Υγεία

Κόκκινο κρασί: Αυτά είναι τα οφέλη για την καρδιά

Κόκκινο κρασί: Αυτά είναι τα οφέλη για την καρδιά

Όπως ήδη θα έχετε ακουστά, αρκετές είναι οι μελέτες οι οποίες έχουν επιβεβαιώσει τη σχέση της κατανάλωσης μέτριας ποσότητας κόκκινου κρασιού και καλής καρδιακής υγείας.

Μάλιστα, οι ειδικοί υπογραμμίζουν ότι είναι σημαντικό να καταλάβει κανείς τι σημαίνει αυτό πριν αποφασίσει ότι θα πίνει 1-2 ποτήρια καθημερινά.

Καμία έρευνα δεν έχει καταλήξει σε σχέση αιτίας-αποτελέσματος μεταξύ της κατανάλωσης αλκοόλ και καλύτερης καρδιακής υγείας. Έχει διαπιστωθεί όμως μία σχέση του κρασιού με οφέλη, όπως ο χαμηλότερος κίνδυνος θανάτου από καρδιακές παθήσεις.

Δεν είναι σαφές αν το κόκκινο κρασί συνδέεται άμεσα με αυτό το όφελος ή αν παίζουν ρόλο άλλοι παράγοντες, είπε ο Δρ. Robert Kloner, διευθυντής του τμήματος καρδιαγγειακής έρευνας στα Ινστιτούτα Ιατρικής Έρευνας του Huntington και καθηγητής Ιατρικής στο Πανεπιστήμιο της Νότιας Καλιφόρνιας.

«Πιθανώς να οφείλεται στο γεγονός ότι όσοι πίνουν κρασί είναι πιο πιθανό να ακολουθούν υγιεινό τρόπο ζωής και πιο υγιεινή διατροφή, όπως η μεσογειακή διατροφή, η οποία είναι γνωστή για τα καρδιοπροστατευτικά της οφέλη» πρόσθεσε.

Δεν είναι απαραίτητο όμως να πίνετε κόκκινο κρασί για να αποκομίσετε τα οφέλη, σύμφωνα με τον Kloner. Οι μέτριες ποσότητες μπύρας και οινοπνευματωδών ποτών έχουν επίσης συνδεθεί με χαμηλότερο κίνδυνο καρδιακών παθήσεων.

Γενικά το κόκκινο κρασί θεωρείται καλό για την καρδιά επειδή περιέχει αντιοξειδωτικά όπως η ρεσβερατρόλη, η οποία απαντάται κυρίως στη φλούδα των σταφυλιών, αλλά και στα φιστίκια και στα βακκίνια. Μελέτες έχουν δείξει ότι η ρεσβερατρόλη μπορεί να μειώσει τη χοληστερόλη και την αρτηριακή πίεση.

«Υπάρχουν αντικρουόμενες απόψεις σχετικά με την καρδιοπροστατευτική επίδραση της ρεσβερατρόλης» δήλωσε ο Kloner. Επιπλέον, δεν είναι σαφής η ποσότητα της ρεσβερατρόλης που θα χρειαστεί να λάβει κανείς για να ωφεληθεί. Για να λάβει το ισοδύναμο της ποσότητας ρεσβερατρόλης που έχει προστατευτικά οφέλη, πρέπει πιθανώς να καταναλώσει υπερβολική ποσότητα κρασιού.

Σύμφωνα με την Αμερικανική Ένωση Καρδιολογίας, πρέπει να καταναλώνετε αλκοόλ με μέτρο. Αυτό σημαίνει όχι πάνω από 1-2 ποτά για τους άνδρες και ένα ποτό για τις γυναίκες. Το ένα ποτό ισοδυναμεί με 340ml μπύρας και 120ml κρασιού.

Μελέτες έχουν διαπιστώσει ότι η μέτρια κατανάλωση αλκοόλ μπορεί να έχει κάποια οφέλη για την υγεία, συμπεριλαμβανομένης της αύξησης της «καλής» HDL χοληστερόλης και της μείωσης του κινδύνου ανάπτυξης διαβήτη.

​Η υπερβολική κατανάλωση όμως, μπορεί να οδηγήσει σε πλήθος προβλημάτων υγείας, όπως η βλάβη στο ήπαρ, η παχυσαρκία, κάποιες μορφές καρκίνου και εγκεφαλικό.

​Παράλληλα επιβαρύνει την καρδιά, καθώς σε υπερβολικές ποσότητες αυξάνει την αρτηριακή πίεση και προκαλεί αρρυθμίες.

