Ναρκωτικά -Αλκοόλ

Το αλκόολ είναι 4 φορές πιο επικίνδυνο από το κάπνισμα και την παχυσαρκία – Τι έδειξαν έρευνες

Το αλκόολ είναι 4 φορές πιο επικίνδυνο από το κάπνισμα και την παχυσαρκία – Τι έδειξαν έρευνες

Σύμφωνα με μία νέα βρετανική επιστημονική μελέτη, διαπιστώθηκε πως δεν υπάρχει ασφαλής ποσότητα αλκοόλ για τον εγκέφαλο, καθώς ακόμη και η μέτρια κατανάλωση έχει αρνητική επίπτωση σχεδόν σε κάθε εγκεφαλική περιοχή.

Η έρευνα, με επικεφαλής τη δρα Άνια Τοπιγουάλα του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης, που προδημοσιεύθηκε στο medRxiv, σύμφωνα με τη «Γκάρντιαν», ανέλυσε στοιχεία για 25.378 άτομα, λαμβάνοντας υπόψη δεδομένα από μαγνητικές τομογραφίες εγκεφάλου, ιατρικά ιστορικά και τεστ μνήμης, τα οποία συσχετίστηκαν με την κατανάλωση αλκοόλ.

Διαπιστώθηκε ότι όσο περισσότερο αλκοόλ πίνει κάποιος τόσο μικρότερος είναι ο όγκος του εγκεφάλου του και άρα τόσο χειρότερες οι επιδόσεις του. Η μεγαλύτερη κατανάλωση αλκοόλ μέσα στην εβδομάδα σχετίζεται με μικρότερη πυκνότητα της φαιάς ουσίας. Αλλά πρόβλημα υπάρχει και για τη λευκή ουσία του εγκεφάλου.

«Δεν υπάρχει κάποιο “κατώφλι” κατανάλωσης πέρα από το οποίο υπάρχει βλάβη. Το οποιοδήποτε αλκοόλ είναι πρόβλημα. Σχεδόν όλος ο εγκέφαλος φαίνεται να επηρεάζεται και όχι μόνο συγκεκριμένες περιοχές, όπως προηγουμένως πίστευαν», δήλωσε η Τοπιγουάλα.

Μάλιστα, σύμφωνα με τους ερευνητές, το αλκοόλ φαίνεται να αποτελεί τέσσερις φορές μεγαλύτερο παράγοντα κινδύνου για τον εγκέφαλο από ό,τι το κάπνισμα ή το μεγάλο σωματικό βάρος.

Αν κάποιος, εκτός του να πίνει συχνά αλκοόλ, είναι επίσης υπερτασικός και παχύσαρκος τότε η αρνητική επίπτωση του αλκοόλ στον εγκέφαλο είναι ακόμη πιο έντονη.

Όσον αφορά τουλάχιστον τον εγκέφαλο, η νέα μελέτη δεν βρήκε κάποιο όφελος στη μέτρια κατανάλωση κρασιού σε σχέση με άλλες μορφές αλκοόλ, κάτι που έχει υποστηριχθεί για την καρδιαγγειακή υγεία. Παραμένει ασαφές κατά πόσο το αλκοόλ συμβάλλει στην άνοια ή στη νόσο Αλτσχάιμερ.

Δημοφιλή

Υγεία
1

Αυτό είναι το θαυματουργό έλαιο που προστατεύει από το Αλτχάιμερ

Υγεία
2

Το τρόφιμο που θωρακίζει «αθόρυβα» τα οστά σε κάθε ηλικία… δεν είναι το γάλα!

Kαρδιά
3

Ποιοι είναι οι φυσιολογικοί καρδιακοί παλμοί και ποια τα επικίνδυνα όρια – Πότε πρέπει να ανησυχήσετε

Φάρμακα
4

Ανατροπή δεδομένων στα εμβόλια mRNA: Οι εμβολιασμένοι πεθαίνουν πλέον στις ΗΠΑ από COVID-19

Περισσότερα

08.06.2026

Το παράπονο της Νέλλης Γκίνη: «Αγάπησα και αγαπήθηκα πολύ αλλά δεν βρήκα το άλλο μου μισό» (βίντεο)

«Απ’ ότι φαίνεται δεν ήμουν κορίτσι για γάμο»

08.06.2026

Τι δείχνει η κατάρρευση του Κ.Έρικσεν για ΚΑΡΠΑ και απινιδωτές: Τι πρέπει να κάνετε σε τέτοια περιστατικά

Πώς λειτουργεί ένας απινιδωτής κατά τη διάρκεια ενός καρδιακού επεισοδίου

Εξέταση αίματος θα εντοπίζει τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του πνεύμονα έως και 5 χρόνια πριν τη διάγνωση
08.06.2026

Εξέταση αίματος θα εντοπίζει τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του πνεύμονα έως και 5 χρόνια πριν τη διάγνωση

Η Ρωσία ανέπτυξε νέο φάρμακο για τη διάγνωση και τη θεραπεία όγκων του εγκεφάλου
08.06.2026

Η Ρωσία ανέπτυξε νέο φάρμακο για τη διάγνωση και τη θεραπεία όγκων του εγκεφάλου

Mωρό σε πτήση κοιτά με «κατανυκτικό» ύφος άνδρα που του κάνει γκριμάτσες – Δείτε το βίντεο
07.06.2026

Mωρό σε πτήση κοιτά με «κατανυκτικό» ύφος άνδρα που του κάνει γκριμάτσες – Δείτε το βίντεο

Μην τα αγνοήσετε: Αυτά είναι τα έξι συμπτώματα του καρκίνου της μήτρας
07.06.2026

Μην τα αγνοήσετε: Αυτά είναι τα έξι συμπτώματα του καρκίνου της μήτρας

Νέα μελέτη: Η σεμαγλουτίδη βελτιώνει την ποιότητα ζωής σε ασθενείς με χρόνια νεφρική νόσο και διαβήτη τύπου 2
07.06.2026

Νέα μελέτη: Η σεμαγλουτίδη βελτιώνει την ποιότητα ζωής σε ασθενείς με χρόνια νεφρική νόσο και διαβήτη τύπου 2

Σπουδαίο ιατρικό επίτευγμα: Σχεδιάστηκε το πρώτο εμβόλιο με Αl – Σε ποια άτομα χορηγήθηκε
07.06.2026

Σπουδαίο ιατρικό επίτευγμα: Σχεδιάστηκε το πρώτο εμβόλιο με Αl – Σε ποια άτομα χορηγήθηκε

Επιστήμονες ανέπτυξαν αντι-ιική τσίχλα που μειώνει έως και 95% τους ιούς της γρίπης και του έρπητα
07.06.2026

Επιστήμονες ανέπτυξαν αντι-ιική τσίχλα που μειώνει έως και 95% τους ιούς της γρίπης και του έρπητα

Άνδρες δώστε προσοχή: Τα φρούτα που αυξάνουν φυσικά τα επίπεδα της τεστοστερόνης
07.06.2026

Άνδρες δώστε προσοχή: Τα φρούτα που αυξάνουν φυσικά τα επίπεδα της τεστοστερόνης