόσο και διαβήτη τύπου 2

Σπουδαίο ιατρικό επίτευγμα: Σχεδιάστηκε το πρώτο εμβόλιο με Αl – Σε ποια άτομα χορηγήθηκε
07.06.2026

Σπουδαίο ιατρικό επίτευγμα: Σχεδιάστηκε το πρώτο εμβόλιο με Αl – Σε ποια άτομα χορηγήθηκε

Επιστήμονες ανέπτυξαν αντι-ιική τσίχλα που μειώνει έως και 95% τους ιούς της γρίπης και του έρπητα
07.06.2026

Επιστήμονες ανέπτυξαν αντι-ιική τσίχλα που μειώνει έως και 95% τους ιούς της γρίπης και του έρπητα

Άνδρες δώστε προσοχή: Τα φρούτα που αυξάνουν φυσικά τα επίπεδα της τεστοστερόνης
07.06.2026

Άνδρες δώστε προσοχή: Τα φρούτα που αυξάνουν φυσικά τα επίπεδα της τεστοστερόνης

Ελπίδα για εκατομμύρια ασθενείς: Ξεκινούν οι δοκιμές του πρώτου εμβολίου κατά του καρκίνου του πνεύμονα
06.06.2026

Ελπίδα για εκατομμύρια ασθενείς: Ξεκινούν οι δοκιμές του πρώτου εμβολίου κατά του καρκίνου του πνεύμονα

Βραζιλία: Πειραματικό φάρμακο για την παράλυση δείχνει πρώτα σημάδια αποκατάστασης του νωτιαίου μυελού
06.06.2026

Βραζιλία: Πειραματικό φάρμακο για την παράλυση δείχνει πρώτα σημάδια αποκατάστασης του νωτιαίου μυελού

Η Κίνα αναπτύσσει χάπια που θα μπορούσαν να παρατείνουν το ανθρώπινο προσδόκιμο ζωής έως και τα 150 χρόνια!
06.06.2026

Η Κίνα αναπτύσσει χάπια που θα μπορούσαν να παρατείνουν το ανθρώπινο προσδόκιμο ζωής έως και τα 150 χρόνια!

Δείτε ποια είναι τα σνακ που πρέπει να επιλέγουν όσοι έχουν διαβήτη
06.06.2026

Δείτε ποια είναι τα σνακ που πρέπει να επιλέγουν όσοι έχουν διαβήτη