Φυσική Κατάσταση

Η άσκηση μπορεί να βοηθήσει στη βελτίωση των συμπτωμάτων της ρευματοειδούς αρθρίτιδας

Η άσκηση μπορεί να βοηθήσει στη βελτίωση των συμπτωμάτων της ρευματοειδούς αρθρίτιδας

Πολλοί άνθρωποι με ρευματοειδή αρθρίτιδα αποφεύγουν την άσκηση φοβούμενοι ότι μπορεί να επιδεινώσει την αρθρίτιδα τους. 

Παρόλο που μπορεί να είναι δύσκολο να ασκηθείτε με αρθρίτιδα, η διατήρηση  του “όσο το δυνατόν πιο δραστήριοι” έχει αποδειχθεί ότι μειώνει τον πόνο και βελτιώνει τα συμπτώματα .

Αυτό συμβαίνει επειδή τα σώματά μας έχουν σχεδιαστεί για να κινούνται.

Η ρευματοειδής αρθρίτιδα , η οποία επηρεάζει περίπου 400.000 ενήλικες στο Ηνωμένο Βασίλειο, είναι μια μακροπρόθεσμη κατάσταση που προκαλεί:

-πόνο,

-πρήξιμο και,

-δυσκαμψία στις αρθρώσεις λόγω φλεγμονής.

-Η μυϊκή αδυναμία και,

-η κόπωση,

είναι επίσης κοινά συμπτώματα.

Οι άνθρωποι μπορεί επίσης να εμφανίσουν εξάρσεις, οι οποίες είναι περίοδοι όπου τα συμπτώματά τους γίνονται χειρότερα.

Αν και δεν υπάρχει θεραπεία για τη ρευματοειδή αρθρίτιδα, υπάρχουν πολλές διαθέσιμες θεραπείες , όπως τα αντιρευματικά φάρμακα που τροποποιούν την ασθένεια”, αναφέρει ο Λέκτορας Ανατομίας και Μυοσκελετικής Επιστήμης, Πανεπιστήμιο του Μπράντφορντ.

Τα φάρμακα αυτά:

-διευκολύνουν τα συμπτώματα,

-επιβραδύνουν την πρόοδο της κατάστασης,

-μειώνουν τον πόνο στις αρθρώσεις και,

-τη φλεγμονή.

Μπορεί επίσης να προταθούν αλλαγές στον τρόπο ζωής – συμπεριλαμβανομένης της αλλαγής διατροφής ή της παρακολούθησης φυσιοθεραπείας, η οποία μπορεί να βοηθήσει στη βελτίωση:

-της φυσικής κατάστασης,

-της ευελιξίας και,

-της δύναμης.

Αλλά τα στοιχεία δείχνουν επίσης ότι η σωματική δραστηριότητα και η άσκηση μπορούν να βοηθήσουν στη διαχείριση της ρευματοειδούς αρθρίτιδας”, τονίζει ο κ. Φάροου ενώ προσθέτει:

Καθώς τα άτομα με ρευματοειδή αρθρίτιδα έχουν συχνά χειρότερη μυϊκή υγεία ακόμη και όταν βρίσκονται σε κλινική ύφεση από εκείνα χωρίς την πάθηση, η άσκηση μπορεί να βοηθήσει στη βελτίωση της δύναμης και στη μείωση της αδυναμίας”.

Κινηθείτε

Σύμφωνα με έρευνες, η άσκηση έχει αντιφλεγμονώδη αποτελέσματα .

Αυτό είναι σημαντικό καθώς η χρόνια φλεγμονή μπορεί να οδηγήσει σε ορισμένες ασθένειες – όπως ο διαβήτης.

Η άσκηση μειώνει τη φλεγμονή , μειώνοντας το λίπος και αυξάνοντας την παραγωγή και την απελευθέρωση αντιφλεγμονωδών μορίων από τους μυς μας.

Δεδομένου ότι η φλεγμονή είναι η κύρια αιτία του πόνου στις αρθρώσεις στη ρευματοειδή αρθρίτιδα, αυτός μπορεί να είναι ο λόγος που η άσκηση αποδεικνύεται ότι βελτιώνει τα συμπτώματα .

