Υγεία

Τρώτε καθημερινά τυρί; – Δείτε τι θα συμβεί στην καρδιά σας

Τρώτε καθημερινά τυρί; – Δείτε τι θα συμβεί στην καρδιά σας

Το τυρί είναι αναμφίβολα ένα από τα αγαπημένα μας τρόφιμα. Περιέχει θρεπτικά συστατικά που είναι ευεργετικά για την υγεία. Τέτοια είναι το ασβέστιο, ο ψευδάργυρος και οι βιταμίνες Α και Β-12. Αλλά, έχει και πολλά κορεσμένα λιπαρά, τα οποία μπορούν να αυξήσουν τα επίπεδα χοληστερόλης. Αυτό με την σειρά του αυξάνει τον κίνδυνο για την καρδιά και για εγκεφαλικό.

Αυτά τα ευρήματα για την καρδιά προέρχονται από μια μετα-ανάλυση 15 παρατηρητικών μελετών, οι οποίες ανέλυαν τις επιπτώσεις της πρόσληψης τυριού στον κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου.

Ο συν-συγγραφέας της μελέτης, Li-Qiang Qin, εργάζεται στο Τμήμα Διατροφής και Υγιεινής Τροφίμων στη Σχολή Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου Soochow στην Κίνα. Αυτός και οι συνεργάτες του δημοσίευσαν τον Δεκέμβριο του 2017 τα αποτελέσματα της έρευνά τους στην επιστημονική επιθεώρηση European Journal of Nutrition.

Ο κίνδυνος για την καρδιά μειώθηκε έως και 18%

Συνολικά, οι 15 επιμέρους μελέτες περιελάμβαναν περισσότερους από 200.000 συμμετέχοντες. Οι επιπτώσεις της κατανάλωσης τυριού αναλύθηκαν σε βάθος δεκαετίας. Η πλειονότητα των μελετών περιελάμβανε άτομα που δεν είχαν καρδιαγγειακά νοσήματα κατά τη διάρκεια της μελέτης.

Η μετα-ανάλυση έδειξε ότι, σε σύγκριση με όσους έτρωγαν πολύ λίγο τυρί, εκείνοι που το κατανάλωναν κανονικά είχαν:

  • έως και 18% λιγότερες πιθανότητες να αναπτύξουν καρδιαγγειακή νόσο
  • έως και 14% λιγότερες πιθανότητες να αναπτύξουν στεφανιαία νόσο
  • έως και 10% λιγότερες πιθανότητες να παρουσιάσουν εγκεφαλικό επεισόδιο

Οι επιστήμονες αναφέρουν ότι αυτά τα αποτελέσματα ήταν ισχυρότερα μεταξύ εκείνων των συμμετεχόντων, που κατανάλωναν περίπου 40 γραμμάρια τυριού κάθε μέρα. Συμπερασματικά, γράφουν:

“Αυτή η μετα-ανάλυση των παρατηρητικών μελετών υποδηλώνει μια μη γραμμική αντίστροφη συσχέτιση μεταξύ της κατανάλωσης τυριού και του κινδύνου καρδιαγγειακής νόσου”.

Προσοχή με το πόσο τυρί τρώτε κάθε μέρα

Τα ευρήματα αυτά βασίζονται σε εκείνα μιας ευρέως δημοσιευμένης έρευνας παρατήρησης, που δημοσιεύθηκε τον Απρίλιο του 2017. Εκείνη συνέδεσε το τυρί και άλλα γαλακτοκομικά προϊόντα με μειωμένο κίνδυνο θανάτου από πρόβλημα στην καρδιά, ή από κάθε αιτία.

Αυτό δεν σημαίνει ότι μπορείτε να τρώτε όσο τυρί θέλετε κάθε μέρα! Και οι δύο μελέτες έχουν τους δικούς τους περιορισμούς. Είναι έρευνες που βασίζονται στην παρατήρηση για την εξαγωγή συμπερασμάτων. Επομένως δεν αποδεικνύουν αιτιώδη συνάφεια μεταξύ της κατανάλωσης τυριού και της καλύτερης καρδιαγγειακής υγείας.

