Healthy pets

Αν ταΐζετε τους σκύλους μία φορά την ημέρα μπορεί να τους κρατήσει πιο υγιείς καθώς γερνούν

Αν ταΐζετε τους σκύλους μία φορά την ημέρα μπορεί να τους κρατήσει πιο υγιείς καθώς γερνούν

Τα σκυλιά που ταΐζονται μία φορά την ημέρα έχουν λιγότερες πιθανότητες να διαγνωστούν με παθήσεις που σχετίζονται με την ηλικία από ό,τι οι σκύλοι που ταΐζονται πιο συχνά, σύμφωνα με μια ανάλυση ερευνών που ολοκληρώθηκαν από 24.000 ιδιοκτήτες κατοικίδιων σκύλων.

“Προς το παρόν, οι ιδιοκτήτες σκύλων θα πρέπει να τηρήσουν το τρέχον καθεστώς τους”, λέει ο Matt Kaeberlein στο Πανεπιστήμιο της Ουάσιγκτον στο Σιάτλ.

«Βάση αυτής της μελέτης, δεν συνιστούμε στους ανθρώπους να κάνουν μια αλλαγή στον τρόπο που ταΐζουν τα σκυλιά τους», προσθέτει.

Το 2019, ο Kaeberlein βοήθησε στη δημιουργία του Dog Aging Project για τη μελέτη των γενετικών και περιβαλλοντικών αιτιών της γήρανσης σε σκύλους και άλλα ζώα, συμπεριλαμβανομένων των ανθρώπων.

Οποιοσδήποτε ιδιοκτήτης σκύλου στις ΗΠΑ μπορεί να λάβει μέρος συμπληρώνοντας μια έρευνα μία φορά το χρόνο.

Υπάρχουν κάποιες ενδείξεις ότι η διαλείπουσα νηστεία μπορεί να επιβραδύνει τη γήρανση σε ορισμένα ζώα, όπως τα ποντίκια.

Η Kaeberlein ανέλυσε τα δεδομένα του έργου για να διαπιστώσει εάν σκύλοι που τρέφονταν μία φορά την ημέρα είχαν περισσότερες ή λιγότερες πιθανότητες να διαγνωστούν με διάφορες κατηγορίες παθήσεων που σχετίζονται με:

-την ηλικία,

-από καρκίνους έως,

-το ισοδύναμο του σκύλου της άνοιας, σε σχέση με εκείνους που τρέφονταν πιο συχνά.

Στις περισσότερες περιπτώσεις, οι σκύλοι που ταΐζονταν μία φορά την ημέρα είχαν σημαντικά λιγότερες πιθανότητες να έχουν τέτοια διάγνωση.

«Κατά την άποψή μου, είναι αρκετά συναρπαστικά σχετικά στοιχεία», λέει ο Kaeberlein.

Ωστόσο, η μελέτη δεν έχει αποδείξει την αιτιότητα, επισημαίνει.

Η συνολική ποσότητα που τρώει ένας σκύλος, αντί για το πόσο συχνά τρώει, μπορεί να εξηγήσει τη συσχέτιση.  

Για παράδειγμα, οι σκύλοι που τρέφονται δύο φορές την ημέρα ή περισσότερο μπορεί να είναι πιο πιθανό να είναι παχύσαρκοι.

Η ομάδα του έργου σχεδιάζει να ρωτήσει τους ιδιοκτήτες πόσο τρώνε τα σκυλιά τους και αν είναι παχύσαρκα.

Αλλά η ακριβής μέτρηση της θερμιδικής πρόσληψης είναι δύσκολο να γίνει σε έρευνες“, λέει ο Kaeberlein.

Ιδανικά, η ομάδα θα ήθελε να πραγματοποιήσει μια δοκιμή που περιλαμβάνει τη μετάβαση ορισμένων σκύλων σε σίτιση μία φορά την ημέρα για να δει αν επηρεάζει την υγεία τους.

«Το πλεονέκτημα της μελέτης είναι ότι οι αριθμοί είναι μεγάλοι και οι στατιστικές μέθοδοι ορθές», λέει ο Alex German στο Πανεπιστήμιο του Λίβερπουλ στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Αλλά έχει επίσης πολλές αδυναμίες η μελέτη,  και συμφωνώ απόλυτα ότι οι άνθρωποι δεν πρέπει να αλλάξουν τον τρόπο που ταΐζουν τα σκυλιά τους μέχρι να γίνουν περαιτέρω μελέτες», επισημαίνει.

Η συμβουλή που δίνεται αυτή τη στιγμή από πολλούς οργανισμούς είναι να ταΐζετε σκύλους δύο φορές την ημέρα.

“Εάν περαιτέρω μελέτες επιβεβαιώσουν ότι το τάισμα μία φορά την ημέρα είναι πιο υγιεινό, ανεξάρτητα από το πόσο τρώνε τα σκυλιά συνολικά, μπορεί να οδηγήσει σε αλλαγή αυτής της συμβουλής”, λέει ο Kaeberlein.