Μια μελέτη που δημοσιεύτηκε το 2013 διερευνώντας τις επιδράσεις της άσκησης στη ρευματοειδή αρθρίτιδα έδειξε ότι μόλις 12 εβδομάδες τακτικής άσκησης βελτίωσαν τη φυσική λειτουργία και την ποιότητα ζωής για ασθενείς με ρευματοειδή αρθρίτιδα. 

Η μελέτη εξέτασε συνολικά 108 ασθενείς :

-οι μισοί από τους οποίους έλαβαν μόνο τυπικές θεραπείες ρευματοειδούς αρθρίτιδας και,

-οι άλλοι μισοί που ακολούθησαν ένα πρόγραμμα άσκησης παράλληλα με την τυπική θεραπεία.

Τα σχέδια άσκησης περιλάμβαναν:

– καρδιαγγειακή άσκηση και,

-ασκήσεις ενδυνάμωσης τόσο για το άνω όσο και για το κάτω μέρος του σώματος.

Μετά από 12 εβδομάδες, υπήρχαν στατιστικά σημαντικές διαφορές στη φυσική λειτουργία-όπως φαίνεται από τη δύναμη της λαβής τους στο χέρι (μέτρηση της δύναμης του άνω μέρους του σώματος και της συνολικής δύναμης)-μεταξύ αυτών που ασκούνταν και εκείνων που δεν ασκούνταν. 

Όσοι συμμετείχαν στην άσκηση είχαν επίσης χαμηλότερη δραστηριότητα ασθενειών από αυτούς που δεν το έκαναν – που σημαίνει ότι είχαν λιγότερες πρησμένες αρθρώσεις και σημάδια φλεγμονής στο αίμα τους.

Οι συμμετέχοντες που γυμνάζονταν είχαν καλύτερη φυσική λειτουργία όπως φαίνεται από τη δύναμη λαβής τους στο χέρι.

Μια μελέτη που δημοσιεύθηκε το 2020 διαπίστωσε το ίδιο πράγμα – ότι η άσκηση παράλληλα με την τυπική θεραπεία βοηθά στη βελτίωση των συμπτωμάτων. 

Η μελέτη εξέτασε 66 άτομα με ρευματοειδή αρθρίτιδα
, τα μισά από τα οποία ακολούθησαν εξατομικευμένο πρόγραμμα τριών μηνών άσκησης.

Όσοι ασκούνταν είχαν:

-μείωση της φλεγμονής στο αίμα,

-είχαν καλύτερη δύναμη λαβής στο χέρι κα,

-καρδιαγγειακή ικανότητα παράλληλα με βελτιωμένη γνώση.

Με βάση όλα τα διαθέσιμα στοιχεία, συνιστάται στα άτομα με ρευματοειδή αρθρίτιδα να λαμβάνουν τουλάχιστον 150 λεπτά μέτριας έντασης ή 75 λεπτά έντονης σωματικής άσκησης κάθε εβδομάδα. 

Ο τύπος άσκησης 

Ο τύπος άσκησης μπορεί να είναι οτιδήποτε, από γρήγορο περπάτημα έως ποδηλασία.

Αλλά για να δείτε οφέλη, είναι σημαντικό αυτή η άσκηση να είναι τουλάχιστον αρκετά δυναμική ώστε να σας αφήνει ελαφρώς χωρίς ανάσα .

Οι ασθενείς θα πρέπει επίσης να κάνουν μια ποικιλία ασκήσεων ενδυνάμωσης, διατάσεων και εξισορρόπησης για να βελτιώσουν τη δύναμη και την ευελιξία“, σημειώνει ο κ. Φάροου, και εξηγεί:

Μερικά παραδείγματα αυτών περιλαμβάνουν:

-πιλάτες,

-γιόγκα ή,

-κολύμπι.

