Υγεία

Ο δυνατός καφές χωρίς ζάχαρη προστατεύει από την τερηδονα

Ο δυνατός καφές χωρίς ζάχαρη προστατεύει από την τερηδονα

Η καθημερινή κατανάλωση λίγου καφέ, αλλά χωρίς ζάχαρη και γάλα, μπορεί να προστατεύει τα δόντια από την τερηδόνα, υποστηρίζουν επιστήμονες από τη Βραζιλία.

Το εύρημά τους αντικρούει την ευρέως διαδεδομένη πεποίθηση ότι ο καφές δεν είναι «φίλος» των δοντιών, αλλά μπορεί να τους δημιουργήσει πολλά προβλήματα.

Οι επιστήμονες από το Ομοσπονδιακό Πανεπιστήμιο του Ρίο ΝτεΤζανέιρο (UFRJ), εξέθεσαν νεογιλά δόντια (σ.σ. είναι τα πρώτα μας δόντια) σε εκχύλισμα της ποικιλίας καφέ «ρομπούστα» (coffea canephora), που αντιπροσωπεύει το 30% της παγκόσμιας παραγωγής καφέ.

Όπως διαπίστωσαν, το εκχύλισμα διασπούσε τις βακτηριακές μεμβράνες (βιοφίλμ) που συσσωρεύονται στα δόντια και δημιουργούν την οδοντική πλάκα, η οποία με τη σειρά της αποτελεί κύρια αιτία τερηδόνας.

Όπως εξήγησε η επικεφαλής ερευνήτρια δρ Αντρέα Τζ. Αντόνιο, από το Τμήμα Παιδιατρικής Οδοντιατρικής & Ορθοδοντικής στην Οδοντιατρική Σχολή του UFRJ, η όλη έρευνα έγινε στα νεογιλά δόντια που δώρισαν παιδιά του δημοτικού (σ.σ. υπό φυσιολογικές συνθήκες, από την ηλικία των 6 ετών τα νεογιλά δόντια αρχίζουν να «πέφτουν» σταδιακά και να αντικαθίστανται από τα μόνιμα).

Οι ερευνητές καλλιέργησαν πάνω στα δόντια τα βακτήρια που εκ φύσεως υπάρχουν στο ανθρώπινο στόμα, με στόχο να δημιουργήσουν βιομεμβράνες. Στη συνέχεια, τις εξέθεσαν στο εκχύλισμα του καφέ, διαπιστώνοντας πως αυτό τις διασπούσε.

Οι ερευνητές εκτιμούν ότι η αντιβακτηριακή δράση του καφέ οφείλεται στις πολυφαινόλες του (είναι ένα είδος ουσιών με ισχυρές αντιοξειδωτικές ιδιότητες). Ωστόσο αυτό θα πρέπει να επιβεβαιωθεί σε περαιτέρω μελέτες, πρόσθεσαν.

Πάντως έσπευσαν να προειδοποιήσουν ότι τα ευρήματά τους δεν αναιρούν το γεγονός ότι ο καφές σε μεγάλες και συνεχείς ποσότητες «χρωματίζει» τα δόντια (αυτός είναι ο λόγος που ειδικοί λένε να μην αργοπίνουμε τον καφέ μας όλη μέρα, αλλά να τον τελειώνουμε γρήγορα) και βλάπτει την αδαμαντίνη ουσία των δοντιών (είναι η εξωτερική στοιβάδα τους).

Αν, εξάλλου, κάποιος πίνει τον καφέ του με ζάχαρη και γάλα, χάνεται κάθε ευνοϊκή επίδραση εναντίον της τερηδόνας, προσθέτουν.

Συνεπώς, περιορισθείτε σε ένα-δύο γρήγορους και σκέτους καφέδες την ημέρα, συνιστούν.

Υγεία

10.06.2026

Τα οφέλη στην υγεία της ηλιοθεραπείας στις ακτίνες του ήλιου

Πόση ώρα πρέπει να διαρκεί

10.06.2026

«Μην την καταναλώσετε»: Ο ΕΦΕΤ ανακαλεί από την αγορά καπνιστή πέστροφα – Δείτε ποια αφορά (φώτο)

Εντοπίστηκε το παθογόνο Listeria monocytogenes

Γυναίκα με προχωρημένη νόσο Αλτσχάιμερ παρουσίασε εντυπωσιακές αλλαγές μετά από ψιλοκυβίνη
10.06.2026

Γυναίκα με προχωρημένη νόσο Αλτσχάιμερ παρουσίασε εντυπωσιακές αλλαγές μετά από ψιλοκυβίνη

Σάουνα και γονιμότητα: Πόσο επηρεάζονται τα σπερματοζωάρια από τη θερμότητα
10.06.2026

Σάουνα και γονιμότητα: Πόσο επηρεάζονται τα σπερματοζωάρια από τη θερμότητα

Η Ρωσία ανέπτυξε νέο εμβόλιο κατά του καρκίνου και το δίνει δωρεάν σε όλο τον κόσμο!
10.06.2026

Η Ρωσία ανέπτυξε νέο εμβόλιο κατά του καρκίνου και το δίνει δωρεάν σε όλο τον κόσμο!

