Διατροφή

Αυτή η διατροφή ευνοεί την ανανέωση της επιδερμίδας και είναι σύμμαχος στην αντιγήρανση

Αυτή η διατροφή ευνοεί την ανανέωση της επιδερμίδας και είναι σύμμαχος στην αντιγήρανση

Η γήρανση πρόκειται για μια φυσική και αναπόφευκτη διαδικασία. Ωστόσο, ορισμένες επιλογές στον τρόπο ζωής θα μπορούσαν είτε να την επιταχύνουν είτε να την επιβραδύνουν. Για παράδειγμα, πιθανότατα γνωρίζετε ότι η υπερβολική κατανάλωση επεξεργασμένων τροφών δεν θα σας βοηθήσει να ζήσετε περισσότερο και καλύτερα ενώ η τακτική άσκηση θα σας κρατήσει υγιείς και γεμάτους ενέργεια όσο μεγαλώνετε.

Τώρα, νέα έρευνα αποκαλύπτει ότι η μεσογειακή διατροφή θα μπορούσε να είναι το «κλειδί» για να παραμείνετε νέοι.

Στη μελέτη, που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Clinical Nutrition, οι ερευνητές εξέτασαν περισσότερους από 4.500 ενήλικες ηλικίας 35 ετών και άνω, συλλέγοντας πληροφορίες σχετικά με τη διατροφή τους από ένα ερωτηματολόγιο αναφορικά με το πόσο συχνά καταναλώνουν συγκεκριμένα τρόφιμα, συγκρίνοντας αυτές τις πληροφορίες με τιμές στο αίμα τους που είναι ενδεικτικές για την βιολογική γήρανση.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι όσο πιο πιστοί παρέμειναν στην μεσογειακή διατροφή τόσο λιγότερα ήταν τα σημάδια της βιολογικής γήρανσης.

Επιπλέον, οι ερευνητές βρήκαν παρόμοια σχέση και με την διατροφή DASH. Η δίαιτα DASH, η οποία πρόκειται για διατροφή με προσεγγίσεις για την μείωση της υπέρτασης, περιλαμβάνει ένα σύνολο κατευθυντήριων οδηγιών για την ποσότητα των τροφών που μπορείτε να καταναλώνετε καθημερινά από διαφορετικές ομάδες.

«Σύμμαχοι» οι δίαιτες MIND & DASH

«Αυτή η μελέτη ενισχύει όσα γνωρίζουμε για τη δίαιτα MIND, η οποία είναι ένα υβρίδιο της μεσογειακής διατροφής και της δίαιτας DASH, την οποία πολλές προηγούμενες μελέτες έχουν χαρακτηρίσει ως ένα απίστευτα ευεργετικό συνδυασμό για την καρδιαγγειακή και την γνωστική υγεία» εξηγούν οι ειδικοί. «Οι βασικές συστάσεις από αυτές τις δύο δίαιτες (και τη δίαιτα MIND) είναι η κατανάλωση φρούτων και λαχανικών, ξηρών καρπών, σπόρων, φασολιών, άπαχου κρέατος, ψαριών, καλών λιπαρών, γαλακτοκομικών χαμηλών λιπαρών, δημητριακών ολικής άλεσης».

Οι συγγραφείς της μελέτης υποψιάζονται ότι ο λόγος που αυτές οι δίαιτες φαίνεται να καταπολεμούν τη γήρανση μπορεί να οφείλεται στα υψηλά επίπεδα πολυφαινολών.

Οι πολυφαινόλες, αντιοξειδωτικά που βρίσκονται σε ορισμένα φυτικά τρόφιμα, έχουν συνδεθεί με μια σειρά από πιθανά οφέλη για την υγεία, συμπεριλαμβανομένης της προστασίας από πολλές ασθένειες, όπως ορισμένοι τύποι καρκίνου, καρδιακές παθήσεις, διαβήτη αλλά και οστεοπόρωσης.

Οι ειδικοί καταλήγουν ότι σχεδόν όλα τα τρόφιμα στον πυρήνα της μεσογειακής διατροφής περιλαμβάνουν πολυφαινόλες και προτείνει για κύρια «πηγή» λιπαρών στην διατροφή σας το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο.

Διατροφή

11.06.2026

Κεράσια: Τα 5 σημαντικά οφέλη που έχουν για την υγεία – Πόσα μπορείτε να τρώτε καθημερινά

Βελτιώνουν τον ύπνο, ενισχύουν την καρδιαγγειακή υγεία και συμβάλλουν στην αποκατάσταση των μυών

10.06.2026

Ντομάτες: Τα 6 σημαντικά οφέλη για την υγεία – Γιατί θεωρούνται «σύμμαχος» της καρδιάς και του οργανισμού

Είναι πλούσιες σε βιταμίνες, μέταλλα και αντιοξειδωτικά

Άνδρες δώστε προσοχή: Τα φρούτα που αυξάνουν φυσικά τα επίπεδα της τεστοστερόνης
07.06.2026

Άνδρες δώστε προσοχή: Τα φρούτα που αυξάνουν φυσικά τα επίπεδα της τεστοστερόνης

Δείτε ποια είναι τα σνακ που πρέπει να επιλέγουν όσοι έχουν διαβήτη
06.06.2026

Δείτε ποια είναι τα σνακ που πρέπει να επιλέγουν όσοι έχουν διαβήτη

H μαύρη σοκολάτα ενδέχεται να επιβραδύνει τη γήρανση: Τα αποκαλυπτικά ευρήματα για την ουσία θεοβρομίνη
03.06.2026