Υπάρχουν ακόμη αναπάντητα ερωτήματα

Υπάρχουν ακόμα πολλά ερωτήματα στα οποία πρέπει να απαντήσουμε – συμπεριλαμβανομένου του είδους άσκησης που είναι καλύτερο για τη διαχείριση των συμπτωμάτων και της ελάχιστης ποσότητας που απαιτείται για τη μείωση της φλεγμονής“, αναφέρει ο κ. Φάροου, προσθέτοντας ότι:.

Δεν γνωρίζουμε επίσης ποιοι τύποι ασκήσεων ταιριάζουν καλύτερα σε ασθενείς σε διαφορετικά στάδια της νόσου

Αλλά ενώ οι ερευνητές συνεχίζουν να αναζητούν αυτές τις απαντήσεις, γνωρίζουμε ότι η άσκηση μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να βοηθήσει στη βελτίωση της ζωής των πασχόντων από αυτή την εξουθενωτική κατάσταση“, κατέληξε. 

Σύνδεσμος για την δημοσίευση: https://theconversation.com/exercise-can-help-improve-rheumatoid-arthritis-symptoms-heres-why-168796

Φυσική Κατάσταση

27.06.2022

Έτσι θα προστατέψεις τα μαλλιά σου από τον ιδρώτα εάν γυμνάζεσαι συχνά

Μάθε πώς να εμποδίσεις τον ιδρώτα να εμποδίζει την εικόνα των μαλλιών σου

21.06.2022

Τα οφέλη του κρύου ντούζ

Το κρύο ντους μπορεί να μην είναι και ο πιο δημοφιλής τρόπος για να ξεκινήσει κανείς την ημέρα του, έχει όμως πολλά οφέλη για την υγεία.

Στους 42 βαθμούς ο υδράργυρος – Αυτά είναι τα δέκα πιο «καυτά» μέρη του πλανήτη!
21.06.2022

Στους 42 βαθμούς ο υδράργυρος – Αυτά είναι τα δέκα πιο «καυτά» μέρη του πλανήτη!

Τα γνωρίζατε; – Αυτά είναι τα σημάδια της αφυδάτωσης
21.06.2022

Τα γνωρίζατε; – Αυτά είναι τα σημάδια της αφυδάτωσης

Θερμοπληξία: Που πρέπει να δώσεις προσοχή
20.06.2022

Θερμοπληξία: Που πρέπει να δώσεις προσοχή

Μάθετε γιατί δεν κάνει να κοιμόμαστε με ανεμιστήρα – Τι εξηγεί ειδικός
16.06.2022

Μάθετε γιατί δεν κάνει να κοιμόμαστε με ανεμιστήρα – Τι εξηγεί ειδικός

Έρχεται το χάπι «σωματικής άσκησης»: Κόβει τις λιγούρες και σώζει όσους κάθονται πολλές ώρες την ημέρα (βίντεο)
16.06.2022

Έρχεται το χάπι «σωματικής άσκησης»: Κόβει τις λιγούρες και σώζει όσους κάθονται πολλές ώρες την ημέρα (βίντεο)

Αυτός είναι ο λόγος που οι γυναίκες πρέπει να κάνουν γυμναστική το πρωί & οι άνδρες το βράδυ
08.06.2022

Αυτός είναι ο λόγος που οι γυναίκες πρέπει να κάνουν γυμναστική το πρωί & οι άνδρες το βράδυ

Πώς να χάσετε κιλά χωρίς δίαιτα
07.06.2022

Πώς να χάσετε κιλά χωρίς δίαιτα

Γυμναστική στο σπίτι: 4+1 σωτήριες συμβουλές για να τα βγάλετε εις πέρας
30.05.2022

Γυμναστική στο σπίτι: 4+1 σωτήριες συμβουλές για να τα βγάλετε εις πέρας

Δημοφιλή

Healthy pets
1

20+1 πράγματα που δεν ξέρετε για τα ζώα!