Επιπλέον, και οι δύο μελέτες χρηματοδοτήθηκαν εν μέρει από την βιομηχανία γαλακτοκομικών προϊόντων. Η πρώτη μελέτη έλαβε χρηματοδότηση από τους οργανισμούς Global Dairy Platform, Dairy Research Institute και Dairy Australia. Η τελευταία διεξήχθη με τη βοήθεια ερευνητών του Ομίλου Yili, μιας εταιρείας γαλακτοκομικών προϊόντων που εδρεύει στην Κίνα.

Ωστόσο, είναι δύσκολο να εξαχθεί το συμπέρασμα εάν αυτή η συσχέτιση χρηματοδότησης είχε κάποια επίδραση στα αποτελέσματα των μελετών.

Μέχρι να επιβεβαιωθούν από πρόσθετες μελέτες, είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι το τυρί είναι υψηλό σε κορεσμένα λιπαρά. Αυτά μπορεί να είναι επιβλαβή για την καρδιά, αν τα καταναλώνετε σε μεγάλες ποσότητες.

Η American Heart Association (AHA) συνιστά ότι περίπου το 5-6% των ημερήσιων θερμίδων μας πρέπει να προέρχεται από κορεσμένα λιπαρά. Επίσης συστήνει να επιλέγουμε γαλακτοκομικά προϊόντα χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά, για να παραμείνουμε εντός αυτού του ορίου.

Υγεία

13.08.2026

Πώς η υπερβολική εφίδρωση συνδέεται με το νευρικό σύστημα: Τι αποκαλύπτει νέα μελέτη

Η πρωτοπαθής υπεριδρωσία εκτιμάται ότι επηρεάζει περίπου το 2% έως 5% του πληθυσμού

13.08.2026

«Στερεύουν» τα αποθέματα αίματος: Αναβολές στις μεταγγίσεις ασθενών

Η κατάσταση γίνεται πιο δύσκολη τους καλοκαιρινούς μήνες

Καρδιολόγοι αποκαλύπτουν: Αυτές είναι οι 5 απλές συνήθειες που προστατεύουν την καρδιά
12.08.2026

Καρδιολόγοι αποκαλύπτουν: Αυτές είναι οι 5 απλές συνήθειες που προστατεύουν την καρδιά

Ο επικεφαλής των υπηρεσιών Υγείας των ΗΠΑ (CDC) παραδέχθηκε ενόρκως ότι απέκρυπταν τις παρενέργειες των εμβολίων!
12.08.2026

Ο επικεφαλής των υπηρεσιών Υγείας των ΗΠΑ (CDC) παραδέχθηκε ενόρκως ότι απέκρυπταν τις παρενέργειες των εμβολίων!

Η σειρά γέννησης μπορεί να επηρεάζει την υγεία: Τι έδειξε έρευνα σε 10 εκατ. ανθρώπους
11.08.2026

Η σειρά γέννησης μπορεί να επηρεάζει την υγεία: Τι έδειξε έρευνα σε 10 εκατ. ανθρώπους

Υπνική άπνοια: Τι αποκαλύπτουν οι τελευταίες μελέτες για το ροχαλητό
11.08.2026

Υπνική άπνοια: Τι αποκαλύπτουν οι τελευταίες μελέτες για το ροχαλητό

Νέα μελέτη: Η εισπνοή καπνού από τις πυρκαγιές αυξάνει τον κίνδυνο για εγκύους και έμβρυα
08.08.2026

Νέα μελέτη: Η εισπνοή καπνού από τις πυρκαγιές αυξάνει τον κίνδυνο για εγκύους και έμβρυα

Επιστήμονες δημιούργησαν για πρώτη φορά 16 τεχνητούς ιούς με AI – Οι προειδοποιήσεις για τη βιοασφάλεια
07.08.2026

Επιστήμονες δημιούργησαν για πρώτη φορά 16 τεχνητούς ιούς με AI – Οι προειδοποιήσεις για τη βιοασφάλεια

Δείτε ποια είναι τα συμπτώματα ενός «μίνι εγκεφαλικού» επεισοδίου
07.08.2026

Δείτε ποια είναι τα συμπτώματα ενός «μίνι εγκεφαλικού» επεισοδίου

Γιατί όλο και περισσότεροι άνθρωποι κοιμούνται χειρότερα
07.08.2026

Γιατί όλο και περισσότεροι άνθρωποι κοιμούνται χειρότερα

Δημοφιλή

Υγεία
1

Αυτό είναι το θαυματουργό έλαιο που προστατεύει από το Αλτχάιμερ

Υγεία
2

Το τρόφιμο που θωρακίζει «αθόρυβα» τα οστά σε κάθε ηλικία… δεν είναι το γάλα!

