Ναρκωτικά -Αλκοόλ

Μελέτη: Η χρήση κάνναβης συνδέεται με αυξημένο κίνδυνο καρδιακής προσβολής σε άτομα κάτω των 45 ετών

Μελέτη: Η χρήση κάνναβης συνδέεται με αυξημένο κίνδυνο καρδιακής προσβολής σε άτομα κάτω των 45 ετών

Νέοι ενήλικες που καπνίζουν τακτικά κάνναβη, είναι πιο πιθανό να υποστούν καρδιακή προσβολή από εκείνους που δεν χρησιμοποιούν το ναρκωτικό, σύμφωνα με νέα μελέτη στο Canadian Medical Association Journal . 

Μετά την ανάλυση δεδομένων που αφορούν πάνω από 33.000 άτομα ηλικίας 18 έως 44 ετών, οι ερευνητές καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι η αύξηση της χρήσης,  αποτελεί κίνδυνο για όσους δεν θεωρούνται ότι διατρέχουν κίνδυνο καρδιακής προσβολής, λόγω της ηλικίας τους.

Για να πραγματοποιήσουν την ανάλυσή τους, οι συγγραφείς της μελέτης συγκέντρωσαν πληροφορίες από τις έρευνες του American Behavioral Risk Factor Surveillance System του 2017 και 2018, οι οποίες περιέχουν δεδομένα για τη χρήση κάνναβης και άλλους παράγοντες τρόπου ζωής, μεταξύ 33.173 νεαρών ενηλίκων στις ΗΠΑ.

Από το 17,5 % που ανέφεραν πρόσφατη χρήση κάνναβης , η πλειοψηφία ισχυρίστηκε ότι κατάπιε κάποια μορφή του φυτού, τουλάχιστον τέσσερις φορές το μήνα.

Συνολικά, τα εμφράγματα του μυοκαρδίου συνέβησαν:

-στο 1,3 % εκείνων που είχαν χρησιμοποιήσει πρόσφατα κάνναβη, ενώ,

μόνο το 0,8 % όσων δεν είχαν καταναλώσει μεγάλη ποσότητα κάνναβης πρόσφατα, υπέστησαν καρδιακή προσβολή.

Οι συγγραφείς της μελέτης αναφέρουν ότι οι χρήστες κάνναβης τείνουν επίσης να καπνίζουν τσιγάρα και να καταναλώνουν αλκοόλ τακτικά,  με αποτέλεσμα ο συνδυασμός αυτών, θα μπορούσε να  συμβάλει στον κίνδυνο εμφράγματος.

Ωστόσο, λένε ότι τα ευρήματά τους ισχύουν ακόμη και μετά την προσαρμογή αυτών των συγκεχυμένων παραγόντων.

Βρήκαμε μια συσχέτιση μεταξύ πρόσφατης χρήσης κάνναβης και εμφράγματος του μυοκαρδίου, η οποία παρέμεινε σε μια σειρά από ισχυρές αναλύσεις ευαισθησίας“, εξήγησε ο συγγραφέας της μελέτης Δρ. Karim Ladha σε δήλωσή της .

Επιπλέον, αυτή η συσχέτιση ήταν συνεπής σε διάφορες μορφές κατανάλωσης κάνναβης, συμπεριλαμβανομένων κάπνισμα, εξάτμιση και άλλες μέθοδοι όπως βρώσιμα.

Αυτό υποδηλώνει ότι καμία μέθοδος κατανάλωσης- χρήσης δεν είναι ασφαλέστερη”

Γενικά, τα βρώσιμα θεωρούνται ότι ενέχουν λιγότερους κινδύνους για την υγεία από την καπνισμένη κάνναβη, ωστόσο οι ερευνητές λένε ότι αυτή η υπόθεση μπορεί στην πραγματικότητα να είναι εσφαλμένη.

Για να αποδείξουν τον ισχυρισμό τους, ξεχώρισαν μια μελέτη που αφορά την καρδιακή προσβολή, που προφανώς προκλήθηκε από γλειφιτζούρι κάνναβης που περιείχε υψηλή συγκέντρωση της ψυχοδραστικής ένωσης, την  τετραϋδροκανναβινόλη (THC).

Ωστόσο, ενώ τα δεδομένα άφηναν να εννοηθεί αυξημένος κίνδυνος εμφράγματος του μυοκαρδίου μετά από όλες τις μορφές κατάποσης κάνναβης, αυτή η επίδραση βρέθηκε στατιστικά σημαντική, μόνο όσον αφορά το κάπνισμα. 

Ο δεσμός μεταξύ της χρήσης κάνναβης και του κινδύνου καρδιακής προσβολής ήταν επίσης πολύ ασθενέστερος σε εκείνους που ανέφεραν ότι περιόρισαν την χρήση λιγότερο από τέσσερις φορές το μήνα, υποδηλώνοντας ότι οι κίνδυνοι που ενέχει η κάνναβη, ενδέχεται να περιορίζονται σε τακτικούς χρήστες.

