Ναρκωτικά -Αλκοόλ

Νέα μελέτη για το αλκοόλ: Πόσο πιο γρήγορα γερνάμε αν πίνουμε καθημερινά;

Νέα μελέτη για το αλκοόλ: Πόσο πιο γρήγορα γερνάμε αν πίνουμε καθημερινά;

Νέα μελέτη όμως δείχνει, ότι ακόμη και επίπεδα κατανάλωσης που οι περισσότεροι άνθρωποι θεωρούν ασφαλή -π.χ. λίγες μπίρες ή λίγα ποτηράκια κρασί την εβδομάδα- στην πραγματικότητα μπορεί να ενέχουν κινδύνους για τον εγκέφαλο και κατά συνέπεια για τον νου.

Σύμφωνα με νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα, την πρώτη που κάνει αυτή τη συσχέτιση, οι μεσήλικες και οι πιο ηλικιωμένοι άνθρωποι που από μισό ποτήρι κρασί τη μέρα αυξάνουν την κατανάλωση τους σε ένα ποτήρι, εμφανίζουν αλλαγές και συρρίκνωση στον εγκέφαλό τους, οι οποίες ισοδυναμούν με περίπου δύο έξτρα χρόνια γήρανσης.

Η ακόμη μεγαλύτερη κατανάλωση αλκοόλ σε καθημερινή βάση σχετίζεται με ακόμη πιο εκτεταμένη επίπτωση στον εγκέφαλο.

Οι ερευνητές των πανεπιστημίων της Πενσιλβάνια και του Ουισκόνσιν, με επικεφαλής τον καθηγητή Ρεμί Νταβιέτ, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό “Nature Communications”, ανέλυσαν μαγνητικές τομογραφίες εγκεφάλου 36.678 ατόμων μέσης και τρίτης ηλικίας, συσχετίζοντας τη λευκή και φαιά ουσία τους με τη συχνότητα κατανάλωσης αλκοόλ (από μηδενική έως πάνω από τέσσερα ποτήρια τη μέρα).

Διαπιστώθηκε ότι όσοι έπιναν κατά μέσο όρο μισό ποτήρι τη μέρα, δεν εμφάνιζαν εγκεφαλικές διαφορές από αυτούς που δεν έπιναν καθόλου αλκοόλ. Όμως όσοι έπιναν ένα ποτήρι, είχαν μικρότερο εγκεφαλικό όγκο και λιγότερες εγκεφαλικές διασυνδέσεις σε σχέση με όσους έπιναν ένα, εκείνοι που έπιναν δύο ποτήρια καθημερινά, είχαν μικρότερο όγκο εγκεφάλου σε σχέση με όσους έπιναν ένα κ.ο.κ.

«Όσο περισσότερο πίνει κανείς, τόσο χειρότερα γίνονται τα πράγματα», δήλωσε ο Νταβιέτ. «Τα ευρήματά μας έρχονται σε αντίθεση με τις έως τώρα επιστημονικές και κυβερνητικές οδηγίες για τα όρια ασφαλούς κατανάλωσης αλκοόλ», ανέφερε ο ερευνητής Χάνρρι Κράντσλερ.

Άλλες έρευνες στο παρελθόν είχαν συμπεράνει ότι η με μέτρο κατανάλωση αλκοόλ δεν έχει επίπτωση ή μπορεί ακόμη και να ωφελεί τον εγκέφαλο των ηλικιωμένων, κάτι που δεν φαίνεται να επιβεβαιώνει η νέα έρευνα. Οι ερευνητές εκτίμησαν ότι ακόμη και μισή μπίρα τη μέρα ισοδυναμεί με έξτρα χρόνο γήρανσης του εγκεφάλου, ενώ τέσσερα ποτά τη μέρα ισοδυναμούν με τουλάχιστον δέκα χρόνια πιο γηρασμένο εγκέφαλο.

«Ένα επιπρόσθετο ποτό τη μέρα μπορεί να έχει μεγαλύτερη επίπτωση από οποιοδήποτε προηγούμενο ποτό εκείνη τη μέρα. Αυτό σημαίνει ότι το να κόψει κανείς το τελευταίο ποτό του βραδιού μπορεί να έχει μεγάλη θετική επίπτωση από την άποψη της γήρανσης του εγκεφάλου», δήλωσε ο Νταβιέτ.