Φάρμακα
3

Ανατροπή δεδομένων στα εμβόλια mRNA: Οι εμβολιασμένοι πεθαίνουν πλέον στις ΗΠΑ από COVID-19

Kαρδιά
4

Ποιοι είναι οι φυσιολογικοί καρδιακοί παλμοί και ποια τα επικίνδυνα όρια – Πότε πρέπει να ανησυχήσετε

Περισσότερα

13.08.2026

Πώς η υπερβολική εφίδρωση συνδέεται με το νευρικό σύστημα: Τι αποκαλύπτει νέα μελέτη

Η πρωτοπαθής υπεριδρωσία εκτιμάται ότι επηρεάζει περίπου το 2% έως 5% του πληθυσμού

13.08.2026

«Στερεύουν» τα αποθέματα αίματος: Αναβολές στις μεταγγίσεις ασθενών

Η κατάσταση γίνεται πιο δύσκολη τους καλοκαιρινούς μήνες

Κύβος του Ρούμπικ: Το παιχνίδι που «γυμνάζει» το παιδικό μυαλό – 10 λόγοι για να τον δοκιμάσουν
12.08.2026

Κύβος του Ρούμπικ: Το παιχνίδι που «γυμνάζει» το παιδικό μυαλό – 10 λόγοι για να τον δοκιμάσουν

Κύβος του Ρούμπικ: Το παιχνίδι που «γυμνάζει» το παιδικό μυαλό – 10 λόγοι για να τον δοκιμάσουν
12.08.2026

Κύβος του Ρούμπικ: Το παιχνίδι που «γυμνάζει» το παιδικό μυαλό – 10 λόγοι για να τον δοκιμάσουν

Καρδιολόγοι αποκαλύπτουν: Αυτές είναι οι 5 απλές συνήθειες που προστατεύουν την καρδιά
12.08.2026

Καρδιολόγοι αποκαλύπτουν: Αυτές είναι οι 5 απλές συνήθειες που προστατεύουν την καρδιά

Ο επικεφαλής των υπηρεσιών Υγείας των ΗΠΑ (CDC) παραδέχθηκε ενόρκως ότι απέκρυπταν τις παρενέργειες των εμβολίων!
12.08.2026

Ο επικεφαλής των υπηρεσιών Υγείας των ΗΠΑ (CDC) παραδέχθηκε ενόρκως ότι απέκρυπταν τις παρενέργειες των εμβολίων!

Ασβαγκάντα: Η φυσική δύναμη που ανεβάζει τη διάθεση, μειώνει το άγχος και επαναφέρει την εσωτερική ισορροπία
12.08.2026

Ασβαγκάντα: Η φυσική δύναμη που ανεβάζει τη διάθεση, μειώνει το άγχος και επαναφέρει την εσωτερική ισορροπία

Είσαι 30άρης; – Οι 4 συνήθειες που πρέπει να υιοθετήσεις τώρα για να είσαι πιο υγιής στα 45
11.08.2026

Είσαι 30άρης; – Οι 4 συνήθειες που πρέπει να υιοθετήσεις τώρα για να είσαι πιο υγιής στα 45

Η σειρά γέννησης μπορεί να επηρεάζει την υγεία: Τι έδειξε έρευνα σε 10 εκατ. ανθρώπους
11.08.2026

Η σειρά γέννησης μπορεί να επηρεάζει την υγεία: Τι έδειξε έρευνα σε 10 εκατ. ανθρώπους

Πέντε τροφές που μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της «κακής» χοληστερίνης
11.08.2026

Πέντε τροφές που μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της «κακής» χοληστερίνης