Μπορεί επίσης να προκαλέσει καρδιομυοπάθεια όπου το αλκοόλ είναι τοξικό για τα καρδιακά κύτταρα και αυτό μπορεί να οδηγήσει σε καρδιακή ανεπάρκεια.

Για να επιβεβαιωθεί η σύνδεση της μέτριας κατανάλωσης αλκοόλ και της καλύτερη καρδιακής υγείας, θα πρέπει να γίνει μια μεγάλη μελέτη που δεν θα συγκρίνει απλά ανθρώπους που δεν πίνουν αλκοόλ με ανθρώπους που πίνουν αλκοόλ, αλλά θα συγκρίνει και διαφορετικούς τύπους αλκοόλ – κόκκινο κρασί, λευκό κρασί, μπύρα, οινοπνευματώδη ποτά – για να καθοριστεί εάν κάποιο από αυτά είναι πραγματικά καλύτερο.

​Θα πρέπει επίσης να λάβει υπόψιν διάφορους παράγοντες, όπως η ηλικία, το φύλο, ο καρδιαγγειακός κίνδυνος και η διατροφή τους και να τους παρακολουθήσει για πολλά χρόνια. Υπάρχει όμως το ηθικό δίλημμα αν πρέπει άνθρωποι που δεν πίνουν αλκοόλ, να «αναγκαστούν» να το κάνουν.

Προς το παρόν, το μήνυμα είναι να αποφεύγετε την κατανάλωση αλκοόλ και αν το κάνετε, να πίνετε μικρές ποσότητες.

Υγεία

11.06.2026

Συμφορητική καρδιακή ανεπάρκεια: Τα πρώτα «ύπουλα» συμπτώματα που δεν πρέπει να αγνοήσετε

Από τη δύσπνοια και τον πόνο στο στήθος έως τα λιγότερο εμφανή συμπτώματα

11.06.2026

Επιστήμονες του Στάνφορντ κατάφεραν να «αντιστρέψουν» τον διαβήτη τύπου 1 σε ποντίκια

Οι ερευνητές περιγράφουν το αποτέλεσμα ως «μακροχρόνια ύφεση» της νόσου στα ζώα

Πέθανε ο Αυστραλός γιατρός που πολέμησε τον καρκίνο του εγκεφάλου με τη δική του πρωτοποριακή θεραπεία
11.06.2026

Πέθανε ο Αυστραλός γιατρός που πολέμησε τον καρκίνο του εγκεφάλου με τη δική του πρωτοποριακή θεραπεία

Ελπίδα για την ηπατίτιδα Β: Πειραματικό φάρμακο φάσης 3 πέτυχε «λειτουργική ίαση» σε περίπου 1 στους 5 ασθενείς!
11.06.2026

Ελπίδα για την ηπατίτιδα Β: Πειραματικό φάρμακο φάσης 3 πέτυχε «λειτουργική ίαση» σε περίπου 1 στους 5 ασθενείς!

Επιστήμονες ανέπτυξαν εμφύτευμα που μετατρέπει το σώμα σε «φαρμακείο»: Παράγει φάρμακα μέσα στον οργανισμό!
11.06.2026

Επιστήμονες ανέπτυξαν εμφύτευμα που μετατρέπει το σώμα σε «φαρμακείο»: Παράγει φάρμακα μέσα στον οργανισμό!

Τα οφέλη στην υγεία της ηλιοθεραπείας στις ακτίνες του ήλιου
10.06.2026

Τα οφέλη στην υγεία της ηλιοθεραπείας στις ακτίνες του ήλιου

«Μην την καταναλώσετε»: Ο ΕΦΕΤ ανακαλεί από την αγορά καπνιστή πέστροφα – Δείτε ποια αφορά (φώτο)
10.06.2026

«Μην την καταναλώσετε»: Ο ΕΦΕΤ ανακαλεί από την αγορά καπνιστή πέστροφα – Δείτε ποια αφορά (φώτο)

Γυναίκα με προχωρημένη νόσο Αλτσχάιμερ παρουσίασε εντυπωσιακές αλλαγές μετά από ψιλοκυβίνη
10.06.2026

Γυναίκα με προχωρημένη νόσο Αλτσχάιμερ παρουσίασε εντυπωσιακές αλλαγές μετά από ψιλοκυβίνη

Σάουνα και γονιμότητα: Πόσο επηρεάζονται τα σπερματοζωάρια από τη θερμότητα
10.06.2026

Σάουνα και γονιμότητα: Πόσο επηρεάζονται τα σπερματοζωάρια από τη θερμότητα

Η Ρωσία ανέπτυξε νέο εμβόλιο κατά του καρκίνου και το δίνει δωρεάν σε όλο τον κόσμο!
10.06.2026

Η Ρωσία ανέπτυξε νέο εμβόλιο κατά του καρκίνου και το δίνει δωρεάν σε όλο τον κόσμο!