Ιαπωνία: «Υπερενισχυμένη» μορφή βιταμίνης Κ επιταχύνει τη μετατροπή βλαστοκυττάρων σε νευρώνες
10.06.2026

Ιαπωνία: «Υπερενισχυμένη» μορφή βιταμίνης Κ επιταχύνει τη μετατροπή βλαστοκυττάρων σε νευρώνες

Ιρανοί επιστήμονες αναπτύσσουν θεραπεία για τον καρκίνο που ενεργοποιείται από το φως
09.06.2026

Ιρανοί επιστήμονες αναπτύσσουν θεραπεία για τον καρκίνο που ενεργοποιείται από το φως

Τα σημάδια και οι επιπλοκές από την έλλειψη σιδήρου – Πότε χρειάζεστε συμπληρώματα
09.06.2026

Τα σημάδια και οι επιπλοκές από την έλλειψη σιδήρου – Πότε χρειάζεστε συμπληρώματα

Έρευνα-σοκ από Ν.Κορέα: «Τα εμβόλια mRNA κατά του κορωνοϊού “εκτόξευσαν” τις εμφανίσεις καρκίνων»!
09.06.2026

Έρευνα-σοκ από Ν.Κορέα: «Τα εμβόλια mRNA κατά του κορωνοϊού “εκτόξευσαν” τις εμφανίσεις καρκίνων»!

Οι κίνδυνοι για την υγεία σας από τη μη συντήρηση του κλιματιστικού
09.06.2026

Οι κίνδυνοι για την υγεία σας από τη μη συντήρηση του κλιματιστικού

Δημοφιλή

Υγεία
1

Αυτό είναι το θαυματουργό έλαιο που προστατεύει από το Αλτχάιμερ

Υγεία
2

Το τρόφιμο που θωρακίζει «αθόρυβα» τα οστά σε κάθε ηλικία… δεν είναι το γάλα!

Kαρδιά
3

Ποιοι είναι οι φυσιολογικοί καρδιακοί παλμοί και ποια τα επικίνδυνα όρια – Πότε πρέπει να ανησυχήσετε

Φάρμακα
4

Ανατροπή δεδομένων στα εμβόλια mRNA: Οι εμβολιασμένοι πεθαίνουν πλέον στις ΗΠΑ από COVID-19

Περισσότερα

10.06.2026

Τα οφέλη στην υγεία της ηλιοθεραπείας στις ακτίνες του ήλιου

Πόση ώρα πρέπει να διαρκεί

10.06.2026

«Μην την καταναλώσετε»: Ο ΕΦΕΤ ανακαλεί από την αγορά καπνιστή πέστροφα – Δείτε ποια αφορά (φώτο)

Εντοπίστηκε το παθογόνο Listeria monocytogenes

Γυναίκα με προχωρημένη νόσο Αλτσχάιμερ παρουσίασε εντυπωσιακές αλλαγές μετά από ψιλοκυβίνη
10.06.2026

Γυναίκα με προχωρημένη νόσο Αλτσχάιμερ παρουσίασε εντυπωσιακές αλλαγές μετά από ψιλοκυβίνη

Ντομάτες: Τα 6 σημαντικά οφέλη για την υγεία – Γιατί θεωρούνται «σύμμαχος» της καρδιάς και του οργανισμού
10.06.2026

Ντομάτες: Τα 6 σημαντικά οφέλη για την υγεία – Γιατί θεωρούνται «σύμμαχος» της καρδιάς και του οργανισμού

Σάουνα και γονιμότητα: Πόσο επηρεάζονται τα σπερματοζωάρια από τη θερμότητα
10.06.2026

Σάουνα και γονιμότητα: Πόσο επηρεάζονται τα σπερματοζωάρια από τη θερμότητα

Η Ρωσία ανέπτυξε νέο εμβόλιο κατά του καρκίνου και το δίνει δωρεάν σε όλο τον κόσμο!
10.06.2026

Η Ρωσία ανέπτυξε νέο εμβόλιο κατά του καρκίνου και το δίνει δωρεάν σε όλο τον κόσμο!

Ιαπωνία: «Υπερενισχυμένη» μορφή βιταμίνης Κ επιταχύνει τη μετατροπή βλαστοκυττάρων σε νευρώνες
10.06.2026

Ιαπωνία: «Υπερενισχυμένη» μορφή βιταμίνης Κ επιταχύνει τη μετατροπή βλαστοκυττάρων σε νευρώνες

Ιρανοί επιστήμονες αναπτύσσουν θεραπεία για τον καρκίνο που ενεργοποιείται από το φως
09.06.2026

Ιρανοί επιστήμονες αναπτύσσουν θεραπεία για τον καρκίνο που ενεργοποιείται από το φως

Τα σημάδια και οι επιπλοκές από την έλλειψη σιδήρου – Πότε χρειάζεστε συμπληρώματα
09.06.2026

Τα σημάδια και οι επιπλοκές από την έλλειψη σιδήρου – Πότε χρειάζεστε συμπληρώματα

Έρευνα-σοκ από Ν.Κορέα: «Τα εμβόλια mRNA κατά του κορωνοϊού “εκτόξευσαν” τις εμφανίσεις καρκίνων»!
09.06.2026

Έρευνα-σοκ από Ν.Κορέα: «Τα εμβόλια mRNA κατά του κορωνοϊού “εκτόξευσαν” τις εμφανίσεις καρκίνων»!