Ναρκωτικά -Αλκοόλ

Ακόμη κι ένα ποτήρι κρασί επηρεάζει την ικανότητα οδήγησης

Ακόμη κι ένα ποτήρι κρασί επηρεάζει την ικανότητα οδήγησης

Ακόμη και ένα ποτηράκι κρασί μπορεί να είναι αρκετό για να επηρεάσει σε επικίνδυνο επίπεδο τις ικανότητες οδήγησης όσων είναι άνω των 55 ετών.

Όπως αποκάλυψε ένα πείραμα, που διεξήγαγαν ερευνητές από το πανεπιστήμιο της Φλόριντα στις ΗΠΑ, το αλκοόλ επηρεάζει σε διαφορετικό βαθμό άτομα διαφορετικών ηλικιών. Σύμφωνα με τους ερευνητές, ένα ποτήρι κρασί επηρεάζει παραπάνω τις ικανότητες οδήγησης των άνω των 55 ετών, συγκριτικά με τους νεότερους.

Στο πείραμα συμμετείχαν 36 άνθρωποι ηλικίας από 25 έως 35 και από 55 έως 70 ετών. Οι εθελοντές συμμετείχαν σε ένα τεστ προσομοίωσης οδήγησης σε υπολογιστή μια φορά ενώ ήταν νηφάλιοι, και στη συνέχεια μετά από την κατανάλωση διαφορετικών ποσοτήτων αλκοόλ, ωστόσο κάτω από το ανώτερο επιτρεπτό όριο βάσει νόμου.

Κάθε ένας αξιολογήθηκε καθώς «οδηγούσε» σε μια απόσταση περίπου 5 χιλιομέτρων, σε ένα δρόμο με στροφές. Οι οδηγοί κοιτούσαν ευθεία μπροστά μέσα σε μια μεγάλη οθόνη υπολογιστή. Δύο άλλες οθόνες που πλαισίωναν την πρώτη, θύμιζαν τα πλαϊνά παράθυρα ενός αυτοκινήτου. Σε αυτές προβαλλόταν ό,τι θα μπορούσε να βλέπει ένας οδηγός με την περιφερειακή του όραση.

Κάποιες φορές οι οδηγοί μπορεί να συναντούσαν κάποιο άλλο αυτοκίνητο από την αντίθετη κατεύθυνση, όμως σε γενικές γραμμές δεν υπήρχε κάτι για να τους αποσπάσει την προσοχή.

Μετά από ένα ποτό, και αφού πέρασε λίγο χρονικό διάστημα (σαν να έπιναν κάτι ενώ έτρωγαν στο σπίτι τους) οι ερευνητές τους ζήτησαν να οδηγήσουν και πάλι.

Αυτό που διαπίστωσαν, ήταν ότι οι μικρές («νόμιμες») ποσότητες αλκοόλ επηρέαζαν τις ικανότητες οδήγησης μόνο όσων ανήκαν στο μεγαλύτερο ηλικιακά γκρουπ εθελοντών.

Σύμφωνα με την καθηγήτρια ψυχιατρικής και ψυχολογίας, Dr Sara Jo Nixon, ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι οι νεότερης ηλικίας οδηγοί είναι ασφαλείς πίσω από το τιμόνι ενώ έχουν καταναλώσει αλκοόλ.

Τα αποτελέσματα της μελέτης δημοσιεύτηκαν στο επιστημονικό περιοδικό Psychopharmacology.

Δημοφιλή

Υγεία
1

Αυτό είναι το θαυματουργό έλαιο που προστατεύει από το Αλτχάιμερ

Υγεία
2

Το τρόφιμο που θωρακίζει «αθόρυβα» τα οστά σε κάθε ηλικία… δεν είναι το γάλα!

Kαρδιά
3

Ποιοι είναι οι φυσιολογικοί καρδιακοί παλμοί και ποια τα επικίνδυνα όρια – Πότε πρέπει να ανησυχήσετε

Φάρμακα
4

Ανατροπή δεδομένων στα εμβόλια mRNA: Οι εμβολιασμένοι πεθαίνουν πλέον στις ΗΠΑ από COVID-19

Περισσότερα

10.06.2026

Τα οφέλη στην υγεία της ηλιοθεραπείας στις ακτίνες του ήλιου

Πόση ώρα πρέπει να διαρκεί

10.06.2026

«Μην την καταναλώσετε»: Ο ΕΦΕΤ ανακαλεί από την αγορά καπνιστή πέστροφα – Δείτε ποια αφορά (φώτο)

Εντοπίστηκε το παθογόνο Listeria monocytogenes

Γυναίκα με προχωρημένη νόσο Αλτσχάιμερ παρουσίασε εντυπωσιακές αλλαγές μετά από ψιλοκυβίνη
10.06.2026

Γυναίκα με προχωρημένη νόσο Αλτσχάιμερ παρουσίασε εντυπωσιακές αλλαγές μετά από ψιλοκυβίνη

Ντομάτες: Τα 6 σημαντικά οφέλη για την υγεία – Γιατί θεωρούνται «σύμμαχος» της καρδιάς και του οργανισμού
10.06.2026

Ντομάτες: Τα 6 σημαντικά οφέλη για την υγεία – Γιατί θεωρούνται «σύμμαχος» της καρδιάς και του οργανισμού

Σάουνα και γονιμότητα: Πόσο επηρεάζονται τα σπερματοζωάρια από τη θερμότητα
10.06.2026

Σάουνα και γονιμότητα: Πόσο επηρεάζονται τα σπερματοζωάρια από τη θερμότητα

Η Ρωσία ανέπτυξε νέο εμβόλιο κατά του καρκίνου και το δίνει δωρεάν σε όλο τον κόσμο!
10.06.2026

Η Ρωσία ανέπτυξε νέο εμβόλιο κατά του καρκίνου και το δίνει δωρεάν σε όλο τον κόσμο!

Ιαπωνία: «Υπερενισχυμένη» μορφή βιταμίνης Κ επιταχύνει τη μετατροπή βλαστοκυττάρων σε νευρώνες
10.06.2026

Ιαπωνία: «Υπερενισχυμένη» μορφή βιταμίνης Κ επιταχύνει τη μετατροπή βλαστοκυττάρων σε νευρώνες

Ιρανοί επιστήμονες αναπτύσσουν θεραπεία για τον καρκίνο που ενεργοποιείται από το φως
09.06.2026

Ιρανοί επιστήμονες αναπτύσσουν θεραπεία για τον καρκίνο που ενεργοποιείται από το φως

Τα σημάδια και οι επιπλοκές από την έλλειψη σιδήρου – Πότε χρειάζεστε συμπληρώματα
09.06.2026

Τα σημάδια και οι επιπλοκές από την έλλειψη σιδήρου – Πότε χρειάζεστε συμπληρώματα

Έρευνα-σοκ από Ν.Κορέα: «Τα εμβόλια mRNA κατά του κορωνοϊού “εκτόξευσαν” τις εμφανίσεις καρκίνων»!
09.06.2026

Έρευνα-σοκ από Ν.Κορέα: «Τα εμβόλια mRNA κατά του κορωνοϊού “εκτόξευσαν” τις εμφανίσεις καρκίνων»!