Υγεία

Η βιταμίνη Β μειώνει τον κίνδυνο εγκεφαλικού

Η βιταμίνη Β μειώνει τον κίνδυνο εγκεφαλικού
Νέα μελέτη κινέζων επιστημόνων υποστηρίζει ότι η λήψη συμπληρωμάτων βιταμίνης Β, περιορίζει τον κίνδυνο εγκεφαλικού κατά 7%.
 

Εξετάζοντας τα αποτελέσματα 14 κλινικών δοκιμών, όπου είχαν συμμετάσχει περίπου 55.000 εθελοντές, οι ειδικοί του Πανεπιστημιου Ζενγκζου, διαπίστωσαν ότι όσοι λάμβαναν συμπληρώματα βιταμίνης Β, αντιμετώπιζαν χαμηλότερο κίνδυνο εμφάνισης εγκεφαλικού επεισοδίου κατά 7%. Προηγούμενες μελέτες, είχαν παρουσιάσει αντικρουόμενα ευρήματα ως προς το κατά πόσο η βιταμίνη Β μπορεί να προσφέρει αποτελεσματική προστασία ενάντια σε εγκεφαλικά ή καρδιακά επεισόδια.
 
Η βιταμίνη Β, αποτελεί μια ομάδα οκτώ βιταμινών (Β1, Β2, Β3, Β5, Β6, Β7, Β9 ή φυλλικό οξύ, Β12), που εντοπίζονται ενισχυμένες σε ψάρια (π.χ. ο τόνος), κρέας, γαλακτοκομικά προϊόντα, αβγά, δημητριακά, φρούτα και λαχανικά.
 
Όπως είδαν οι επιστήμονες, η λήψη βιταμίνης Β οδηγούσε σε χαμηλότερα επίπεδα ομοκυστεΐνης – του θειούχου αμινοξέος που αποτελεί δείκτη για την εμφάνιση καρδιαγγειακών νοσημάτων.
 
Οι ερευνητές, παρατήρησαν ωστόσο, ότι η βιταμίνη Β9 ή αλλιώς το φυλλικό οξύ, έτεινε να «φρενάρει» τα οφέλη από τη λήψη συμπληρωμάτων άλλων βιταμινών του συμπλέγματος Β. Είδαν επίσης, ότι η Β12 σε μεγάλες δόσεις, δεν φάνηκε να έχει κάποια επίδραση ως προς τον κίνδυνο εγκεφαλικού.
 
«Βάσει των ευρημάτων της ανάλυσής μας, φαίνεται ότι τα επίπεδα ομοκυστεΐνης έπεφταν χάρη στη βιταμίνη Β, μειώνοντας σημαντικά τον κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου» αναφέρουν οι ειδικοί με δημοσίευσή τους στο επιστημονικό έντυπο Neurology.
 
Από την πλευρά του ο δρ Σου Γιουμινγκ, ένας εκ των συγγραφέων της μελέτης, τόνισε ότι: «η ικανότητα της βιταμίνης Β να περιορίζει τον κίνδυνο εμφάνισης εγκεφαλικού επεισοδίου, θα μπορούσε να επηρεαστεί από μια σειρά άλλων παραγόντων όπως για παράδειγμα, τον ρυθμό απορρόφησής της από τον οργανισμό, την συγκέντρωση φυλλικού οξέος και βιταμίνης Β12 στο αίμα και το κατά πόσο κάποιος πάσχει από ηπατική νόσο ή υπέρταση».
 
Παλαιότερες μελέτες, είχαν επίσης δείξει ότι η βιταμίνη Β3 μπορεί να ενισχύσει την διαδικασία της ανάρρωσης ασθενών που είχαν υποστεί εγκεφαλικό επεισόδιο.
 
ΠΗΓΗ tovima.gr

Υγεία

13.08.2026

Πώς η υπερβολική εφίδρωση συνδέεται με το νευρικό σύστημα: Τι αποκαλύπτει νέα μελέτη

Η πρωτοπαθής υπεριδρωσία εκτιμάται ότι επηρεάζει περίπου το 2% έως 5% του πληθυσμού

13.08.2026

«Στερεύουν» τα αποθέματα αίματος: Αναβολές στις μεταγγίσεις ασθενών

Η κατάσταση γίνεται πιο δύσκολη τους καλοκαιρινούς μήνες

Καρδιολόγοι αποκαλύπτουν: Αυτές είναι οι 5 απλές συνήθειες που προστατεύουν την καρδιά
12.08.2026

Καρδιολόγοι αποκαλύπτουν: Αυτές είναι οι 5 απλές συνήθειες που προστατεύουν την καρδιά

Ο επικεφαλής των υπηρεσιών Υγείας των ΗΠΑ (CDC) παραδέχθηκε ενόρκως ότι απέκρυπταν τις παρενέργειες των εμβολίων!
12.08.2026

Ο επικεφαλής των υπηρεσιών Υγείας των ΗΠΑ (CDC) παραδέχθηκε ενόρκως ότι απέκρυπταν τις παρενέργειες των εμβολίων!

