Διατροφή

Στρες: Τι επίδραση έχει στον οργανισμό σας όταν τρώτε παχυντικά φαγητά για παρηγοριά

Στρες: Τι επίδραση έχει στον οργανισμό σας όταν τρώτε παχυντικά φαγητά για παρηγοριά

Αν το στρες σας ανοίγει την όρεξη για παχυντικά αλμυρά και γλυκά τρόφιμα, αντισταθείτε. Μια νέα μελέτη αποκαλύπτει πως τα τρόφιμα αυτά ασκούν την αντίθετη από την επιθυμητή δράση.

Με άλλα λόγια, όχι μόνο δεν το καταπραΰνουν, αλλά μπορεί και να εμποδίζουν την ανάρρωση του οργανισμού από τις επιδράσεις του.

Πολλοί άνθρωποι τρώνε σοκολάτες, πατατάκια και κάθε είδους λιχουδιές όταν νιώθουν ότι πιέζονται ψυχικώς. Ωστόσο τα τρόφιμα αυτά μειώνουν την αγγειακή λειτουργία και την ροή αίματος προς τον εγκέφαλο. Το επακόλουθο είναι να επιδεινώνεται η ψυχική υγεία και οι νοητικές λειτουργίες μας.

Οι ερευνητές λένε πως αν στ’ αλήθεια θέλουμε να καταπραΰνουμε το στρες, προτιμότερο είναι να τσιμπολογήσουμε φρούτα και λαχανικά.

«Εξετάσαμε την υγεία ομάδας εθελοντών ηλικίας 18-30 ετών. Τα ευρήματά μας για τον τρόπο με τον οποίο αντιδρούσε ο οργανισμός τους αναλόγως με το τι έτρωγα, ήταν εκπληκτικά», δήλωσε η επιβλέπουσα ερευνήτρια και καθηγήτρια Βιολογικής Ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο του Μπέρμιγχαμ.

Η νέα μελέτη

Η νέα μελέτη δημοσιεύθηκε στην ιατρική επιθεώρηση Frontiers in Nutrition. Στο πλαίσιό της οι ερευνητές χορηγούσαν σε 21 εθελοντές ένα λίγων λιπαρών ή ένα πολλών λιπαρών πρωινό γεύμα. Ειδικότερα έτρωγαν:

Δύο κρουασάν βουτύρου με 1,5 φέτα τυρί του τοστ και ένα ποτήρι πλήρες γάλα (το γεύμα αυτό παρείχε 56,5 γρ. λιπαρά) ή
Τέσσερις φέτες άσπρο ψωμί του τοστ, με λάιτ τυρί-κρέμα, δημητριακά πρωινού και ένα ποτήρι ημιαποβουτυρωμένο γάλα (11,4 γρ. λιπαρά)
Στη συνέχεια, οι συμμετέχοντες έκαναν επί 8 λεπτά μαθηματικούς υπολογισμούς νοερώς και με αυξανόμενη ταχύτητα. Όταν έκαναν λάθος, χτυπούσε ένα ηχητικό σήμα. Μπορούσαν επίσης να βλέπουν τον εαυτό τους σε μία οθόνη. Οι συνθήκες αυτές ήταν ειδικά σχεδιασμένες ώστε να τους δημιουργούν έντονο στρες.

Όπως διαπίστωσαν οι ερευνητές, η κατανάλωση των κρουασάν οδηγούσε σε μείωση της αγγειακής λειτουργίας τους κατά 1,74%. Προγενέστερες μελέτες έχουν δείξει πως μείωση κατά 1% είναι αρκετή για να αυξηθεί κατά 13% ο κίνδυνος αναπτύξεως καρδιαγγειακού προβλήματος.

«Όσοι ήδη διατρέχουν αυξημένο κίνδυνο και έχουν επαγγέλματα που προκαλούν έντονο στρες, πρέπει να λάβουν σοβαρά υπ’ όψιν αυτή τη συσχέτιση», τόνισε η ειδικός. «Όλοι αντιμετωπίζουμε καθημερινά πράγματα που μας προκαλούν στρες. Όταν, όμως, ήδη κινδυνεύει η καρδιά σου, πρέπει να προσέχεις πολύ πως το διαχειρίζεσαι».

Διατροφή

10.06.2026

Ντομάτες: Τα 6 σημαντικά οφέλη για την υγεία – Γιατί θεωρούνται «σύμμαχος» της καρδιάς και του οργανισμού

Είναι πλούσιες σε βιταμίνες, μέταλλα και αντιοξειδωτικά

07.06.2026

Άνδρες δώστε προσοχή: Τα φρούτα που αυξάνουν φυσικά τα επίπεδα της τεστοστερόνης

Η παραγωγή της επηρεάζεται από πολλούς παράγοντες, όπως η ηλικία, ο ύπνος η σωματική δραστηριότητα, η κληρονομικότητα

Δείτε ποια είναι τα σνακ που πρέπει να επιλέγουν όσοι έχουν διαβήτη
06.06.2026

Δείτε ποια είναι τα σνακ που πρέπει να επιλέγουν όσοι έχουν διαβήτη

H μαύρη σοκολάτα ενδέχεται να επιβραδύνει τη γήρανση: Τα αποκαλυπτικά ευρήματα για την ουσία θεοβρομίνη
03.06.2026

H μαύρη σοκολάτα ενδέχεται να επιβραδύνει τη γήρανση: Τα αποκαλυπτικά ευρήματα για την ουσία θεοβρομίνη

Ανακλήθηκε σαλάτα του Μπαρμπαστάθη: Αυστηρή προειδοποίηση από τον ΕΦΕΤ – Δείτε ποια είναι
03.06.2026