H μαύρη σοκολάτα ενδέχεται να επιβραδύνει τη γήρανση: Τα αποκαλυπτικά ευρήματα για την ουσία θεοβρομίνη

Ανακλήθηκε σαλάτα του Μπαρμπαστάθη: Αυστηρή προειδοποίηση από τον ΕΦΕΤ – Δείτε ποια είναι
03.06.2026

Ανακλήθηκε σαλάτα του Μπαρμπαστάθη: Αυστηρή προειδοποίηση από τον ΕΦΕΤ – Δείτε ποια είναι

«Αποδείξεις» για εμβολιασμό κρέατος κυκλοφορούν στα social media
03.06.2026

«Αποδείξεις» για εμβολιασμό κρέατος κυκλοφορούν στα social media

Δείτε ποια είναι τα οκτώ τρόφιμα που δεν έχουν ημερομηνία λήξης
02.06.2026

Δείτε ποια είναι τα οκτώ τρόφιμα που δεν έχουν ημερομηνία λήξης

Δεν θέλει κόπο… θέλει τρόπο: Οι 7 ασκήσεις που καίνε περισσότερες θερμίδες από όσο φαντάζεστε
02.06.2026

Δεν θέλει κόπο… θέλει τρόπο: Οι 7 ασκήσεις που καίνε περισσότερες θερμίδες από όσο φαντάζεστε

Υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα: Νέα επιστημονικά δεδομένα δείχνουν ότι δεν είναι όλα το ίδιο «ανθυγιεινά»
31.05.2026

Υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα: Νέα επιστημονικά δεδομένα δείχνουν ότι δεν είναι όλα το ίδιο «ανθυγιεινά»

Δημοφιλή

Υγεία
1

Αυτό είναι το θαυματουργό έλαιο που προστατεύει από το Αλτχάιμερ

Υγεία
2

Το τρόφιμο που θωρακίζει «αθόρυβα» τα οστά σε κάθε ηλικία… δεν είναι το γάλα!

Kαρδιά
3

Ποιοι είναι οι φυσιολογικοί καρδιακοί παλμοί και ποια τα επικίνδυνα όρια – Πότε πρέπει να ανησυχήσετε

Φάρμακα
4

Ανατροπή δεδομένων στα εμβόλια mRNA: Οι εμβολιασμένοι πεθαίνουν πλέον στις ΗΠΑ από COVID-19

Περισσότερα

11.06.2026

Οι ειδικοί προειδοποιούν: Μην φιλάτε το σκυλί σας στο στόμα – Ελλοχεύει σοβαρός κίνδυνος για την υγεία σας

Μια συνήθεια με αυξανόμενη τάση το τελευταίο διάστημα

11.06.2026

Συμφορητική καρδιακή ανεπάρκεια: Τα πρώτα «ύπουλα» συμπτώματα που δεν πρέπει να αγνοήσετε

Από τη δύσπνοια και τον πόνο στο στήθος έως τα λιγότερο εμφανή συμπτώματα

Κεράσια: Τα 5 σημαντικά οφέλη που έχουν για την υγεία – Πόσα μπορείτε να τρώτε καθημερινά
11.06.2026

Κεράσια: Τα 5 σημαντικά οφέλη που έχουν για την υγεία – Πόσα μπορείτε να τρώτε καθημερινά

Επιστήμονες του Στάνφορντ κατάφεραν να «αντιστρέψουν» τον διαβήτη τύπου 1 σε ποντίκια
11.06.2026

Επιστήμονες του Στάνφορντ κατάφεραν να «αντιστρέψουν» τον διαβήτη τύπου 1 σε ποντίκια

Πέθανε ο Αυστραλός γιατρός που πολέμησε τον καρκίνο του εγκεφάλου με τη δική του πρωτοποριακή θεραπεία
11.06.2026

Πέθανε ο Αυστραλός γιατρός που πολέμησε τον καρκίνο του εγκεφάλου με τη δική του πρωτοποριακή θεραπεία

Επιστήμονες ανέπτυξαν εμφύτευμα που μετατρέπει το σώμα σε «φαρμακείο»: Παράγει φάρμακα μέσα στον οργανισμό!
11.06.2026

Επιστήμονες ανέπτυξαν εμφύτευμα που μετατρέπει το σώμα σε «φαρμακείο»: Παράγει φάρμακα μέσα στον οργανισμό!

Ελπίδα για την ηπατίτιδα Β: Πειραματικό φάρμακο φάσης 3 πέτυχε «λειτουργική ίαση» σε περίπου 1 στους 5 ασθενείς!
11.06.2026

Ελπίδα για την ηπατίτιδα Β: Πειραματικό φάρμακο φάσης 3 πέτυχε «λειτουργική ίαση» σε περίπου 1 στους 5 ασθενείς!

Τα οφέλη στην υγεία της ηλιοθεραπείας στις ακτίνες του ήλιου
10.06.2026

Τα οφέλη στην υγεία της ηλιοθεραπείας στις ακτίνες του ήλιου

«Μην την καταναλώσετε»: Ο ΕΦΕΤ ανακαλεί από την αγορά καπνιστή πέστροφα – Δείτε ποια αφορά (φώτο)
10.06.2026

«Μην την καταναλώσετε»: Ο ΕΦΕΤ ανακαλεί από την αγορά καπνιστή πέστροφα – Δείτε ποια αφορά (φώτο)

Γυναίκα με προχωρημένη νόσο Αλτσχάιμερ παρουσίασε εντυπωσιακές αλλαγές μετά από ψιλοκυβίνη
10.06.2026

Γυναίκα με προχωρημένη νόσο Αλτσχάιμερ παρουσίασε εντυπωσιακές αλλαγές μετά από ψιλοκυβίνη