Η σειρά γέννησης μπορεί να επηρεάζει την υγεία: Τι έδειξε έρευνα σε 10 εκατ. ανθρώπους
11.08.2026

Η σειρά γέννησης μπορεί να επηρεάζει την υγεία: Τι έδειξε έρευνα σε 10 εκατ. ανθρώπους

Υπνική άπνοια: Τι αποκαλύπτουν οι τελευταίες μελέτες για το ροχαλητό
11.08.2026

Υπνική άπνοια: Τι αποκαλύπτουν οι τελευταίες μελέτες για το ροχαλητό

Νέα μελέτη: Η εισπνοή καπνού από τις πυρκαγιές αυξάνει τον κίνδυνο για εγκύους και έμβρυα
08.08.2026

Νέα μελέτη: Η εισπνοή καπνού από τις πυρκαγιές αυξάνει τον κίνδυνο για εγκύους και έμβρυα

Επιστήμονες δημιούργησαν για πρώτη φορά 16 τεχνητούς ιούς με AI – Οι προειδοποιήσεις για τη βιοασφάλεια
07.08.2026

Επιστήμονες δημιούργησαν για πρώτη φορά 16 τεχνητούς ιούς με AI – Οι προειδοποιήσεις για τη βιοασφάλεια

Δείτε ποια είναι τα συμπτώματα ενός «μίνι εγκεφαλικού» επεισοδίου
07.08.2026

Δείτε ποια είναι τα συμπτώματα ενός «μίνι εγκεφαλικού» επεισοδίου

Γιατί όλο και περισσότεροι άνθρωποι κοιμούνται χειρότερα
07.08.2026

Γιατί όλο και περισσότεροι άνθρωποι κοιμούνται χειρότερα

Δημοφιλή

Υγεία
1

Αυτό είναι το θαυματουργό έλαιο που προστατεύει από το Αλτχάιμερ

Υγεία
2

Το τρόφιμο που θωρακίζει «αθόρυβα» τα οστά σε κάθε ηλικία… δεν είναι το γάλα!

Φάρμακα
3

Ανατροπή δεδομένων στα εμβόλια mRNA: Οι εμβολιασμένοι πεθαίνουν πλέον στις ΗΠΑ από COVID-19

Kαρδιά
4

Ποιοι είναι οι φυσιολογικοί καρδιακοί παλμοί και ποια τα επικίνδυνα όρια – Πότε πρέπει να ανησυχήσετε

Περισσότερα

13.08.2026

Πώς η υπερβολική εφίδρωση συνδέεται με το νευρικό σύστημα: Τι αποκαλύπτει νέα μελέτη

Η πρωτοπαθής υπεριδρωσία εκτιμάται ότι επηρεάζει περίπου το 2% έως 5% του πληθυσμού

13.08.2026

«Στερεύουν» τα αποθέματα αίματος: Αναβολές στις μεταγγίσεις ασθενών

Η κατάσταση γίνεται πιο δύσκολη τους καλοκαιρινούς μήνες

Κύβος του Ρούμπικ: Το παιχνίδι που «γυμνάζει» το παιδικό μυαλό – 10 λόγοι για να τον δοκιμάσουν
12.08.2026

Κύβος του Ρούμπικ: Το παιχνίδι που «γυμνάζει» το παιδικό μυαλό – 10 λόγοι για να τον δοκιμάσουν

Κύβος του Ρούμπικ: Το παιχνίδι που «γυμνάζει» το παιδικό μυαλό – 10 λόγοι για να τον δοκιμάσουν
12.08.2026

Κύβος του Ρούμπικ: Το παιχνίδι που «γυμνάζει» το παιδικό μυαλό – 10 λόγοι για να τον δοκιμάσουν

Καρδιολόγοι αποκαλύπτουν: Αυτές είναι οι 5 απλές συνήθειες που προστατεύουν την καρδιά
12.08.2026

Καρδιολόγοι αποκαλύπτουν: Αυτές είναι οι 5 απλές συνήθειες που προστατεύουν την καρδιά

Ο επικεφαλής των υπηρεσιών Υγείας των ΗΠΑ (CDC) παραδέχθηκε ενόρκως ότι απέκρυπταν τις παρενέργειες των εμβολίων!
12.08.2026

Ο επικεφαλής των υπηρεσιών Υγείας των ΗΠΑ (CDC) παραδέχθηκε ενόρκως ότι απέκρυπταν τις παρενέργειες των εμβολίων!

Ασβαγκάντα: Η φυσική δύναμη που ανεβάζει τη διάθεση, μειώνει το άγχος και επαναφέρει την εσωτερική ισορροπία
12.08.2026

Ασβαγκάντα: Η φυσική δύναμη που ανεβάζει τη διάθεση, μειώνει το άγχος και επαναφέρει την εσωτερική ισορροπία

Είσαι 30άρης; – Οι 4 συνήθειες που πρέπει να υιοθετήσεις τώρα για να είσαι πιο υγιής στα 45
11.08.2026

Είσαι 30άρης; – Οι 4 συνήθειες που πρέπει να υιοθετήσεις τώρα για να είσαι πιο υγιής στα 45

Η σειρά γέννησης μπορεί να επηρεάζει την υγεία: Τι έδειξε έρευνα σε 10 εκατ. ανθρώπους
11.08.2026

Η σειρά γέννησης μπορεί να επηρεάζει την υγεία: Τι έδειξε έρευνα σε 10 εκατ. ανθρώπους

Πέντε τροφές που μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της «κακής» χοληστερίνης
11.08.2026

Πέντε τροφές που μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της «κακής» χοληστερίνης