Δημοφιλή

Υγεία
1

Αυτό είναι το θαυματουργό έλαιο που προστατεύει από το Αλτχάιμερ

Υγεία
2

Το τρόφιμο που θωρακίζει «αθόρυβα» τα οστά σε κάθε ηλικία… δεν είναι το γάλα!

Kαρδιά
3

Ποιοι είναι οι φυσιολογικοί καρδιακοί παλμοί και ποια τα επικίνδυνα όρια – Πότε πρέπει να ανησυχήσετε

Φάρμακα
4

Ανατροπή δεδομένων στα εμβόλια mRNA: Οι εμβολιασμένοι πεθαίνουν πλέον στις ΗΠΑ από COVID-19

Περισσότερα

11.06.2026

Οι ειδικοί προειδοποιούν: Μην φιλάτε το σκυλί σας στο στόμα – Ελλοχεύει σοβαρός κίνδυνος για την υγεία σας

Μια συνήθεια με αυξανόμενη τάση το τελευταίο διάστημα

11.06.2026

Συμφορητική καρδιακή ανεπάρκεια: Τα πρώτα «ύπουλα» συμπτώματα που δεν πρέπει να αγνοήσετε

Από τη δύσπνοια και τον πόνο στο στήθος έως τα λιγότερο εμφανή συμπτώματα

Κεράσια: Τα 5 σημαντικά οφέλη που έχουν για την υγεία – Πόσα μπορείτε να τρώτε καθημερινά
11.06.2026

Κεράσια: Τα 5 σημαντικά οφέλη που έχουν για την υγεία – Πόσα μπορείτε να τρώτε καθημερινά

Επιστήμονες του Στάνφορντ κατάφεραν να «αντιστρέψουν» τον διαβήτη τύπου 1 σε ποντίκια
11.06.2026

Επιστήμονες του Στάνφορντ κατάφεραν να «αντιστρέψουν» τον διαβήτη τύπου 1 σε ποντίκια

Πέθανε ο Αυστραλός γιατρός που πολέμησε τον καρκίνο του εγκεφάλου με τη δική του πρωτοποριακή θεραπεία
11.06.2026

Πέθανε ο Αυστραλός γιατρός που πολέμησε τον καρκίνο του εγκεφάλου με τη δική του πρωτοποριακή θεραπεία

Επιστήμονες ανέπτυξαν εμφύτευμα που μετατρέπει το σώμα σε «φαρμακείο»: Παράγει φάρμακα μέσα στον οργανισμό!
11.06.2026

Επιστήμονες ανέπτυξαν εμφύτευμα που μετατρέπει το σώμα σε «φαρμακείο»: Παράγει φάρμακα μέσα στον οργανισμό!

Ελπίδα για την ηπατίτιδα Β: Πειραματικό φάρμακο φάσης 3 πέτυχε «λειτουργική ίαση» σε περίπου 1 στους 5 ασθενείς!
11.06.2026

Ελπίδα για την ηπατίτιδα Β: Πειραματικό φάρμακο φάσης 3 πέτυχε «λειτουργική ίαση» σε περίπου 1 στους 5 ασθενείς!

Τα οφέλη στην υγεία της ηλιοθεραπείας στις ακτίνες του ήλιου
10.06.2026

Τα οφέλη στην υγεία της ηλιοθεραπείας στις ακτίνες του ήλιου

«Μην την καταναλώσετε»: Ο ΕΦΕΤ ανακαλεί από την αγορά καπνιστή πέστροφα – Δείτε ποια αφορά (φώτο)
10.06.2026

«Μην την καταναλώσετε»: Ο ΕΦΕΤ ανακαλεί από την αγορά καπνιστή πέστροφα – Δείτε ποια αφορά (φώτο)

Γυναίκα με προχωρημένη νόσο Αλτσχάιμερ παρουσίασε εντυπωσιακές αλλαγές μετά από ψιλοκυβίνη
10.06.2026

Γυναίκα με προχωρημένη νόσο Αλτσχάιμερ παρουσίασε εντυπωσιακές αλλαγές μετά από ψιλοκυβίνη