Ναρκωτικά -Αλκοόλ

Προσωρινά χάνουν την μνήμη τους όσοι καταναλώνουν πολύ αλκοόλ

Προσωρινά χάνουν την μνήμη τους όσοι καταναλώνουν πολύ αλκοόλ

Οι άνδρες που στη μέση ηλικία πίνουν πολύ αλκοόλ, είναι πιθανότερο ότι θα αρχίσουν να εμφανίζουν νωρίτερα τα κλασικά σημάδια απώλειας μνήμης λόγω γήρανσης, έως και έξι χρόνια πριν από τους υπόλοιπους ανθρώπους, σύμφωνα με μια νέα βρετανική επιστημονική έρευνα.

Οι ερευνητές του University College του Λονδίνου, με επικεφαλής τη Σέβεριν Σάμπια του Τμήματος Επιδημιολογίας και Δημόσιας Υγείας, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό νευρολογίας «Neurology», σύμφωνα με τη Guardian, μελέτησαν επί μια τουλάχιστον δεκαετία πάνω από 5.000 άνδρες και 2.100 γυναίκες ηλικίας 45 έως 69 ετών, συσχετίζοντας το πόσο έπιναν, με τις νοητικές επιδόσεις τους, με βάση μια σειρά από κατά περιόδους επαναλαμβανόμενα τεστ (μνήμης, σκέψης, επίλυσης προβλημάτων κ.α.).

Η μελέτη έδειξε ότι οι συχνοί πότες (πάνω από 36 γραμμάρια αλκοόλ τη μέρα) εμφάνιζαν πρόωρη απώλεια μνήμης και έκπτωση των άλλων νοητικών λειτουργιών τους, από 18 μήνες έως έξι χρόνια νωρίτερα σε σχέση με αυτούς που πίνουν από λίγο έως καθόλου. Η γενικότερη πρόωρη νοητική επιδείνωση ισοδυναμούσε με δύο πρόσθετα χρόνια γήρανσης, ενώ ειδικότερα η επιδείνωση της μνήμης ισοδυναμούσε με έξι πρόσθετα χρόνια γήρανσης.

Όσοι όμως έπιναν με μέτρο (λιγότερα από 20 γραμμάρια αλκοόλ τη μέρα) ή ήσαν πρώην πότες, δεν εμφάνισαν τέτοια πρόωρη νοητική γήρανση. Πάντως, δεν κατέστη δυνατό να προσδιοριστεί ένα ελάχιστο επίπεδο κατανάλωσης, πέρα από το οποίο αρχίζει ο κίνδυνος πρόωρης νοητικής γήρανσης για τους άνδρες.

Η μακρόχρονη επίπτωση του αλκοόλ στον εγκέφαλο ενός μεσήλικα δεν έχει ερευνηθεί ενδελεχώς. Οι περισσότερες έως τώρα μελέτες έχουν εστιάσει είτε σε πολύ νέους, είτε σε ηλικιωμένους, που ούτως ή άλλως έχουν συνήθως περιορίσει πια την κατανάλωση αλκοόλ.

Η νέα έρευνα δείχνει ότι, ιδίως στους μεσήλικες άνδρες, το πολύ αλκοόλ οδηγεί σε σημαντική επιδείνωση των νοητικών επιδόσεων σε βάθος χρόνου. Για τις γυναίκες, η έρευνα δεν κατέληξε σε ανάλογο οριστικό συμπέρασμα, επειδή ήταν το μικρό δείγμα που έπιναν πολύ σε καθημερινή βάση.

Η πρόωρη απώλεια μνήμης μπορεί να αποτελεί πρόδρομο φαινόμενο άνοιας ή νόσου Αλτσχάιμερ.

Δημοφιλή

Υγεία
1

Αυτό είναι το θαυματουργό έλαιο που προστατεύει από το Αλτχάιμερ

Υγεία
2

Το τρόφιμο που θωρακίζει «αθόρυβα» τα οστά σε κάθε ηλικία… δεν είναι το γάλα!

Kαρδιά
3

Ποιοι είναι οι φυσιολογικοί καρδιακοί παλμοί και ποια τα επικίνδυνα όρια – Πότε πρέπει να ανησυχήσετε

Φάρμακα
4

Ανατροπή δεδομένων στα εμβόλια mRNA: Οι εμβολιασμένοι πεθαίνουν πλέον στις ΗΠΑ από COVID-19

Περισσότερα

10.06.2026

Τα οφέλη στην υγεία της ηλιοθεραπείας στις ακτίνες του ήλιου

Πόση ώρα πρέπει να διαρκεί

10.06.2026

«Μην την καταναλώσετε»: Ο ΕΦΕΤ ανακαλεί από την αγορά καπνιστή πέστροφα – Δείτε ποια αφορά (φώτο)

Εντοπίστηκε το παθογόνο Listeria monocytogenes

Γυναίκα με προχωρημένη νόσο Αλτσχάιμερ παρουσίασε εντυπωσιακές αλλαγές μετά από ψιλοκυβίνη
10.06.2026

Γυναίκα με προχωρημένη νόσο Αλτσχάιμερ παρουσίασε εντυπωσιακές αλλαγές μετά από ψιλοκυβίνη

Ντομάτες: Τα 6 σημαντικά οφέλη για την υγεία – Γιατί θεωρούνται «σύμμαχος» της καρδιάς και του οργανισμού
10.06.2026

Ντομάτες: Τα 6 σημαντικά οφέλη για την υγεία – Γιατί θεωρούνται «σύμμαχος» της καρδιάς και του οργανισμού

Σάουνα και γονιμότητα: Πόσο επηρεάζονται τα σπερματοζωάρια από τη θερμότητα
10.06.2026

Σάουνα και γονιμότητα: Πόσο επηρεάζονται τα σπερματοζωάρια από τη θερμότητα

Η Ρωσία ανέπτυξε νέο εμβόλιο κατά του καρκίνου και το δίνει δωρεάν σε όλο τον κόσμο!
10.06.2026

Η Ρωσία ανέπτυξε νέο εμβόλιο κατά του καρκίνου και το δίνει δωρεάν σε όλο τον κόσμο!

Ιαπωνία: «Υπερενισχυμένη» μορφή βιταμίνης Κ επιταχύνει τη μετατροπή βλαστοκυττάρων σε νευρώνες
10.06.2026

Ιαπωνία: «Υπερενισχυμένη» μορφή βιταμίνης Κ επιταχύνει τη μετατροπή βλαστοκυττάρων σε νευρώνες

Ιρανοί επιστήμονες αναπτύσσουν θεραπεία για τον καρκίνο που ενεργοποιείται από το φως
09.06.2026

Ιρανοί επιστήμονες αναπτύσσουν θεραπεία για τον καρκίνο που ενεργοποιείται από το φως

Τα σημάδια και οι επιπλοκές από την έλλειψη σιδήρου – Πότε χρειάζεστε συμπληρώματα
09.06.2026

Τα σημάδια και οι επιπλοκές από την έλλειψη σιδήρου – Πότε χρειάζεστε συμπληρώματα

Έρευνα-σοκ από Ν.Κορέα: «Τα εμβόλια mRNA κατά του κορωνοϊού “εκτόξευσαν” τις εμφανίσεις καρκίνων»!
09.06.2026

Έρευνα-σοκ από Ν.Κορέα: «Τα εμβόλια mRNA κατά του κορωνοϊού “εκτόξευσαν” τις εμφανίσεις καρκίνων»!