Ανακλήθηκε σαλάτα του Μπαρμπαστάθη: Αυστηρή προειδοποίηση από τον ΕΦΕΤ – Δείτε ποια είναι

«Αποδείξεις» για εμβολιασμό κρέατος κυκλοφορούν στα social media
03.06.2026

«Αποδείξεις» για εμβολιασμό κρέατος κυκλοφορούν στα social media

Δείτε ποια είναι τα οκτώ τρόφιμα που δεν έχουν ημερομηνία λήξης
02.06.2026

Δείτε ποια είναι τα οκτώ τρόφιμα που δεν έχουν ημερομηνία λήξης

Δεν θέλει κόπο… θέλει τρόπο: Οι 7 ασκήσεις που καίνε περισσότερες θερμίδες από όσο φαντάζεστε
02.06.2026

Δεν θέλει κόπο… θέλει τρόπο: Οι 7 ασκήσεις που καίνε περισσότερες θερμίδες από όσο φαντάζεστε

Υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα: Νέα επιστημονικά δεδομένα δείχνουν ότι δεν είναι όλα το ίδιο «ανθυγιεινά»
31.05.2026

Υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα: Νέα επιστημονικά δεδομένα δείχνουν ότι δεν είναι όλα το ίδιο «ανθυγιεινά»

«Μην φάτε αυτά τα ψάρια εάν τα αλιεύσετε»: Το μήνυμα της WWF σε Έλληνες ψαράδες και καταναλωτές
31.05.2026

«Μην φάτε αυτά τα ψάρια εάν τα αλιεύσετε»: Το μήνυμα της WWF σε Έλληνες ψαράδες και καταναλωτές

Δημοφιλή

Υγεία
1

Αυτό είναι το θαυματουργό έλαιο που προστατεύει από το Αλτχάιμερ

Υγεία
2

Το τρόφιμο που θωρακίζει «αθόρυβα» τα οστά σε κάθε ηλικία… δεν είναι το γάλα!

Kαρδιά
3

Ποιοι είναι οι φυσιολογικοί καρδιακοί παλμοί και ποια τα επικίνδυνα όρια – Πότε πρέπει να ανησυχήσετε

Φάρμακα
4

Ανατροπή δεδομένων στα εμβόλια mRNA: Οι εμβολιασμένοι πεθαίνουν πλέον στις ΗΠΑ από COVID-19

Περισσότερα

10.06.2026

Τα οφέλη στην υγεία της ηλιοθεραπείας στις ακτίνες του ήλιου

Πόση ώρα πρέπει να διαρκεί

10.06.2026

«Μην την καταναλώσετε»: Ο ΕΦΕΤ ανακαλεί από την αγορά καπνιστή πέστροφα – Δείτε ποια αφορά (φώτο)

Εντοπίστηκε το παθογόνο Listeria monocytogenes

Γυναίκα με προχωρημένη νόσο Αλτσχάιμερ παρουσίασε εντυπωσιακές αλλαγές μετά από ψιλοκυβίνη
10.06.2026

Γυναίκα με προχωρημένη νόσο Αλτσχάιμερ παρουσίασε εντυπωσιακές αλλαγές μετά από ψιλοκυβίνη

Ντομάτες: Τα 6 σημαντικά οφέλη για την υγεία – Γιατί θεωρούνται «σύμμαχος» της καρδιάς και του οργανισμού
10.06.2026

Ντομάτες: Τα 6 σημαντικά οφέλη για την υγεία – Γιατί θεωρούνται «σύμμαχος» της καρδιάς και του οργανισμού

Σάουνα και γονιμότητα: Πόσο επηρεάζονται τα σπερματοζωάρια από τη θερμότητα
10.06.2026

Σάουνα και γονιμότητα: Πόσο επηρεάζονται τα σπερματοζωάρια από τη θερμότητα

Η Ρωσία ανέπτυξε νέο εμβόλιο κατά του καρκίνου και το δίνει δωρεάν σε όλο τον κόσμο!
10.06.2026

Η Ρωσία ανέπτυξε νέο εμβόλιο κατά του καρκίνου και το δίνει δωρεάν σε όλο τον κόσμο!

Ιαπωνία: «Υπερενισχυμένη» μορφή βιταμίνης Κ επιταχύνει τη μετατροπή βλαστοκυττάρων σε νευρώνες
10.06.2026

Ιαπωνία: «Υπερενισχυμένη» μορφή βιταμίνης Κ επιταχύνει τη μετατροπή βλαστοκυττάρων σε νευρώνες

Ιρανοί επιστήμονες αναπτύσσουν θεραπεία για τον καρκίνο που ενεργοποιείται από το φως
09.06.2026

Ιρανοί επιστήμονες αναπτύσσουν θεραπεία για τον καρκίνο που ενεργοποιείται από το φως

Τα σημάδια και οι επιπλοκές από την έλλειψη σιδήρου – Πότε χρειάζεστε συμπληρώματα
09.06.2026

Τα σημάδια και οι επιπλοκές από την έλλειψη σιδήρου – Πότε χρειάζεστε συμπληρώματα

Έρευνα-σοκ από Ν.Κορέα: «Τα εμβόλια mRNA κατά του κορωνοϊού “εκτόξευσαν” τις εμφανίσεις καρκίνων»!
09.06.2026

Έρευνα-σοκ από Ν.Κορέα: «Τα εμβόλια mRNA κατά του κορωνοϊού “εκτόξευσαν” τις εμφανίσεις καρκίνων»!