Γυναίκα

Μικροί μαθητές έγιναν… συγγραφείς και κάνουν τα παραμύθια τους βιβλίο

Πρόκειται για τη συγγραφική δημιουργία 200 μαθητών, που μέσα από τα «παιχνίδια δημιουργικής φαντασίας» και με καθοδηγητή τον διευθυντή του σχολείου Βασίλη Γεργατσούλη, έφτιαξαν τα δικά τους παραμύθια πολλά από τα οποία διαδραματίζονται στο σχολικό περιβάλλον και είναι γραμμένα με φαντασία και χιούμορ. Σημειώνεται πως το βιβλίο αυτό αποτελεί το 5ο σε σειρά συλλογή παραμυθιών από μαθητές του σχολείου.

Για την ιδέα του βιβλίου, αλλά και τη δική του σχέση με τον κόσμο της συγγραφής μίλησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο διευθυντής του 23ου Δημοτικού Σχολείου Νίκαιας και εμπνευστής αυτής της προσπάθειας Βασίλης Γεργατσούλης. Έχοντας ο ίδιος εκδώσει 14 προσωπικά βιβλία αναφέρει: «Χρειάζεται να υπάρχουν κάποιοι άνθρωποι οι οποίοι έχουν σχέση με το βιβλίο. Αυτή η σχέση μου με το βιβλίο, βοήθησε αρκετά ώστε να “ανοιχτούμε”, γιατί πολλά σχολεία κάνουν ενδιαφέροντα πράγματα αλλά μπορεί να μην έχουν τις γνώσεις και τις επαφές στον χώρο ώστε να προβάλουν προς τα έξω τις δημιουργίες τους.»

Όπως εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο διευθυντής του 23ου Δημοτικού Σχολείου Νίκαιας, «στο βιβλίο υπάρχει ένα λαογραφικό είδος αφήγησης το οποίο στα αγγλικά το αποκαλούμε tall tales και στα ελληνικά θα το μεταφράζαμε ως ψευδολογικές αφηγήσεις, όχι με την έννοια του ψέματος αλλά με την έννοια της υπερβολικής φαντασίας.»

Για τον κ. Γεργατσούλη η αφετηρία για να φτιάξουν τα παιδιά μια ιστορία πρέπει να είναι μια διαδικασία απελευθερωτική της σκέψης τους, «γιατί όσο ξεφεύγεις από την πραγματικότητα, τόσο βοηθάς και τη σκέψη του παιδιού να πλάσει δικά της πράγματα.»

«Οπότε αφού ακούσαμε κάμποσες αφηγήσεις με “τρελά ψέματα” – υπερβολικά ψεύδη, τους καλέσαμε να πούνε ένα δικό τους ψέμα. Πολλά παιδιά σήκωναν το χέρι και έλεγαν τις ιδέες τους, όπως ότι ακουμπώντας με το δάχτυλό τους ένα σημείο του χάρτη βρέθηκαν να ταξιδεύουν στο μέρος που ακούμπησαν. Αυτή δηλαδή ήταν η πρώτη ύλη για να δομήσουμε τα παραμύθια μας. Αφού λοιπόν είπαν το «ψέμα» τους, τα γράφαμε στον πίνακα, επιλέξαμε κάποια που μας έκαναν μεγαλύτερη εντύπωση και μετά από εκεί ο ρόλος του δασκάλου ήταν να κάνει ερωτήσεις δηλαδή ποιους ήρωες θα μπορούσαν να βάλουν στην ιστορία, κάποιες δράσεις κτλ», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Γεργατσούλης. Τονίζοντας ωστόσο πως ο δάσκαλος δεν πρέπει να υποβάλλει στα παιδιά τι θα πούνε.

Με αυτή τη διαδικασία σημειώνονταν στον πίνακα οι ιδέες, οι μαθητές εναλλάσσονταν, άρα και οι σκέψεις τους και κάπως έτσι ολοκληρωνόταν το παραμύθι. Η πληκτρολόγηση βέβαια γινόταν από τον εκπαιδευτικό, ο οποίος πήγαινε μέσα στην τάξη και το ξαναδιάβαζε, το διορθώνανε όλοι μαζί και κατέληγαν όλοι μαζί στο τελικό παραμύθι, αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο διευθυντής του 23ου Δημοτικού σχολείου Νίκαιας.