“Το τάισμα μία φορά την ημέρα μπορεί να είναι ωφέλιμο μόνο για τα σκυλιά δεδομένης της εξελικτικής τους ιστορίας ως κυνηγών,” εξηγεί ο Kaeberleinοι πρόγονοί τους οι λύκοι συχνά έμειναν για μέρες χωρίς να φάνε. 

“Αλλά, η χρονικά περιορισμένη σίτιση μπορεί επίσης να αποδειχθεί ευεργετική για άλλα ζώα, συμπεριλαμβανομένων των ανθρώπων“, προσθέτει.

Το Dog Aging Project αναζητά περισσότερους συμμετέχοντες και ελπίζει να γίνει διεθνές το 2022, σημειώνει ο Kaeberlein.

Αναφορά περιοδικού: bioRxiv , DOI: 10.1101/2021.11.08.467616

Healthy pets

10.07.2026

Θερμοπληξία στα κατοικίδια: Τα σημάδια που απαιτούν άμεση δράση

Ο καύσωνας αυξάνει τον κίνδυνο για σκύλους και γάτες

10.07.2026

Δείτε βίντεο: Πυροσβέστες της ΕΜΑΚ στην Πάτρα έστησαν επιχείρηση διάσωσης για γατάκι που έπεσε στο πηγάδι

Η επιχείρηση ολοκληρώθηκε χωρίς προβλήματα, χαρίζοντας αίσιο τέλος στην περιπέτεια του ζώου

Δημοφιλή

Υγεία
1

Αυτό είναι το θαυματουργό έλαιο που προστατεύει από το Αλτχάιμερ

Υγεία
2

Το τρόφιμο που θωρακίζει «αθόρυβα» τα οστά σε κάθε ηλικία… δεν είναι το γάλα!

Φάρμακα
3

Ανατροπή δεδομένων στα εμβόλια mRNA: Οι εμβολιασμένοι πεθαίνουν πλέον στις ΗΠΑ από COVID-19

Kαρδιά
4

Ποιοι είναι οι φυσιολογικοί καρδιακοί παλμοί και ποια τα επικίνδυνα όρια – Πότε πρέπει να ανησυχήσετε

Περισσότερα

13.08.2026

Πώς η υπερβολική εφίδρωση συνδέεται με το νευρικό σύστημα: Τι αποκαλύπτει νέα μελέτη

Η πρωτοπαθής υπεριδρωσία εκτιμάται ότι επηρεάζει περίπου το 2% έως 5% του πληθυσμού

13.08.2026

«Στερεύουν» τα αποθέματα αίματος: Αναβολές στις μεταγγίσεις ασθενών

Η κατάσταση γίνεται πιο δύσκολη τους καλοκαιρινούς μήνες

Κύβος του Ρούμπικ: Το παιχνίδι που «γυμνάζει» το παιδικό μυαλό – 10 λόγοι για να τον δοκιμάσουν
12.08.2026

Κύβος του Ρούμπικ: Το παιχνίδι που «γυμνάζει» το παιδικό μυαλό – 10 λόγοι για να τον δοκιμάσουν

Κύβος του Ρούμπικ: Το παιχνίδι που «γυμνάζει» το παιδικό μυαλό – 10 λόγοι για να τον δοκιμάσουν
12.08.2026

Κύβος του Ρούμπικ: Το παιχνίδι που «γυμνάζει» το παιδικό μυαλό – 10 λόγοι για να τον δοκιμάσουν

Καρδιολόγοι αποκαλύπτουν: Αυτές είναι οι 5 απλές συνήθειες που προστατεύουν την καρδιά
12.08.2026

Καρδιολόγοι αποκαλύπτουν: Αυτές είναι οι 5 απλές συνήθειες που προστατεύουν την καρδιά

Ο επικεφαλής των υπηρεσιών Υγείας των ΗΠΑ (CDC) παραδέχθηκε ενόρκως ότι απέκρυπταν τις παρενέργειες των εμβολίων!
12.08.2026

Ο επικεφαλής των υπηρεσιών Υγείας των ΗΠΑ (CDC) παραδέχθηκε ενόρκως ότι απέκρυπταν τις παρενέργειες των εμβολίων!

Ασβαγκάντα: Η φυσική δύναμη που ανεβάζει τη διάθεση, μειώνει το άγχος και επαναφέρει την εσωτερική ισορροπία
12.08.2026

Ασβαγκάντα: Η φυσική δύναμη που ανεβάζει τη διάθεση, μειώνει το άγχος και επαναφέρει την εσωτερική ισορροπία

Είσαι 30άρης; – Οι 4 συνήθειες που πρέπει να υιοθετήσεις τώρα για να είσαι πιο υγιής στα 45
11.08.2026

Είσαι 30άρης; – Οι 4 συνήθειες που πρέπει να υιοθετήσεις τώρα για να είσαι πιο υγιής στα 45

Η σειρά γέννησης μπορεί να επηρεάζει την υγεία: Τι έδειξε έρευνα σε 10 εκατ. ανθρώπους
11.08.2026

Η σειρά γέννησης μπορεί να επηρεάζει την υγεία: Τι έδειξε έρευνα σε 10 εκατ. ανθρώπους

Πέντε τροφές που μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της «κακής» χοληστερίνης
11.08.2026

Πέντε τροφές που μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της «κακής» χοληστερίνης