Ναρκωτικά -Αλκοόλ

Δείτε πώς βοηθά το αλκοόλ στην καθημερινότητα, τον πόνο και την ψυχική υγεία

Δείτε πώς βοηθά το αλκοόλ στην καθημερινότητα, τον πόνο και την ψυχική υγεία

Σύμφωνα με μια νέα μελέτη, διαπιστώθηκε ότι οι άνω των 60 ετών που έπιναν μια «δυνητικά ανθυγιεινή ποσότητα» αλκοόλ είχαν συνήθως καλύτερη ποιότητα ζωής.

Σύμφωνα με την ερευνήτρια Vera Guttenthaler, από το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο της Βόννης, στη Γερμανία, «μια εξήγηση είναι ότι η υψηλότερη κατανάλωση αλκοόλ μπορεί να οδηγήσει σε καλύτερη διάθεση, αυξημένη κοινωνικότητα και λιγότερο άγχος».

Παρότι τα ευρήματα αμφισβητήθηκαν από άλλους ακαδημαϊκούς, οι ερευνητές τονίζουν είναι «συναρπαστικά» και χρήζουν περαιτέρω διερεύνησης.

Το αλκοόλ σε μικρές ποσότητες κάνει τους πότες να αισθάνονται πιο χαλαροί και λιγότερο αγχωμένοι, κάτι που μπορεί να συμβάλει στην καλύτερη ποιότητα ζωής των ανθρώπων, αναφέρουν οι ερευνητές.

Ορισμένα ποτά, συμπεριλαμβανομένου του κόκκινου κρασιού, περιέχουν επίσης αντιοξειδωτικά, τα οποία μπορούν να βελτιώσουν μακροπρόθεσμα την υγεία μειώνοντας τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων, εγκεφαλικού και διαβήτη.

Είναι γνωστό ότι η μεγάλη κατανάλωση αλκοόλ είναι επικίνδυνη, καθώς μελέτες έχουν δείξει ότι μόνο ένα ποτήρι κρασί ή μπύρα κάθε βράδυ στη μέση ηλικία, μπορεί να γεράσει τον εγκέφαλο κατά δύο χρόνια.

Η κατάχρηση αλκοόλ σχετίζεται με διάφορους τύπους καρκίνου, ηπατική νόσο, παγκρεατίτιδα, καρδιακή ανεπάρκεια και εγκεφαλική βλάβη.

Το Εθνικό Σύστημα Υγείας της Μ. Βρετανίας (NHS) συνιστά στους ενήλικες να πίνουν μέχρι 14 μονάδες αλκοόλ την εβδομάδα (η αντιστοιχία στον παρακάτω πίνακα).

Στη νέα τους μελέτη οι γιατροί εξέτασαν τη σχέση της προεγχειρητικής κατανάλωσης αλκοόλ και της ποιότητας ζωής μετά από χειρουργική επέμβαση σε 628 ασθενείς που υποβλήθηκαν σε χειρουργείο τουλάχιστον μίας ώρας.

Οι συμμετέχοντες απάντησαν σε ερωτηματολόγιο σχετικά με τη συχνότητα της κατανάλωσης αλκοόλ, τον αριθμό των ποτών που έπιναν κάθε φορά και τα περιστατικά βαριάς κατανάλωσης αλκοόλ.

Συμπλήρωσαν επίσης ένα ερωτηματολόγιο σχετικά με την ποιότητα της ζωής τους, συμπεριλαμβανομένων ερωτήσεων σχετικά με την κινητικότητα, τον πόνο, το άγχος και τις καθημερινές εργασίες, όπως το πλύσιμο, το ντύσιμο, η εργασία, η κοινωνικοποίηση και ο ελεύθερος χρόνος.

Η διαδικασία έλαβε χώρα πριν την επέμβαση και 180 ημέρες μετά από αυτή.

Πριν από τη χειρουργική επέμβαση, όσοι έπιναν περισσότερο ανέφεραν καλύτερη γενική υγεία, λιγότερο πόνο ή δυσφορία και είχαν περισσότερες πιθανότητες αυτοεξυπηρέτησης και εκτέλεσης συνηθισμένων δραστηριοτήτων σε σύγκριση με εκείνους που δεν έπιναν καθόλου ή κατανάλωναν μικρές ποσότητες αλκοόλ.

Μετά τη χειρουργική επέμβαση, όσοι έπιναν περισσότερο ανέφεραν σημαντικά καλύτερη κινητικότητα, αυτοφροντίδα και εκτέλεση καθημερινών δραστηριοτήτων από τους ασθενείς που έπιναν μικρές ποσότητες αλκοόλ.

Η κ. Guttenthaler πρόσθεσε: «Η μελέτη μας διαπιστώνει ότι οι ηλικιωμένοι ασθενείς που καταναλώνουν δυνητικά ανθυγιεινές ποσότητες αλκοόλ, αναφέρουν ότι κάποιες πτυχές της ποιότητας ζωής τους είναι καλύτερες, σε σύγκριση με εκείνους που απέχουν από το αλκοόλ ή πίνουν πολύ λίγο».

Οι ερευνητές έλαβαν υπόψιν τις διαφορές στην ηλικία, τον δείκτη μάζας σώματος και το επίπεδο εκπαίδευσης, αλλά όχι την κοινωνικοοικονομική κατάσταση, το επίπεδο σωματικής δραστηριότητας ή τις συννοσηρότητες.

