Υγεία

Νέα μελέτη – Κορωνοϊός: Όσοι έχουν επαρκή επίπεδα βιταμίνης D αντιμετωπίζουν μικρότερο κίνδυνο επιπλοκών

Νέα μελέτη – Κορωνοϊός: Όσοι έχουν επαρκή επίπεδα βιταμίνης D αντιμετωπίζουν μικρότερο κίνδυνο επιπλοκών

Σύμφωνα με μια νέα μελέτη, διαπιστώθηκε πως οι ασθενείς που νοσηλεύονται με κορωνοϊό και διαθέτουν επαρκή επίπεδα βιταμίνης D στον οργανισμό τους, έχουν σημαντικά μειωμένο κίνδυνο επιπλοκών όπως η υποξία και πρόωρου θανάτου.

Επιπλέον, αυτοί οι ασθενείς έχουν χαμηλότερα επίπεδα του δείκτη φλεγμονής CRP και υψηλότερα επίπεδα λεμφοκυττάρων (κυττάρων του ανοσοποιητικού συστήματος που βοηθούν στην καταπολέμηση μίας λοίμωξης).

​Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον καθηγητή Μάικλ Χόλικ της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου της Βοστώνης, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «PLoS One», ανέλυσαν στοιχεία για 235 ασθενείς εισηγμένους στο νοσοκομείο με διάγνωση Covid-19.

Όπως αναφέρεται, διαπιστώθηκε ότι οι ασθενείς άνω των 40 ετών με επαρκή επίπεδα βιταμίνης D ήσαν 51,5% λιγότερο πιθανό να πεθάνουν από κορωνοϊό, σε σχέση με όσους είχαν ανεπαρκή επίπεδα της εν λόγω βιταμίνης (κάτω από 30 ng/mL).

«Η νέα μελέτη παρέχει άμεσες ενδείξεις ότι η επάρκεια σε βιταμίνη D μπορεί να μειώσει τις επιπλοκές, συμπεριλαμβανομένης της “καταιγίδας κυτταροκινών” και τελικά την πιθανότητα θανάτου από Covid-19», δήλωσε ο δρ Χόλικ.

Ο ίδιος είχε δημοσιεύσει, πρόσφατα, σχετική έρευνα, σύμφωνα με την οποία η επάρκεια βιταμίνης D μειώνει κατά 54% την πιθανότητα να κολλήσει κανείς τον κορωνοϊό, κάτι που ισχύει και με άλλους ιούς όπως της γρίπης.

Άλλη πρόσφατη έρευνα σε 489 ασθενείς, η οποία δημοσιεύθηκε στο αμερικανικό ιατρικό περιοδικό JAMA Network Open, είχε καταλήξει στο συμπέρασμα ότι η θεραπεία με βιταμίνη D μπορεί να μειώσει γενικότερα την πιθανότητα ιογενών λοιμώξεων του αναπνευστικού συστήματος, ιδιαίτερα σε ασθενείς με ανεπάρκεια βιταμίνης D.

​Μεταξύ των ασθενών με ανεπάρκεια βιταμίνης D το ποσοστό των θετικών κρουσμάτων Covid-19 ήταν 21,6%, συγκριτικά με 12,2% μεταξύ των ασθενών με επάρκεια βιταμίνης D.

Υγεία

08.06.2026

Τι δείχνει η κατάρρευση του Κ.Έρικσεν για ΚΑΡΠΑ και απινιδωτές: Τι πρέπει να κάνετε σε τέτοια περιστατικά

Πώς λειτουργεί ένας απινιδωτής κατά τη διάρκεια ενός καρδιακού επεισοδίου

08.06.2026

Εξέταση αίματος θα εντοπίζει τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του πνεύμονα έως και 5 χρόνια πριν τη διάγνωση

Μελέτη εντόπισε 14 πρωτεΐνες στο αίμα που συνδέονται με φλεγμονώδες περιβάλλον στους πνεύμονες

Η Ρωσία ανέπτυξε νέο φάρμακο για τη διάγνωση και τη θεραπεία όγκων του εγκεφάλου
08.06.2026

Η Ρωσία ανέπτυξε νέο φάρμακο για τη διάγνωση και τη θεραπεία όγκων του εγκεφάλου

Μην τα αγνοήσετε: Αυτά είναι τα έξι συμπτώματα του καρκίνου της μήτρας
07.06.2026

Μην τα αγνοήσετε: Αυτά είναι τα έξι συμπτώματα του καρκίνου της μήτρας

Νέα μελέτη: Η σεμαγλουτίδη βελτιώνει την ποιότητα ζωής σε ασθενείς με χρόνια νεφρική νόσο και διαβήτη τύπου 2
07.06.2026

Νέα μελέτη: Η σεμαγλουτίδη βελτιώνει την ποιότητα ζωής σε ασθενείς με χρόνια νεφρική νόσο και διαβήτη τύπου 2

Επιστήμονες ανέπτυξαν αντι-ιική τσίχλα που μειώνει έως και 95% τους ιούς της γρίπης και του έρπητα
07.06.2026

Επιστήμονες ανέπτυξαν αντι-ιική τσίχλα που μειώνει έως και 95% τους ιούς της γρίπης και του έρπητα

Ελπίδα για εκατομμύρια ασθενείς: Ξεκινούν οι δοκιμές του πρώτου εμβολίου κατά του καρκίνου του πνεύμονα
06.06.2026

Ελπίδα για εκατομμύρια ασθενείς: Ξεκινούν οι δοκιμές του πρώτου εμβολίου κατά του καρκίνου του πνεύμονα

Η Κίνα αναπτύσσει χάπια που θα μπορούσαν να παρατείνουν το ανθρώπινο προσδόκιμο ζωής έως και τα 150 χρόνια!
06.06.2026

Η Κίνα αναπτύσσει χάπια που θα μπορούσαν να παρατείνουν το ανθρώπινο προσδόκιμο ζωής έως και τα 150 χρόνια!