Ενώ η μελέτη εξέτασε τη στατιστική συσχέτιση μεταξύ της χρήσης κάνναβης και των εμφραγμάτων του μυοκαρδίου, δεν επεδίωκε να προσδιορίσει μια αιτιώδη σχέση μεταξύ των δύο, ή να αποκαλύψει τους βιολογικούς μηχανισμούς που κρύβουν αυτόν τον κίνδυνο. 

Επομένως, οι ερευνητές δεν μπορούν να πουν με βεβαιότητα πώς το φάρμακο επηρεάζει την καρδιαγγειακή υγεία, αν και εικάζουν ότι «η έκθεση κάνναβης μπορεί να συμβάλει στην αναντιστοιχία μεταξύ της προσφοράς και της ζήτησης οξυγόνου του μυοκαρδίου», προκαλώντας δυνητικά καρδιακή προσβολή.

Τελικά, καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι «χρειάζονται περαιτέρω μελέτες και περισσότερα δεδομένα για να επιβεβαιωθούν αυτά τα ευρήματα και να διευκρινιστούν οι μηχανισμοί που συμβάλλουν στα καρδιαγγειακά αποτελέσματα που σχετίζονται με την κάνναβη».

Δημοφιλή

Υγεία
1

Αυτό είναι το θαυματουργό έλαιο που προστατεύει από το Αλτχάιμερ

Υγεία
2

Το τρόφιμο που θωρακίζει «αθόρυβα» τα οστά σε κάθε ηλικία… δεν είναι το γάλα!

Kαρδιά
3

Ποιοι είναι οι φυσιολογικοί καρδιακοί παλμοί και ποια τα επικίνδυνα όρια – Πότε πρέπει να ανησυχήσετε

Φάρμακα
4

Ανατροπή δεδομένων στα εμβόλια mRNA: Οι εμβολιασμένοι πεθαίνουν πλέον στις ΗΠΑ από COVID-19

Περισσότερα

14.06.2026

Ήπια θρομβοπενία: Τι είναι και ποια τα συμπτώματα που δεν πρέπει να αγνοήσετε

Τα αιμοπετάλια παίζουν βασικό ρόλο στην πήξη του αίματος

13.06.2026

Ινδία: Νεκρός 18χρονος από προνύμφες ταινίας που είχαν γεμίσει τον εγκέφαλό του

Η πάθηση δεν συνδέεται απαραίτητα με την κατανάλωση χοιρινού κρέατος

Vepdegestrant: Το νέο φάρμακο για τον καρκίνο του μαστού που «αναγκάζει» τα καρκινικά κύτταρα να αυτοκαταστραφούν
13.06.2026

Vepdegestrant: Το νέο φάρμακο για τον καρκίνο του μαστού που «αναγκάζει» τα καρκινικά κύτταρα να αυτοκαταστραφούν

Άνδρας στην Κίνα πήγε σε νοσκομείο έχοντας καταπιεί ένα ολόκληρο χταπόδι το οποίο είχε κολλήσει στον λαιμό του!
13.06.2026

Άνδρας στην Κίνα πήγε σε νοσκομείο έχοντας καταπιεί ένα ολόκληρο χταπόδι το οποίο είχε κολλήσει στον λαιμό του!

«Βόμβα» από Τούλσι Γκάμπαρντ: «Οι ΗΠΑ χρηματοδότησαν βιολογικά εργαστήρια στην Ουκρανία με Πανώλη και Κορωνοϊούς»!
13.06.2026

«Βόμβα» από Τούλσι Γκάμπαρντ: «Οι ΗΠΑ χρηματοδότησαν βιολογικά εργαστήρια στην Ουκρανία με Πανώλη και Κορωνοϊούς»!

Κόλλα οστών έφτιαξαν οι Κινέζοι! – Επιδιορθώνει τα κόκκαλα μέσα σε 3 λεπτά!
12.06.2026

Κόλλα οστών έφτιαξαν οι Κινέζοι! – Επιδιορθώνει τα κόκκαλα μέσα σε 3 λεπτά!

Οι ειδικοί προειδοποιούν: Μην φιλάτε το σκυλί σας στο στόμα – Ελλοχεύει σοβαρός κίνδυνος για την υγεία σας
11.06.2026

Οι ειδικοί προειδοποιούν: Μην φιλάτε το σκυλί σας στο στόμα – Ελλοχεύει σοβαρός κίνδυνος για την υγεία σας

Συμφορητική καρδιακή ανεπάρκεια: Τα πρώτα «ύπουλα» συμπτώματα που δεν πρέπει να αγνοήσετε
11.06.2026

Συμφορητική καρδιακή ανεπάρκεια: Τα πρώτα «ύπουλα» συμπτώματα που δεν πρέπει να αγνοήσετε

Κεράσια: Τα 5 σημαντικά οφέλη που έχουν για την υγεία – Πόσα μπορείτε να τρώτε καθημερινά
11.06.2026

Κεράσια: Τα 5 σημαντικά οφέλη που έχουν για την υγεία – Πόσα μπορείτε να τρώτε καθημερινά

Επιστήμονες του Στάνφορντ κατάφεραν να «αντιστρέψουν» τον διαβήτη τύπου 1 σε ποντίκια
11.06.2026

Επιστήμονες του Στάνφορντ κατάφεραν να «αντιστρέψουν» τον διαβήτη τύπου 1 σε ποντίκια