Δημοφιλή

Υγεία
1

Αυτό είναι το θαυματουργό έλαιο που προστατεύει από το Αλτχάιμερ

Υγεία
2

Το τρόφιμο που θωρακίζει «αθόρυβα» τα οστά σε κάθε ηλικία… δεν είναι το γάλα!

Φάρμακα
3

Ανατροπή δεδομένων στα εμβόλια mRNA: Οι εμβολιασμένοι πεθαίνουν πλέον στις ΗΠΑ από COVID-19

Kαρδιά
4

Ποιοι είναι οι φυσιολογικοί καρδιακοί παλμοί και ποια τα επικίνδυνα όρια – Πότε πρέπει να ανησυχήσετε

Περισσότερα

14.08.2026

Θερμοπληξία: Η επικίνδυνη αντίδραση του οργανισμού που μπορεί να συνεχιστεί ακόμη και μετά την ψύξη

Η θερμοπληξία δεν τελειώνει πάντα όταν πέσει η θερμοκρασία

14.08.2026

Ογκολόγος αποκαλύπτει: Αυτά είναι τα σημάδια που προειδοποιούν για καρκίνο του προστάτη

Γιατί η έγκαιρη διάγνωση είναι δύσκολη

Βιταμίνη Q η… «θαυματουργή»: Σε ποιες τροφές τη βρίσκουμε και γιατί είναι τόσο πολύτιμη
14.08.2026

Βιταμίνη Q η… «θαυματουργή»: Σε ποιες τροφές τη βρίσκουμε και γιατί είναι τόσο πολύτιμη

Πώς η υπερβολική εφίδρωση συνδέεται με το νευρικό σύστημα: Τι αποκαλύπτει νέα μελέτη
13.08.2026

Πώς η υπερβολική εφίδρωση συνδέεται με το νευρικό σύστημα: Τι αποκαλύπτει νέα μελέτη

«Στερεύουν» τα αποθέματα αίματος: Αναβολές στις μεταγγίσεις ασθενών
13.08.2026

«Στερεύουν» τα αποθέματα αίματος: Αναβολές στις μεταγγίσεις ασθενών

Κύβος του Ρούμπικ: Το παιχνίδι που «γυμνάζει» το παιδικό μυαλό – 10 λόγοι για να τον δοκιμάσουν
12.08.2026

Κύβος του Ρούμπικ: Το παιχνίδι που «γυμνάζει» το παιδικό μυαλό – 10 λόγοι για να τον δοκιμάσουν

Κύβος του Ρούμπικ: Το παιχνίδι που «γυμνάζει» το παιδικό μυαλό – 10 λόγοι για να τον δοκιμάσουν
12.08.2026

Κύβος του Ρούμπικ: Το παιχνίδι που «γυμνάζει» το παιδικό μυαλό – 10 λόγοι για να τον δοκιμάσουν

Καρδιολόγοι αποκαλύπτουν: Αυτές είναι οι 5 απλές συνήθειες που προστατεύουν την καρδιά
12.08.2026

Καρδιολόγοι αποκαλύπτουν: Αυτές είναι οι 5 απλές συνήθειες που προστατεύουν την καρδιά

Ο επικεφαλής των υπηρεσιών Υγείας των ΗΠΑ (CDC) παραδέχθηκε ενόρκως ότι απέκρυπταν τις παρενέργειες των εμβολίων!
12.08.2026

Ο επικεφαλής των υπηρεσιών Υγείας των ΗΠΑ (CDC) παραδέχθηκε ενόρκως ότι απέκρυπταν τις παρενέργειες των εμβολίων!

Ασβαγκάντα: Η φυσική δύναμη που ανεβάζει τη διάθεση, μειώνει το άγχος και επαναφέρει την εσωτερική ισορροπία
12.08.2026

Ασβαγκάντα: Η φυσική δύναμη που ανεβάζει τη διάθεση, μειώνει το άγχος και επαναφέρει την εσωτερική ισορροπία