Απίστευτο: Γυναίκα με Αλτσχάιμερ και καθηλωμένη στο κρεβάτι επανήλθε για εβδομάδες παίρνοντας ψιλοκυβίνη
05.06.2026

Απίστευτο: Γυναίκα με Αλτσχάιμερ και καθηλωμένη στο κρεβάτι επανήλθε για εβδομάδες παίρνοντας ψιλοκυβίνη

Επιστήμονες «επαναφόρτισαν» κατεστραμμένα νεύρα
05.06.2026

Επιστήμονες «επαναφόρτισαν» κατεστραμμένα νεύρα

Δημοφιλή

Υγεία
1

Αυτό είναι το θαυματουργό έλαιο που προστατεύει από το Αλτχάιμερ

Υγεία
2

Το τρόφιμο που θωρακίζει «αθόρυβα» τα οστά σε κάθε ηλικία… δεν είναι το γάλα!

Kαρδιά
3

Ποιοι είναι οι φυσιολογικοί καρδιακοί παλμοί και ποια τα επικίνδυνα όρια – Πότε πρέπει να ανησυχήσετε

Φάρμακα
4

Ανατροπή δεδομένων στα εμβόλια mRNA: Οι εμβολιασμένοι πεθαίνουν πλέον στις ΗΠΑ από COVID-19

Περισσότερα

08.06.2026

Το παράπονο της Νέλλης Γκίνη: «Αγάπησα και αγαπήθηκα πολύ αλλά δεν βρήκα το άλλο μου μισό» (βίντεο)

«Απ’ ότι φαίνεται δεν ήμουν κορίτσι για γάμο»

08.06.2026

Τι δείχνει η κατάρρευση του Κ.Έρικσεν για ΚΑΡΠΑ και απινιδωτές: Τι πρέπει να κάνετε σε τέτοια περιστατικά

Πώς λειτουργεί ένας απινιδωτής κατά τη διάρκεια ενός καρδιακού επεισοδίου

Εξέταση αίματος θα εντοπίζει τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του πνεύμονα έως και 5 χρόνια πριν τη διάγνωση
08.06.2026

Εξέταση αίματος θα εντοπίζει τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του πνεύμονα έως και 5 χρόνια πριν τη διάγνωση

Η Ρωσία ανέπτυξε νέο φάρμακο για τη διάγνωση και τη θεραπεία όγκων του εγκεφάλου
08.06.2026

Η Ρωσία ανέπτυξε νέο φάρμακο για τη διάγνωση και τη θεραπεία όγκων του εγκεφάλου

Mωρό σε πτήση κοιτά με «κατανυκτικό» ύφος άνδρα που του κάνει γκριμάτσες – Δείτε το βίντεο
07.06.2026

Mωρό σε πτήση κοιτά με «κατανυκτικό» ύφος άνδρα που του κάνει γκριμάτσες – Δείτε το βίντεο

Μην τα αγνοήσετε: Αυτά είναι τα έξι συμπτώματα του καρκίνου της μήτρας
07.06.2026

Μην τα αγνοήσετε: Αυτά είναι τα έξι συμπτώματα του καρκίνου της μήτρας

Νέα μελέτη: Η σεμαγλουτίδη βελτιώνει την ποιότητα ζωής σε ασθενείς με χρόνια νεφρική νόσο και διαβήτη τύπου 2
07.06.2026

Νέα μελέτη: Η σεμαγλουτίδη βελτιώνει την ποιότητα ζωής σε ασθενείς με χρόνια νεφρική νόσο και διαβήτη τύπου 2

Σπουδαίο ιατρικό επίτευγμα: Σχεδιάστηκε το πρώτο εμβόλιο με Αl – Σε ποια άτομα χορηγήθηκε
07.06.2026

Σπουδαίο ιατρικό επίτευγμα: Σχεδιάστηκε το πρώτο εμβόλιο με Αl – Σε ποια άτομα χορηγήθηκε

Επιστήμονες ανέπτυξαν αντι-ιική τσίχλα που μειώνει έως και 95% τους ιούς της γρίπης και του έρπητα
07.06.2026

Επιστήμονες ανέπτυξαν αντι-ιική τσίχλα που μειώνει έως και 95% τους ιούς της γρίπης και του έρπητα

Άνδρες δώστε προσοχή: Τα φρούτα που αυξάνουν φυσικά τα επίπεδα της τεστοστερόνης
07.06.2026

Άνδρες δώστε προσοχή: Τα φρούτα που αυξάνουν φυσικά τα επίπεδα της τεστοστερόνης