Το πολύ σημαντικό σε αυτή την προσπάθεια είναι σύμφωνα με τον κ. Γεργατσούλη «ότι συμμετέχει η πλειονότητα της τάξης. Ακόμα και οι πιο μέτριοι μαθητές, επειδή τη διαδικασία αυτή τη βλέπουν σαν παιχνίδι- όπως όλα τα παιδιά, συμμετέχουν όλα. Οπότε θεωρώ ότι βοηθά και την αυτοπεποίθησή τους και δένει και την τάξη σαν ομάδα γιατί φτάνεις κάποια στιγμή να λες “αυτό είναι το παραμύθι μας” γιατί όταν μοιράζεσαι κάτι, δένεσαι με τον άλλον».

Μία επόμενη φάση ήταν η εικονογράφηση, αναφέρει ο διευθυντής του σχολείου «όπου αφού το διαβάσαμε το χωρίσαμε σε σκηνές, εικόνες. Έτσι χωρίστηκαν οι μαθητές σε ομάδες και ανέλαβαν με την ίδια διαδικασία – παιχνιδιού, την εικονογράφηση του βιβλίου. Ήταν επίσης μια φοβερή ευκαιρία και για τους εκπαιδευτικούς να συνεργαστούν μεταξύ τους. Προσπαθήσαμε να είναι αντιπροσωπευτικό δείγμα όλου του σχολείου, μπήκαμε σε όλα τα τμήματα κάνοντας την ίδια δουλειά, κάθε τμήμα βέβαια διάλεγε άλλο θέμα, το εξέλισσε με διαφορετικό τρόπο και κατέληγαν στο δικό τους παραμύθι». Μάλιστα ανέφερε πως επειδή αυτό το πρόγραμμα γινόταν δύο-τρία χρόνια υπάρχουν και μαθητές οι οποίοι τώρα φοιτούν στην Α’ ή και Β’ Γυμνασίου γιατί όταν συμμετείχαν ήταν ακόμα στο Δημοτικό.

Για το πόσο σημαντικό είναι να πραγματοποιούνται τέτοιου είδους πρωτοβουλίες στα σχολεία, απάντησε ο διευθυντής του 23ου Σχολείου Νίκαιας: «Τα παιδιά πολλές φορές δεν γνωρίζουν τις δυνατότητές τους. Αυτή είναι η μεγάλη ευθύνη των εκπαιδευτικών, να βοηθήσουν τα παιδιά να καταλάβουν ποιες είναι οι δυνατότητές τους, ποια είναι τα ταλέντα τους. Μπορεί να υπάρχουν δηλαδή, μεταξύ των μαθητών μας κάποιοι οι οποίοι θα γίνουν αύριο οι μεγαλύτεροι μουσικοί του κόσμου. Εάν δεν πιάσουν ποτέ ένα μουσικό όργανο, αν δεν ασχοληθεί κάποιος μαζί τους, ποτέ δεν θα το ανακαλύψουν. Τέτοιες δράσεις στον χώρο του σχολείου, πιστεύω βοηθούν να κατανοήσουν οι μαθητές τις δυνατότητές τους για παράδειγμα και να πουν ‘μπορώ και εγώ να γράψω’. Είναι σημαντικό να το λες αυτό στον εαυτό σου με εμπιστοσύνη. Τα παιδιά αυτή τη διαδικασία την έχουν δει σαν ένα ευχάριστο κομμάτι της απασχόλησης τους, παίζοντας δηλαδή δημιουργούν», καταλήγει ο κ. Γεργατσούλης.

Σημειώνεται ότι το βιβλίο είναι έκδοση του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 23ου Σχολείου Νίκαιας, το οποίο διακινείται από το σύλλογο εντός τους σχολείου και διατίθεται σε κάποια επιλεγμένα βιβλιοπωλεία, ενώ όποιος ενδιαφέρεται για το βιβλίο μπορεί να επικοινωνεί με το σχολείο.
 

