Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη

Καμπάνια Προώθησης Εμβολιασμού κατά της COVID-19 από το Prolepsis

Καμπάνια Προώθησης Εμβολιασμού κατά της COVID-19 από το Prolepsis

To Ινστιτούτο Prolepsis σε συνεργασία με την Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Stanford των ΗΠΑ πραγματοποιεί από την Τετάρτη 1 Δεκεμβρίου πανελλαδική καμπάνια στο Facebook για την προώθηση του εμβολιασμού κατά της COVID-19.

Η καμπάνια απευθύνεται σε γονείς εφήβων, νέους, γυναίκες αναπαραγωγικής ηλικίας, ομάδες με έντονα θρησκευτικά ενδιαφέροντα, κοινότητες μουσουλμάνων Δυτ. Θράκης, κοινότητες Ρομά, κ.ά., που κατά τεκμήριο επιδεικνύουν χαμηλά ποσοστά εμβολιαστικής κάλυψης κατά της COVID-19 σε σχέση με τον μέσο όρο.

Στην καμπάνια, που αποτελείται από στοχευμένα μηνύματα δημόσιας υγείας με τη μορφή εικαστικών και σύντομων βίντεο, συμμετέχουν εθελοντικά γιατροί, νοσηλευτές, καθηγητές Πανεπιστημίου, δημοσιογράφοι, ηθοποιοί, φαρμακοποιοί, αθλητές, εκπρόσωποι της Εκκλησίας και θρησκευτικών κοινοτήτων, και διαμεσολαβητής Ρομά.

Το κόστος της προώθησης της καμπάνιας στο Facebook καλύπτεται εξολοκλήρου από την Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Stanford, ενώ όλες οι εργασίες που αφορούν στον σχεδιασμό, την προετοιμασία, υλοποίηση, παρακολούθηση και αξιολόγηση των αποτελεσμάτων γίνονται από το Ινστιτούτο Prolepsis, χωρίς χρηματοδότηση.

Προκειμένου να εκτιμηθεί η αποτελεσματικότητα της δράσης, η καμπάνια υλοποιήθηκε δοκιμαστικά από τα μέσα Οκτωβρίου σε 22 περιφερειακές ενότητες που παρουσιάζουν χαμηλότερα ποσοστά εμβολιαστικής κάλυψης, με βάση στοιχεία που συγκεντρώθηκαν από επίσημους φορείς (emvolio.gov, ECDC, ΕΟΔΥ).

Το υλικό της καμπάνιας (43 διαφορετικά επώνυμα βίντεο και 15 εικαστικά) προβλήθηκε συνολικά 26.070.812 φορές σε 1.878.601 χρήστες του Facebook.

Η προκαταρκτική αξιολόγηση των στοιχείων έδειξε ότι κατά την περίοδο των 3 πρώτων εβδομάδων εφαρμογής του προγράμματος- σε σχέση με τις 3 προηγούμενες εβδομάδες –υπήρξε σημαντική αύξηση των ραντεβού για εμβολιασμό τόσο στο σύνολο της χώρας όσο και στις 22 περιφερειακές ενότητες εφαρμογής του προγράμματος.

Όμως, στις περιφέρειες εφαρμογής της καμπάνιας σε σύγκριση με τις περιφέρειες όπου δεν υλοποιήθηκε η καμπάνια:

– η αύξηση ήταν κατά 6% μεγαλύτερη στο σύνολο του πληθυσμού, ενώ,

-για τις γυναίκες αναπαραγωγικής ηλικίας η αύξηση ήταν μεγαλύτερη κατά 16% και,

-για την ομάδα γονέων εφήβων (13-17) ηλικίας 28-60 η αύξηση ήταν μεγαλύτερη κατά 7,5%.

Τα ενθαρρυντικά αποτελέσματα της καμπάνιας κατά την υλοποίηση στις 22 περιφερειακές ενότητες, οδήγησαν στην επέκταση της δράσης ευαισθητοποίησης σε πανελλαδικό επίπεδο.

«Κατά την αξιολόγηση των αποτελεσμάτων φαίνεται ότι η συγκεκριμένη δράση επικοινωνίας απέδωσε μετρήσιμη αύξηση των ραντεβού εμβολιασμού στις 22 περιφερειακές ενότητες που υλοποιήθηκε, σε σύγκριση με την υπόλοιπη Ελλάδα όπου δεν προβλήθηκαν τα μηνύματα της ενημερωτικής εκστρατείας.

