Good life

Υπεύθυνοι καταναλώτες και με ηθική οι νέοι

Ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένοι σε θέματα εταιρικής υπευθυνότητας αναδεικνύονται οι νεότεροι καταναλωτές, σε σύγκριση με τις υπόλοιπες ηλικιακές ομάδες, καθώς είναι πιο πιθανόν να επιβραβεύσουν την κοινωνική υπευθυνότητα των εταιρειών.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας της Nielsen για την εταιρική υπευθυνότητα, οι «ηθικοί καταναλωτές», παγκοσμίως, φαίνεται να αποτελούνται, κυρίως, από τις νεότερες ηλικιακές ομάδες, συνηθίζουν να συμβουλεύονται τα social media για τις αγορές τους και δείχνουν έντονο ενδιαφέρον για περιβαλλοντικά και κοινωνικά θέματα. Ως «ηθικοί καταναλωτές» ορίζονται εκείνοι που δηλώνουν πρόθυμοι να πληρώσουν επιπλέον χρήματα για προϊόντα και υπηρεσίες, που προέρχονται από εταιρείες, που υλοποιούν κοινωνικά και περιβαλλοντικά προγράμματα.

Παγκοσμίως, ένας στους δύο καταναλωτές (46%) θεωρείται «ηθικός», αν και στην Ευρώπη μόλις το 32% των ερωτώμενων δηλώνει πως θα πλήρωνε περισσότερα για τα ηθικά προϊόντα, με αντίστοιχο ποσοστό να ισχύει και για την Ελλάδα (30%). Η πλειοψηφία των ηθικών καταναλωτών, διεθνώς, φαίνεται να ανήκει σε ηλικίες κάτω των 40 ετών. Ειδικότερα, το 51% των ερωτώμενων, που είναι μικρότεροι από 40 ετών, δηλώνει ότι θα επιβράβευε τα ηθικά προϊόντα, παρά το υψηλότερο κόστος τους, ενώ μόλις το 37%, όσων ήταν πάνω από 40 ετών, δηλώνει κάτι αντίστοιχο.

Όπως αναφέρεται στην έρευνα, οι προσπάθειες εταιρικής κοινωνικής ευθύνης προκαλούν περισσότερο ενδιαφέρον σε συγκεκριμένες ομάδες καταναλωτών και τονίζεται ότι τα στελέχη της αγοράς οφείλουν να γνωρίζουν ποιοι είναι αυτοί οι καταναλωτές, ώστε να μπορούν να μεγιστοποιήσουν το κοινωνικό, αλλά και επιχειρηματικό, αντίκτυπο των ενεργειών τους. «Με αυτό τον τρόπο, οι επιχειρήσεις θα μπορέσουν να βρουν τους πιο κατάλληλους κοινωνικούς σκοπούς, για να αφιερώσουν τις δυνάμεις τους, αλλά και τον αποτελεσματικότερο τρόπο, για να τις υλοποιήσουν», όπως επισημαίνεται στην έρευνα.

«Όσον αφορά τους κοινωνικούς σκοπούς, τους οποίους οι εταιρείες καλούνται να υποστηρίξουν, η περιβαλλοντική βιωσιμότητα, η βελτίωση της επιστημονικής και τεχνολογικής εκπαίδευσης και η εξάλειψη της ακραίας φτώχειας και πείνας, φαίνεται να κυριαρχούν στο μυαλό των καταναλωτών, παγκοσμίως.

Στην Ελλάδα, η καταπολέμηση της ακραίας φτώχειας και πείνας βρίσκεται στην πρώτη θέση και ακολουθούν η μείωση της παιδική θνησιμότητας και η περιβαλλοντική βιωσιμότητα. Οι επιχειρήσεις, γνωρίζοντας ποιοι κοινωνικοί σκοποί θεωρούνται πιο σημαντικοί για τους ηθικούς καταναλωτές, μπορούν να ιεραρχήσουν καλύτερα τις κοινωνικές τους επενδύσεις. Το επόμενο βήμα για τις εταιρείες είναι να κατανοήσουν ποιοι κοινωνικοί σκοποί θεωρούνται σημαντικοί στο κοινό της κάθε μάρκας ξεχωριστά», σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας.

Ένα επιπλέον ενδιαφέρον στοιχείο, που προκύπτει από την παγκόσμια έρευνα της Nielsen, είναι η σχέση των ηθικών καταναλωτών με τα social media.

Το 59% των «ηθικών καταναλωτών» δηλώνει ότι χρησιμοποιεί τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ως βοήθεια για τις αγοραστικές αποφάσεις του, σε αντίθεση με το μόλις 46% του συνολικού δείγματος της έρευνας.