Γυναίκα

28.08.2025

Τα οφέλη στο μεγάλωμα των παιδιών με κατοικίδια

Ένα ζωάκι δεν είναι μόνο θέμα συντροφιάς

28.08.2025

Εθισμός στο διαδίκτυο: Πώς επιδρά στον εγκέφαλο των εφήβων

Τι έδειξαν τα ευρήματα των επιστημόνων

28.08.2025

Τέλος στην τριχόπτωση! Το Νο1 φυσικό σετ για άνδρες & γυναίκες με redensyl & βότανα – Τώρα με ΔΩΡΟ!

25.08.2025

Καρκίνος μαστού: Αυτά είναι τα προειδοποιητικά σημάδια που δεν πρέπει να αγνοήσετε

25.08.2025

Υπερτρίχωση: Το σύνδρομο του λυκανθρώπου

22.08.2025

S-CURVE: Η «μαγική» κρέμα που μεταμορφώνει τους γλουτούς σας – Μεταμορφωθείτε λίγο πριν τις διακοπές σας!

21.08.2025

Επηρεάζει το φάρμακο αδυνατίσματος «Ozempic» την αντισύλληψη; – Tι δείχνουν έρευνες

20.08.2025

S-CURVE: Η «μαγική» κρέμα που μεταμορφώνει τους γλουτούς σας – Μεταμορφωθείτε λίγο πριν τις διακοπές σας!

18.08.2025

Κίνα: Παρουσίασε το πρώτο ανθρωποειδές ρομπότ… εγκυμοσύνης στην κόσμο!

18.08.2025

Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για το σύνδρομο πολυκυστικών ωοθηκών: Τι ρόλο παίζει η διατροφή

Δημοφιλή

Υγεία
1

Αυτό είναι το θαυματουργό έλαιο που προστατεύει από το Αλτχάιμερ

Kαρδιά
2

Ποιοι είναι οι φυσιολογικοί καρδιακοί παλμοί και ποια τα επικίνδυνα όρια – Πότε πρέπει να ανησυχήσετε

Φάρμακα
3

Ανατροπή δεδομένων στα εμβόλια mRNA: Οι εμβολιασμένοι πεθαίνουν πλέον στις ΗΠΑ από COVID-19

Διατροφή
4

Πετιμέζι: Το καλύτερο φυσικό φάρμακο

Περισσότερα

07.09.2025

Η Ρωσία έθεσε σε μαζική παραγωγή με «εντυπωσιακά θεραπευτικά αποτελέσματα» το εμβόλιο κατά του καρκίνου

To εμβόλιο δεν έχει μόνο προληπτικό χαρακτήρα αλλά θεραπεύει και τον καρκίνο ενώ αυτός βρίσκεται σε εξέλιξη

01.09.2025

Ξεχασμένα εργαλεία μέσα στο σώμα: Λάθη σε χειρουργεία που οδήγησαν σε θάνατο

Κρίσιμη η λεπτομέρεια, η συγκέντρωση και η τήρηση πρωτοκόλλων στην ιατρική πράξη

01.09.2025

Γιατί η λουίζα αποκαλείται «φυτικό Ozempic»; – Τι να προσέξετε;

31.08.2025

Δύο νέες μελέτες ζητούν την άμεση απόσυρση των εμβολίων mRNA για τον COVID-19: Προκαλούν μόνιμες βλάβες

29.08.2025

Έχετε αναρωτηθεί; – Γιατί έχουμε γραμμές στις παλάμες των χεριών;

29.08.2025

Δείτε ποια είναι τα φάρμακα που δεν πρέπει ποτέ να αναμιγνύετε με μηλόξυδο

29.08.2025

Νέα μελέτη: Τα ακουστικά βαρηκοΐας μπορούν να μειώσουν έως και 61% τον κίνδυνο άνοιας

29.08.2025

Πολύποδας εντέρου: Πώς αναπτύσσεται και πότε εξελίσσεται σε καρκίνο

29.08.2025

Eurostat: Ένας στους τρεις πολίτες δεν μπορεί να αγοράσει ένα πλήρες γεύμα

29.08.2025

Σαρωτικές αλλαγές στα CDC και τους εμβολιασμούς από τον Ρ.Κένεντι Τζούνιορ