Υγεία

ΠΟΥ: “Κόψτε τη ζάχαρη στο μισό”

ΠΟΥ: “Κόψτε τη ζάχαρη στο μισό”

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας ανακοίνωσε ότι η καθημερινή πρόσληψη ζάχαρης θα μπορούσε να αποτελεί το 5% της συνολικής πρόσληψης θερμίδων- το ήμισυ από την προηγούμενη σύσταση του Οργανισμού, σύμφωνα με νέο προσχέδιο οδηγιών που δημοσιεύτηκε σήμερα.

Για τους ενήλικες, το ποσοστό αυτό αντιστοιχεί σε 6 κοφτά κουταλάκια του καφέ ζάχαρη, αλλά δεν συμπεριλαμβάνει μόνον όση εμείς προσθέτουμε στη διατροφή μας (λ.χ. στον καφέ ή στα γλυκά που φτιάχνουμε στο σπίτι) αλλά και εκείνη που είναι «κρυμμένη» στα τρόφιμα του εμπορίου.

Ο ΠΟΥ παραδέχεται, ωστόσο, ότι είναι «πιο ρεαλιστικός στόχος» η προγενέστερη σύστασή του, σύμφωνα με την οποία από ζάχαρη πρέπει να προέρχεται λιγότερο από το 10% των ημερήσιων θερμίδων.

Αυτό αντιστοιχεί σε λιγότερο από 12 κουταλάκια του γλυκού για τους ενήλικες.

Oι Αμερικανοί και άλλοι δυτικοί τρώνε περισσότερη ζάχαρη από όση προτείνει ο ΠΟΥ. Η μέση πρόσληψη ζάχαρης θα πρέπει να μειωθεί κατά δυο τρίτα για να φθάσει στα επίπεδα που προτείνει ο Π.Ο.Υ.

Οι νέες οδηγίες του ΠΟΥ έχουν δημοσιευτεί στο διαδίκτυο και ο Οργανισμός προσκαλεί το κοινό να τις σχολιάσει μέσω της ιστοσελίδας μέχρι τέλος Μαρτίου.

Πολλοί γιατροί επικρότησαν την προσπάθεια του Π.Ο.Υ να προσπαθήσει να περιορίσει την παγκόσμια αγάπη στα γλυκά.

Ο Dr. Robert Lustig, του University of California, δήλωσε ότι όσο λιγότερη ζάχαρη τρώμε τόσο καλύτερα είναι.

Όταν ο ΠΟΥ αναθεώρησε για τελευταία φορά τις οδηγίες για τη ζάχαρη, περισσότερο από 10 χρόνια πριν, συνιστούσε η ζάχαρη να αποτελεί ποσοστό λιγότερο από το 10% της καθημερινής πρόσληψης θερμίδων.

«Η σύσταση για κατανάλωση ζάχαρης σε ποσοστό κάτω από 5% των ημερήσιων θερμίδων είναι η ιδανική, αλλά κάτω από 10% είναι ένας πιο ρεαλιστικός στόχος», δήλωσε σε συνέντευξη Τύπου ο δρ Φρανσέσκο Μπράνκα, διευθυντής Διατροφής της Υγείας & Ανάπτυξης του ΠΟΥ.

«Ελάχιστες χώρες έχουν κατανάλωση ζάχαρης κάτω από 10%, αλλά ο στόχος πρέπει να είναι το 5%», πρόσθεσε.

Ο δρ Μπράνκα πρόσθεσε ότι από παχυσαρκία πάσχουν μισό δισεκατομμύριο άνθρωπο σε όλο τον κόσμο, με τον αριθμό τους να αυξάνεται ασταμάτητα σε όλες τις ηλικιακές ομάδες.

Εκτός από την παχυσαρκία, η υπερκατανάλωση ζάχαρης σχετίζεται επίσης με αύξηση των τριγλυκεριδίων στο αίμα και του κινδύνου εμφάνισης διαβήτη, καθώς και με τερηδόνα και με αυξημένο κίνδυνο άνοιας.

Εξαιτίας της παχυσαρκίας, εξάλλου, αυξάνει εμμέσως και τον κίνδυνο καρκίνου (το 4% των κρουσμάτων καρκίνου στους άντρες και το 7% στις γυναίκες οφείλονται στην παχυσαρκία, σύμφωνα με το Εθνικό Ίδρυμα Καρκίνου των ΗΠΑ).

Υγεία

12.08.2026

Ο επικεφαλής των υπηρεσιών Υγείας των ΗΠΑ (CDC) παραδέχθηκε ενόρκως ότι απέκρυπταν τις παρενέργειες των εμβολίων!

Ξεσκεπάζεται η συνωμοσία που στοίχισε την ζωή σε εκατομμύρια ανθρώπους

11.08.2026

Η σειρά γέννησης μπορεί να επηρεάζει την υγεία: Τι έδειξε έρευνα σε 10 εκατ. ανθρώπους

Ποιες παθήσεις εμφανίζονται συχνότερα σε κάθε ομάδα

Υπνική άπνοια: Τι αποκαλύπτουν οι τελευταίες μελέτες για το ροχαλητό
11.08.2026

Υπνική άπνοια: Τι αποκαλύπτουν οι τελευταίες μελέτες για το ροχαλητό

Νέα μελέτη: Η εισπνοή καπνού από τις πυρκαγιές αυξάνει τον κίνδυνο για εγκύους και έμβρυα
08.08.2026

Νέα μελέτη: Η εισπνοή καπνού από τις πυρκαγιές αυξάνει τον κίνδυνο για εγκύους και έμβρυα

Επιστήμονες δημιούργησαν για πρώτη φορά 16 τεχνητούς ιούς με AI – Οι προειδοποιήσεις για τη βιοασφάλεια
07.08.2026