Ευχαριστούμε θερμά την Αναπληρώτρια Υπουργό Υγείας κα Μίνα Γκάγκα και τον Γενικό Γραμματέα Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας κ. Μάριο Θεμιστοκλέους, για την πολύτιμη συνδρομή τους με την παραχώρηση ανώνυμων στατιστικών δεδομένων που αφορούν στην πορεία των ραντεβού εμβολιασμού κατά της COVID-19 και στον αριθμό των εμβολιασμών» επεσήμανε η κ. Αθηνά Λινού, Καθηγήτρια Επιδημιολογίας και Πρόεδρος του Ινστιτούτου Prolepsis.

Η ανάλυση των στοιχείων και η αξιοποίηση των μέχρι σήμερα αποτελεσμάτων έχει εξεταστεί και έχει λάβει έγκριση από Επιτροπή Ηθικής και Δεοντολογίας.

Η συγκεκριμένη δράση αποσκοπεί αποκλειστικά στην προώθηση του εμβολιασμού κατά της COVID-19 και δεν συνδέεται με καμία εμπορική ή πολιτική δραστηριότητα.

Κατά τον σχεδιασμό της αποκλείστηκε η συμμετοχή εκπροσώπων πολιτικών φορέων.

Τα βίντεο της καμπάνιας είναι διαθέσιμα εδώ.

Δημοφιλή

Υγεία
1

Αυτό είναι το θαυματουργό έλαιο που προστατεύει από το Αλτχάιμερ

Kαρδιά
2

Ποιοι είναι οι φυσιολογικοί καρδιακοί παλμοί και ποια τα επικίνδυνα όρια – Πότε πρέπει να ανησυχήσετε

Φάρμακα
3

Ανατροπή δεδομένων στα εμβόλια mRNA: Οι εμβολιασμένοι πεθαίνουν πλέον στις ΗΠΑ από COVID-19

Διατροφή
4

Πετιμέζι: Το καλύτερο φυσικό φάρμακο

Περισσότερα

16.09.2025

Πέντε πράγματα που δεν πρέπει να κάνετε πριν από μια χειρουργική επέμβαση

Χρήσιμες συμβουλές για να είσαστε έτοιμοι και χωρίς επιπλέον άγχος

11.09.2025

Η πρωτεΐνη που θα τρώει τα κύτταρα που μας αρρωσταίνουν

Τι κάνει το νέο «εργαλείο»

Οι ενέσεις αδυνατίσματος μπήκαν στη λίστα του ΠΟΥ με τα «βασικά φάρμακα»
09.09.2025

Οι ενέσεις αδυνατίσματος μπήκαν στη λίστα του ΠΟΥ με τα «βασικά φάρμακα»

Ο ΕΟΦ προειδοποιεί για συμπλήρωμα διατροφής με μη εγκεκριμένη ουσία – Δείτε ποιο αφορά
09.09.2025

Ο ΕΟΦ προειδοποιεί για συμπλήρωμα διατροφής με μη εγκεκριμένη ουσία – Δείτε ποιο αφορά

Οι επιστήμονες βρήκαν έναν απρόσμενο λόγο για τον οποίο οι άνθρωποι καταναλώνουν περισσότερη ζάχαρη
08.09.2025

Οι επιστήμονες βρήκαν έναν απρόσμενο λόγο για τον οποίο οι άνθρωποι καταναλώνουν περισσότερη ζάχαρη

Τι αποκαλύπτουν τα τατουάζ για την προσωπικότητά μας
08.09.2025

Τι αποκαλύπτουν τα τατουάζ για την προσωπικότητά μας

Καθιστική ζωή στο γραφείο: Τι να προσέξεις στη διατροφή σου για να μη «χάσεις την μπάλα»
08.09.2025

Καθιστική ζωή στο γραφείο: Τι να προσέξεις στη διατροφή σου για να μη «χάσεις την μπάλα»

Γιατί τα νήπια κλαίνε όταν πάνε σχολείο; Πόσο καιρό παίρνει η προσαρμογή τους;
08.09.2025

Γιατί τα νήπια κλαίνε όταν πάνε σχολείο; Πόσο καιρό παίρνει η προσαρμογή τους;

3+1 περίεργα σημάδια που δείχνουν ότι γερνάμε – Από το ύψος μέχρι και την φωνή
08.09.2025

3+1 περίεργα σημάδια που δείχνουν ότι γερνάμε – Από το ύψος μέχρι και την φωνή

Συνδέεται τελικά η κατανάλωση κρέατος με αυξημένο κίνδυνο πρόωρου θανάτου; – Tι δείχνει νέα έρευνα
08.09.2025

Συνδέεται τελικά η κατανάλωση κρέατος με αυξημένο κίνδυνο πρόωρου θανάτου; – Tι δείχνει νέα έρευνα