Τα ευρήματα θα παρουσιαστούν στο Συνέδριο Euroanaesthesia, που πραγματοποιείται αυτές τις μέρες στο Μιλάνο.

Σύμφωνα με άλλη μελέτη που θα παρουσιαστεί στο ίδιο συνέδριο, η αρωματοθεραπεία θα μπορούσε να μειώσει τη χρήση μετεγχειρητικών αναλγητικών φαρμάκων.

Η προκαταρκτική αμερικανική μελέτη, η οποία είναι ακόμη σε εξέλιξη, προτείνει τη χρήση αιθέριων ελαίων για τη μείωση της χορήγησης οπιοειδών στο μισό μετά από χειρουργική επέμβαση αντικατάστασης ισχίου.

Οι ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Πίτσμπουργκ εξέτασαν δεδομένα για 25 ασθενείς που υποβλήθηκαν σε αρωματοθεραπεία μετά από χειρουργική επέμβαση.

Διαπίστωσαν ότι η συνολική χρήση οπιοειδών τις πρώτες 48 ώρες μετά την επέμβαση ήταν 50% χαμηλότερη μεταξύ εκείνων που έλαβαν αρωματοθεραπεία, ενώ και τα επίπεδα άγχους τους ήταν χαμηλότερα.

Δημοφιλή

Υγεία
1

Αυτό είναι το θαυματουργό έλαιο που προστατεύει από το Αλτχάιμερ

Υγεία
2

Το τρόφιμο που θωρακίζει «αθόρυβα» τα οστά σε κάθε ηλικία… δεν είναι το γάλα!

Φάρμακα
3

Ανατροπή δεδομένων στα εμβόλια mRNA: Οι εμβολιασμένοι πεθαίνουν πλέον στις ΗΠΑ από COVID-19

Kαρδιά
4

Ποιοι είναι οι φυσιολογικοί καρδιακοί παλμοί και ποια τα επικίνδυνα όρια – Πότε πρέπει να ανησυχήσετε

Περισσότερα

12.08.2026

Ο επικεφαλής των υπηρεσιών Υγείας των ΗΠΑ (CDC) παραδέχθηκε ενόρκως ότι απέκρυπταν τις παρενέργειες των εμβολίων!

Ξεσκεπάζεται η συνωμοσία που στοίχισε την ζωή σε εκατομμύρια ανθρώπους

12.08.2026

Ασβαγκάντα: Η φυσική δύναμη που ανεβάζει τη διάθεση, μειώνει το άγχος και επαναφέρει την εσωτερική ισορροπία

Eκτόξευσε ενέργεια, αντοχή και απόδοση με την πιο δυνατή Ashwagandha!

Είσαι 30άρης; – Οι 4 συνήθειες που πρέπει να υιοθετήσεις τώρα για να είσαι πιο υγιής στα 45
11.08.2026

Είσαι 30άρης; – Οι 4 συνήθειες που πρέπει να υιοθετήσεις τώρα για να είσαι πιο υγιής στα 45

Η σειρά γέννησης μπορεί να επηρεάζει την υγεία: Τι έδειξε έρευνα σε 10 εκατ. ανθρώπους
11.08.2026

Η σειρά γέννησης μπορεί να επηρεάζει την υγεία: Τι έδειξε έρευνα σε 10 εκατ. ανθρώπους

Πέντε τροφές που μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της «κακής» χοληστερίνης
11.08.2026

Πέντε τροφές που μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της «κακής» χοληστερίνης

Υπνική άπνοια: Τι αποκαλύπτουν οι τελευταίες μελέτες για το ροχαλητό
11.08.2026

Υπνική άπνοια: Τι αποκαλύπτουν οι τελευταίες μελέτες για το ροχαλητό

Άννα Κορακάκη: Η συγκινητική ανάρτηση από την Ελληνίδα Ολυμπιονίκη – Αποκάλυψε το σπουδαιότερο «μετάλλιό» της
09.08.2026

Άννα Κορακάκη: Η συγκινητική ανάρτηση από την Ελληνίδα Ολυμπιονίκη – Αποκάλυψε το σπουδαιότερο «μετάλλιό» της

Γιατί το μέλι δεν χαλάει σχεδόν ποτέ; – Η επιστήμη δίνει την απάντηση
08.08.2026

Γιατί το μέλι δεν χαλάει σχεδόν ποτέ; – Η επιστήμη δίνει την απάντηση

Βρίσκεσαι σε δίαιτα; – 11+1 καθημερινά λάθη που μπορεί να κρατούν τη ζυγαριά «κολλημένη»
08.08.2026

Βρίσκεσαι σε δίαιτα; – 11+1 καθημερινά λάθη που μπορεί να κρατούν τη ζυγαριά «κολλημένη»

Ο Στέφανος Τσιτσιπάς σε εξόρμηση με την σύντροφό του στις ελβετικές Άλπεις – Δείτε τα τρυφερά στιγμιότυπα
08.08.2026

Ο Στέφανος Τσιτσιπάς σε εξόρμηση με την σύντροφό του στις ελβετικές Άλπεις – Δείτε τα τρυφερά στιγμιότυπα