Επιστήμονες δημιούργησαν για πρώτη φορά 16 τεχνητούς ιούς με AI – Οι προειδοποιήσεις για τη βιοασφάλεια

Δείτε ποια είναι τα συμπτώματα ενός «μίνι εγκεφαλικού» επεισοδίου
07.08.2026

Δείτε ποια είναι τα συμπτώματα ενός «μίνι εγκεφαλικού» επεισοδίου

Γιατί όλο και περισσότεροι άνθρωποι κοιμούνται χειρότερα
07.08.2026

Γιατί όλο και περισσότεροι άνθρωποι κοιμούνται χειρότερα

Μπορούμε να ζήσουμε 194 χρόνια; – Ρώσοι επιστήμονες εξετάζουν τα θεωρητικά όρια της ανθρώπινης ζωής
06.08.2026

Μπορούμε να ζήσουμε 194 χρόνια; – Ρώσοι επιστήμονες εξετάζουν τα θεωρητικά όρια της ανθρώπινης ζωής

Δεν ήταν μόνο ηθικοί λόγοι: Γιατί εξαφανίστηκε ο κανιβαλισμός από τις ανθρώπινες κοινωνίες – Τι δείχνει νέα έρευνα
06.08.2026

Δεν ήταν μόνο ηθικοί λόγοι: Γιατί εξαφανίστηκε ο κανιβαλισμός από τις ανθρώπινες κοινωνίες – Τι δείχνει νέα έρευνα

Αυτό είναι το σύμπτωμα του καρκίνου του δέρματος που μπορεί να εντοπιστεί στο κομμωτήριο! – Τι δείχνει νέα έρευνα
01.08.2026

Αυτό είναι το σύμπτωμα του καρκίνου του δέρματος που μπορεί να εντοπιστεί στο κομμωτήριο! – Τι δείχνει νέα έρευνα

Δημοφιλή

Υγεία
1

Αυτό είναι το θαυματουργό έλαιο που προστατεύει από το Αλτχάιμερ

Υγεία
2

Το τρόφιμο που θωρακίζει «αθόρυβα» τα οστά σε κάθε ηλικία… δεν είναι το γάλα!

Φάρμακα
3

Ανατροπή δεδομένων στα εμβόλια mRNA: Οι εμβολιασμένοι πεθαίνουν πλέον στις ΗΠΑ από COVID-19

Kαρδιά
4

Ποιοι είναι οι φυσιολογικοί καρδιακοί παλμοί και ποια τα επικίνδυνα όρια – Πότε πρέπει να ανησυχήσετε

Περισσότερα

12.08.2026

Ο επικεφαλής των υπηρεσιών Υγείας των ΗΠΑ (CDC) παραδέχθηκε ενόρκως ότι απέκρυπταν τις παρενέργειες των εμβολίων!

Ξεσκεπάζεται η συνωμοσία που στοίχισε την ζωή σε εκατομμύρια ανθρώπους

12.08.2026

Ασβαγκάντα: Η φυσική δύναμη που ανεβάζει τη διάθεση, μειώνει το άγχος και επαναφέρει την εσωτερική ισορροπία

Eκτόξευσε ενέργεια, αντοχή και απόδοση με την πιο δυνατή Ashwagandha!

Είσαι 30άρης; – Οι 4 συνήθειες που πρέπει να υιοθετήσεις τώρα για να είσαι πιο υγιής στα 45
11.08.2026

Είσαι 30άρης; – Οι 4 συνήθειες που πρέπει να υιοθετήσεις τώρα για να είσαι πιο υγιής στα 45

Η σειρά γέννησης μπορεί να επηρεάζει την υγεία: Τι έδειξε έρευνα σε 10 εκατ. ανθρώπους
11.08.2026

Η σειρά γέννησης μπορεί να επηρεάζει την υγεία: Τι έδειξε έρευνα σε 10 εκατ. ανθρώπους

Πέντε τροφές που μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της «κακής» χοληστερίνης
11.08.2026

Πέντε τροφές που μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της «κακής» χοληστερίνης

Υπνική άπνοια: Τι αποκαλύπτουν οι τελευταίες μελέτες για το ροχαλητό
11.08.2026

Υπνική άπνοια: Τι αποκαλύπτουν οι τελευταίες μελέτες για το ροχαλητό

Άννα Κορακάκη: Η συγκινητική ανάρτηση από την Ελληνίδα Ολυμπιονίκη – Αποκάλυψε το σπουδαιότερο «μετάλλιό» της
09.08.2026

Άννα Κορακάκη: Η συγκινητική ανάρτηση από την Ελληνίδα Ολυμπιονίκη – Αποκάλυψε το σπουδαιότερο «μετάλλιό» της

Γιατί το μέλι δεν χαλάει σχεδόν ποτέ; – Η επιστήμη δίνει την απάντηση
08.08.2026

Γιατί το μέλι δεν χαλάει σχεδόν ποτέ; – Η επιστήμη δίνει την απάντηση

Βρίσκεσαι σε δίαιτα; – 11+1 καθημερινά λάθη που μπορεί να κρατούν τη ζυγαριά «κολλημένη»
08.08.2026

Βρίσκεσαι σε δίαιτα; – 11+1 καθημερινά λάθη που μπορεί να κρατούν τη ζυγαριά «κολλημένη»

Ο Στέφανος Τσιτσιπάς σε εξόρμηση με την σύντροφό του στις ελβετικές Άλπεις – Δείτε τα τρυφερά στιγμιότυπα
08.08.2026

Ο Στέφανος Τσιτσιπάς σε εξόρμηση με την σύντροφό του στις ελβετικές Άλπεις – Δείτε τα τρυφερά στιγμιότυπα