Επιδημίες
2

Η Βρετανία αίρει όλους τους περιορισμούς κατά του Covid-19

Υγεία & πολιτική
3

ΥΠΑΙΘ: Ανακοίνωσε το πρωτόκολλο για την δια ζώσης λειτουργία των πανεπιστημίων

Υγεία & πολιτική
4

Θ.Πλεύρης: Έρχεται διάταξη για την απόλυση των ανεμβολίαστων υγειονομικών – «Ριψάσπιδες που αρνούνται την επιστήμη»

Περισσότερα

01.07.2022

Όσα πρέπει να ξέρετε για την τριχόπτωση μετά την εγκυμοσύνη – Αίτια και αντιμετώπιση

Όπως είναι γνωστό, αρκετές είναι οι γυναίκες που κατά την περίοδο της εγκυμοσύνης, παρατηρούν αλλαγές στα μαλλιά τους. Μάλιστα, σε κάποιες τα μαλλιά είναι πιο πυκνά, σε άλλες πιο σγουρά και σε άλλες πιο λαμπερά. Αλλαγές στα μαλλιά ωστόσο παρατηρούνται και μετά τον τοκετό. Η τριχόπτωση είναι ένα σύνηθες φαινόμενο στις γυναίκες που μόλις έχουν […]

01.07.2022

Βίντεο: Θεραπεύστε την ακμή με το θαλασσινό αλάτι

Επειδή το νερό των ωκεανών δεν είναι αποστειρωμένο όπως τα αλατούχα διαλύματα που προορίζονται για τη θεραπεία πληγών, υπάρχουν ορισμένες μεταβλητές που πρέπει να ληφθούν υπόψη για να καθοριστεί εάν το νερό της θάλασσας μπορεί πραγματικά να βοηθήσει την ακμή. Σύμφωνα με επίσημες πηγές, αυτές οι μεταβλητές είναι η κατάσταση του ανοσοποιητικού σας συστήματος, η […]

Το ήξερες; – Ο στιγμιαίος καφές βελτιώνει τη λειτουργικότητα των αγγείων
01.07.2022

Το ήξερες; – Ο στιγμιαίος καφές βελτιώνει τη λειτουργικότητα των αγγείων

Πρόεδρος του ΕΟΔΥ: «Δεν γνωρίζουμε την προέλευση του 7ου κρούσματος ευλογιάς των πιθήκων»
01.07.2022

Πρόεδρος του ΕΟΔΥ: «Δεν γνωρίζουμε την προέλευση του 7ου κρούσματος ευλογιάς των πιθήκων»

Δ.Γάκης: «Τα ποσοστά γεννήσεων μειώνονται παγκοσμίως μετά την έναρξη του μαζικού εμβολιασμού!»
01.07.2022

Δ.Γάκης: «Τα ποσοστά γεννήσεων μειώνονται παγκοσμίως μετά την έναρξη του μαζικού εμβολιασμού!»

Νέα έρευνα: Ακόμα ένα γονίδιο που αυξάνει τον κίνδυνο Αλτσχάιμερ ειδικά στις γυναίκες
30.06.2022

Νέα έρευνα: Ακόμα ένα γονίδιο που αυξάνει τον κίνδυνο Αλτσχάιμερ ειδικά στις γυναίκες

Τα 10 πιο συνηθισμένα συμπτώματα εγκυμοσύνης
30.06.2022

Τα 10 πιο συνηθισμένα συμπτώματα εγκυμοσύνης

Λαδωμένα μαλλιά: 2+1 τρόποι για να απαλλαγείς!
30.06.2022

Λαδωμένα μαλλιά: 2+1 τρόποι για να απαλλαγείς!

Νομιμοποιήθηκε η υποχρεωτικότητα εμβολιασμού στους άνω των 60 ετών και το πρόστιμο των 100€! – Τι λέει το ΣτΕ
30.06.2022

Νομιμοποιήθηκε η υποχρεωτικότητα εμβολιασμού στους άνω των 60 ετών και το πρόστιμο των 100€! – Τι λέει το ΣτΕ

Κορωνοϊός: 15.498 νέα κρούσματα & 13 θάνατοι
30.06.2022

Κορωνοϊός: 15.498 νέα κρούσματα & 13 θάνατοι