Good life

09.05.2025

Γιατί ερωτεύεσαι τοξικούς ανθρώπους – και πώς να το σταματήσεις

Μπαίνεις ξανά και ξανά σε σχέσεις που σε εξαντλούν, σε πληγώνουν και όμως δεν φεύγεις. Δεν είσαι μόνη σου. Υπάρχει εξήγηση

08.05.2025

Αυτό είναι το πιο υγιεινό ψάρι – Πρέπει να το τρώτε τουλάχιστον δύο φορές την εβδομάδα

Είναι μια πλήρης τροφή πλούσια σε πρωτεΐνες

08.05.2025

Δείτε πώς θα καταλάβετε ότι παθαίνετε κρίση πανικού – Ποια τα συμπτώματα

08.05.2025

Ψυχική ανθεκτικότητα στην ψηφιακή εποχή: Πώς να διατηρήσεις την ψυχική υγεία σου μέσα στον καταιγισμό της πληροφορίας

08.05.2025

Ειδικός αποκαλύπτει: Γιατί ο χρόνος φαίνεται να περνά γρηγορότερα όσο μεγαλώνουμε

07.05.2025

VIP: To συμπλήρωμα διατροφής που εκτινάσσει την λίμπιντό σας με «μαγική» φυτική φόρμουλα

07.05.2025

Θάνος Ασκητής: «Έξι στους δέκα άντρες με 10-15 χρόνια γάμου αυνανίζονται κάθε βράδυ κρυφά από τις γυναίκες τους»

06.05.2025

Ποιες δραστηριότητες ενισχύουν τη μνήμη σύμφωνα με τις έρευνες

06.05.2025

Η επανάσταση της ευγνωμοσύνης: Το self-care ως ανάγκη και όχι ως πολυτέλεια

06.05.2025

Ειδικοί αποκαλύπτουν: Τι σημαίνει να κάνεις πάντα ντους το πρωί

Δημοφιλή

Υγεία
1

Αυτό είναι το θαυματουργό έλαιο που προστατεύει από το Αλτχάιμερ

Kαρδιά
2

Ποιοι είναι οι φυσιολογικοί καρδιακοί παλμοί και ποια τα επικίνδυνα όρια – Πότε πρέπει να ανησυχήσετε

Φάρμακα
3

Ανατροπή δεδομένων στα εμβόλια mRNA: Οι εμβολιασμένοι πεθαίνουν πλέον στις ΗΠΑ από COVID-19

Διατροφή
4

Πετιμέζι: Το καλύτερο φυσικό φάρμακο

Περισσότερα

09.05.2025

Γιατί ερωτεύεσαι τοξικούς ανθρώπους – και πώς να το σταματήσεις

Μπαίνεις ξανά και ξανά σε σχέσεις που σε εξαντλούν, σε πληγώνουν και όμως δεν φεύγεις. Δεν είσαι μόνη σου. Υπάρχει εξήγηση

09.05.2025

Τελικά το μέλι βοηθάει στην απώλεια βάρους; – Η διατροφική του αξία

Τρεις τρόποι για να το εντάξετε στη διατροφή σας

09.05.2025

Παγκόσμιος συναγερμός για την «κοιλάδα του πυρετού»: Διπλασιάστηκαν τα κρούσματα στις ΗΠΑ – Ποια τα συμπτώματα

09.05.2025

Ειδικοί αποκαλύπτουν: Αυτά είναι τα 5 προειδοποιητικά σημάδια ενός εγκεφαλικού επεισοδίου

09.05.2025

Αυτές είναι οι 8 τροφές που περιέχουν περισσότερη πρωτεΐνη από το κοτόπουλο

09.05.2025

Αυτό είναι το φρούτο που προλαμβάνει την οστεοπόρωση: Η ιδανική ποσότητα

09.05.2025

Σας είναι αρκετές τέσσερις ώρες ύπνου την ημέρα; – Δείτε ποια είναι η μετάλλαξη που μπορεί να φέρετε

09.05.2025

ΕΟΦ: Ανακαλεί παρτίδες μονοεστιακών ενδοφθάλμιων φακών

08.05.2025

S-CURVE: Η «μαγική» κρέμα που μεταμορφώνει τους γλουτούς σας – Μεταμορφωθείτε λίγο πριν το καλοκαίρι!

08.05.2025

Γυναίκα έχασε 52 κιλά χωρίς να πάει γυμναστήριο – Μόνο με τη βοήθεια ενός τοίχου στο σπίτι (φωτο)